Ineens ZELF het boekje voorlezen


#1

Ik wilde Nijntje in de dierentuin voorleze maar hij vulde bijna letterlijk alles voor me in. hij vertelde MIJ het verhaal ik snap er geen bal van. het jochie wat eigenlijk een grote woordenschat heeft maar nauwelijks zinnen kan maken stond me het nijntje verhaal te vertellen. ik wilde bv. lezen (ik ken hetuit mijn hoofd haha):
en heb je daar die aap gezien? die hangt daar aan een boom…
met 1 hand los is dat niet knap? dat vind een aap gewoon.

nou ik zei dus: en heb je…(rico toen) daar die aap sien??" ik keek hem aan en moest hard lachen en zei WOOW GOEDZO RICO WAT KNAP!!
dus ik verder: die hangt…(rico toen) daar aan un boommm!!..
Ik weer helemaal hyperblij… toen zei ik: met… en toen maakte rico het helemaal af. een had los vind aap woon!! hahaha
echt zo gaaf en zo het hele boekje he. echt bizar.
ziek geweest… en ineens een “sprong” gemaakt. stoere vent!
papa heeft ook genoten want hij stond bij de deur te luisteren met grote ogen.


#2

Leuk! Zo zie je maar hoe goed het is om boekjes te lezen met je kind. Lang leve Nijntje! Zo is het favoriete leesboek van Erik een boek over de boerderij; hij vult steeds de laatste woorden van de zin in. Dan lees ik (ken het ook uit m’n hoofd inmiddels, haha): “Als het tijd is om te oogsten, dan komt de boer met een …” En dan zegt Erik: “maaidorser.” Dan lach ik me slap, wat ze al niet leren van boekjes lezen. Goed gedaan Rico!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#3

Wauw jeetje wat knap zeg van Rico!! Super hee!!
En inderdaad wat kan je dan als ouders trots zijn en moet je wel dolenthousiast reageren hihi

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#4

Ha ha ha dat had ik zaterdag met de dora dvd. Morgan zit op mijn schoot weg van de tv. Dora zegt wat is dat en morgan heel droog een ijsbeer. Dora daarna een ijsbeer. Zo zeg ik hoe vaak heb jij die dvd al gezien???

Groetjes,

Michèle


#5

leuk is dat he

hier word mama ook wel eens gecorrigeerd bij een boekje percy gaat naar de dierentuin, er staat dat een neushoorn uit rust in het meer maar op het plaatje staat duidelijk een nijlpaard, dat had ik de eerste keer niet gezien en zei dus neushoorn nu zeg ik nijlpaard maar de kleine corrigeerd dat dan weer in neushoorn haha

en bij borre en de ijscoman zegt hij altij al bij de bladzijde ervoor… een super ijsje met met vijfffff bolletjes haha

before you judge me, try hard to love me


#6

@Mriek: hahaha ja echt gaaf!! inderdaad en hoe vaak je wel niet hetzelfde boekje moet lezen af en toe wordt ik er flauw van!

@Michele de laatste zin die ik aan Mriek schreef geld ongeveer ook voor jou wat je vroeg ivm hoevaak ze die dvd al gezien had INDERDAAD. Rico is ook gek van dora en praat op dcen duur alles na.
hij zingt ook het liedje: rugzak mee en ook: op de kaart.
en als zwieber komt zegt hij; swieber nie tele!!! echt in 1 woord geweldig!


#7

Yep ik ken ze ook allemaal. Ze worden hier overigens alleen al gezongen als ze der dora ondergoed of zo al ziet… kun je nagaan hoe gedrild

Groetjes,

Michèle


#8

Wat goed van Rico! Het lijkt me onwijs leuk klinken!
Luka doet het nu wel al een beetje met liedjes, zoals:" Zag twee…" en dan humt Luka erachteraan:" Beern" Ook erg grappig om te horen!
En bij:“O dat was een…” zingt Luka verder:" Wonde!"
Kortom, we zijn nu flink onze kinderliedjes repertoire aan het oefenen…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers


#9

@Michele: haha wat gaaf!! heeft ze nu al een idool
nou nadat ik dit bericht schreef kwam dora ineens op NickJR terwijl hij in zn stoel zit. ik zat nog wakker te wordeneigenlijk want dat wil maar niet lukken (nog steeds niet) en rico ineens kei hard schreeuwen: JAAAAAAA DORAAAA JEUUUUUUU en kei hard in zn handen klappen.
goeiemorge zeg haha.

@Marmama: haha ja dat is nog niet zo’n gek idee!! superlief he en jij als mama helemaall hysterisch van blijdschap. echt top!


#10

Leuk is dat he!! Bo doet dit inmiddels ook al een tijdje. Wij lezen elke avond voor uit het grote dikkie dik boek. Mag dan zelf een “haaltje kiezuh” en zijn favoriet is het verhaaltje van dikkie dik die op het dak naar de schoorsten klimt. Hij ent het verhaal dus ook uit zijn hoofd, en zegt dan: "oh nee!!! mag niet dikkie dik!!! niet een huisje, goorteen, Ohhhh, Ties!!! Kachel !! (vies door de kachel), oehoehoehoe, oh bah!! Dikkie dik ties!! Zwart!!"hahahahahahahahaha, soms leest hij het zelf voor zonder dat hij het boek open heeft, zo hup uit zijn hoofd!! Zo grappig!! Hij kent het liedje van het sprookjesbos ook uit zijn hoofd, en zingt dan bijna woord voor woord de zinnen mee. Het is sper schattig en onwijs knap dat ons kleintjes dit kunnen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#11

@Woezel, dat boek hebben wij ook! Vanavond toevallig ook dat verhaaltje gelezen, van Dikkie Dik in de schoorsteen. Haha, Erik vond het ook maar gek dat Dikkie Dik ineens zo’n zwart koppie had

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#12

@mriek, ja is echt een leuk boek, alhoewel dat verhaaltje van de schoorsteen me zo langzamerhand wel een beetje de neus uit komt zetten!! Maar ja, zolang Bo het maar leuk vind toch!! Hij mag namelijk zelf drie verhaaltjes kiezen, en die lezen we dan!! Hahahahahaha, wel leuk dat Erik en Bo hetzelfde reageren wanneer dikkie dik helemaal vies wordt van het roet!!! En ook oprecht verontwaardigd zijn he!! Ohhhh Neeeee!!! hahahahahahahha
Oh en 1 tip, lees niet onvoorbereid het verhaaltje van de zieke poes voor, die gaat namelijk dood, beetje en domper, zo vlak voor het slapen gaan!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#13

Gaat er een poesje dood? Dat verhaaltje hebben we nog niet gehad, goed dat je het zegt. Jeetje, dat is wel heftige kost zeg, in zo’n lief peuterboekje. Weet je wat ik jammer vind? Ze duren zo kort, die verhaaltjes.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#14

hahaha geweldig woezel!!
hee maarre bo en rico vinden wel veel dezelfde dingen leuk he! ook takel leuker dan mcqueen
en ook rico is gek van dikkie dik.
ja ik heb het boek van dikkiedik. zo’n langwerpig groen boekje. met cd.
maar daarin staan verhaaltjes dat dikkie dik ook ondeugend is en b.v. worst van de tafel wil pakken. dan trekt hij perongeluk het hele tafelkleed eraf met alles erop (bloemen enzo)
en dan roept rico: ohneeee!!! “dikkie-dikkie” mag nie tele (stelen haha) oooooh doe je nouuuu (wat doe je nou!!) de boemen!!(bloemen want die vaas stond ook op tafel) echt super geweldig die mopjes! echt wat een heerlijke (soms vervelende) grappige leeftijd!!


#15

@mriek, ja er gaat er idd eentje dood, was er zelf ook verontwaardigd over nadat we het lazen. Bo zat er bij, en ja, gelkkig vraagt hij nog nergens naar, en manlief kon niet snel wat anders verzinnen , en daar zit je dan, met een peter van 2 en een poes wat dood is!!! Dat verhaaltje had er wat mij betreft dus uit gemogen.
Ik vind die verhaaltjes ook zo kort, daarom mag hij er ook 3 uit kiezen. Zijn bijna altijd dezelfde. eerst de schoorsteen, dan de maan, en daarna de muis en en de schuttng. Af en toe wijzigt hij , maar dit zijn de drie vaste verhaaltjes die vaak verkozen worden!
In april komt er weer een dikkere versie it van dikkie dik, verzamelboek. Weet nog niet precies hoe duur, maar als het een beetje binnen de perken blijft, ga ik die ook halen.

@Inge, ja Rico en Bo vinden heel veel dingen hetzelfde lek!! Appart is dat eigenlijk he!! En Takel, ja das het lievelingetje van Bo!!! hahahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#16

@ Inge zo te horen kunnen we een fanclub beginnen

Groetjes,

Michèle


#17

Wat ontzettend knap van Rico. Tim heeft ook een aantal boekjes die hij al een tijdje uit zijn hoofd kent. Idd roept hij dan de laatste paar woorden van een zin.

Hihi woezel en Mriek, hier is Dikkie Dik ook erg favoriet. Ik vind idd het verhaaltje van poes Mimie die dood gaat er ook niet in thuishoren. Als we dit verhaaltje lezen dan maak ik er ook altijd iets anders van. Maar zeg nooit dat de poes weg is omdat hij dood is. Voelt voor mij niet echt goed om aan een peuter voor te lezen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#18

Ik heb het verhaaltje over de poes die doodgaat even opgezocht. Ik vond het minder heftig dan ik dacht, maar toch nog niet geschikt om voor te lezen. Dus wij slaan hem over of ik maak er inderdaad iets anders van, net als jij Sandra. Wat maak je er dan van? Dat de poes op reis is, ofzo?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#19

Het is idd niet super heftig ofzo Mriek, maar ik vind het zo naar om nu al aan hem voor te lezen dat de poes weg is, omdat hij dood is gegaan. Meestal maak ik er iets van in de trant dat de poes ziek is en even moest gaan liggen. Of iets vrolijkers dat hij even is gaan spelen. Het is maar net wat op dat moment in me opkomt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#20

Ik ga ze ook gebruiken als het verhaaltje hier aan bod komt!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers