Ineens ZELF het boekje voorlezen


#21

Precies, dat maak ik er nu ook van dat de poes ergens anders is gaan liggen, of spelen. het is niet heel erg heftig, maar voor een peuter vind ik het niet geschikt.
Heb net het nieuwe boek wat eind april uitkomt (dik voorlees boek) besteld bij de boekhandel, want bo is er helemaal weg van!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#22

ja maar dikkie dik eet in mijn boek een vogel ofja hij wil een vogel opeten
ik vond dat ook wel heavy maar anderzijds… zo is het leven wel. ik maak rico wel duidelijk dat alleen poesjes dat doen en geen peuters


#23

Hmm ik ken het verhaaltje niet, maar ik zou het in tact laten zoals het is, maar misschien is dat omdat morgan er 2 keer bijgeweest is toen onze katten overleden. Bij spot was ze 8 maanden toen die overleed en bi Twister was ze bijna 2 en die heeft ze ook nog geaaid. Twister is thuis overleden. Ook ben ik persoonlijk van mening dat dood iets is dat bij het leven hoort en niet verstopt moet worden.

Groetjes,

Michèle


#24

@Michele: ik ben het wel met je eens. idd dat is met de dood zo maar ook met dat poezen vogels willen vangen
ik kan moeilijk zeggen dat dikkie hem niet wil opeten als dat wel zo is. ik dacht ook van: dadelijk wordt rico daar bang van.
maar ik denk juist dat hij bang gaat worden als ik hem nooit op gepaste wijzen vertel hoe de natuur in elkaar zit… en hij het met eigen ogen ziet en dan mij aankijkt van: MAM DAT WIST IK NIET!
stel er overlijdt iemand in de familie… kun je dat ook niet niet zeggen… dus kun je ze beter voorbereiden “spelenderwijs” via zo’n boekje bij wijze van…
mjah ik ben het met je eens dus.


#25

Eh hier lopen drie katten rond die ammas achter duiven aangaan. Dus tja… Kan moeilijk zeggen dat ze willen spelen met de duif als ze hem zouden slopen. Overigens hebben de duiven tot nu toe nog steeds gewonnen

Groetjes,

Michèle


#26

kijk, dat bedoel ik, poezen willen vogels slopen
neeeeee joh die willen gewoon knuffelen, gaat een beetje hardhandig maar ze bedoelen het goed hoor!


#27

Ik ben het aan de ene kant wel met je eens Michelle. Wij zijn over alles altijd heel eerlijk naar Tim toe. Maar het voelt voor mij nog niet goed om het in dit boekje al over de dood te hebben. Mocht er in het echt iemand dood gaan, dan zullen we dit zeker aan hem uitleggen. Maar dit is gelukkig nog niet voorgekomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#28

Ik zou het niet van Bo weg houden, als er iemand komt te overlijden. Dan zal ik proberen om op zijn niveau eerlijk uit te leggen wat dat inhoudt maar ik denk wel dat zolang er niet echt een reden is om dit uit te leggen, dat dit op deze leeftijd ook nog niet nodig is. Daarom lees ik dat verhaaltje niet in de oorspronkelijke manier voor.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#29

ja ik snap jullie ook wel hoor, maar hoe denk je dan over het verhaaltje dat dikkie dik “het vogeltje wel wil opeten, maar dat vliegt net op tijd weg” ??ik lees dat wel gewoon voor ook al had ik zoiets van: jee dadelijk denkt hij dat poezen alles eten wat ze tegen komen