Ingedaalt, maagzuur, kramp?

Wanneer kan het 2e kindje indaalt zitten? Is dat juist eerder of later dan bij een 1e? Ik moet nu nog 11 weken maar soms het idee dat het nu al aan het indalen is omdat ik zoveel moet plassen en maar hele kleine beetjes…

Andere kant heb ik nu meer last van maagzuur. Dat zou dus betekenen dat het kindje nog erg hoog zit toch? Iemand tips tegen maagzuur?

En als 3e punt… (ja ben lekker bezig). Iemand de tip tegen kramp in benen/kuiten? Vreselijk!! Gillend wakker worden en een sprint naast het bed maken echt niet leuk!!

Lilypie In verwachting Ticker

Haha ach mini-boy wat moeten ze je toch hebben he.
Maagzuur: heb er de hele zwangerschap van mees last van gehad, tot spugens toe. In een woord vreselijk. Ik gebruikte altijd graviscon, bij het kruitvat zeiden ze dan altijd oh daar heb je de mevr vd graviscon weer.
Indalen: tenminste is mij vertelt dat de 2de niet altijd vlak voor de bevalling hoeft in te dalen, maar ook meesje lag al vrij laag (en toch last van maagzuur).
Dus het kan wel.
Krampen: hier ook bekend bij allebei, is volgens mij vrij weinig aan te doen, behalve geloof ik met je benen hoger slapen maar dat is mij nooit gelukt. Ik sprong ook regelmatig.

Nog ff volhouden meisie, je bent al een heel eind op weg.

Gr Patries

Oh die krampen…verschrikkelijk vond ik dat. Ik had het ook regelmatig in beide kuiten…pff
Heb er ook geen tips voor. Ik heb weleens gehoord dat een stuk ongeparfumeerde zeep onder je matras zou helpen geloof ik. Waarom dat helpt…geen idee en ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Vervelend he, die krampen?!
Wat weleens tegen krampen wil werken is meer producten met calcium gebruiken.
Het wordt nl. o.a. veroorzaakt door een calciumgebrek, hierdoor gaan je spieren als ware op slot en dat veroorzaakt de krampen.
Wat gelijk werkt tegen kramp in je benen is je benen strekken en dan je tenen naar je toetrekken. Waarschijnlijk wist je dit al wel.

Enneuh over indalen. Ik heb met laten vertellen dat de tweede vaak later indaalt. Ik ben nu bijv. bijna 39 weken zwanger en de baby is nog niet ingedaald. Deed Lieke trouwens ook pas tijdens de bevalling.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

Jee het zit je echt niet mee Voor het maagzuur kun je een drankje bij de apotheek halen, ffgeen idee meer hoe het heet maar mag je gewoon gebruiken in de zwangerschap. Heb ik vanaf het bgin gebruikt omdat ik mijn magmedicijnen niet meer mocht gebruiken. Hielp goed.

Kramp gewoon je mannetje wakker maken en die tegen je voet laten duwen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Tegn de kramp inderdaad manlief wakkermaken en tegen je voeten laten duwen en daarna de kuiten flink masseren.

Maagzuur, heel herkenbaar… Ik ben niet zo groot en heb zeker geen lang bovenlichaam, dus ik heb er erg veel last van gehad. heel irratant. Ik nam rennies. Vaak was een halve genoeg om even in slaap te vallen. Anders ging het wel heel snel met zo’n pakje. Verder kan melk drinken helpen als het nog niet zo erg is.

Succes, het komt je niet aanwaaie, die zwangerschap, maar het grootste deel zit erop!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ohhh hier ook al krampen in de kuiten, maar ook op de gekste plekken zoals gister avond opeens in mn rechter zij…richting de rug :S:S Kon er niets tegen doen, Chris probeerde al mn arm naar voren te strekken, maar ooohhh wat een pijn.
Heb het zelfs voor 2weken geleden onder het rijden gekregen in mn voet…:S Gelukkig kon ik doorrijden, dus dat scheelde…

Tips tegen het maagzuur heb ik niet, ik heb toen bij de apotheek een drankje gehaalt wat je mag drinken tijdens je zwangerschap… dat heeft me wel geholpen…

ik las ergens dat een tweede kindje later indaalt dan de eerste, maar dat zou je je verloskundige altijd even kunnen vragen ook voor t maagzuur…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ach kramp en maagzuur is niet leuk … maar die misselijkheid overheerst wel alles hoor! Deze dingen zijn nog verdraagzaam

Heel genant…: tijdens het hechten bij Jurian had ik kramp in beide benen … maar kon en mocht mijn bed niet uitspringen. Beide dokters (had er 2) pakte een been en duwde deze in massage bewegingen weer uit de kramp. En… manlief moest er natuurlijk foto van maken … Echt een gruwel foto! Hopelijk is dat deze keer niet aan de orde.

De kramp zit echt in mijn kuiten en voet. Soms is het alleen de tenen… dat je er niet op kan staan… Heb weleens gehoord dat koud/ warm water afwisselen goed is… maar naar mijn idee helpt het niks!

Tja manlief wakker maken, is optie maar tegen die tijd dat hij wakker wordt hoop ik dat de kramp al verdwenen is…

En inderdaad … de langste tijd zit er al op.

Ik moet me nodig gaan voorbereiden op de komst (het kamertje/ de kleertjes etc etc) er is nl nog NIKS gedaan hier in huis om de kleine welkom te heten… of toch wel…

Het geboortekaartje is besteld/uitgezocht… en als dat ook nog tegen gaat zitten is meneer de fotograaf op vakantie tijdens de geboorte en hebben we niks…

heel herkenbaar,

tegen maagzuur kauw ik op tabletje regla ph of neem een bakje vannille vla, indalen ben ik nog steeds niet achter… alexander was pas tijdens de bvalling ingedaald… daarvoor moest ik ook plat.

en kramp heb ik magnesium tegen gehaald en moet zeggen, dat helpt wel, nog wel kramp maar gewoon af en toe, gewoon bij de drogist een voedingssupplement

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ik weet niet of het 2e kindje eerder of later gaat indalen dan het 1ste eigenlijk. nooit van gehoord
maar tegen de maagzuur had ik rennies ik mocht die beperkt innemen
ik deed het dan vooral voor het slapen en als ik s’nachts wakker werd, omdat ik serieus wakker werd dat ik bijna stikte van het zuur. dat het gewoon in mijn mond liep en al. doodeng was dat…
Maar goed buiten dat om werkte vanillevla ook goed. dat neutraliseerd het wat
nog even meisie! volhouden!!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Vanille Vla ingeslagen… én dat werkt echt! Super bedankt…

Ja we houden het nog even vol…

Begint bij jou ook op te schieten Kimmetje…

ja bij mij is het aftellen nu…
nog paar weekies

2 Bananen eten per dag moet ook helpen tegen krampen. Het heeft inderdaad met magnesium te maken.
Succes met de laatste loodjes, nog eventjes dames.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Kim jij ook heel veel succes met de a.s. bevalling! mocht het het ineens vandaag al gebeuren heb ik dat toch vast gedaan

@Mini-boy: en werkt het de vanille vla?

Ja heerlijk… alleen wel dikmaker denk … mag morgen weer op controle + wegen …

Kimmetje wanneer verwacht je het officeel?

9 juni

aaah gelukkig mini-boy echt fijn voor je!
enne die paar gram ach, haha gaat er ook wel weer af.
je hoeft ook geen pakken op een dag leeg te eten he

@Kimmetje, als hij/zij ipv 9 juni, 3 juni komt is hij/zij geboren op MIJN verjaardag dan proost ik extra!

Nou meiden hier ben ik bijna 2 weken niet misselijk geweest. Dacht echt dat ik het gehad had… Maar nu is het weer helemaal terug vanaf zaterdag af al… vind het zo jammer/zo’n domper. Ga deze week met verlof … nou ik kan mezelf nu al bijna niet vooruit slepen op mijn werk. Zo moe, misselijk…

Moest het even kwijt …

Ach meid, wat ellendig nou…dacht je nog even de laatste weken toch een beetje te “genieten”…toch weer misselijk.
Je hebt er waarschijnlijk niets aan als ik het zeg, maar nog even een paar weekjes volhouden en dan ben je echt van die nare zwangerschap af (ik bedoel niet dat de zwangerschap in het algemeen naar is natuurlijk, maar wel zoals jij het moet beleven).
Gaat Jurian gewoon naar opvang in de periode dat jij verlof hebt? Probeer zover het kan toch nog een beetje je rust te vinden he meid!!

Oh, wat naar meis! Toch weer misselijk. Sterkte nog even, ik denk aan je hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker