Ineens moeilijk eten

rico weigert sinds een paar dagen NA het boertje doen van zijn melk de fles (na de 1ste helft dus) ook zijn fruit en groentehapje eet hij erg slecht, eerst fruit zeker een half 4+potje in de ochtend nu nog geen kwart van de helft.
groente idemdito. dacht eerst dat het lag aan de losec door de fruithap maar nu hij ook groente begint te weigeren maak ik me zorgen. het is voor rico zoals jullie weten geen bijvoeding maar noodzakelijk dat hij het eet ivm spuugen van zijn melk.
zou het een sprongetje zijn… misschien? die begint ong. met 22.5 weken weer en dat is ie dus al wel maar meteen al zo heftig?
overstrekt zich ook tijdens drinken NA het boertje…ligt het dan toch aan de reflux? het kan natuurlijk ook zijn dat hij niet van broccoli houdt maar goed het is ook met de fles en fruit. de papfles gaat overigens wel goed… maar kan moeilijk elke keer pap maken

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 Mar 2009 17:12:25

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 Mar 2009 17:13:33

Ja kan goed hoor dat het toch dat sprongetje is. En het ene sprongetje komt langzaam op, het andere sprongetje kan meteen heftig zijn. Is geen peil op te trekken.

Groetekes, Sje

ja ik dacht ergens ook wel, hij slaapt overigens s’nachts onwijs super echt! in zn eigen bedje en als vanacht ook zo goed gaat heb ik m 4 x wakker moeten maken voor de 1ste voeding.
verder is ie wel wat chagerijnig lijkt wel overdag…af en toe staart ie naar het niks alsof ie doodmoe is terwijl hij net een half uur uit bed is, dan INEENS is ie weer vrolijk.
ik dacht ook wel sprongetje maar ik dacht vanwege het spugen dat misschien zn maagzuur pijn doet bij een boertje (spugen is echt een hell weer) en dat ie daarom niet meer wil drinken

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan ook een combinatie van sprongetje en reflux zijn hoor.

Groetekes, Sje

De sprong waar rico nu in zit was hier echt een hel zeg maar. Met hetzelfde alleen was zij ook nog eens snotverkouden en zo. Dus we konden onze lol op. Enne morgan eet ook slecht nu. Fruit en groente gaat wel oke. Alhoewel ze heel erg gaat gillen als ze halverwege haar groente zit nu, maar der flessen laat ze van staan op het moment. Dwingen heeft geen zin. Als ze honger hebben eten ze wel. Enne het weer (seizoen) is ook aan het wisselen, daar kan ook een stuk onrust van komen. Wel fijn dat ie zo lekker slaapt.

Groetjes,

Michèle

ja maar rico’s 4 maanden sprong is voorbij maar de 6 maanden sprong is nu begonnen zeg maar… volgens het boek of bedoelde je dezelfde sprong waar morgan nu in zit? die begint namelijk rond 22 weken he…rico is morgen 23 weken dus dat kan wel kloppen.
de voeding is nu van 23:15 naar 23:00 verzet, gaat ook super, ik wilde hem al naar kwart voor verzetten maar dan zit er weer te weinig tijd tussen de voedingen. dus ik denk dat ik het even zo laat en even met de ka overleg of het niet eens tijd wordt een fles af te bouwen

Ja dan schiet hij al snel de 6 maanden sprong in nu. Morgan was ook rond die dagen niet te genieten en nu is ze afgezien van het geklooi met haar fles echt het zonnetje in huis. Dus hij is niet zo heel zwaar deze keer.

Groetjes,

Michèle

nee verder doet rico het ook echt bewonderingswaardig goed.
hij is echt helemaal het mannetje in huis (of het zonnetje)
frutapura ging vanochtend dan wel weer goed, ook met zn medicijntjes
maarja dikkere fruit gaat weer minder dan. waarschijnlijk omdat dat die medicijnen niet zo goed weg doen glijden.
ik zit nog steeds te rommelen met zijn fles afbouwen aangezxien hij er nog 5 heeft. volgens mij kan hij veel langer nu slapen hij wordt gewoon link als ik hem wakker maak voor de laatste fles.
ik ga m ook niet zelf laten komen want dan komt ie weer vanacht ergens hij moet hem gewoon iets eerder krijgen, en dat hij dan lekker kan slapen maar wat ik al zei, dan zit er weer te weinig tijd tussen de voeding

wat je al aangaf he, even overleggen met de KA, ik zou met hem niet zelf gaan rommelen omdat hij natuurlijk al op een ander schema zit dan normaal.

