Ja hoor, de naar-benedenkom-fase is gestart! Eva kan helaas haar slaapkamerdeur zelf opendoen. Ook al hebben we de klink andersom. Ze is al een paar ochtenden uit bed gekomen en naar onze kamer geslopen. Nu doet ze dat wel op normale tijden, dus dat vind ik niet zo erg.
Maar we zeiden al: ’ Het duurt niet lang voor ze haar bed uit gaat komen’. En ja hoor, vanavond is het zo ver. We hoorden gestommel en ze stond beneden voor het traphekje. Ik bracht haar direct naar boven. Nog geen minuut later stond ze er alweer. Ik zei alleen (nar de tip van The Nanny): ’ Bedtijd’ en bracht haar zwijgend naar bed. Zo herhaalde zich dit een keer of 4. Je moet dan steeds niks zeggen, watwij deden. Maar dat hielp eigenlijk niet. Pas toen ik zei dat ze strafstickers krijgt als ze dit gaat doen, koos ze eieren voor haar geld. Vijf stickers is straf. Maar ik weet eigenlijk niet goed watvoor straf dat dan zou kunnen zijn?
Wat doen jullie als je kids naar beneden komen? En hoe straf je dit gedrag accuut af? Ik heb er echt GEEN trek in dat ze dit vanaf nu gaat doen. Wij hebben recht op onze avond. Haar kan dat niet bommen natuurijk. Ik heb het duielijk gemaakt. Maar ik baal wel dat ze haar deur en het traphekje open kan maken…Hoe hou ik haar boven???
Ik baal er nu al van…
Groetjes Rainbow