Pfff, ik heb Max rond 9.00 uur in bed gelegd en hij viel vrij snel in slaap. Maar nu is het alweer gillen hoor ik net…Ik denk eigenlijk dat hij al veel langer huilt dan dat ik gehoord heb. Ik zet expres de babyfoon uit, omdat ik anders gek van hem wordt, maar wij hebben een goed geïsoleerd huis en ik hoor hem dus niet altijd meteen. Of hij heeft toch even geslapen.
Ik vind het heel moeilijk te accepteren dat die doeken niet meteen werken. Het staat wel overal in natuurlijk, maar je hoopt dat je baby toch wat meer tot rust komt. Hier is dat niet zo, zeker ook doordat Max veel krampjes heeft. Soms gaat de doek goed en de laatste keren dus helemaal NIET. Ik laat Max ook wel liggen, ook om teveel prikkels te voorkomen, maar nu krijst hij alles bij elkaar en ga ik hem toch maar weer halen…
@Kammi, ik herken je verhaal heel erg. Ik ben ook bang dat Eva wakker wordt van Max en dan durf ik hem bijna niet in zijn bedje te leggen. Dan gaat hij maar weer naar beneden…uiteindelijk raakt hij zo overprikkeld, dat we verder van huis zijn. Eva slaapt er denk ik wel doorheen toch. Het is meer dat je zelf bang bent dat zij wakker wordt, omdat je zelf niet tegen dat geluid kan. Kinderen reageren er vaak toch anders op…En jaaaa…Max kijkt altijd met wijd opengesperde oogjes rond. Dan zeggen mensen: wat leuk dat hij zo helder kijkt! Maar bij een baby is dat volgens mij juist een slecht teken! Die moeten slapen! Dit soort kindjes kijken vaak zo helder en dat betekent: extreem gevoelig en snel geprikkeld. Ik denk dat ik Max ook niet meer langer dan 45 minuten op laat zijn. Dan meteen weer terug de doeken in. We moeten volhouden, hoe moeilijk het ook is!
Max zit wel tegen zijn voeding aan nu, dus waarschijnlijk is hij daar wakker door geworden (hoop ik). Ik ga hem gauw even voeden. Wat een gedoe af en toe, zo’n baby…En maar huilen, huilen, huilen. Hij heeft ook zo’n krampjes, vanmiddag ga ik een nieuwe fles kopen (Dr. Brown). Ik doe alles om hem te helpen, maar word er soms moedeloos van…
Groetjes Rainbow, trotse mama