Groetjes,

Michèle

ja precies is ook zo.
vrijdag moeten we daarheen dus is anders ook kortdag om dat nu al te doen. ben benieuwd wat hij zegt.
ook wordt naar zijn neusverkoudheid gekeken die hij al heeft VANAF ZIJN GEBOORTE, ook niet normaal he.
het zit ook alleen in zn neus. en neusspray uien ed helpen allemaal niks

Misschien heeft ie wat Mervin ook heeft. Vernauwde holtes. Mervin is niet verkouden, maar zijn neus zit altijd dicht. Hij mag natuurlijk andere dingen gebruiken dan alleen zoutoplossing.

Groetjes,

Michèle

nee weet ik otrivin heeft hij en dan wel die extra care spray want dat is zachter en aangezien hij het echt vvaak nodig heeft…dan gebruiken we een week, dan paar dagen niet om zn neusslijmvliezen tot rust te brengen maar na een dag is het al weer zo erg of erger dan daarvoor

Ja daar kan ik niks over zeggen… Weer een dokters verhaal ben ik bang, maar het lijkt me wel vervelend. Zit ie dan gewoon vol of heeft ie echt snotneuzen. Kan ook zijn zwakke plek gewoon zijn he. Sommige kinderen hebben dat. Bij Morgan is het haar huid. Iets te veel aan parfum in bad of zo en ze droogt uit en krijgt uitslag.

Groetjes,

Michèle

rico heeft continu droge wangen, en schraal ook, smeer regelmatig vaseline maar zelfs wat werkt niet, lijke ook echt “scheuren” in te zitten maarja ik weet idd ook niet.
het is niet dat dit er weer “bijkomt” hij had het al wel, maar ze onderzoeken het nooit echt. nu wil ik dat ze dat WEL doen want misschien spuugt ie daarom ook wel omdat hij daardoor meer lucht moet happen tijdens de fles.
't is maar wat giswerkt maar goed.
rico gaat meestal om de dag in bad, soms om de 2 dagen omdat hij echt schraal wordt ervan en er ook last van heeft.
daarom wel goed wassen met zwitsal washandje maar ja ik kan het ook niet forceren dat badderen. hij vind het wel fijn, maar daarna! is heel zn gezicht uitgedroogd terwijl we toch echt opletten op de temp en op de zeep die wel mag dus… hij zit ook hooguit 15 min in bad omdat het daarna helemaal hommeles is. nouja zo wassen wordt hij ook niet slechter op

Ik gebruik voor Morgan alleen maar neutral in bad omdat ze van de rest of uitslag of uitdroging krijgt, Misschien een idee om dat eens te proberen Inge. Is wel iets duurder, maar geen problemen met haar huid. En ik smeer haar elke avond in met Neutral creme en 's morgens gebruiken we de vette creme nog die we van de dok gekregen hadden.

Groetjes,

Michèle

hee, ja zal wel is proberen bedankt voor de tip. heb al wel 2 flesjes wasverzachter van neutral eindelijk geen stugge kleding meer (heb geen droger)

nou rico is echt een slaapkop vandaag, hij heeft dus de hele nacht geslapen na de voeding van 23 uur iets eerder volgens mij trouwens…hij lag in ieder geval voor half 12 te slapen. moest hem om 7 uur wakker maken voor de fles, zat in zn slaap te lachen haha. toen om half 8 terug in bed gelegd want viel al bijna in slaap. toen werd ie ipv half 10 om 10 over 10 ofzo wakker.
12 uur weer in bed gelegd want was weer moe. normaal is ie dan voor kwart over 1 wakker en hij slaapt nu nog steeds!
snap niet waar die last van heeft haha maar goed heb ik wat meer tijd voor mezelf even

oh en je vraag over die neusverkoudheid,
ja hij snottert heel vaak en regelmatig lijkt het bijna dicht te zitten dan hoor je hem snotterent ademen en dus ook met heel veel moeite

Ja kan een zwakke plek zijn van hem, maar kaart het inderdaad even aan en dat vele slapen hoort bij de sprong. Morgan was met die periode ook niet vooruit te branden. Lekker laten slapen ze hebben het nodig

Groetjes,

Michèle

wel gek, bij alle vorige sprongen wilde hij juist NIET slapen. en WEL eten. nu is het andersom

Ha ha ha zo houden ze het spannend en ik moet zeggen tot nu toe slaapt Morgan altijd goed, sprong of geen sprong. Alleen klooien met eten doet ze altijd wel dan.

Groetjes,

Michèle