Ja hoor, de naar-benedenkom-fase is gestart!

Ja hoor, de naar-benedenkom-fase is gestart! Eva kan helaas haar slaapkamerdeur zelf opendoen. Ook al hebben we de klink andersom. Ze is al een paar ochtenden uit bed gekomen en naar onze kamer geslopen. Nu doet ze dat wel op normale tijden, dus dat vind ik niet zo erg.

Maar we zeiden al: ’ Het duurt niet lang voor ze haar bed uit gaat komen’. En ja hoor, vanavond is het zo ver. We hoorden gestommel en ze stond beneden voor het traphekje. Ik bracht haar direct naar boven. Nog geen minuut later stond ze er alweer. Ik zei alleen (nar de tip van The Nanny): ’ Bedtijd’ en bracht haar zwijgend naar bed. Zo herhaalde zich dit een keer of 4. Je moet dan steeds niks zeggen, watwij deden. Maar dat hielp eigenlijk niet. Pas toen ik zei dat ze strafstickers krijgt als ze dit gaat doen, koos ze eieren voor haar geld. Vijf stickers is straf. Maar ik weet eigenlijk niet goed watvoor straf dat dan zou kunnen zijn?

Wat doen jullie als je kids naar beneden komen? En hoe straf je dit gedrag accuut af? Ik heb er echt GEEN trek in dat ze dit vanaf nu gaat doen. Wij hebben recht op onze avond. Haar kan dat niet bommen natuurijk. Ik heb het duielijk gemaakt. Maar ik baal wel dat ze haar deur en het traphekje open kan maken…Hoe hou ik haar boven???

Ik baal er nu al van…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Helaas geen tips voor je, maar wens je veel succes

Hmm hier toevallig sinds een paar dagen hetzelfde… Sinds de speen weg is, en ik dacht ook dat dat de reden was. Dat het toch even wat minder wakker-in-bed ligt zeg maar. Maar nu lees ik dat dat ook al een fase is? (wat zijn er toch veel fases… haha)

Ik heb begrip voor hem getoond, dat hij niet kan slapen, of nog niet moe was zoals hij dan zelf zegt, en de wekker van mijn telefoon gezet op 15 minuutjes, en dan mocht hij dus even grote-mensen-tv kijken. Op voorwaarde dat hij dan daarna wel direct naar bed zou gaan, en dat is de laatste drie dagen ook goed gegaan. Ik ben echter wel bang dat ik hier nu aan vast zit, en daar heb ik ook weinig trek in!

Ik lees dus maar even met je mee hier, want mocht dit inderdaad een peuterfase zijn, dan wil ik daar wel goed mee omgaan natuurlijk! Al ben ik bang dat die nanny-techniek hier echt niet gepikt zal worden! Hahaha stilzwijgend naar boven brengen… Hij zal schreeuwen tot ik antwoord geef…

Groetjes Anouk

Wij wonen gelijkvloers, dus Seth komt niet naar beneden maar wel zijn kamer uit.
Al maandenlang elke dag, meerdere keren.

Hier werkt het niet om kortaf te doen, te negeren, of boos te worden.
Hij wordt dan zelf ook overstuur en duurt het alleen maar langer.
Ik vraag wat er is en meestal is er niets, dat vertel ik hem dan ook, dat het niet nodig is daarvoor uit bed te komen. Dan geef ik hem een kus en ga weer weg.
Dus niet alles heel uitgebreid, maar ook niet negeren.

Ik weet niet of dat bij jullie ook werkt, maar dit is de manier om het hier het meest draagbaar te maken

Liefs, Anne

Dat vind ik dus altijd zo stom bij die Nanny. Op TV maakt zij van de grootste monsters (10000 Eva-tjes) nog engelen. Ik vind dat ongeloofwaardig. Die kinderen stoppen accuut als zij STOP roept, komen nooit van straftrappen af en gaan dus meteen slapen. Het zal wel zo werken bij SOMMIGE kinderen, maar bij ons werken die technieken geen van allen. Terwijl Eva haar peuterfratsen heeft, maar ook heel lief en makkelijk is. Zij lijkt totaal niet op die duivelkinderen die ouders slaan, zoals bij de Nanny! Dat zwijgen, daar kan ik me ook niet in vinden moet ik zeggen. Toen ik boven kwam, hing ze huilend met haar hoofd naar achteren in bed. Dat was ook niks. Ik koos voor mijn eigen aanpak en legde gewoon het een en ander uit. Ik stopte haar in en gaf een knuffel. Ik zei dat ze lekker mocht knuffelen met haar beestjes en dat mama naar beneden ging. Ze mocht nog 1 woordje zeggen en dat was doei. Dat deed ze. Ik heb haar niet meer gehoord…klop, klop.

Wat bij de een werkt, werkt bij een ander kind niet. Die Nanny is wel nep vind ik. Nuwist ik haar te temmen, maar ik vrees dat ze vaker naar beneden gaat komen…ik wil toch wel dat ze beseft dat er een straf op volgt. Zij moet echt consequenties kennen, dat werkt het beste. Iets zeggen en het ook uitvoeren. Maar niet zwijgend, zo gaan wij ook niet met elkaar om hier! Eva is net zo als Joey, meer van het tijdlimieten stellen en dan is het ook goed en gaat ze slapen…heel herkenbaar dus! En net als bij Seth wordt Eva ook bang als je haar heel hard behandelt, dus ik kies ook liever voor zacht, maar ze moet wel beseffen dat ze niet met ons kan sollen.

Ik zoek nog een Gouden Tip, hahaha!

Groetjes Rainbow

ja weet je, rico doet s 'ochtends zn lamp aan zodat hij kan spelen op zn kamer, doet eva dit ook?
ik zeg tegen rico: als je nu nog 1 keer van je kamer komt draai ik je lamp eruit. werkt perfect. hij probeerd het ong. 3x in de week en dan na een 3e keer zeg ik dit. en ja hier helpt het maargoed
maar ik merk wel aan hem of er een reden is dat hij eruit komt. ook al laten kids dit niet altijd goed doorschemeren…moet zeggen at ik m heel goed aanvoel als ie b.v. verdrietig of angstig is zonder dat hij dit hardop zegt of laat merken. beetje high sensitive dus meestal zit ik wel goed. als er dus een reden voor is ga ik even langs m liggen in bed. soms tot ie in slaap valt… en 1 x was ik er zelf ook langs in slaap gevallen, erg he

Ik dreig trouwens ook wel hoor, om de deur van zijn slaapkamer op slot te draaien Dat ziet hij echt niet zitten, dus hij blijft na die ene keer keurig in bed! Ik bedacht me trouwens wel dat dat misschien geen handig dreigement is om consequent mee te zijn, want ik zal hem nooit echt opsluiten!

Groetjes Anouk

Hier was het sinds een een paar dagen ook bal, hij komt niet naar beneden want ook wij wonen gelijkvloers. Dylano deed alleen iedere keer zijn deur open en ging dan weer gauw in bed liggen. Mega irritant of deur open en keihard mama en papa roepen. Ik had ook zoiets van hoe kom ik hier vanaf.

Ik heb hem beloofd als hij netjes in zijn bedje blijft liggen hij thomas de trein op mijn laptop mag kijken de volgende dag. Indien hij dat zelden mocht is dat een feest.

Dus hier gaat het al vanaf donderdag goed. (afkloppen) en of dat nu 2 filmjes zijn van 5 minuten of 4 maakt hem gelukkig nog niet uit Dus hier werkt een beloning direkt de volgende dag.

Liefs Michelle

Ze is bijna 4 dus er is een gesprek mee te voeren. Ik zou 's ochtends na het ontbijt (dan ligt de avond ervoor nog vers in het geheugen) eens rustig met haar gaan zitten en erover praten.

Eerst refereren aan het feit dat je verbaasd bent dat ze de avond ervoor steeds naar beneden kwam en dan vragen waarom ze naar beneden kwam. Ongetwijfeld heeft ze er totaal geen reden voor en dat is dan weer je handvat om verder te gaan met het gesprek en aan te geven dat het onacceptabel gedrag is.

Ik lees dat jullie een traphekje beneden hebben. Heb je bovenaan de trap geen traphekje? Dat zou ervoor zorgen dat ze helemaal niet meer naar beneden komt. Loop je nog de kans dat ze bovenaan het hekje gaat staan roepen en dat is ook niet wenselijk maar het wordt voor haar al minder interessant om haar bed uit te komen.

Wat die strafstickers betreft, ik zou de straf zoeken in “iets weglaten”. Een dagje geen lekker tussendoortje. Daar wordt ze niet slechter van en toch zal ze er wel van balen dat ze geen tussendoortje krijgt. Als je dan toch een tussendoortje wilt geven omdat ze dat nou eenmaal nodig heeft, dan kun je altijd kiezen voor iets van fruit ofzo.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om haar 1 dag een bepaald favoriet speelgoedje in te laten leveren. Ook iets waar ze niet slechter van wordt maar waar ze wel van zal balen.

Succes met de strijd!

Groetekes, Sje

quote:
Dochter komt niet uit bed, maar ligt te roepen. We reageren niet altijd direct, maar ik negeer het niet.

@Woezel: alle tv-programma’s zijn gemanipuleerd. Tv-makers laten jou zien wat ze je willen laten zien, maar dat geldt dus voor ieder programma. Maar wat betreft ‘the nanny’: waarom zou het haar niet lukken om die kids stil te krijgen?! Vreemde ogen dwingen plus het is haar techniek. Zij is daar goed in; het is haar ding. Als jij je er niet goed bij voelt, moet je haar manier gewoon niet nadoen. Er bestaat volgens mij geen standaard/beste manier, aangezien kinderen ook niet standaard zijn.

Mocht dat wel zo zijn en iemand heeft hetzelfde kind als ik & je hebt de gebruiksaanwijzing gevonden: laat het me even weten! Ik bied er grof geld voor!

hmmmm kan het mis hebben, maarik had nog niet geregeerd in dit topic hahahahahahaha, denk dat je rainbow bedoelde!!! hahahaha

Verder geen tips, hier nog geen last van , Bo komt niet eens zijn bed uit, laat staan de kamer af hahahahaha

liefs woezel

Hier is het al een hele tijd dat Noah zn bed uit komt, dan staat ie boven aan de trap savonds te roepen…Papaaa??? Ik moet een plasje doen… Dus papa zegt, Ja kom maar naar beneden… dus Noah gaat zoals hij zei… een plasje op de wc doen…Kijkt ff om de deur waar mama is, en gaat weer naar bed… daarna komt ie vaak niet meernaar beneden…

Wel komt hij bijna iedere nacht zn bed uit, om naar ons bed te gaan…daar kruipt ie er snachts stiekem tussen…
Hem terug sturen werkt niet…dan komt ie een uurtje later weer…
Vaak laten we hem maar liggen, want wij worden er niet eens wakker van…

Liefs, Melanie

Ze ging net liggen en bleef liggen. Ze was moe. Ik denk dat het gisteren mischien meer baldadigheid was, dat ze niet moe was. Meestal is ze bek-af na een dag raggen en slaapt ze erg snel. En goed. Ik klop het even af, maar het is nu bij 1x gebleven (en in de ochtend dan, maar dat vind ik ok).

Groetjes Rainbow

Oh super dat ze vandaag gewoon goed is gaan slapen. Hopen dat het eenmalig was.

Groetekes, Sje

hier nog zo eentje. ze komt dan niet van haar kamer af omdat ze de deur niet open krijgt maar gaat wel liggen kletsen en roepen. heb hier ook als een vraag over gesteld in een ander topic dus geen tips maar ik lees mee! Hier helpt ook niks. Boos worden niet. uitleggen niet. Zwijgen niet. Heb zelfs haar lievelingsknuffel, die altijd bij haar slaapt mee naar beneden genomen(natuurlijk na haar hiervoor eerst gewaarschuwd te hebben) onder het mom van je houd beer ook wakker zo dus die gaat beneden in een ander bedje slapen nu. Nou toen was het moord en brand natuurlijk en bleef maar huilen en roepen dat ze nu zou gaan slapen. Maar heb volgehouden. Ze heeft hem niet terug gekregen die nacht. Zelfs dat had geen invloed. Volgende dag zelfde liedje… Hier ook geen tips dus, maar lees wel graag met je mee!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
@Woezel: Het was dus inderdaad voor Rainbow bedoeld. Suf-suf-suf! (had de hele avond zitten nakijken; goed excuus?!). Ik zal het even veranderen.

Hahahahhaha geeft niks hoor, kan gebeuren, sterker nog, heb het zelf een keer gehad in een topic, ik geloof dat ik toen zei dat mamasnoekie iets had gezegd terwijl zij ook nog helemaal niet had gereageerd!! hahahahaha

liefs woezel

@woezel

Klopt ja hahaha

Groetjes Anouk

Hier heeft Eva echt perfect geslapen: niks gehoord. Jammer Mama1980 dat het niet hielp met de knuffel die ze wakker hield, want dat vind ik zelf een hele goeie! Mocht het nog eens nodig zijn, dan probeer ik die ook een keer! Eva haar knuffels (het zijn er wel 8!) zijn heilig en zonder die beesten voelt ze zich niet op haar gemak.

Groetjes Rainbow

Als het hier gebeurd dan is er altijd iets aan de hand en volstaat troost, een paar andere knuffels in bed, kriebelen op haar rug en ze valt in slaap.

Geen een kind is hetzelfde dus is er ook niet 1 aanpak … ik denk dat je echt moet kijken naar wat bij jouw kind past. Zoals hier straffen, dreigen absoluut niet helpt … een zachte aanpak anders raakt ze helemaal overstuur.

Vindt ook dat je het kind niet naar beneden moet laten komen en papa zelf naar boven moet gaan als het kind hulp nodig heeft bij het plassen. Zie even niet zo snel wie dit schreef …

@ Esther ik was het niet, maar wat wel in me opkwam: misschien hebben ze geen toilet boven?

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

@mama1980 … dat is waar …