Je kindje moeten verdedigen

Mijn hele humeur is weer een stuk minder. Op het werk kreeg ik een foto van het kindje van een collega en toen liet ik natuurlijk ook vol trots foto’s van Eva zien. Zegt mijn collega, die zelf een hele grove kleinzoon heeft: ‘Mooi hoor! Maar dat is ook een flinke tante zeg!’ Ik zei: ‘Ja, ze is inderdaad eerder groot dan klein ja’, want ik had al geen zin meer om uit te leggen dat ze toch gewoon echt volkomen normaal is qua postuur. En nee, het is geen spriet nee…Maar moeten alle kinderen dan superdun zijn? Het is een BABY, een BABY die nu eenmaal op dit moment wat dikkere armpjes en beentjes heeft…Dat heb je weleens met baby’s die nog niet lopen he. Door de opmerking zat ik me alweer te irriteren.

Komen er daarna twee andere collega’s langs, die vertellen over hun kinderen. En ja, die hebben meer tanden, die zitten al volop, die kunnen al staan en kruipen. Evan heeft pas twee tandjes en kan net een beetje rechtop zitten alleen. Ik zei: 'nee, dat doet Eva nog niet hoor. Die blijft lekker over de vloer schuiven!'Ze zeiden er verder ook niks stoms op, ieder kind is nu eenmaal anders. Maar toch voelt het alsof ik Eva continu moet verdedigen ofzo. Een collega heeft ook zo’n sprietkind en dan is Eva ook al een stuk zwaarder. Maakt allemaal niks uit, maar toch merk ik dat ik het vervelend vind dat vergelijken allemaal. Terwijl ik supertrots ben op mijn meisje! Ze doet wat ze moet doen en volgt gewoon haar eigen tempo. Ik vind dat ook helemaal niet erg. Maar ik word wel moe van die loop- en tandjesverhalen en heb er gewoon geen zin meer in! Daraom ben ik ook blij dat je hier gewoon normaal over je kindje kunt kletsen en dat niemand hier oordeelt!

Wat nog wel het vervelendst is, is dat ik, sukkel, altijd iets aardigs zeg over de kinderen van een ander. Ook al zijn ze niet knap, niet dit of dat. Maar andersom maken mensen (onbedoeld) opmerkingen die me als mama toch kwetsen. Eva is zoals ze is! En ze krijgt altijd veel aandacht, ze is altijd vrolijk…maar ik moet me daar toch beter tegen ‘wapenen’, want çommentaar’zal er nog veel komen. Ik zou wel zo willen zijn dat ik ze allemaal met 1 woord kon neermaaien!

He, dit moest ik even kwijt hoor! Vind het helemaal niet leuk als mensen zaniken over Eva’s gewicht ofzo. Het is een gezonde baby en ik HOEF me niet te verdedigen. Gelukkig geven jullie je kinderen ook Pokon he, volgens mensen, dus ik ben niet de enige! Morgen naar het bureau, zal niet schrikken als ze 8,5-9 kilo zal zijn en dik boven de 70 cm…maar dan is ze alleen maar gezond en goed gegroeid! En ach, waarom allemaal in details treden, mensen vragen mij toch ook niet hoeveel ik weeg en hoeveel ik gepoept heb? Waarom is dat bij kindjes dan WEL belangrijk

Groetjes Rainbow, trotse mama

meid trek je er niks van aan
het is jou mooie meid en wat anderen er van denken mooi laten gaan
ik ken het helemaal
mij dochter is 74 cm en weegt schrik niet 12 kilo holland welvaard hah maarja wij zijn allemaal grof gebouwt en zijn ook niet 1 van de kleinste
wie weet als ze straks gaat lopen gaat het er wel weer af
en zoniet jammer dan
geniet maar mooi van je meissie voor je het weet zijn ze groot en alles komt vanzelf wel
ik denk altijd zo mij dochter is lekker stevig maar als ze een keer ziek word heeft ze wel wat extra en zolang ze tevreden is ben ik dat ook en kan de rest de boom in ik weet zelf wat goed voor haar is en niet iemand anders
en ik zeg altijd als mensen comentaar geven
stevige tante lekker he heb je teminste iets om vaste houden of ik zeg ja is lekker niet volgens het cb boekje
mensen die bedoel ik niet gemeen als je een iest slankere baby hebt hoor
ik weet alleen hoe het afentoe kan voelen
iedereen geniet van je kleine meid

Morgan werd inderdaad altijd maar te klein genoemd en laatst was ze wel ineens hollands welvaren. Ik zeg niks meer tegen mensen soms omdat ik ook geen zin heb me te verdedigen. Of ik reageer bot/ direct. En dan ben ik maar niet aardig, dat zijn de mensen met die opmerkingen ook niet. Maar je moet het wel proberen los te laten rainbow. Hier kwam iemand laatst lollig vragen aan de hand van morgan’s foto of dat van mij was. Nee zeg ik van de buurvrouw en ik ben weer verder gegaan. Ja het was maar een geintje. Dat van mij ook.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Niks van aantrekken rainbow… Ik hoor het hier ook regelmatig… Kan daar ecdht woest om worden… Hier vorige week naar CB geweest en meneer was 10 kilo en 74 cm maar wel binnen de groeicurve dus waar maken we ons druk om. Je hebt gewoon een LIEF Meisje…!! leuke foto’s op hyves trouwens

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/prSRp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

jep ik herken het helemaal,
blijkbaar zijn sommige mensen zo verstrooit door alle modellen op tv (lees anorexia patientjes) dat ze graag willen dat hun kind ook zo verrot wordt:S
dus IK als trotse moeder maak meestal de opmerking bij mensen die zeggen: die ik flink! (en haar kind dan dun is) "tja beter gezond flink dan een anorexia kind ontwikkelen.
kijken ze me zo raar aan. maarja boeiend, (IK WEET HET HET IS NIET AARDIG,)ik ben het ook een beetje zat om elke keer uit te leggen dat hij goed in de curve zit pffff.
Rico heeft lekkere stevige beentjes en armpjes…is echt een knoestje, maar goed hij wordt later dan ook een goeie body builder

Meid Eva is een prachtkindje! en ik vind baby’s juist mooi die goed in de curve zitten dan er zwaar onder liggen…
en ik heb nog nooit een ouder gesproken van een dun kind die geen opmerkingen maakt over rico. terwijl een ouder waarvan het kind hetzelfde is of grover is allemaal zeggen: wat een mooi mannetje!
En zo is het ook over Eef het is een schatje een knappert en een lieverd! LE POINT!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090416/hsRY.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/aiwTp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 18 May 2009 12:10:05

oh en trouwens… rico zit al zeker tegen de 9 kg aan en toen ik m laatst zelf gemeten had was ie 75 cm! oh oh oh wat een FORS KIND

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

he rainbow
weet ook precies wat je bedoelt hoor, lindsey weegt inmiddels ook zeker zo’n 8,5 a 9 kilo. maar aan d’r koppie te zien heeft ze het goed naar d’r zin. en wat nou te groot Eva is een prachtig meisie om te zien en aan je eerdere verhalen te zien heeft ze t geweldig naar d’r zin. wie zijn die anderen dan om daarover te oordelen. Weet je volgens mij is het van die andere moeders gewoon een soort van onzekerheid ofzo, de goedkeuring willen uiten dat ze het heus wel goed doen ofzo. ik weet niet precies wat t is, maar zoals je zelf ook ben ook ik blij dat we hier allemaal trots op onze kleine deugnieten mogen zijn en dat ze allemaal mooi zijn!!

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Begrijp je helemaal. Maar let it go! Laat die mensen lekker kletsen, gewoon niet reageren. Of zeggen dat ze de zoveelste zijn die zeggen dat ze een flinke tante is. Zo van: “Is er dan niemand die origineel kan zijn?”

Was getekend: de moeder van Erik die vier weken geleden 12 kilo en 76 cm. was.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

erik zit toch ook lekker in de curve? knapzakje!!

idd trek het je niet aan jij weet dat je kindje de mooiste is en wat anderen zeggen ene oor in andere oor uit.
kan me wel voorstellen dat je het aantrekt maar probeer het te negeren.

[/url]

[/url]

quote:
erik zit toch ook lekker in de curve? knapzakje!!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090416/hsRY.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/aiwTp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Keurig bovenin de curve Inge.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Haha ja erg he! Zooo herkenbaar. Ik was zaterdag bij het feestje van mijn buurmeisje met Minke en toen zei de oma van het buurmeisje “wat een lief ventje ben jij” tegen Minke. Ik zei"Nou, een lief meisje hoor mevrouw ".
En wat denk je dat ze zei “Nou, het is toch meer een jongetje hoor om te zien, vind je niet” tegen haar man en die zei "inderdaad ja, typisch een jongetje ". Minke had wel een spijkerbroekje aan en een blauw bloesje, tja… Nou moet ik zeggen dat ik er vooral erg hard om moest lachen. Het is gewoon zo, iedereen heeft altijd een mening als je ergens met je baby komt. Ze zijn of klein, of lekker bol, snel of langzaam voor hun leeftijd en eenkennig of allemansvriend…!
Ik kan alleen maar zeggen: trek je er niks van aan! Zeg dat je onwijs trots bent op je kind en blijf vooral aardige dingen zeggen over de kindjes van anderen. Ik doe dat ook altijd omdat ik dat gewoon veel gezelliger vind dan ongevraagd kritiek leveren. En dat maakt je alleen maar een leuk mens toch !

groetjes!

ach en al zouden ze wat boven de curve uitkomen, zodra ze gaan lopen/rennen/vliegen gaat al dat babyvet (ze hebben er tenslotte niet voor niks een naam voor) er wel weer van af hoor.

liefs,
Rinske

@Mriek: kijk DAT is wat we willen zien

@Rinske: ja precies baby’s gaan eerst bol worden en daarna de lengte in
rico’s gezichtje begint ook steeds dunner te worden sinds we aan de pepti zitten nu missen wij onze lieve bollie

Oh wat herkenbaar Rainbow. Ik krijg ook altijd opmerkingen als: je kan wel zien dat hij van eten houd of geef je hem pokon, of wat een hollands welvaren. Echt allemaal dat soort opmerkingen. Een baby hoort gewoon wat vet te hebben hoor. Tim was met 9 maanden iets meer dan 10 kilo en 75 cm. Volgens het CB keurig in verhouding. En hij krijgt echt niet meer als dat hij mag hebben. Wat hij krijgt eet hij gewoon altijd op en dingen zoals koek krijgt hij niet eens iedere dag. Ach ik maak me er niet druk om. Hij is gaan kruipen sinds hij iets meer dan 9 maanden was, dus dan gaat het denk ik al minder snel. En straks als ze eenmaal gaan lopen helemaal. Dus lekker niet druk om maken.

En inderdaad niet leuk om je constant te moeten verdedigen als je kindje iets nog niet kan. Ik heb altijd zoiets van je weet dat het ene kindje iets sneller doet dan het andere kindje. De een praat eerder, de ander praat eerder en weer een ander doet alles langzaam. Laat ieder kindje zich lekker op zijn eigen tempo ontwikkelen. Over 2 jr kunnen ze tenslotte allemaal hetzelfde. En echt niet dat je kindje liever is omdat hij meer kan. We mogen gewoon allemaal TROTS zijn op onze eigen kindjes.

Het is jammer dat niet iedereen dat snapt en van die stomme opmerkingen maakt.

Groetjes,
Sandra

Meiddddd laat kletsen die hap, sommige mensen weten niet beter moet je maar denken. ze ziet er prachtig uit en straalt dat ook uit. en of dat nu met 12 10 9 of 7 kilo is so what!!! Als ze maar gezond zijn toch. en verder de rest laten l*llen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

rico krijgt uberhoudt nooit koek! en toch issie een beetje bollie
die tussendoortjes ga ik pas geven als alle onderzoeken zijn afgerond
het is nu alleen 3x melk 1x bambix pap 2x fruit en 1 maaltijd

is normaal hoor wat die kindjes aankomen ze zeggen dat je van 500 gram in de maand uit moet gaan das het gemiddelde dus de een komt meer aan en de ander minder wat maakt het uit zeg pfff. en ben maar blij want als dylano ziek zou worden heb ik gelijk een groter probleem als jullie omdat hij inderdaad maar iets meer als 7 kilo weegt. dus die heeft niet veel reserves

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ik zal is zeggen he, rico heeft nog maar 1x echt koorts gehad en dat was niet van het ziek zijn maar van zijn inenting. zo nu hun weer

He ja, ik probeer me er ook niks van aan te trekken, maar het is en blijft irritant. Ik vind het gewoon niet leuk voor Eva, dat mensen haar altijd zo als Hollands welvaren zien! Zelfs haar eigen oma. Ze moest met de doop lezen: ‘Kindje zo teer’ en toen zei ze: ‘Daar moest ik om lachen, want dat klopt natuurlijk helemaal niet bij Eva!’ Vond ik NIET leuk! Maar de neefjes en nichtjes van mijn vriend waren allemaal stevig met de geboorte, allemaal 10 pond en daar is nu niks meer van te zien. En inderdaad, wat dan nog? Ik vind het gewoon slecht van de maatschappij, dat gezeur elke keer. Eva geeft niks om tussendoortjes, ik krijg er niet eens een soepstengel in, dus ze eet echt niets te veel. Ik hoor het morgen bij het cb wel en zolang ze daar tevreden zijn ben ik het ook! En zolang Eva maar blij is en dat is ze! Ze is ons mooie lieve mollige mopje! SO! En bedankt voor de complimenten over Eef!

Ik had vandaag op het werk gewoon een mindere dag en ik ergerde me gewoon. Nu erger ik me wel aan iets anders, maar niet meer aan de opmerking. Dus bedankt!

Groetjes Rainbow, trotse mama