We hebben gisteren bij 16 weken 6 dagen een echo laten maken bij een vriend in het ziekenhuis. Dit was echter de eerste keer dat hij een echo van een baby maakte en we hebben samen geprobeerd er achter te komen of het een jongen of een meisje is… Kan iemand hier ons bij helpen???
Jongen of meisje
Nee, ik kan je niet helpen.
Wij wilde bij beide kids niet weten of het een jongen of meisje was.
Niet om je aan te vallen, maar ik vind het wel een beetje vreemd dat iemand die de echo maakt niet weet of het een jongen of meisje is.
Groetjes,
Sandra
hoi je foto is veels te groot helaas
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Je foto haalt het hele topic uit zijn verband.
Maar ik vind de echo foto’s heeeeeel erg onduidelijk.
Niemand zal je met deze echo foto kunnen vertellen
of het een meisje of jongen is. Sowieso moet je dat
niet aan onprofessionele mensen vragen als jullie het
zeker willen weten.
Lekker de 20 weken echo afwachten en dan daar
vragen of ze het willen vertellen.
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Gewijzigd door - goudvisje20 op 20 Dec 2011 08:11:02
Best handig een vriend die echo’s kan maken, kan je af en toe even spieken naar je kindje! Gewoon als een soort pret-echo, maar voor betrouwbare info moet je denk ik een ervaren verloskundige/echoscopist hebben.
Ik kan er in elk geval niet zoveel van maken, je moet toch geduld hebben tot de ‘echte’ 20-weken echo!
Succes en geniet van je zwangerschap,
Groetjes Carolien.
Gewijzigd door - Mama van Jasper op 20 Dec 2011 11:15:50
Sorry, maar ik vind heteen beetje onethisch klinken, of ben ik dan een zeikerd? Anyway, ik hoop dat je er snel achterkomt!
Nee, je bent geen zeikerd. Althans, ik vind je geen zeikerd.
Ik vind het namelijk ook een beetje een rare vraag zo op deze manier.
Ik weet niet hoever gestoorde gekken gaan bij hun zoektocht naar bruikbaar
materiaal (als je begrijpt wat ik bedoel) en op deze manier zijn wel de
billen van je kind vol in beeld zichtbaar voor heel de wereld.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 20 Dec 2011 10:30:57
Bedankt Carolien voor je normale reactie. Kennelijk is het een rare vraag…
Zal het maar even wat duidelijker uitleggen dan:
We zijn nu onverwachts zwanger van de vierde. En met onverwachts bedoel ik: mijn man is een van de uitzondering waarbij een sterilisatie weer aan elkaar groeit. We hebben dus best wel even nodig gehad om eraan te wennen. M’n dochter (de oudste) echter niet. Die vindt het fantastisch en hoopt dat ze nu na twee broertjes nu eindelijk een zusje krijgt. Bij de twaalf weken echo had de verloskundige het vermoeden dat het een meisje wordt maar ja leg dan maar eens aan een meid van 8 uit dat je het nog niet met zekerheid kan zeggen…
Een vriend van ons werkt in het ziekenhuis. Hij maakt thoraxfoto’s en echo’s van galstenen enzo. Hij bood aan om eens een baby-echo te maken. Ook omdat hij het zelf interessant vindt. Daarbij hebben we uiteraard ook gekeken of er iets van het geslacht te zien was maar we hebben er alledrie niet voor gestudeerd dus vandaar dat ik een foto, van wat wij denken het geslacht, op het forum hebben gezet. Misschien dat iemand anders er wijs uit kan worden. Tuurlijk kunnen we ook wachten tot de volgende echo bij de gynaecoloog maar voor m’n dochter vonden we het wel leuk als we het met zekerheid konden zeggen. Wel jammer dat iedereen gelijk weer z’n (negatieve) mening klaar heeft.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat er iemand is die op deze foto’s kan zien wat het geslacht is.
Groetjes Judith
P.S, Mijn dochter is nu 9, mijn oudste zoontje 6 en m’n jongste zoontje 13 maanden.
Allereerst, zou je alsjeblieft de foto kleiner willen maken?
Het trekt heel het topic uit z’n verband en dat leest erg onprettig.
Ook al zou iemand het met zekerheid kunnen zeggen, dan nog is dat geen garantie.
Ik ken uit mijn omgeving verschillende mensen tegen wie met zekerheid gezegd is
wat het geslacht van de baby was en die kwamen na de bevalling voor
een grote verrassing te staan.
Dus ook al wil je je dochter wat meer zekerheid kunnen geven, dan zou ik altijd
nog een hele flinke slag om de arm houden als ik jou was tot de baby er echt is.
Groetekes, Sje
Mijn berichtje was niet negatief bedoeld. Ik zeg gewoon dat als je het
zeker wilt weten, je het hier niet moet vragen. Onprofessionele mensen
kunnen tegen jou wel zeggen ik zie op de foto dat het een meisje is of
een jongen. Vervolgens ga jij dat tegen je dochter vertellen en dan blijkt het
straks helemaal niet zo te zijn! Wat ik dus wil zeggen is geef je dochter geen
valse hoop! Vertel het haar pas als je het echt zeker weet. En als je het
graag nu al wil weten en niet kunt wachten tot de 20 weken echo, dan moet
je gewoon naar een professionele echoscopiste gaan en daar een geslachts
echo laten maken.
De berichtjes van Malwawimamajada en Sje zijn ook niet negatief
bedoeld maar ze willen je gewoon waarschuwen.
Er lopen rare mensen rond op deze wereld en stel dat 1 of andere
gek straks met jouw echo foto’s rondloopt en er rare bedoelingen
mee heeft. Dat wil je toch niet? Daar willen ze je alleen maar voor
waarschuwen. Want ja het is wat Sje zegt de blote billen van je
ongeboren baby staan op de echo foto!
Dus niks kwaads in de zin, maar gewoon vriendelijke waarschuwingen.
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Ja idd, Hanna heeft het precies zo uitgelegd zoals ik bedoelde. Ik had het er misschien wat langer neer moeten zetten, en niet zo kort door de bocht! Met je verhaal snap ik nu meer, maar dan zou ik het er nog niet opzetten, maar eens contact opnemen met je verloskundige of iemand die verstand heeft van echo’s aflezen. En tja wachten duurt lang, maar dat vind je dochter vast niet zo heel erg!
O, dat lijkt me best even schrikken, ga je ervanuit dat het bij 3 kids blijft en verrassing…nr 4 op komst! Kan me goed voorstellen dat je even aan het idee moest wennen! Voor je dochter zou een meisje leuk zijn, met al twee broertjes… maar ja, dat bepaald moeder natuur Wanneer heb je de 20-weken echo?
Groetjes Carolien.
Nu snap ik je verhaal idd een stuk beter. Zoals ik al aangaf wilde wij het bij beide niet weten, dus ik zou het echt niet weten. Net als wat de rest ook al aangeeft zijn wij ook geen profs die dit kunnen zien. Alhoewel er wel eens mensen zijn die het denken te kunnen zien. Dus wie weet dat er iemand is die het denkt te weten. Maar voor zekerheid zou ik toch de 20 weken echo maar afwachten.
Spannend hoor, de 4e. Ik wens je een fijne zwangerschap en hoop dat je er snel achterkomt wat het geslacht is.
Groetjes,
Sandra
Ons hebben ze ook bij de 20 weken echo van de jongste verteld dat we een meisje kregen. We hebben toch echt twee heerlijke kereltjes nu .
Kijk, dat bedoel ik! Dus ik zou, ondanks de zekerheid waarmee ze het denken te kunnen zeggen, altijd een slag om de arm houden als ik oudere broertjes en zusjes op de hoogte zou brengen bij een 20-weken-echo.
Groetekes, Sje
beste Sje,
wat een triest leven moet je hebben als je de hele dag op dit soort sites je ongevraagde mening zit te verkondigen en geen antwoord kan geven op een normale vraag… Ik heb nooit gezegd dat ik een echo 100% vertrouw. Ook zeg ik niet dat een definitief antwoord wil van “leken” op dit forum. Het was gewoon uit nieuwsgierigheid en ik was benieuwd of iemand er iets van kon maken. Meer niet. Echt triest dat iemand zoveel tijd in iets steekt maar toch de simpele vraag die gesteld wordt niet beantwoord. Mijn advies: neem alles niet zo zwaar in het leven en geef gewoon antwoord op de vraag die gesteld wordt of houdt anders gewoon je mond!!!
Judith
Als je een topic start op een forum, kun je meningen verwachten. Daar is een forum voor.
Dus over triest leven gesproken: wat voor een triest leven moet je hebben om niet te snappen hoe een forum werkt.
Je frustratie over een niet helemaal duidelijke echo-foto reageer je maar ergens anders af. Niet hier!
Ik ben niet de enige in dit topic die een mening geeft, dus ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom uitgerekend ik degene ben waarop je moet afreageren.
Ik heb namelijk ook niet om jouw mening over mij gevraagd. Dus het is pot verwijt de ketel als het gaat om ongevraagde meningen, vind je ook niet?!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 21 Dec 2011 22:30:57
Jeetje, ik wou gisteren eigenlijk al reageren hier, maar nu ik er eindelijk even de tijd voor heb, zie ik dat jij blijkbaar helemaal niet op meningen zit te wachten (wat heb je dan trouwens op een forum te zoeken??? Forums zijn er voor gemaakt om meningen en ervaringen uit te wisselen)
Nou goed, in het belang van jouw kindje ga ik toch even zeggen wat ik gisteren al wou zeggen… Denk er even bij na dat echo’s bij de verloskundige of gynaecoloog niet voor niks zo weinig mogelijk gemaakt worden! Die straling is niet helemaal tof voor zo’n kleintje, het is goed dat het kan om medische redenen, maar voor de lol echo’s laten maken door een vriend… ik zou het niet doen in elk geval… Tis natuurlijk heel leuk om je baby even te bewonderen, maar als dat niet 100% veilig kan, zou ik gewoon de 9 maanden afwachten, dan kun je je kleintje pas echt goed bewonderen, lekker veilig in je armen!
Nog een hele fijne zwangershap gewenst!
Groetjes Anouk