Irriteren aan schoonmoeder

Sinds een paar weken loopt m’n schoonmoeder bij Julian te schooien om een kusje. Ik noem het maar schooien, want ze doet het bij binnenkomst en als ze weggaat, en ik vind het vreselijk irritant!!! De ene keer duwt hij haar weg en de andere keer krijgt ze wel een kusje (net als bij ons trouwens). Als hij straks ouder is en het uit zichzelf doet vind ik het nog anders, maar nu vind ik het niet nodig. Ik heb het er nog niet met m’n man over gehad, maar ik wil er wel iets van gaan zeggen. Weet alleen niet hoe?? Wat dat betreft ben ik meer van het opkroppen dan praten .

Gr Sandra

waarschijnlijk is ze dat gewend
vriendin van mij haar schoonmoedr is nog irritanter…
want t kindje mag niet lekker kind zijn ; schoot zitten kusjes geven en lief dag zwaaien !
ala jij het vervelend vindt zeg er dan gewoon wat van ; het is jou kind niet de hare!
dan wacht ze maar tot hij et zelf doet…
mijn moeder geeft mijn kindjes een kusje op t voorhoofd. dan zegt ze altijd dit is mijn teken van mijn liefde voor jullie ; dat kusje op de mond is voor je vriendjes later… n dan moet k altijd onwijs lachen…

mijn tip ; zeg gewoon dat je dit vervelend vindt ;
en dan is aan haar om dat te accepteren.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lilypie Vierde Ticker

oh wat vreselijk zeg bah
ik zeg zulke dingen altijd hardop hoor,kan me niet inhouden hihihi
in jou geval zou ik dus hardop zeggen tegen je kindje ‘als je oma niet wil kussen hoeft het niet hoor!!!
en dan zeg je tegen je schoonmoeder’ nee hij kust niet op comando
ja zoiets zou ik er van maken , maar daar moet je voorstaan
mijn schoonvader heeft er altijd een handje van als ze snoep hebben , geef opa is een happie of likkie , nou kwaaier kan je mij niet krijgen
dan zei ik altijd , nee hoor hou maar lekker zelf of in het geval van een lollie zei ik gadverdamme nee hoor dat vind ik smerig (hihihihi) ga maar een lollie voor opa pakken ,mag hij er zelf 1
nou sucses ha ha ha (vreselijk schoonouders)

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Dat is wel een idee ja, dan vat ze hem misschien wel . Laatst kwam ze even oppassen en toen ik weg ging kreeg ik geen kusje van julian. Dus meteen erna vroeg oma ook een kusje, en die kreeg er wel één. Begon ze nog stom te lachen ook . Het is verder een goed mens hoor, maar af en toe…

Gr Sandra

Meiden, wees blij dat jullie kinderen een oma hebben.
Onze kids hebben maar 1 opa!
Groetjes Maaike

Mijn moeder en schoonmoeder vraagt het ook weleens maar dat vind ik helemaal niet erg. Het is juist een vorm van liefde uiten. Maar ik vind wel dat een kindje zelf mag bepalen of hij of zij het wil geven ja of nee. Ik vraag mijn dochtertje ook een kusje op sommige momenten van de dag. Soms krijg ik er 1 en soms niet.
Dat is aan haar. Als ik er niet 1 krijg ga ik niet dwingen.

Wat ik wel vervelend vind is dat mensen haar makkelijk op de mond een zoentje geven. Ik zelf heb liever dat ze dat op haar wangetje doen maar dat vind ik erg moeilijk om te zeggen tegen de mensen om ons heen.

P:S , en ja Maaike, ik realiseer me heel goed hoe blij we moeten zijn dat onze dochter opa’s en oma’s hebben. Het is inderdaad een groot gemis als je dat niet hebt. Zowel voor je kindjes als voor jezelf. Wie weet komt er ooit iemand op jullie pad die een klein beetje van die leegte kan opvullen.

Liefs, Miranda

Als ze hem op z’n wang of voorhoofd zou kussen vind ik het helemaaaaaal niet erg. Maar nee, recht op de mond. Dat vind ik meer iets voor ons als gezin, hij hoeft echt niet iederen te gaan kussen… of hij moet straks zelf willen.

Gr Sandra

ja dat vind ik ook niet nodig , maar ik zeg dat dus wel
mijn moeder doet het uit haar zelf op het wangetje , maar die andere kant ook niet , maar dat kan je gewoon zeggen hoor
tuurlijk ben ik blij dat mijn kinderen beide opa’s en oma’s hebben , maar dat houd niet in dat je dan niet over ze mag klagen , zo kan je anders wel aan de gang blijven , als ik klaag over mijn krullen , zegt iemand met steil haar mens wees blij!! snap je!! dit forum is juist heerlijk om vooral over je schoonouders te klagen hihihihi omdat die het niet lezen!!

Nou fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik had niet gedacht dat ik zo zou gaan miepen over sommige dingen, maar een kind maakt toch hele andere gevoelens in je los. De eerstvolgende keer dat ik ze zie ga ik er zeker iets mee doen!

Gr Sandra

nou sucses meid , je kan het hahahahaha

gewoon op een nette manier zeggen,zo van

schoonma luister hij wilt niet op comando kussen dus u kan beter niet dwingen omdat wel te willen…als hij het zelf wilt komt hij wel

kijk ze kan ook zeggen krijgt oma vandaag nog een kusje en zegt hij nee moet ze dat ook kunnen accepteren

mijn kids zoenen ook niet op comando hoor,oma zegt ook wel eens krijgt oma nog een kus en zegt kaitlyn soms nee nu ff niet,oke zegt oma en gaat er gelukkig niet op door

nou suc6

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

hoi hoi,

Hier no zo een opkropper ik heb al sinds dat mijn schooonmoeder oppast tegen mijn vriend gezegt dat ik graag zou willen dat ze onze regels een beetje naleefd. Maar dat gebeurt niet, zal een paar voorbeelden noemen op schoot in slaap laten vallen(er staat boven een bedje) de box weg doen is bij mij al een half jaar weg door dat ze klimt …en noem maar op ook mijn moeder past op en die doet het wel zo ongeveer als mij. Weet ook echt niet hoe ik het moet zeggen en geloof ook niet dat mijn vriend dat doet want er verander niks dus begrijp wat je bedoelt het wordt gewoon iritant

Liefs en dikke kus brenda en charissa

mijn schoonmoeder mag niet eens oppassen , ja als ze op bed liggen hahahahaha

Moet zeggen dat mijn meiske het allemaal zelf regelt…
Draait gewoon stug haar hoofd om en als ze het dan nog niet snappen, duwt ze ze weg…
En dan nog heb je van die volhouders, maar dan spring ik in de bres…
Je ziet toch dat ze niet wil…

Liefs Wendy

Bij mij in de familie zijn het gelukkig allemaal wangzoeners… Hahaha…
En als ze Jeske toch een zoen op de mond willen geven kunnen ze een tongzoen verwachten…

Maar ouders, of schoonouders, ze moeten gewoon niks afdwingen, dat werkt alleen maar averechts…

Ik zit overigens ook in een lastige situatie… Zowel mijn moeder als de moeder van mijn vriend zijn overleden. We hebben wel allebei een oma… De vader van mijn vriend heeft een vriendin (das ook gewoon een schoonmoeder voor mij, heb de moeder van mijn vriend nooit gekend)…
3 oma’s, 3 opa’s… Hmmz… Ik laat Jeske zelf wel namen verzinnen later… Want ze zal sowieso mijn opa en oma wel leren kennen… Die zijn nog maar net 70 en goed vief…

zo’n probleem krijgen wij staks ook.
lieke heeft veel opa en oma’s. mijn vader en moeder, schoonvader en moeder.
mijn oma, en mijn 2 opa’s.

ach ook wel gezellig natuurlijk ze zijn er allemaal even gek mee.

maar kan me voorstellen dat het soms ook moeilijk is. als ik dalijk weer ga werken gaat schoonmoeder oppassen en die zal zich ook niet aan onze regels houden. (weet ik zeker!!)Mijn moeder wel die past ook een dagje op.

maar als het mij niet aan staat zeg ik het gewoon, want als zij de regels voorbij gaat zitten wij met de gebakken peren hahaha
ook bemoeid ze zich nu al overal mee, weet alles beter. (van vroeger!!) en van je MOET het eigenlijk zus of zo doen. bahbah maar ja het is niet anders, en de ene dag kan ik er beter tegen dan de andere.

altijd moeilijk zo’n situaties.

Pff, vreselijk die bemoeials… ik heb er zelf gelukkig geen last van, want de mensen die me kennen weten toch wel dat ik hoe dan ook mijn zin doe…
Maar ik leef iig mee met een vriendin van me die nu 5 maanden zwanger is…
Haar schoonmoeder ging wel even bepalen dat zij bij de bevalling zou zijn. Ook vroeg ze om een foto van de echo’s.
Hahaha, die vriendin er gelijk tegen in. Die is niet te flauw. Gelukkig wonen haar schoonouders ver weg. Moesten ze een keer met de trein, liepen schoonmama en schoonpapa te klagen dat het zo’n gesjouw was met de tassen en dat ze daarom liever opgehaald werden…
Kregen ze met hun verjaardag een koffer op wieltjes… Geweldig!!

Maar goed, het zegt wel iets over hun, als hun zoon liever 2 weken bij ons bivakkeert dan dat hij één dag naar zijn ouders gaat… (ze zijn alcoholverslaafd en leven als organische schoorstenen)

Kortom, ik erger me aan andermans schoonmoeder… Ook leuk…

hoi ik ook heb veel last van me schoonmoeder. zelf zo erg dat ik ga verhuizen uit groningen naar drenten om ze ver mogelijk van haar vandaan te wonen. ook zij paste 3 dagen in de week op maar dat ging gewoon niet zij was het niet eens met onze opvoeding maar in haar ogen was het mijn opvoeding en was zelfs mijn vriend er niet mee eens. ach het is hier grote ruzie van geworden en mijn schoonmoeder mag nooit meer oppassen eerst maar recpest hebben voor mij als moeder van luna wat ze totaal niet heeft en denk ik ook nooit zal krijgen. ik haar ogen ben ik een slechte moeder moet ze zelf dan maar weten mijn kleine meid is gelukkig en gezond en daar gaat het om.

maar mijn advies is gewoon zeggen wat je vindt en zijn ze het er niet mee eens hun probleem jij bent de moeder en niet zij