Ingebakerd huilen

quote:
Het inbakeren overal doen hoor en niet af en toe! Als mijn kind naar de oppas ging werd hij ook gewoon ingebakerd. Iedereen kreeg van mij een inbakercursusje....hihihihihi

hahaha dat was bij Jurian ook … alleen oma lukte het niet … de doeken zaten losjes om hem heen. En… verdraaid meneer sliep daar nog goed ook!!

Misschien maak je je morgen zorgen voor niks Rainbow. Al met al is het al heel fijn dat je op zulke dagen de zorg kan delen en je dit ook meer lucht geeft!!!

Daarstraks heeft Max 3,5 uur geslapen! Het kind was helemaal uitgeput van de osteopaat en viel als een blok in slaap! Hij lijkt een beetje aan de doek te wennen…Hij ligt er nu ook weer in, we doen het nu netjes elk slaapje. Eva werd door oma ook altijd ingebakerd en ook op het kdv. Oma haalde haar 's nachts uit bed als ze wilde drinken en gaf haar dan, in het halfschemer en in de doek, haar fles. Ze zei: toen lachte Eva naar me en ging ze weer slapen. Dat lachje 's nachts heeft volgens mij indruk op oma gemaakt, ze heeft het er nu nog over, haha. Mijn moeder is dus helemaal op de hoogte en anders geef ik haar even een mini-cursus. Ik moest zelf ook weer even kijken hoe die Pacco ook alweer werkte. De gloednieuwe doek moest je meteen 3x wassen vanwege het flanel, hij ziet er nu al best gebruikt uit…zonde eigenlijk! Maar Max ligt, als deze in de was zit (en dat is snel aangezien meneer dus erg veel melk knoeit), gewoon lekker in de Pacco met rose bies van Eef. Niemand die het ziet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi,

Nou het was z’n wahala voor ons dat ik me alles nog goed kan herinneren. Vijf jaar geleden was het nog niet zo wijd verbereid om in te bakeren op het cb waren ze daar ook heel voorzichtig mee. Maar toen ik eenmaal aangaf zo gaat het niet langer en ze heeft geen kiss of reflux toen gaven ze aan te gaan inbakeren. Maar moest toen wel zelf alles ondernemen. Een nichtje van mij heeft toen weer een paar jaar eerder op eigen houtje gedaan een had mijn dochter vijf minuten geobserveerd en zie toen van waarom gaan jullie niet inbakeren.

Onze dochter was heel onrustig in haar bewegingen. als je bewijze van spreken 1 vinger een milimeter optilde of als ze dat zelf deed dan was ze wakker. Ook bewoog ze heel veel en alleen als ik haar stak vast hield dan vile ze in slaap maar zodra ik verslapte dan was ze wakker. Ze was op een gegeven moment zo moe en mama en papa ook dat ze van vermoeidheid niet kon slapen.

Ik heb in die periode ook alles opgeschreven. En gemerkt als je niet even strak alles door voert je er spijt van krijgt. Ook twee vriendinnen waren blij met mijn “ervaring”.
En eerlijk die kookwekker opende ook een paar ogen je denkt als je kindje de hele dag huilt dat elke minuut langer is dan ie werkelijk is en dat je al een kwartier het zit aan te horen terwijl het meer vijf tien minuten is.
En ja ik vond het moeilijk haar daarin een weg te laten zoeken. Je bent al zo lang bezig je kindje gelukkig en happy te maken dat roest er echt in.
Maar door alle tips op te volgen is het na een week gelukt haar alle slapen te laten slapen.
Daarnaast heeft ze tot negen maanden ingebakerd gelegen en daarna heeft ze nog half ingebakerd gelegen tot ze anderhalf was.
Het fijne en ook merkwaardige was ze was heel vroeg met dingen zoals rollen en kruipen staan enzv. maar zodra ze naar bed ging en de doeken zag voelde of ruikte dan werd ze rustig en taalde ze er niet van rollen of wat dan ook. We hebben haar altijd via een camera geobserveerd en in de gaten gehouden.
Dat geldt lang niet voor alle kindjes.

Mocht je nog vragen hebben mail me dan maar even.
Anderen mogen dat ook als ze daar behoefte aan hebben .

Ben wel niet meer zo vaak op de site ze is nu 5 maar ben nooit beroerd om mede ikke benners te helpen of van tips te voorzien.

Groetjes

lon106

Ik vind het maar wat fijn dat er nu kant en klare doeken zijn, zoals de Pacco, want ik ben helemaal niet handig met spelden en met een naaimachine. Nu koop je gewoon een doek en klaar is klara, ideaal! Je doet het eigenlijk ook noit verkeerd, wel zo fijn!

Max is ook druk met zijn handjes, die bewegen echt altijd. Hij is ook erg alert. Hij lijkt alles te zien en te horen. Als je al boven kwam en het laminaat kraakte…dan werd hij wakker en was het huilen. Als je een speld liet vallen hoorde hij het bij wijze van. Nu is hij in een diepere slaap en hoort hij volgens mij minder. Ik ben sinds Eva ook ‘bakerfan’ en raad het iedereen aan. Zonder die doek waren wij nu ook nog aan het klooien. En wij zijn er nog niet, dat weet ik, maar Max slaapt nu in elk geval op zijn rugje en dat kon hij eerst niet. We zijn al een stukje verder dan eerst!

Vreemd…ik blijf het gek vinden dat Max sommige slaapjes heel goed doet in de doeken en andere niet. 's Ochtends is hij bij zijn eerste ‘dagslaap’ zeg maar geirriteerd. Dan slaapt hij het tweede en derde slaapje heel diep. De slaap na het avondeten, dus vanaf bv half 7, gaat dan weer heel slecht. Daarstraks was hij duidelijk moe, ik leg hem in de Pacco en hij was stil. Wordt hij elk kwartier huilend wakker! Net op het moment dat Eva naar bed moest. Ik ben dan bang dat zij wakker wordt en wij zijn dan geneigd om Max beneden te leggen. Nu ligt hij ingebakerd in de box…liever heb ik hem elk slaapje in bed! Ik weet het, het is volhouden geblazen, maar ik snap toch niet helemaal hoe dat komt, dat verschil in slaapje? En waarom wordt hij om het kwartier huilend wakker??? We moeten hem dan gewoon laten liggen neem ik aan??? Meestal huilt hij wel met dichte ogen…

Dat verschil in slaapjes vind ik op zich niet vreemd hoor Rainbow. Erik hoefde nooit ingebakerd, maar sliep ook duidelijk verschillend. 's Ochtends en 's middags prima, maar aan het eind van de middag (terwijl hij gewoon wel moe was) amper tot niet.

Groetjes,
M

@ Rainbow, wat Mriek zegt is ook mijn ervaring hoor, Jada had ook duidelijke verschillen in slaapjes, vooral de ene net voor de lunch als ik me goed herinner was vreselijk! Succes iig

Mijn dochter wilde aan het eind van de middag niet slapen, behalve in de wagen of in de draagzak. De rest van de dag sliep ze wel goed. Dat vond ik dan niet zo erg. Kan me wel voorstellen dat het lastig is als hij 's avonds niet/slecht slaapt. Vooral omdat Eva dan ook moet slapen. Laten huilen en telkens troosten lijkt me dan ook geen optie, of slaapt Eva er doorheen? Waarschijnlijk gaat hij over een paar weken wel gewoon lekker 's avonds slapen. Succes!

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

Hier verschilt het ook per slaapje.
Als hij 's ochtends in bad is geweest slaapt hij heel erg lekker en hoor ik hem bijna helemaal niet. 's Middags slaapt hij ook gewoon goed maar aan het eind van de middag tussen 17.00 en 18.30 is hij ook vaak onrustig en kan hij ook om het kwartier huilen. Dit is gewoon zijn huiltuurtje…even de prikkels verwerken van de dag. Dan laat ik hem ook gewoon huilen want na 18.30 valt hij weer een diepe slaap en moet ik hem voor zijn fles om 19.00/19.30 vaak wakker maken…