Ingebakerd huilen

Wij bakeren Max in, omdat hij dus heel veel huilt. We zijn al met hem bij een osteopaat en dat helpt goed. Maar hij maait zichzelf wakker met zijn armen en het lukt hem gewoon niet om in slaap te vallen. We zijn net begonnen met het inbakeren. Nu sliep hij vanmorgen 2 uur achter elkaar in de doek, na heel even gehuild te hebben. Maar vanmiddag was het steeds een kwartier stil en dan begon hij alweer te huilen. Zo ging dat 2 uur lang: huilen, even stil, huilen, even stil. Echt een goede slaap had hij zo ook niet. Gelukkig sliep Eva er doorheen, anders zitten we straks met twee niet-uitgeslapen kinderen!

Gisteren had hij dat ook, dat het 's ochtends goed ging en 's middags opeens niet meer. Is dat normaal? Die doeken zijn zowat onze enige ‘redding’ bij onze huilbaby, ik mag toch echt hopen dat dit werkt???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Onze dochter heeft ook ingebakerd gelegen. Ze was ook zo’n 3 weken oud toen we hiermee begonnen. Bij ons huilde ze bij het in bed leggen een tijd en na drie kwartier was ze weer wakker (en nu nog), speentje erin en ze sliep vaak weer verder, of niet. Inbakeren heeft er bij ons voor gezorgd dat ze langer dan 10 min sliep, maar niet dat ze echt lange rukken ging maken.
Ik heb wel vaker gehoord dat jonge baby’s een periode op de dag hebben dat ze niet willen slapen (of hazenslaapjes doen) en dan ontevreden zijn. Een vriendin van mij is een poosje geleden bevallen; Haar dochtertje sliep de hele ochtend niet, dan 's middags van 14u tot 17u en dan pas weer om 23u. In de wakkere tijd slaapjes van 10 min en jengelen/huilen/ontevreden. Is na een paar maanden vanzelf over gegaan.
Waarschijnlijk gaat het slapen van Max over een aantal weken ook beter. Misschien moet hij wennen aan het inbakeren en alleen in zijn bedje slapen.
Sterkte!

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

heb jij dat boekje over inbakeren niet gelezen rainbow?
het schijnt dat ze ongeveer een dag of 4 huilen om dat ze dan eigenlijk tegenstribbelen en dat het na die tijd beter moet worden.
ik weet nie hoelang je al bezig bent?
slaapt hij beter zonder doek?

Sarah hebben we ook even ingebakerd maar die wilde gewoon niet zo vast liggen.
Je zou ook een bakerzak kunnen proberen?
Daar hebben ze wat meer bewegingsruimte in maar kunnen ze niet zo hard zwaaien en maaien.

En het kan ook goed wat mama van Rico zegt dat hij er even aan moet wennen.

Gr Maaike

Inge, ik heb het hele boek gelezen van ‘bakergoeroe’ Ria Blom, dat heb ik hier thuis en daarin staat wel dat ze moeten wennen. Ik vind het wel raar dat Max 's ochtends prima in de doeken slaapt en de rest van de dag niet?? En die bakerzak, de Puckababy, heb ik geprobeerd, maar daar werd hij helaas helemaal gek in! Morgen gaan we het gewoon weer proberen, we moeten wel even doorzetten. Ik kan me niet herinneren hoe het bij Eef ging, die sliep volgens mij meteen 3 a 4 uur in dat ding. Het zijn ook geen wonderdoeken, dus geduld!

Mijn zoontje is nu 8 weken en sinds 3 weken bakeren we hem ook in.
In het begin heeft hij ook veel geprotesteerd. Sommige slaapjes gingen prima en soms was het huilen, wakker en weer in slaap vallen tot de volgende fles.
Nu 5 weken later gaat het gelukkig stukken beter. Nu huilt hij hooguit 5 minuten en dat was in het begin 3 kwartier voordat hij pas echt sliep.
Hij wordt soms nog wel na 45 minuten wakker. Vaak valt hij wel weer in slaap na eventjes te moeten huilen en mocht dat niet lukken dan geven we zijn speen.

Mijn oudste zoon van bijna 3 hebben we ook veel baat gehad met inbakeren…die wilde er niet meer van af! Die accepteerde de doeken veel eerder en we hebben er een slaapkont voor terug gekregen.
Dus even doorzetten!

Moeilijk hè!

Lieke huilde zelf ingebakerd ook erg lang en werd soms ook nog na 45 min. wakker. Vond dat echt altijd verschikkelijk. Gelukkig werd het huilen steeds iets minder en werd ze wel vrolijk wakker en anders kwam ze echt niet goed in slaap.

Maud gaat ingebakerd wel goed slapen (afkloppen) maar wordt vaak na 45 min. wakker. In het begin moest ze dan ook huilen. Als we haar er dan af haalden was ze alleen maar aan het jengelen omdat ze moe was en was ze later helemaal overstuur. Dus toen hebben we uiteindelijk maar besloten haar te laten liggen. Soms huilde ze dan erg veel (echt hartverscheurend) maar gelukkig ging ze soms ook vrij snel weer verder slapen. Nu pruttelt ze nog vaak na 45. min maar slaapt dan wel door. Maar blijf het lastig vinden.

We merken trouwens wel dat ze langer slaapt wanneer ze minder lang beneden is. Ze is nu vaak nog maar een uurtje wakker. Toen ze zo oud was als Max ging ze eigenlijk bijna gelijk na de voeding weer na bed. Ze is gewoon extreem gevoelig voor prikkels en volgens mij is Max dat ook. Krijg je ook vaak te horen dat hij zo helder uitkijkt?

Al met al moeilijk hoor zo’n heel kleintje, maar het wordt gelukkig steeds weer iets makkelijker. Ben je trouwens ook zo bang dat Eva er dan wakker van wordt en je met twee huilende kinderen zit?

Maud begint nu te draaien dus moeten we binnenkort stoppen met bakeren. Ben er nu al bang voor. Ook omdat ze zonder haar speen niet in slaap komt en we die daarom aan één kant met tape vastplakken (erg hè, maar je moet wat op een gegeven moment). Wanneer ze vrij ligt met haar armpjes is ze nog steeds erg onrustig raakt ze steeds haar speen kwijt.

Wij zijn pas later ik denk met een week of 9 begonnen met inbakeren. Maar hier nooit slaapjes van 3 a 4 uur gehad. Ze huilde niet veel meer maar werd wel vaak wakker na 45 minuten of sliep 2 uurtjes maar meer niet. Denk dat zelfs met inbakeren ook kindjes meer of minder lang slapen. Maar elke keer 15 minuten stil en dan weer slapen dat lijkt me toch weer niet helemaal lekker. Ik heb zo geen oplossing voor je. Hoop dat het even wennen is en hij straks toch wat langer gaat slapen.

Pfff, ik heb Max rond 9.00 uur in bed gelegd en hij viel vrij snel in slaap. Maar nu is het alweer gillen hoor ik net…Ik denk eigenlijk dat hij al veel langer huilt dan dat ik gehoord heb. Ik zet expres de babyfoon uit, omdat ik anders gek van hem wordt, maar wij hebben een goed geïsoleerd huis en ik hoor hem dus niet altijd meteen. Of hij heeft toch even geslapen.

Ik vind het heel moeilijk te accepteren dat die doeken niet meteen werken. Het staat wel overal in natuurlijk, maar je hoopt dat je baby toch wat meer tot rust komt. Hier is dat niet zo, zeker ook doordat Max veel krampjes heeft. Soms gaat de doek goed en de laatste keren dus helemaal NIET. Ik laat Max ook wel liggen, ook om teveel prikkels te voorkomen, maar nu krijst hij alles bij elkaar en ga ik hem toch maar weer halen…

@Kammi, ik herken je verhaal heel erg. Ik ben ook bang dat Eva wakker wordt van Max en dan durf ik hem bijna niet in zijn bedje te leggen. Dan gaat hij maar weer naar beneden…uiteindelijk raakt hij zo overprikkeld, dat we verder van huis zijn. Eva slaapt er denk ik wel doorheen toch. Het is meer dat je zelf bang bent dat zij wakker wordt, omdat je zelf niet tegen dat geluid kan. Kinderen reageren er vaak toch anders op…En jaaaa…Max kijkt altijd met wijd opengesperde oogjes rond. Dan zeggen mensen: wat leuk dat hij zo helder kijkt! Maar bij een baby is dat volgens mij juist een slecht teken! Die moeten slapen! Dit soort kindjes kijken vaak zo helder en dat betekent: extreem gevoelig en snel geprikkeld. Ik denk dat ik Max ook niet meer langer dan 45 minuten op laat zijn. Dan meteen weer terug de doeken in. We moeten volhouden, hoe moeilijk het ook is!

Max zit wel tegen zijn voeding aan nu, dus waarschijnlijk is hij daar wakker door geworden (hoop ik). Ik ga hem gauw even voeden. Wat een gedoe af en toe, zo’n baby…En maar huilen, huilen, huilen. Hij heeft ook zo’n krampjes, vanmiddag ga ik een nieuwe fles kopen (Dr. Brown). Ik doe alles om hem te helpen, maar word er soms moedeloos van…

Ik ben benieuwd of de nieuwe fles van dr. Brown’s jullie ook zo gaat bevallen Rainbow. Of beter gezegd: of 'ie Max ook gaat bevallen. Laat je het weten? Knuffel meis!

Groetjes,
M

Hee lieve rainbow,
Heb helaas ook niet "de"oplossing voor je, maar ik wil je even een hart onder de riem steken! Het komt echt wel goed, ik zou het inbakeren nog even volhouden als de osteophaat niet anders zegt, en accepteren dat het bij Max misschien even duurt voordat hij zijn ritme daarin vindt. En Minke werd in het begin ook wel eens wakker van Neeltje hoor ( en dan was ik ook helemaal gestressed!!) en dan merkte ik dat als ik haar negeerde en er niet heen ging, ze gewoon na vijf minuutjes weer verder sliep. Zij moet er natuurlijk ook nog aan wennen. En verder zou ik lekker veel wandelen met Max en Eva als Eva wakker is en het weer het toelaat, deed ik ook veel toen Neeltje nog heel klein was en dan sliep ze lekker in de wagen en Minke kon lekker spelen en fietsen.
Houd vol en je weet het inmiddels straks slaapt hij als een roos net als Eva!
lieve groetjes!

Hoi Rainbow,

Het is heel normaal dat je met inbakeren een a twee weken wisselend resultaat hebt.
Het duurt zo wie zo drie tot vier dagen eer ze een hele slaap doorslapen. Ze zijn gewent te vechten tegen de slaap en tegen zichzelf en te huilen.
Ineens wordt je rustig gehouden door die doeken. Dat is fijn en raar en dat zijn ze niet gewent. Daar moet ook in je hoofd een omslag voor komen.

Ik zou gewoon even doorbijten.
Inbakeren werkt het best met een ritme die je je zelf en je kindje echt moet opleggen.
dus bijv. 7.00 uur opstaan
badje verschonen aankleden eten even spelen en dan
om 8.30 ingebakerd slapen tot 11.30 - 12.00 uur
verschonen eten even boodschappen doen
14.00 uur naar bed ingebakerd tot 17.00 uur
weer verschonen eten en spelen en dan
18.00 uur naar bed tot 21.00 uur
verschonen eten spelen
22.00 uur naar bed en slapen tot volgende dag

Laat hem in bed liggen ookal huilt hij maar door. Ga na de eerste tien minuten kijken troost hem met woorden en ga weer weg. Daarna kom je weer na tien minuten zeg niets geef een troostende aai en ga weer weg. Daarna doe je dat na een kwartier. maar geef hem zo min mogelijk aandacht geef alleen het tutje of een aai of laat even merken zonder praten dat je er nog bent. Zet voor dat kwartieer de kookwekker. Dan hou je echt aan een kwartier.

Dit is maar een voorbeeld he kijk dat op zijn kan best wat langer als daar behoefte aan is maar hou dit schema elke dag aan.
Blijf zeker 14 dagen thuis en ontvang zo weinig mogelijk bezoek het is best wennen z’n schema zeker omdat jij er twee hebt Boouw na die twee weken alles langzaam op maar probeer ook als je weggaat zoveel mogelijk het schema aan te houden. Ga bijv. ergens na toe rijden als hij wakker . Kijk of hij daar ergens rustig en op tijd naar bed kan.
Maar geloof me als het gaat werken bij max dan moet je het even volhouden en doorbijten anders gaat het niet werken en is het te verwarrend.

Hou je het vol en je zult zien dat je een tevreden baby krijgt. Werkt het na twee weken niet dan is er iets anders aan de hand

groetjes

lon106

Ik ben blij te lezen, hoewel ik dat zelf wel wist, dat het inderdaad normaal is dat het bakeren niet meteen helemaal lukt zonder huilen. Vanochtend sliep Max slecht, maar het 2e en 3e slaapje gingen prima. Vanavond was het na een uur nog huilen en toen hebben we hem maar uit bed gehaald. Hadden we misschien niet moeten doen, maar het CB zei dat het niet erg is als een slaapje even niet lukt. Morgen gaan we weer hetzelfde doen. Vrijdag gaan we naar opa en oma en dan is het moeilijk met inbakeren, omdat hij daar opeens in een vreemd bedje ligt. Dan zie ik het er niet zo van komen…Verder moeten we ons inderdaad zo’n beetje aan hetzelfde schema houden. Met Eva is het ook allemaal gelukt, maar ik ben al vergeten hoe dat precies ging. Volgens mij sliep zij meteen in de doek, maar had ze soms wel een stofzuigergeluid (!) nodig om in slaap te blijven. En een speen. We gaan door, want Max kan in de Pacco slapen en hij huilt niet meer oorverdovend. Het is meer zeuren en daarna gaat hij harder huilen. Net zat hij trouwens te drinken bij papa en viel hij in slaap. Nu ligt hij in de box…Gek he, dat hij daar wel slaapt en in de doek wilde hij niet? Baby’s, ze blijven onvoorspelbaar soms!

In de box heeft hij misschien toch achtergrond geluid? Zet anders zachtjes een muziekje op bij zijn bed? Ze zeggen vaak dat kindjes die 1 a 2 nachten in het ziekenhuis hebben gelegen ook herrie gewend zijn. Dus ze daarom thuis in een stil bedje moeilijk kunnen slapen. Het ziekenhuis waar ik bevallen ben van Levi gaf mij dus ook bovenstaande tip mee. Gelukkig hoefde dit hier niet.

De puckababy vind ik persoonlijk een stomme doek. Levi wurmelde zich hier met gemak uit. Maar wel zo dat hij klem zat dus pijn had. De woombie is veel vriendelijker en strakker… Sorry dat ik hem je niet kan sturen (zie mail!) …

Verder druppels van VSM voor de krampjes? Geef dit ruim een week de tijd (die stomme tijden ook )…

Levi heeft altijd al dat hij savonds onrustig is. Slaapt dit slaapje ook maar hooguit half uur/uurtje. Dus hij krijgt om 16.00 uur voeding en is dan toch 19.30/20.00 uur onrustig. En slaapt dan weinig of niet. Dit hebben heel veel kindjes …

Heeft Max een mobiel in de box hangen? Hier kregen we het advies toen om alles eruit te halen zodat hij geen extra prikkels dan het geluid kreeg. En dit mochten we bij de 3 maanden langzaam opvoeren… dus speeltje voor speeltje…

Hoi Rainbow,

Zou je aanraden ook het inbakeren bij opa en oma te doen en daar zijn schema aanhouden. Als jullie stoppen voor een dag is het gewenningsproces onderbroken.
Vooral ook omdat jullie net begonnen zijn.
Ik zou een onder-lakentje en evt. dekentje van hem zelf meenemen dat vertrouwd naar hem ruikt of naar jou zo heeft hij iets minder moeite met het naar bed gaan. Je moet hem eigenlijk een soorte met dwingen het te accepteren dat dit het beste is voor hem.
Verder zou ik het ondanks eva sávonds ook volhouden. Ga hem eerst na tien minuten troosten daarna weer na tien minuten en dan elk kwartier. Het is slopend maar je zal zien dat het afbouwt. En die kookwekker hoe gek ook werkt echt je zal zien dat een kwartier langer duurt dan je denkt en dat ze vaak toch toegeven.
Laat je zien maar haal hem niet uit bed.
Mijn dochter kon ook wel eens van pure vermoeidheid in de box in slaap vallen en sliep dan een uur. een weldaad. Maar toch hem ik me aangewent haar ook dan toch in te bakeren. Puur voor gewenning en het feit de doeken horen bij het slapen.
Hou bij het naar bed gaan ook zoveel mogelijk hetzelfde ritme aan. luiercontrole, knuffel doeken om nog een knuffel, in bed evt. tutje en dan kusje licht uit en slaap lekker max deur dicht.
En dat gewoon elk slaapje.

Hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

lon106

Julian overstrekte zich vaak en wij kregen toen van de fysio de tip om een dekbed als boxkleed te gebruiken, met daa roverheen nog een normaal kleed of zo. Door het dekbed liggen ze meer in een kommetje, meer geborgen gevoel dus. Zodra ze gaan rollen natuurlijk weghalen! Julian vond het prettig!

Hier ook in het begin tot een maand of 6 ingebakerd gehad. In het begin was het ook huilen. Maar je moet idd doorzetten, hoe moeilijk ook. Uiteindelijk lukte het hier. Maar heeft denk ik een dag of 3 geduurd met veel huilen. Daarna sliep hij heerlijk met slaapje van zo’n 2 uur wat eerder niet lukte. Met een maand of 6 zijn we gaan uitbakeren omdat hij begon te rollen. Ook dat was weer wennen en dat uitbakeren heeft langer geduurd voordat hij daar aan gewend was. Wij gebruikte hier wel de Puckababy. Hier was het een kwestie van volhouden.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Oh ja, en idd ook als ze naar opa en oma gaan zou ik blijven inbakeren. Als je dat niet zou doen, onderbreek je het gewenningsproces en dat is eigenlijk alleen maar zielig voor die kleintjes, des te langer hebben ze dan weer nodig om te wennen.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ok, bedankt voor de tips! Morgen gaat de Pacco mee naar opa en oma!

Ion, ik wilde al bijna inbakergoeroe Ria Blom bellen (zij heeft spreekuren voor vragen) om te vragen of het gedrag van Max normaal was, maar ik vind jou ook een ‘expert’ hoor. Je geeft goede tips waar ik wel wat mee kan! Het stomme is dat ik Eva ook maanden heb ingebakerd, tot een maand of 7-8 (zij rolde laat) en dat ik me nu niet meer goed kan herinneren hoe dat in het begin allemaal ging. Maar we moeten het wel de tijd geven, dus we gaan volhouden hier! En die kookwekker is ook wel een idee, staat ook in het boek van Ria Blom…

Stom he dat je het hele kleine alweer snel vergeten bent!
Mijn oudste zoon is bijna 3 en mijn zoontje is nu 8 weken.
Was even vergeten hoe ongedurig kleine baby’s waren en hoe je in het begin zit te puzzelen met flesjes enzo…
Ook ik zat af en toe met mijn handen in het haar terwijl het mijn 2e is!

Het inbakeren overal doen hoor en niet af en toe! Als mijn kind naar de oppas ging werd hij ook gewoon ingebakerd. Iedereen kreeg van mij een inbakercursusje…hihihihihi