Irriteren aan schoonmoeder

Nou zie ik mijn schoonmoeder niet dagelijks/wekelijks en heb ik dus nog geen goed moment gevonden om het te zeggen. Zo hadden we gisteravond een feestje en Julian heeft daar geslapen. Dus toen we naar huis gingen hem uit bed gehaald en beneden volop aandacht natuurlijk. Terwijl hij nét wakker is kwam ze weer hoor; krijgt oma een kusje?? () En ja, die kreeg ze, dus iedereen van ooooh wat lief. Daar stond ik dan, mezelf op te vreten. Ipv dat ik zeg van "oma hij is net wakker, doe maar niet’weet ik niets te zeggen en houd m’n mond maar…stom.
De volgende keer dat ze komt ga ik het dus WEL zeggen, dat moet ik gewoon van mezelf! . Ik heb het er in de auto wel met m’n man over gehad, maar ja, die had wel de nodige biertjes op en kreeg dus weinig reactie…

Gr Sandra

Pffff ik ben zo te zien niet de enige met het probleem "schoonmoeder"
Bij mij is het inmiddels ex-schoonmoeder, maar goed… Het was een schoonmoeder from hell!!

Mijn ex-schoonmoeder was huisvrouw en die had dus tijd genoeg… Nou echt waar, het was verschrikkelijk!!

Toen Noa net geboren was, kwam ze 's morgens, 's middags en 's avonds ook nog even… Echt erger dan dat kan gewoon niet!!
Ik belde mijn moeder gewoon huilend op van "mam ik wil JOU hier hebben en niet haar!!"
Maar op een gegeven moment was het gewoon genoeg en heb ik tegen mijn (inmiddels) ex-vriend gezegd… Of jij zegt dat ze niet meer zo vaak hoeft te komen of ik doe het, en dan gaat het niet op een normale manier… (want het was ook nog zo iemand die nooit luisterde en toch gewoon deed…)
Maar mijn ex had er iets van gezegd en uiteindelijk hielp het gelukkig!!

En nu ook met Noa, als ze haar komt halen ofzo… Geef oma is een kusje, krijgt oma een knuffel?
En dan voel ik me bloed al koken en dan zeg ik (soms te hard…) mens dat wil ze niet, dat zie je toch!!
En het vliegt eruit, voor ik er zelf erg in heb… :S

Maar 1 raad van mij… Genoeg is genoeg en gewoon zeggen hoe JIJ erover denkt! Het is tenslotte JOUW kind en van niemand anders!!

Nicole & Noa

schoonmoeder bahhh weg er mee hahahaha.

ik blijft er altijd last mee houden ze denken dat ze zo veel kunnen maken omdat ze ouder zijn en hun al kinderen hebben opgevoed weten ze het beter dan jouw.
maar hallo onze kinderen niet die van jullie wij bepalen wel hoe het gaat en niet jullie.

maar ik kan het me best voorstellen dat het moeilijk is om tegen hun op te komen soms heb ik er ook nog veel moeite mee last hoorde ik weer dat ze luna te weinig zag en dan denk ik 1 keer in de week niet genoeg mijn ouders zien luna 1 keer in de drie maaanden en die zeuren nooit. het is oook nooit goed ze komt er vanzelf wel achter dat ze zich zelf alleen maar tegen werkt.