@Michèle, tijgervlokken vallen hier ook in de smaak. Dus dat heft het weer een beetje op
Groetjes,
M
@Michèle, tijgervlokken vallen hier ook in de smaak. Dus dat heft het weer een beetje op
Groetjes,
M
Sylvie is nog geeneens zo oud als al jullie kindjes maar zij krijgt ook al gewoon zoet op brood Eerst een boterham met hartig en daarna 1 met zoet inderdaad. En sinds een poosje eet ze 's middags 3 boterhammen, dan krijgt ze er 2 met hartig en 1 met zoet. Sylvie krijgt wel gewoon 's ochtends een boterham met hartig en zoet en 's middags weer.
Voor de rest krijgt ze ook nog niet veel anders. Het enige wat ze krijgt is maria biscuitjes, rozijntjes, soepstengel en fruit.
En niet alles elke dag De ene dag dit, de andere dag dat.
Op verjaardagen laat ik Sylvie altijd lekker haar gang gaan. Als zij chipjes eet is ze het zelf na een aantal chipjes zat. Dus dat gaat gelukkig altijd met mate
Ik vind ook absoluut niet dat je zelf koekjes of snoep moet gaan zitten eten in het bijzijn van je kind als hij/zij niet mag.
Rainbow noemde als voorbeeld koffie. Maar dat is natuurlijk heel iets anders. Voor koffie is gewoon (net als alcohol bijv.) een hele logische verklaring te geven dat je kind het niet mag en jij wel.
Dat is met koekjes en snoep niet zo. Daar zitten geen stofjes in wat een kind niet mag hebben. En het is echt verwarrend voor ze als zij het de ene keer wel mogen en de andere keer niet, terwijl jij het wel lekker zit te eten.
Kinderen van deze leeftijd hebben echt nog geen flauw benul van dik worden en dat zoiets erg vervelend kan zijn. Daarom moet je gewoon zelf het goede voorbeeld aan ze geven en dat doe je niet door in hun bijzijn te eten…
Als ik zin in iets lekkers heb neem ik dit als Sylvie slaapt of als ze druk bezig is en me niet ziet.
Over het algemeen snoep ik gewoon de hele dag niet, maar doe ik dat 's avonds als ze lekker ligt te slapen.
Ik eet zelf helemaal geen zoet op brood, ik vind het niks aan en mijn tanden kunnen het niet hebben Doet auw
Maar daarom is het niet zo dat Sylvie het ook niet mag, die krijgt het wel gewoon
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
@ Mriek ha ha ha inderdaad… hier zijn de tijgers nu op, alleen nog aap maar die hoeft ze niet, ze maakt hem eerst maar op.
Groetjes,
Michèle
"@ Bakmamma scheelt wel he daar ook regelmaat en strakke regels in te hebben. Scheelt hier een hoop gezeur, want nee is nee.
Groetjes,
Michèle
Ik denk dat ik inderdaad nu 1x zoet en 1x vlees/kaas ga doen. Dan heeft ze toch haar zoet, maar dan wil ik wel dat ze eerst haar hartige broodje eet. Want zoet is natuurlijk lekkerder en ik ken haar, na dat zoet gaat dat hartig er niet in. Terwijl ze dat eerst wél gewoon at, toen taalde ze niet naar pasta omdat ze het gewoon niet kende!
Net als Bakmama vind ik roze koeken etc ook grote mensen koeken barstensvol calorieën. Die eten wij ook niet elke dag, maar anders zouden wij Eva gewoon ook een eigen koekje geven. Of ik geef de helft. Zolang zij de helft ook prima vindt en dat is voor haar echt een hele hap, vind ik dat gewoon genoeg.Eva krijgt trouwens geen chocokoekjes op het kdv hoor, maar thuis. Ze had die zien liggen in de la en dus wilde ze die en niet haar eigen K3-koeken. Die ze zelf had uitgezocht en die nu niet opgaan omdat ik die zelf niet lust. Ik gaf haar 1 koekje en legde de rol toen weg, maar nu wil ze altijd zo’n koekje. Ook als die op zijn. Dan zegt ze dat we nieuwe moeten kopen. Ik gaf haar gisteren een Mariakoekje, die vind ik zelf ook lekker, maar ze haalde er haar neus voor op. Ik at er zelf wel een, dat vindt ze dan gezellig, maar toch hoefde ze dat ‘gezonde koekje’ niet! Wat doen jullie dan? Gewoon zeggen: je krijgt dit en anders niks???
Groetjes Rainbow, trotse mama
ja zo doe ik dat wel, en als bo echt door gaat, dan zeg ik dat als hij nog een koekje /snoepje wil, hij moet ophouden want anders krijgt het niet meer. de eerste keer heb ik zijn koekje dus afgepakt, en toen wilde hij heel snel opeens wel het “gezondere” koekje en waws het gezuer over. Nu weet hij dat hij krijgt wat ik geef, en niets anders. Neemt niet weg dat hij het best wel eens probeert hoor!!!
liefs woezel
Hier hebben we eigenlijk bijna nooit zoet in huis, man en ik geven er allebei niet veel om, dus we kopen het niet soms ga ik wel iets van pannekoeken bakken of muffins maar dan let ik juist ook veel op hoeveel suiker er in zit. Wij hebben zelf meer de voorkeur voor hartig, dus een nootje ofzo; zoals pinda’s etc. Wij eten trouwens 2 keer per dag warm dus brood eten we niet dagelijks!
Hier gelukkig nog steeds een fan van de plop en pooh koeken. En ik denk dat ik gewoon heeel veel mazzel heb dat morgan het merendeel van het snoep en koekjes niet lust. Alleen chocolade is ze dol op en dan ook maar af en toe.
Ze heeft wel als tik de laatste tijd dat ik een ei moet koken voor haar en het liefste 2
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 08 Jun 2011 11:56:05
Ik weet zelf ongeveer wel wat Jurian wel lekker vind en wat niet. Zo vind hij bijv de likkoekjes erg lekker maar chocola vind hij vies (net als papa en mama) dus dan weet ik ook wat ik hem kan aanbieden. Weet ik zeker dat hij het lust en trekt hij zijn neus ervoor op … JAMMER dan niks.
Als ze haar neus ophaalt voor een koekje terwijl je zeker weet dat ze dit lust dan zou ik echt geen alternatief aanbieden. Ik laat Tim de ene keer wel kiezen en de andere keer niet. Meestal krijgt hij gezonde koekjes, maar soms ook iets ongezonds. Beide vind hij prima. Soms vraagt hij bijv. een pinguin koekje. Dit zijn koekjes met chocola, maar die krijgt hij niet altijd. Als ik nee zeg accepteerd hij het wel.
Groetjes,
Sandra
Hahaha, ik lig helemaal in een deuk om jou Bakmama, hoe jij oma nadoet! Hahaha, zo van: ‘He jongen?’ Zo praten ze toch ook? Hihi.
We hebben vandaag gekozen voor een Liga Continue. Hazelnoot. Die is voor haar erg groot, maar wel re-de-lijk gezond. In de AH wilde ze een soort roze cakejes, maar die waren zo klein dat je er eigenlijk 2 van moet (was echt 1 hap) en die vond ik echt té vet. Die legden we dus terug. Ze hebben echt álles in de schappen he? En juist die echte kinderkoeken proppen ze vol vet en suiker. Jammer, want die koeken vindt Eva nou net zo leuk: rose, prinses, K3 etc.
Dat is idd waar Rainbow. Ik erger me daar groen en geel aan. Ik stond een paar dagen geleden ook in de supermarkt te kijken bij de kinderkoekjes. Maar echt in bijna iedere kinderkoek zit chocola. Echt niet normaal meer en dat noemen ze dan kinderkoeken.
Groetjes,
Sandra
Ik ben net als Melanie…Aaron krijgt op zijn brood wat hij wil en hij wil altijd een stuk kaas en het liefst 3 plakjes leverworst of 3 plakken boterhamworst (ja ik weet het nu krijg ik alle mama’s op m’n nek) maar hij eet dus hartig en gezond maar het hartige niet op zijn brood.
Ik heb er geen problemen mee.
Soms vraagt ie smeerworst op zijn brood dan krijgt ie dat ook natuurlijk.
Vandaag wilde hij 2 boterhammen met honing (dun laagje met wat boter) en 3 plakjes boterhamworst.
Op dinsdag na de PSZ is het hier vaste prik dat ie een bolus krijgt!(oeps zeker?)
Aaron lust geen friet en pannekoeken…dan draait ie liever zijn kop om.
Op feestjes mag hij pakken wat ie wil want ik weet dat ie toch voor de gezonde dingen gaat als die er zijn…komkommer/tomaatjes/kaas/worst/uitjes…hij pakt een paar chipjes en dan is ie daar klaar mee want die lust ie ook eigenlijk niet zo veel.
Met chocola moet ik weer wel ingrijpen of feestjes en thuis want bijvoorbeeld paaseitejs kan ie zo 5 op als ik niet zeg "en nou is het klaar!
Snoep lust ie wel maar niet alle soorten snoep.
Hij is GEK op drop…net als zijn papa…dus kiest ie meestal een centendrop uit.
Als ie kan vraagt ie 3x per dag wel een snoepje en omdat ie meestal iets kleins kiest vind ik ook dat geen probleem.
Weet je wat ik wel doe?
Ik koop vaak haribo zakjes waar er een stuk of 10 per zakje inzitten.
Dat vind ik eigenlijk best veel om te geven dus maak ik al die zakjes open en gooi alles los in de snoeptrommel.
Als ie dan zo’n klein snoepje kiest dan zeg ik wel eens: nou…dan mag je nog zo’n snoepje net of dat ik dan zo lief ben om zomaar 2 snoepjes te geven.
Hij straalt dan en dan denk ik weer : zo ik heb hem weer blij gemaakt en hem ondertussen 8 snoepjes onthouden uit het zakje!..hahahaha…
Idere doet het op zijn eigen manier.
Aaron houdt trouwens erg veel van multifruit drank en die wortelsap flesjes.
Zijn die goed of niet?
Gr, danielle
Ik moet zeggen dat wij eigenlijk nooit ‘kinderkoekjes’ in huis hebben.
Wel at hij voorheen die nijntje koekjes, maar nu gewoon een speculaasje, rozijntjes en anders een rijstecrackertje of 2 (het heeft ricetoast).
Vindt hij heerlijk. Of een schaaltje olijven, dat vindt hij ook heel lekker.
Maar heel regelmatig krijgt hij ook gewoon 2x fruit, zit ik ook niet met het gedonder met koeken
Ben het er wel mee eens dat ze die kinderen helemaal lekker maken met van alles. Ik bedoel: Seth wilde persé Boomfruit van roosvicee, met Shrek erop, niet dat hij die kent, maar hij wilde hem wel. Mooi niet dus!
Liefs, Anne
Oh, je bedoelt die knijpzakjes? Vier voor 3,29? Die koop ik ook echt niet, vind ik te duur. Eva geeft wel om koekjes en chocola, maar totaal niks om echt snoep. Ze gruwelt van dropjes en van van die Haribobeertjes hihi. Bij de ETOS staat een beer met snoep (o.a. Engelse drop, Haribo en krijtjes) en altijd snaait ze een snoepje weg en altijd geeft ze het half gekauwd aan mij met een ‘niet lekker’. Ik heb haar nu pas zo ver dat ze niet meer naar die beer gaat.
@Danielle…Eva eet ook graag losse plakjes vlees. Bv kipfilet of een hamrolletje. Ze eet ook graag een rolletje worst bij de slager. Niks mis mee toch? Een bolus is heerlijk, maar wel groot? Lust Aaron die helemaal? Eva wel, als ik haar de kans zou geven. Maar die geef ik toch maar niet. Zij eet juist nooit komkommer enzo, vindt ze allemaal vies! Helaas hier geen fruit- en groentenkind…
@ Danielle die insteek mwa brood hebben wij ook hoor, Ze eet zoveel kaas en worst dat ik me echt niet druk maak of ze het op brood eet of zo. Op het moment zit ze weer in een kaas periode en wil ze dat steeds op brood maar kan morgen weer hagelslag zijn. Overigens is het wel zo dat als zse kaas kiest op brood dat kaas EN brood op moeten en niet de kaas er dan afeten en geen brood.
Groetjes,
Michèle
Ik geef Seth op verjaardagen trouwens wel vaak zelf een bakje, vind het niet zo netjes als hij met zijn vieze handjes overal in graait. En zo weet hij precies wat hij mag eten, en daarna is het klaar.
Heel af en toe zeg ik dat hij bijvoorbeeld alleen de tomaatjes mag pakken (vindt hij heel lekker), dat is dan bij opa en oma ofzo.
Liefs, Anne
Ik heb morgan eigenlijk van begin af aan geleerd waar we ook zijn het aan de gastheer of gastvrouw te vragen of ze nog iets mag pakken. Voorbeeld we waren bij mijn vader en zijn vriendin had koekjes op tafel gezet. Dan vraagt ze eerst aan mij mag ik een koekje en dan zeg ik of nee of is goed, maar dan wel eerst aan oma vragen en dan vraagt ze het aan mijn vaders vriendin. Bij mijn schoonmoeder mocht ze ook zo pakken maar ik heb haar gevraagd het op mijn manier te doen omdat morgan nog te jong is om onderscheid te kennen en ik wil haar overal mee naar toe kunnen nemen. Zo waren we laatst op ziekenbezoek bij een collega van pappa en ook hier vroeg ze keurig netjes aan mij en aan haar of ze nog wat mocht hebben. Zo heb ik meteen de controle over wat ze allemaal eet.
Groetjes,
Michèle
@ Bakmamma ik snap je helemaal, maar op dit moment gaat het goed en ik zeg ook rustig eerst zelf nee hoor. Van ho nu heb je even genoeg gehad. Mijn moeder en mijn vader en zijn vriendin accepteren dat. Ook mijn vrienden en vriendinnen accepteren dat. Alleen mijn schoonmoeder accepteerde dat niet en ging tegen mijn wil in Morgan toch voeren, dat heeft ze geweten dus die accepteerd dat nu ook. Ook als we ergens zijn die zeggen ah joh ze is toch niet thuis, dan zeg ik nee maar straks wel en dan zit ik met de ellende. En dan binden ze wel in Maar misschien dat we over een jaar ook met een bakje zitten hoor
Groetjes,
Michèle
wat zijn jullie allemaal streng, zeg Hier verschilt het echt per dag. Ik prop er niet meer in als nodig, maar ik let er niet zo op. Soms krijgt hij een dag niks lekkers en soms een paar x. OP zijn boterham meestal kipfilet en soms vruchtenhagel ofzo. Maar het moet ook een beetje gezellig blijven toch!?
Wat ik wel raar vind is dat ze op het KDV gewoon geven wat zij willen. Bij ons vragen ze wat hij erop mag en dat geven ze en niks anders. Ik moet zelf ook een tussendoortje meegeven en meestal is dat een nijntje koekje of een liga. Wat mij wel opvalt is dat hij altijd nog honger heeft als hij thuiskomt van de creche terwijl hij daar om 17.00 een potje krijgt. Hij schreeuwt soms alles bij elkaar van de honger. En hij heeft ook altijd heel erge dorst.
Ik vind dat jij bepaalt wat hij te eten krijgt en niet zij. En als zij dan met een teleurgesteld kind zitten is hun probleem. Is meteen een cursus omgaan met teleurstellingen voor je kind!
22-12-2009 colin geboren