Ja hoor, de naar-benedenkom-fase is gestart!

Ik zat me net te bedenken dat een nicht van mij bij haar dochter (4 jaar) een beloningssysteem heeft ingesteld met stickers, en als het vel vol is is er een beloning, bijv zwemmen, ijsje eten of iets anders leuks doen.
Ze zegt dat het goed werkt, misschien hebben jullie er iets aan

Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig is het sinds die maandag niet meer voorgekomen. Blijkbaar was ze die dag niet moe OF ze heeft goed in haar oren geknoopt dat ze strafstickers krijgt. Maar de laatste avonden geen centje pijn, we horen haar niet eens meer. Ze ligt, doet haar oogjes dicht en ze knort. Hopelijk blijft het zo!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

SUPER

Ik heb overigens bij een nanny programma weleens gezien dat 1 moeder 80 keer de trap naar boven is gegaan om haar kind in bed te leggen !!! Over hardnekkig gesproken !!! Ik vond het zoveel en ZO vermoeiend om te zien, had mede-lijden met de moeder dat ik de aflevering nooit meer vergeet!

Hahaha, dat zou ik dus echt nooit doen! Ik zou al gek worden bij 5x! Blijkbaar hielp die techniek dan niet echt? Ik kies meestal voor de makkelijke oplossing en die is dan misschien niet altijd zoals de Nanny zou voorschrijven, maar ik had haar wel na 1 nacht weer in bed. Gewoon gezegd dat ze een zwarte sticker zou krijgen, een strafsticker. Dat schrok blijkbaar effectief af!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

De nanny had het maar over cnsequent zijn en onder in het beeldscherm zag je dan een tellertje !! Dan ben je dus echt je avond kwijt en daar peins ik ook niet over. Ik denk dat er ongetwijfeld kinderen zijn die het niets kan schelen en er een spelletje van maken. Dan vraag ik me toch af hoe het de rest van de dag gesteld is met grenzen aangeven. Gelukkig dat in jouw geval de straf sticker invloed heeft en dit vervelende probleem kort heeft geduurd.