Je kindje moeten verdedigen

Rainbow; je bent niet de enige met dit gevoel (maar dat had je vast al door )

Hier 2 kleine meisjes van 2 jaar. Laatste keer (8 april )op het CB woog Jacqueline 9,9kilo en was 81,5cm en Silvana 9,1kilo en 82cm. Ik krijg dus hele andere opmerkingen: oh wat zijn ze klein, echt poppetjes, Jacqueline is een stuk dikker dan Silvana he!?
(ja ze zijn klein, en nee jacqueline is niet dik ze is alleen wat forser gebouwt)
Ook praten ze eigenlijk nog niet, het enige wat er uit komt is ‘pappa’ en ‘mamma’, de rest lijtk allemaal op hetgene wat ze bedoelen, maar ook alleen te verstaan voor ons en zeker niet voor een vreemde. Bij tweelingen is het vrij normaal dat ze later praten omdat ze een eigen taaltje hebben, dus mams maakt zich ook lekker niet druk hierom!

Ook wij ‘moeten ons altijd verdedigen’. Maar ik denk maar zo; ieder kind zal ‘het’ leren. Lopen? Kan het kind straks nog lang genoeg!
Heeft je kindje nog niet zo veel tandjes maar eet het wel goed!? Nou dan is dat toch veel fijner dan een kind met veel tandjes die bijna niet wilt eten, of niet dan!?
Praten? Wacht maar totdat het kind je de oren van je hoofd af kletst, dan denk je nog vaak terug aan de tijd dat het kindje nog niet kon praten

Laat je vooral niet gek maken door andere moeders. Het ene kind is niet beter dan het andere Voor iedere ouder is hun kindje gewoon helemaal geweldig!
Gewoon niet meer op reageren, lekker laten gaan en vooral blijven denken en voelen dat jouw kindje het gewoon op haar eigen tempo doet waar helemaal niks mis mee is!

pfffffffffff ben blij dat er ook nog andere met kleintjes zijn dacht al dat ik de enige was ging me er ook al druk over maken wat erg toch eigenlijk, hij is gezond wat wil ik nog meer

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Jacqueline, Sylvana en Dylano zijn misschien wat kleiner, maar dat is toch hartstikke lief ook? Ik was vroeger een heel klein popje, ik heb toen ik 2 jaar was een onderzoek gehad omdat ik niet goed at. Ik ben nu niet dik, maar gewoon maat 38. Dus dat wil allemaal niets zeggen. Ik denk dat je pas na een paar jaar echt het postuur van een kind kunt zien. Hoewel er natuurlijk kindjes van 5 zijn die al heel dik zijn, doordat ze zijn dik gemaakt door ouders met slechte eetgewoonten. Dat is dan ook weer niks. Ze moeten gewoon eten en dan worden ze dik of dun of ‘gewoon’, zoals dat bij ze hoort. Gelukkig is hier niet iedereen hetzelfde, dat zou toch oersaai zijn?

En net veerde Eva heel stoer op haar beentjes, ze hield zich als een plankje om haar buikspiertjes te trainen. Die krijgt straks zo een 6-pack!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
Jacqueline, Sylvana en Dylano zijn misschien wat kleiner, maar dat is toch hartstikke lief ook? Ik was vroeger een heel klein popje, ik heb toen ik 2 jaar was een onderzoek gehad omdat ik niet goed at. Ik ben nu niet dik, maar gewoon maat 38. Dus dat wil allemaal niets zeggen. Ik denk dat je pas na een paar jaar echt het postuur van een kind kunt zien. Hoewel er natuurlijk kindjes van 5 zijn die al heel dik zijn, doordat ze zijn dik gemaakt door ouders met slechte eetgewoonten. Dat is dan ook weer niks. Ze moeten gewoon eten en dan worden ze dik of dun of 'gewoon', zoals dat bij ze hoort. Gelukkig is hier niet iedereen hetzelfde, dat zou toch oersaai zijn?

En net veerde Eva heel stoer op haar beentjes, ze hield zich als een plankje om haar buikspiertjes te trainen. Die krijgt straks zo een 6-pack!

Ik denk…dat je heel goed het verschil kunt zien of een kind dikker/forser is vanzichzelf, van babyvet of dat het kind gewoon dik is omdat het de hele dag door volgestopt word.
Als ik bijv een kindje zie bij de geboorte die maar 43cm was en daar ook het gewicht naar had en ik kom dat kindje een half jaartje later weer tegen al liggend in de maxicosi en ik schrik me dood van 1 bonk vlees en vet wat er in dat ding ligt als een papzak…weet ik dat ze is volgestopt, kan niet missen. (en als ik haar nu zie wanneer ze ruim 2 jaar is, is het een heel normaal kindje)

Zelf heb ik me nooit wat aangetrokken van groeischema’s en curves, de meiden zitten er altijd net onder of net in, maar boeie?? Mij interesseerd het geen moer, ze eten goed, ontwikkelen zich lekker op hun eigen tempo en mams is tevrede!

Groot, klein, dun of dik, we houden toch van ze!
En moeders…moeten eens stoppen met een andere moeder onzeker te maken, sommige hebben volgens mij niet door wat ze met hun uitspraken aanrichten! (niet hier op het forum hoor )

Toen die 2 van mij een week of 5-6 waren kreeg ik ook steeds te horen; oohh die zijn nog klein! Oh ik kon daar zo boos over worden! Want ze waren niet klein, ze waren al heel veel bijgekomen hoor! Ze wogen toen zo’n 2900-3000 gram!! Dat was al bijna het dubbele van toen ze geboren waren, dus wat ze ook zeiden, ik was trots op de meiden dat ze zo veel gegroeit waren! (welk kindje groeit nou zo hard dat het binnen 7 weken het geboorte gewicht verdubbeld!? Ik heb nog geen baby van 7 weken gezien die 6-7 kilo woog ) En vertelde dan ook dat ze nu bijna het dubbele wogen…en dan die blikken van de mensen! Haha.
Maar er zijn ook moeders die daar heel onzeker van worden, en daar moeten mensen eens rekening mee houden vind ik!

@Rainbow:
nou meid vertel waar erger je je vandaag aan?
ik dat mn menstruatie weer is begonnen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

gelukkig ben ik niet de enige die me aan z’n dingen kan ergeren
hoor hier ook altyd oh hoe oud is ze wat een dikkertje pppffff…
ze was 2weken geleden in het ziekenhuis 62 cm en 6,100 kilo
ze zit met gewicht en lengte iets boven het gemidelde…
en ze heeft het niet van een vreemde papa is bijna 2meter dus verbaast me nix:D

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ach, mensen hebben altijd wat te miemelen! Net wat jullie ook zeggen, het hangt ook van de ouders af. Als de papa van Kailani 2 meter is, wordt zij misschien ook groot. Maar ze zit mooi in de groei hoor! En Eva was al 4015 gram bij de geboorte, dus dat was al flink. Wat een commentaar ik daar op kreeg joh! Mensen schreven het zelfs op de kaart! Maar zodra ze haar zagen, hielden ze meteen op. Toen was het: ‘Ohhh, wat is ze mooi en wat is ze klein eigenlijk!’ Ik verwacht niet dat ze fors wordt, want wat je ziet zijn gewoon spekpootjes en mollige armpjes. Lekker echt babyvet. Vind ik heerlijk! Ik rol haar benen altijd lekker langs mijn handen, voelt zo zacht aan! En zij vindt het ook lachen!

Wel een GOEIE zeg, dat ‘je moet er wel wat in stoppen om ze zo vrolijk te krijgen!’ Die zit!

Enne…vandaag bij het zwemmen mochten de babies drijven op een gekleurde slurf. De juffrouw had ze in elkaar gedraaid en daar moest je kindje dan in. Er is een kindje dat ook wat groter en zwaarder is en haar mama bakte de slurf en zei al: ‘Oh schatje, daar pas je niet in he!’ en ze lachte toen het kindje er inderdaad niet in on. Ze liet haar toen gewoon lekker los op de slurf drijven en dat vond ze geweldig. Het is toch ook maar net hoe je zelf er tegenaan kijkt! Ik laat me gewoon opnaaien!

@ Inge, was iets op mijn werk. Is al overgewaaid. Enne…ik baalde, want ik bleek bij het zwemmen mijn ondergoed vergeten te hebben. Ik doe thuis al mijn badpak aan, zodat ik meer tijd heb om Eva’s badpakje aan te doen. Zat dus NIET in de tas! Moest ik helemaal naakt in mijn kleren en zo naar huis! Ieieieieieie, voelde heel akelig aan!

Ha ha ha Met een pantalon is het wel te doen, maar een strakke spijkerbroek… Ach ik was de vorige keer mijn handdoek vergeten moest ik me met Morgans wikkelhanddoek afdrogen… en die was al half nat natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

@ rainbow…
lieve schat…terk je er niks van aan…
ruben is 69 cm en weegt 7925 gram…laat ze maar komen met dat commentaar!!!
gewoon lekker laten zeuren!
onze kids zijn kern gezond, en volgens me ma hoort een baby lekker mollig te zijn en zij kan het weten
groetjes!!

karin

Oh vreselijk he!? waar mensen zich allemaal niet mee bemoeien Een kind is zoals hij is, en daar kan hij weinig aan doen. Je geeft ze de voeding die ze moeten hebben, en ja, daar groeien ze van, das logisch en moet ook wel. Als ze straks lopen gaat dat babyvet wel weer weg!
Ik trek me er niks meer van aan, al is het wel vervelend om steeds aan te horen dat je kind stevig is. En als hij dat niet is hoor je wel weer ander commentaar. Mensen willen blijkbaar iets te zeuren hebben…:S

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Gisteren woog Eva 8,7 kilo en dat was keurig netjes zei de arts, heel mooi in de curve. En ze zei dat baby’s rond 9 maanden allemaal dikker zijn. Logisch, want ze krijgen meer eten en ze kunnen nog niet altijd kruipen/tijgeren/lopen. Het gaat vanzelf eraf zei ze, na 9 maanden gaan ze meer in de lengte groeien. En ach, er was nog een moeder met een jongetje dat 8,5 woog en hij was pas 5 maanden…En dat kereltje was ook kerngezond, Dat is het belangrijkste!

Ahhhhhhh nu ben ik sjago…
Net Jesse naar het kdv gebracht zegt daar een moeder tegen mij… Dat is een lekker dikkertje is ie niet te zwaar? grrrrrrrrr
Ik ging Jesse verdedigen door te zeggen dat hij precies in de groeicurve is en dat hij erg lang is… Stom eigenlijk had me er gewoon niks van aan moeten trekken

Liefs

8,7!!! das toch niet veel, en dat noemen ze dan al een dikkertje nou kan aan mij liggen maar volgens mij is dat ene heel mooi gewicht

Groetjes Michelle

8,7 is echt heel keurig inderdaad. Ze oogt gewoon dikker waarschijnlijk…
GRAPJE RAINBOW!!! Dat is toch inderdaad super.

En kikie: ik zeg ook snel dat Erik keurig in de curve zit als mensen zeggen dat 'ie groot is. Is toch niets mis mee? Ik voel dat niet als verdedigen. Jouw kereltje is een gezonde knul, lekker laten kletsen.

Groetjes!

@Rainbow:
nou ik vind het netjes hoor, ik denk dat rico eroverheen zit
En hoe groot was Eva nu??
ben maar trots hoor!
Rico heeft ook van die rolletjes bij zn beentjes bovenaan zeg maar…
en dan moet ik altijd denken aan die reclame van pampers dat zo’n kindje ook van die rolletjes heeft. net kleine bulldogjes haha
ik vind het superlief!
beter dan vel over been niet waar?

enne wat scotty al zei je moet er wel wat instoppen om ze zo vrolijk te krijgen.
Rico is lekker vrolijk en dat is much belangrijker dan gewicht!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zo ben dylano vandaag laten wegen en meten want wij hoeven pas met 11 maanden weer naar cb en weer is hij in 6 weken 1100 gram aangekomen hij weegt er nu al 7,5 kg en is 69 cm lang. Hij is echt een inhaalslag aan het maken geloof ik.

Ook kwam ik net tot de ontdekking dat hij onder ook 3 tandjes heeft die ene hebben we helemaal over het hoofd gezien omdat we met de bovenste bezig waren. Hij heeft er nu al 6!!!

Groetjes Michelle

Ja, ik vond het ook gewoon mooi. Ik hou van Eva met haar zachte lijfje. Ik heb haar gisteren lekker lang geknuffeld! En schateren dat ze deed! En haar hoofdje is wel altijd groter dan gemiddeld, maar dat komt door al haar hersentjes!

En wat een tuttebel die vrouw die zei dat Jesse misschien te zwaar is! Ik heb de foto’s op Hyves gezien en het is helemaaaaaaal geen dik kind! Hij is gewoon stoer! Ene oor in, andere uit hoor! Probeer ik nu ook!

ach ik blijf erbij, volgens mij zijn er gewoon zoveel moeders die dus dat soort opmerkingen maken puur en alleen om zichzelf beter uit de hoek te laten komen ofzo. stom natuurlijk.
Lindsey was met de geboorte behoorlijk aan de kleine kant (46 cm en 2820 gram) toen kregen we de opmerkingen ‘ach wat een lief, schattig, klein babietje, maar wel in de gaten houden dat ze goed aankomt hoor’. MAAAAAAR toen zagen ze d’r een paar maandjes later (inmiddels op het gemiddelde van de curve) krijg je prompt de opmerkingen ‘zo dan, die is behoorlijk groot geworden zeg, is ze nou niet te dik?’ en dan denk ik toch echt ‘ach mensen zak door de str*nt!’.
en Rainbow ook hier is het heerlijk knuffelen met die lekkere dijtjes van d’r en dan is het altijd lachen geblazen, heerlijk toch?!

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Gister met Danique naar het consultatiebureau geweest, ze is nu 6,5 maand. En zit lekker midden in de groeicurve, ze was bijna 68 cm lang en 7900 gram. Ook niet te weinig geloof ik. En dan inderdaad te bedenken dat ze 4 weken te vroeg was en echt wel heel klein met haar 2400 gram… Krijg alleen maar reacties als, lekkere bolle toet. En dan zeg ik gewoon dat ze dat van haar moeder heeft. Ze ziet er gewoon lekker gezond uit!