Is mijn zoon echt zo zwaar

Hallo Allemaal, ik ben helemaal nieuw. Maar niet voor niets natuurlijk, want ik wil graag meningen of adviesjes inwinnen om mij iets beter te voelen. Mijn zoontje Thies is bijna zes maanden en weegt ruim 9 kilo… Maar heeft ook wel een lengte van 72cm, groot is hij wel. Het is een prachtkind maar hij moet echt minder gaan eten. Hoe zijn jullie overgegaan van 5 naar vier flessen? Hij krijgt al beetje bijvoeding, sinds een week of twee. Nestle fruitje eet hij op en half potje groente van vanaf zes maanden eet hij ook op… Wat nu te doen. Ik weet het niet meer als ik heel eerlijk ben.

Natuurlijk kan ik hele theaters voor hem houden om de tijd te rekken, maar die krijg ik a la directa in de nacht weer terug, want op een gegeven moment komt die trek toch weer terug… Nou ik hoor het graag.

Groetjes Heidi

Hallo Heidi,

Welkom op ikkeben! Je zoontje is niet zo heel erg zwaar voor z’n lengte hoor, maak je maar geen zorgen. Qua overgang van 5 naar 4 flessen, je kan een flesje minder geven en een groentjehapje in de plaats. Van zodra je kleine man een heel potje eet kan je de fles helemaal weglaten. De eerste paar dagen kan je nog melk achter de groentehap geven, maar doe dit niet te lang want dan weet hij dat hij toch nog eten krijgt, of hij de groentehap nu opeet of niet.
Als hij 600cc melk op een dag binnenkrijgt is het goed. Meer mag natuurlijk ook he! Hier (België) wordt de fruithap ook als een fles beschouwd, maar in Nederland blijkbaar niet. Jullie cb ziet het als extra. Maar hier is dus voor 6 maanden 200 gr groentehap en 200 gr fruithap de vervanging van 2 flesjes. Dan hou je er dus nog 3 over. Dit gaat goed. Ze hebben er niet meer honger door.
Laat je weten hoe het gaat?

Groetjes,

Tamara

Hallo Tamara,

Dank je wel voor je snelle reactie zeg. Ik ga er vanavond eens iets meedoen. Ik weet ook zeker dat het moet lukken, alleen het is zo sneu als je je kleine uk je ziet aankijken en het lijkt alsof hij trek heeft, is niet zo volgens mij. Dus ik geef het dan ook niet. Maar wat ik ga doen is rond 17.30 of 18.00 uur een groentehap geven en ik denk dat ik dan maar driekwart van het potje geef en dan een flesje met 90cc (3 schepjes) er achteraan… Is dat een idee? Ik zal dit inderdaad niet te lang doen, want ze zijn slim genoeg Die ene fles moet er gewoon vanaf.

Oh ja scheelt dat al als we over de grens gaan? Ongelooflijk. Had ik niet verwacht. Dus jij zit al op drie flesjes nu? Heerlijk lijkt me dat.

Hoe krijg je site onderaan je berichtje? Ik heb nu iets aangepast, misschien is het al gelukt in dit bericht.

Groetjes Heidi

http://thiesgouka.beebiesite.com

Ik wil zo graag ook zo’n plaatje onderaan met de site van Thies… Hoe doe ik dat?

Hallo Heidi,

Je kan na het groentehapje idd een flesje geven van 90 cc. Maar als je kleine man alles netjes opeet zou ik geen flesje meer geven. Ze zijn idd slim genoeg om alles snel door te hebben… Hier krijgt ons meisje nu 3 flesjes van 210cc, een groentehap en een fruithap van 150 gr ongeveer. Maar het valt ook te bekijken hoe laat je kleintje op is en hoe laat hij terug in slaap valt. Ons meisje is op rond kwart na 7. Dan krijgt ze de eerste fles. Rond 12 uur krijgt ze een fruithapje. Dan rond 15 uur de tweede fles. Rond 19 u de groentehap (samen met ons warm eten in de kinderstoel) en dan rond 22 uur de laatste fles. Het scheelt soms wel een half uurtje hier en daar, maar hier komt het ongeveer op neer.
Zolang ze 600 cc binnenkrijgen (een flesje van 210 is eigenlijk 230 cc melk na de schepjes) is het goed.

Voor de ticker, deze komt van www.kindjeopkomst.nl Daar kan je die afhalen en dan hier op de site bij je profiel bijzetten als handtekening. Dan het vakje “aanvinken om je handtekening toe te voegen” aanvinken.

Laat je weten hoe het gelukt is met de flesjes en groentehap?

Groetjes en succes!

Tamara

Hoi Heidi

Ik zou me over zijn gewicht geen zorgen maken. Mijn dochter was met 6 maanden 9045 gram en 66 cm. Ze kreeg en krijgt gewoon wat ze mag hebben, en laat eigelijk bijna nooit iets staan. Maar je moet maar zo denken dat wanneer ze meer gaan bewegen en lopen het er wel weer af krijgen. Merk het nu al bij minouk. Ze loopt er aardig op los in haar loopstoel.

Bij Minouk heb ik nooit last gehad als er weer een flesje af mocht. Ging eigelijk vanzelf. Ze zit nu nog op 1 papfles s’ochtens en bij de boterham s’middagsd krijgt ze sinds gister gewone halfvolle melk en ook daar heeft ze geen problemen mee (ze is ook zo makkelijk meisje).

succes!!

Groetjes Rianne

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

hoi heidi,

welkom op ikkeben.

wij gaven ook eerst groente en dan een fles er achter aan.
zodra ze een heel potje groente at heb ik de fles laten vervallen.
En ging toen ook gelijk goed.
Wij zitten op 4 flessen nu zo ons schema,
7.00fles 200cc
11.00fles 200cc
12.30 fruit 125gram
15.00 fles 200cc
16.30-17.00- groente 125gram
20.00 fles 200cc

misschien kun je er wat mee

groetjes gytha

Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie. Het schema van Gytha kan ik vandaag toepassen alleen hij heeft het fruit nog niet gekregen. Dus die ga om 14.00 uur geven waardoor de derde fles al ietsjes later kan, hoop ik. Dan geef ik die fles rond 16.00 uur en de groente rond 17.30-18.00 uur met een kleine fles er achteraan dan hupsakee in bad en naar bed en dan zal hij rond een uur 23.00 uur wakker worden voor de Goedenacht fles.

Ik laat het jullie morgen weten hoe het is gegaan!

Groetjes Heidi

hoi heidi,

Kun je die fles van 23.00uur niet vervroegen?? en na de groente rond 17.00 een fles geven en dan de laatste fles om 20.00-20.30 geven??

Of is hij om 18.00 echt moe??

Lieke slaapt ook nog van 17.00-17.30 tot 19.00 en is dan wakker tot 20.30 dan fles en naar bed tot de volgende morgen.

Misschien een iedeetje

groetjes gytha

Hallo Gytha,

Dank je wel voor je idee. Ik ga dit proberen vanavond te doen, want hij is wel moe rond 17.00 uur. Dus dan geef ik de groente17.00 uur, dan kleine fles dan naar bedje. Alleen dan zit ik met het kdv de volgende dag want daar zullen ze dit niet doen vermoed ik, nog om 17.00 uur groente geven, ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ik ga het doen zoals je voorstelt, ik vind het een goed ideetje!!

Groetjes Heidi

Hallo Gytha,

Ik heb zojuist het overheerlijke groentehapje gegeven, dat gaat altijd goed naar binnen, maar half potje van zo’n groot potje is echt nog even voldoende. Ik zit nu in dubio, zal ik eerst kleine fles geven dan in bad of eerst in bad dan kleine fles. Slapen doet hij meestal wel tot zeker 23.00 uur na zijn fles en bad… Als ik de fles eerder geef ben ik bang dat hij de nacht niet gaat halen…

Hij slaapt namelijk nog maar sindskort door vandaar.

Groetjes Heidi

Gewijzigd door - Heidi&Thies op 13 Nov 2007 17:35:12

hoi heidi,

dan zou ik de fles van 23.00 nog geven, als hij pas sinds kort doorslaapt.
Je merkt vanzelf als die eraf kan.
Lieke dronk hem niet meer leeg en moesten we steeds wakker maken uit een diepe slaap.

succes groetjes gytha

als je nou de eerste en de laatste fles verzwaard met rijstebloem of bambixpap.

dus dat je van de laatste fles van 23 uur afkomt

en dan geef je een danoontje start(gemaakt van opvolgmelk) na de groentehap om 17 uur

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

enne ps: valt me wel mee hoe zwaar ie is hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hallo Kimmetje,

Dank je wel voor je reactie, ik zal dan in de eerste en laatste fles rijstebloem doen, voorheen deed ik dat alleen in de laatste fles voor de nacht. Maar daarnaast geef je aan dat ik de laatste fles moet gaan laten vervallen, maar dan gaik er twee tegelijk laten vallen of bedoel je het niet zo?

Danoontje ga ik morgen eens in huis halen en dan laat ik die kleine fles die ik nu ga geven vervallen, daar komt die Danoon voor in de plaats. Daarna moet ik echt nog wel een flesje geven, ik was eigenlijk van plan, deze week nog iedere avond om 23.00 uur de laatste fles te doen en deze steeds dichterop de groente plannen waardoor Thies langer de nacht in zal moeten, dus rond 20.30 uur, nu slaapt hij echt nog maar 8 uurtjes met geluk.

PS Hij krijgt nu Goedenacht van Nutrilon sinds gisteravond. Vannacht is dat goed gegaan, weliswaar werd hij wakker, maar heb ik warm water gegeven en hij ging weer verder slapen. Klinkt dat beetje bekend?

Groetjes Heidi

zou wel oppassen met rijstebloem kunnen ze van verstopt raken wij durven het niet te geven omdat lieke al soms last heeft van moeilijke ontlasting.
zou dan kiezen voor de bambix

groetjes gytha

Wat betreft rijstebloem, daar heb je wel gelijk in, alleen Thies heeft daar geen last van. Zojuist zijn romper en broek in de handwas gezet, hij zat er helemaal onder…

In het begin wel, ik begon met ervaarhapjes vaste voeding rond 17 weken en daar kreeg hij enorm veel last van. Gewoon lekker mee gestopt en nu gaat het echt super!

Nu lekker te slapen en nu zal hij rond 22.30 - 23.00 uur komen voor zijn nacht flesje.

Duurde wel ietsjes langer eer hij in slaap viel met die 90cc, maar ja het is voor een goed doel.

Groetjes Heidi

Dylan van mij is ook 6 maanden, weegt 8750 gram en is 68,5 cm. Hij krijgt ook nog 5 flessen van 200cc. Omdat ik sinds kort ook fruit en groente geef, drinkt ie niet meer alle flesjes leeg.

Ik ben wel de hoeveelheid fruit en groente langzaam aan het opvoeren. En dan ga ik proberen om de hoeveelheid van de 2e en 4e flesje te halveren. Zo krijgt ie wel zijn 5 flesjes, maar qua hoeveelheid zijn het er eigenlijk maar 4.

Zo ziet zijn schema er nu uit:

6.30 uur 200cc flesje
10.30 uur 200cc flesje (drinkt ie niet helemaal leeg)
12.00 uur fruithapje (+/- 3 eetlepels)
14.00 uur 200cc flesje
17.00 uur groentehapje (+/- 3 eetlepels)
18.00 uur 200cc flesje (drinkt ie niet helemaal leeg)
20.00 uur 200cc flesje. Dit is zijn laatste flesje en hij slaapt de hele nacht door.

Wel ben ik toen hij 6 maanden werd overgestapt van Nutrilon Forte (voor hongerige baby’s) naar Nutrilon Standaard en ik voeg bij elke fles 3 schepjes rijstepap toe.

Maar je moet gewoon doen waar je een goed gevoel bij hebt joh. Bij Dylan heeft het heel lang geduurd voordat ik van 7 naar 6 flesjes en van 6 naar 5 flesjes over kon stappen. Ik heb afgeleerd om me daar druk om te maken, Dylan geeft het zelf wel aan of ie voldaan is of nog honger heeft. Ik probeer het wel af te bouwen, maar lukt het niet dan wachten we gewoon nog een tijdje en proberen het dan later weer opnieuw.

Hoi Heidi!

Zoë hoort vanaf haar geboorte ook bij de grote kinderen, zij was met 7,5 maand 9200 gram en 71,5 cm, maar het CB hier vind dat gewoon ok.
Wij hebben met 5 maanden de laatste fles laten vallen door rond 17.00 uur groente te geven, soms ook 17.30 als het lastig is met het kdv en dan ong. 1,5 uur na de groente een volle fles 230cc met 4 scheppen Nutrix. (een flesje van 90cc is zo weinig, zeker als hij dan om 22.30 niets meer krijgt). We hebben haar toen gewoon van de ene op de andere dag niet meer wakker gemaakt om 22.30. De eerste week was ze 's morgens iets vroeger wakker dan normaal maar na een week was alles normaal. Als je bang bent voor verstopping; vanaf 6 maanden mag Bambix ook. Maar Zoë vindt Nutrix nog steeds het allerlekkerst!
Oh ja en Zoë at met 6 maanden gewoon zo’n grote pot leeg, zowel 's morgens met fruit als 's avonds met groente, dus lekker laten eten als hij honger heeft!

Succes!
Inge

Hallo Miranda,

Jeetje geef je in iedere fles rijstebloem, dat is ook een hoop zeg. Wist niet dat dat mogelijk was, Thies zijn darmen zullen het wel aan kunnen maar ik vind het wel erg veel al zeg ik het zelf. Maar jouw kindje is dan niet echt heel zwaar. Thies woog dat met vier maanden en had toen dezelfde lengte, dinsdag moeten we weer naar cb, maar ik heb een vermoeden dat hij de 9,5 kilo gaat aantikken en een lengte van ongeveer 72 cm. Ik ga jullie het laten weten wat de weegschaal heeft aangegeven. Nou ja het komt ook allemaal wel goed en wat je zegt het hoeft niet op 1 dag geregeld te zijn met een fles minder. Als het kindje zich maar lekker voelt. Daar doen we het allemaal om.

Inge/Zoe, dat is misschien wel een idee, alleen hij slaapt nog niet zo heel lang door , sinds twee weken ongeveer en hij wordt eigenlijk altijd om 23.00 uur wakker, maakt niet uit hoeveel hij heeft gegeten om 18.00 uur. Eigenlijk wil ik over gaan op het volgende:

07.00 uur 210cc en 7 scheppen + 2 rijstebloem
11.00 uur 210cc en 7 scheppen
13.00 uur fruitje (proberen grote pot)
15.30 uur 210cc en 7 scheppen
18.00 uur groente (proberen grote pot)+ danoontje
23.00 uur 210cc en 7 scheppen Goedenacht

Dit schema klinkt wel aardig. Dan ben ik 1 fles kwijt en hij krijgt voldoende binnen lijkt me zo Vinden jullie dit schema ook oke?

Helaas die van 23.00 uur heeft hij echt nog nodig om de nacht door te komen, maar binnen een maand of anderhalf wil ik dan graag over naar drie flessen en die van 23.00 uur laten vervallen, maar dan zal hij eerst door moeten kunnen slapen vanaf 21.00 uur of iets… Nou ja ik ratel nu maar door, maar ik zie jullie reacties wel weer verschijnen.

Groetjes Heidi