Als papa Eva op komt halen, is ze meestal lief aan het spelen. Ze wil dan niet mee naar huis en gisteren werd ze erg brutaal. Ze maakte een schopbeweging naar hem en gooide met zand. Toen er een ander kindje op ‘haar’ fiets wilde, snauwde ze dat dat haar fiets was. Ze wierp zich binnen op de grond en toen ze echt mee moest komen, gooide ze een pen naar papa’s hoofd. Gedrag dat we niet toleren!
Het rare is, dat ze op het kdv altijd zeggen dat het heel goed is gegaan, dat ze heel lief heeft gespeeld, goed speelgoed deelt etc. Dat geloof ik graag, maar papa ziet soms toch iets anders. Een bazig vrouwtje met pittige puberstreken. Ik wil per sé dat ze Eva, als ze iets doet wat niet mag, aanpakken en bv in de hoek zetten. Ik wil absoluut niet dat ze bv andere kinderen slaat. Volgens het kdv doet ze dat ook niet, maar ik twijfel er soms aan? Maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze het ons zouden zeggen als Eva vervelend is?
En nu we het toch over het kdv hebben…ze krijgt daar 's middags 2 broodjes: 1 met vlees/kaas en 1 moet zoet. Thuis geef ik 2 sneetjes met vlees/kaas (1x beleg) OF met pindakaas. En dat sporadisch. Maar daar eet ze dus choladehagel en pasta. Als ze dat alleen daar eet, vind ik het niet zo’n ramp (alle kindjes eten dat blijkbaar), maar nu zeurt ze thuis ook constant om zoet op haar brood. Ze ontploft als ik zeg dat ik dat niet wil hebben. Ze krijgt dan bv smeerworst en laat dat dan liggen. Uiteindelijk eet ze het wel bij gebrek aan beter, maar toch. Vervelend dat ze op zo’n kdv iets leert eten wat ik niet wil. Nu zitten wij een beetje met de gebakken peren en kunnen wij niet zelf een boterham pasta eten (doet papa vaak) omdat dat voor haar niet duidelijk is. Waraom papa wel en zij niet? Eerst kon ik het af door te zeggen dat chocola voor grote mensen is, wat ze accepteerde, maar sinds ze het daar wél krijgt, gaat die vlieger niet meer op! Met koekjes net zo. Eerst was een Dorakoekje of een kaakje nog ok, nu ‘eist’ mevrouw chocoladekoekjes! Niet dus! Wat zouden jullie hiermee doen? Vragen op het kdv of ze ander zoet beleg krijgt? Of…? Ik weet het niet zo!
Groetjes Rainbow, trotse mama