Intake nieuw KDV groot succes

Sorry even buiten dit topic om een beetje, wat is een buikslaap verklaring?
Ben erg nieuwsgierig!

quote:
Moesten jullie zelf pampers meegegevn dan? Nou ja zeg!

Gr, Danielle

Bij ons kdv leveren we ook zelf de luiers aan hoor. Vind dat niet zo’n punt, weet ik in ieder geval zeker dat 'ie de luiers draagt die goed bevallen.

@malawimamajada: da’s een verklaring dat je als ouders instemt met het feit dat je kindje op de buik slaapt. Mocht er dan iets gebeuren (bv. wiegendood) dan kan het kdv niets verweten worden, want als ouders heb je toestemming gegeven. Afschuiven van aansprakelijkheid dus…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Danielle yep die moest ik nu zelf meegeven. Sterker nog als het aan hun (oude kdv) ligt neem je alles zelf mee en passen zij alleen op zeg maar. Das niet afgevend op de leiding maar op het beleid.

@ malawimamajada Wat Mriek zegt een verklaring dat het ok is dat het kindje op de buik slaapt. Vroeger moest dat tot 1 jaar nu tot 2.

@ Mriek We mochten in de verkleedruimte kijken en ik zag dat ze pampers hadden dus dat altijd goed

Groetjes,

Michèle

Okay dan nog even een vraag toch over die buikslaap verklaring (toch nog een beetje nieuwsgierig) als je die niet tekent? en waarom slapen kindjes op hun buik? en niet de rug? tja sorry hoor, ik ben van de tijd dat kids altijd op hun buik werden gelegd, toen ik zwanger was van mijn dochter was het rug en afwisselend de rechter en linker zijde, en niet veel mensen zijn een voorstander van co-slapen, terwijl dat hier juist weer wel heel veel voorkomt, phhhhhfffffff soms snap ik het ook niet meer!

Nou ja Morgan is 1.5 dus die kan ik niet meer in een houding dwingen zeg maar. Die slaapt zoals ze slapen wil en vanaf het moment dat ze draaien kon bleek ze op der buik te willen slapen. Mamma is ook een buikslaper

En ja als je het niet tekend weet ik eigenlijk niet, ik neem niet aan dat ze de kindjes steeds gaan terug draaien.

En als jij begint doe ik mee wat is Co-slapen??

Groetjes,

Michèle

Bij ons op het kdv hoeven we ook geen luiers mee te geven. Ze gebruiken daar gelukkig wel gewoon Pamper.

liefs

Ik had trouwens nog nooit van een buikslaapverklaring gehoord. Deze hebben ze niet bij onze creche. Tim slaapt al sinds hij 7 maanden is op zijn buik. Af en toe op zijn rug, maar meestal op zijn buik. Als ze heel klein zijn dan zou ik het niet prettig vinden, maar hij is oud genoeg zijn hoofd naar links en rechts te houden.

Hier hoeven we ook geen luiers mee te nemen naar de creche. Wel makkelijk, maar helaas hebben ze geen pampers. Ze gebruiken luiers van de DA en dat vind ik van die stugge dingen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Wij moesten ook een verklaring tekenen omdat Jesse toen hij klein was in een puckababy sliep.
Gelukkig naar want je hoort ook wel eens dat een kdv inbakeren niet doet. Bij ons dus gelukkig wel anders zou het niet lekker slapen zijn voor Jesse.

We moesten trouwens wel altijd zelf de poedermelk meenemen.

Liefs

@ michele, co-slapen is kleine bij de ouders in bed, (soms zelfs nog met een peuter erbij!)

Ah oke, hebben wij de eerste 8 weken gedaan alleen lag morgan wel in de wagenbak tussen ons in. Zonder vond ik doodeng.

Groetjes,

Michèle

gelukkig meid dat je er zo’n goed gevoel bij hebt!
en wat je zei over die pampers?? moest dat bij de vorige wel dan? normaal zit dat er toch gewoon bij alle verzorgingsproducten e.d.?
enfin…je zit nu beter en dat is wat telt maar wanneer kon ze er nou terecht? donderdag?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja daar moest ik luiers meenemen. Ik deed dan ook twee weken met een pak maar nu denk ik drie omdat ik niks meer mee hoef te geven. Overigens toen onze nachtmerrie er nog werkte had ik het vermoeden dat mijn luiers ook voor haar kind gebruikt werden want ik bleef luiers meenemen en om dat dag waren ze op en sinds zij weg is komt het zelden meer voor dat ze zonder zit. Overigens als ze op zouden zijn hebben we wel een reservepak staan zeg maar maar das echt alleen voor nood.

En ze gaat vanaf volgende week dinsdag naar die nieuwe Inge dus nog 3 daagjes vertrouwd. Vrijdag deelt de wat uit en voor die drie meiden hebben we ook wat, voor de goede zorg. En dan is het sloesh daar.

Groetjes,

Michèle

jeetje dat is toch niet normaal dat ze dat doet?!
idd er kan bijna geen andere rede voor te verzinnen zijn dan dat, tenzij ze het gewoon voor andere kids gebruikt als daar de luiers van op zijn maar dan nog kan dat echt niet!
heb je iets leuks gekocht? of iets lekkers?

Morgan past zich volgens mij best makkelijk aan een nieuwe situatie toch?
Rico doet dat ook hem maakt het nooit uit waar hij is, als ie maar kan spelen

Dat idee hebben we inderdaad ook gehad van die andere kindjes. Maar we hebben het nooit kunnen bewijzen, maar dat is allemaal achter de rug nu.

Voor die meiden heb ik 3 doosje merci. Welke vrouw zegt nou nee tegen chocolade en voor de kinderen een bekertje van jip en janneke met daarin een doosje rozijntjes, een ballon en een uitdeelbadspeeltje van de HEMA. Zelfs de hele kleintjes kunnen daar nog wat mee.

En ja ze is niet moeilijk maar ze mist mamma en pappa wel dan dus wennen zal ze toch even moeten maar ze mag paddington meenemen.

Groetjes,

Michèle

Ik heb er hier echt nog nooit van gehoord in compleet Tilburg niet dat er op een kinderdagverblijf zelf Pampers meegebracht moeten worden, ik vind het ook echt van het belachelijke af hoor!
Weet je wel wat een dag opvang kost!?!?!
Daar mag je dan toch bij verwachten dat pampers/fruit/koek/drinken/boterhammen en melk bij het totale pakket erin zitten?!?!?!
En als er nou een mama is die 2 pampers meegeeft voor een dag en het kind poept 2x en haar pampers zijn op dan neem maar van mij aan dat ze een beroep doen op JULLIE meegebrachte pampers hoor!..anders hebben ze straks gezeik met die ouders dat hun kind weer luieruitslag heeft!
Echt…belachelijke procedure…die pampers

Gr, danielle

Alles is hier inbegrepen, behalve dus de luiers. Ik neem een heel pak mee, daar zetten we met koeienletters de naam van Erik op en die worden voor Erik gebruikt. En als ze op zijn, stoppen ze het lege pak in het vakje van Erik en zien we dat we weer nieuwe mee moeten nemen. Tja, ik heb er echt niet zo’n probleem mee hoor…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Danielle daar hebben wij dus een van de leidsters inderdaad van verdacht terwijl ik weet dat ze pakken voor noog hebben zeg maar. En ach ja ik gaf er altijd best veel mee. 15 op de dag dat ze ging en meestal heeft ze nog over aan het einde van de week. En zo heeft ze een reserve daar. En nu hoef ik alleen maar reservekleertjes mee te geven.

En ja ik weet wat opvang kost

Groetjes,

Michèle

Ik had er ook nog nooit van gehoord dat je zelf dingen mee moest nemen naar de creche. Ik hoef ook helemaal niks mee te nemen. Ja, reservekleding. Maar verder geen verzoringsprodukten, luiers, eten of drinken. Gelukkig maar, want je betaald er al genoeg voor

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

klinkt goed michele, haha stuur mij ook een doosje
enne, paddington is haar lievelingsknuffel?
wel schattig hoor, en tuurlijk mist ze jullie, heb jij daar zelf nooit moeite mee dat je haar een dag niet ziet ofzo?

Ha ha ha nee nee nee inge, deze meiden hebben het nu even verdient

Neei k mis haar niet. Of ja ik mis haar wel maar anders. Bijvoorbeeld laatst ging ze op maandag naar mijn schoonmoeder, maar ik zie haar maandagochten nooit omdat ik dan om 6.15 de deur al uit ga en dan slapen zij en Mer nog. En nu zag ik haar dus van zondagavond tot dinsdagmiddag niet. En ik bel niet zo snel mijn schoonmoeder omdat die twee het prima doen samen, maar toen heb ik wel even gebeld.

Gewoonlijk dan breng ik haar en ik weet dat ik haar 's middags weer zie en dan mis ik haar wel, maar ik geniet ook wel even van de ‘rust’ op mijn werk

Groetjes,

Michèle