Ineens koorts

@sje sorry bedoelde dat het de koorts onderdrukt waardoor je dus niet ziet of het snel stijgt en d8 dat snel stijgende koorts ook een symtoom kan zijn

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

euhhh…vraagje…wat is 6e ziekte???

@michele…hoop dat morgan zich gauw weer beter voelt…het arme schaapje…

karin

De zesde ziekte komt alleen voor bij kinderen tussen de 6 maanden en drie jaar. het heeft dan plotseling hoge koorts. Soms zijn de klieren in de hals en achter de oren opgezet. Er ontstaan dan kleine lichtrode vlekjes in het gezicht en de nek, en later ook op de romp. en verdwijnt binnen 1 a 2 dagen.
het wordt door een virus veroorzaakt. Waarschijnlijk wordt het virus bij hoesten en praten via druppeltjes in de lucht overgedragen. Na de besmetting duurt het nog een aantal dagen voordat je kindje ziek wordt.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

als ze het een keer gehad hebben kunnen ze het dan niet meer krijgen?

groetjes wendy

nee, kunnen ze maar 1 x krijgen voor zover bekend en wordt ook wel 3-daagse koorts genoemd

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090204/XZt9.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/GCWlp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 09 Feb 2009 20:52:51

ik moet wel weer meer typen jij bent al verslaafd lid

groetjes wendy

haha probeer je me in te halen

lukt tog niet

groetjes wendy

nou als je zo door gaat

Maar Morgan is helemaal nog geen 6 maanden. Of ben ik nu naief.

Dames ik ga zo me bedje in want ik weet niet wat de nacht gaat brengen en ze zit zo ie zo in een sprongetje dus…

Groetjes,

Michèle

Weltrusten Michele! Hier hetzelfde, Erik die koorts heeft en mama die bang is voor de nacht…tot morgen!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

slaap,lekker

groetjes wendy

Nog even een handig leermoment op de late avond wat paracetamol betreft:

Als koorts zakt met paracetamol heb je te maken met een virus.

Als koorts niet zakt of niet voldoende zakt met paracetamol heb je te maken met een bacteriële infectie en moet je contact opnemen met de huisarts voor antibiotica. Als je dan naar de huisarts gaat met je kindje neem dan een urinemonster mee zodat dat in elk geval al onderzocht kan worden.

Groetekes, Sje

Goedemorgen dames,

Nou Morgan heeft rustig geslapen behalve dat ze een kruik wilde vannacht. Haar temp was vanmorgen 38.3, maar ik moet erbij zeggen dat ze net uit bed was en dat ik me nu ook de tandjes zweet gezien het ontzettend warm is buiten hier (7 graden). Maar haar hele neus zat vol, en was rood. Het lijkt erop dat de verkoudheid eindelijk aan het loskomen is. Ik mocht ook zonder mopperen met het neuspompje haar neusje leegmaken in zover als ik erbij kon. Nou dan zit ie wel goed vol bij haar. Dus als ik Sje goed begrepen heb is het een virus en geen bacteriele infectie. Ze is vandaag wel naar de creche. Ze zorgen daar goed voor haar en ik weet dat haar favo knuffelleidster er is dus ze gaat het goed naar haar zin hebben. Ze houden haar daar ook goed in de gaten. Klinkt arrogant, maar ze is toch wel een van de lievelingen van de leiding, ze was een van de eerste baby’s (creche is vrij nieuw) en ze was zo ie zo het eerste meisje.

Maar goed ze zal meer slapen denk ik. Ze ik denk ik eindelijk de boel aan het bevechten dus ze zal er alleen maar beter van worden. Donderdag moeten we zo ie zo naar de ha voor controle. Dus tot die tijd houd ik haar in de gaten en mocht het erger worden dan ga ik natuurlijk meteen.

Groetjes,

Michèle

quote:
@Mini-boy, tuurlijk wel altijd in de gaten houden. Koorts is er niet zomaar, daar is een reden voor.

Groetekes, Sje

euh… moet ik mij hier aangesproken voelen madam?? haha ik had nog niet meegepraat in dit forum en zie daar opeens mini-boy staan… denk dat je iemand anders bedoel?!

Koorts maakt een moeder vaak onzeker… maar toch is het vaak heel onschuldig. Na een pcm zakt het vaak snel af en als het met een pcm afzakt dan is het niet (zo) erg. Maar zakt het niet dan is een bezoekje aan de huisarts wel zo fijn want dan zit er ws een bacteriele infectie. (wijsheid van Sje). Enne ik ben ook niet iemand die met pcm strooit maar zou het ook zeker gegeven hebben hoor michele.

nou deze dame mag voortaan ook wel goed lezen… Sje heeft haar eigen wijsheid al doorgegeven SORRY!

Ha ha ha ik denk dat ze of mij of Wendy bedoelde Mini-boy. Maar het ging vanmorgen goed met haar. 38.3 maar wat ik al zei ik liep ook te zweten want het was ineens knap warm.

Enne de creche heeft nog niet gebeld dus het zal wel goed gaan.

Groetjes,

Michèle

Gelukkig meid…! Het kan combinatie van alles zijn he… Jurian had hier vaak koorts als hij uit bad kwam … voelde hij warm aan etc. Ik denk hoe kan dat nu… ja heel simpel … lekker warm water (waar hij lekker sloom van wordt voor het slapen). Gelukkig ging dit ook altijd snel over.

Maar misschien met groente / tandjes / sprongetje dat het lichaam zo snel van temp kan verwisselen.

Enne… moeders soms zeg ik dat stomme oei ik groei boek maar deze moeder heeft het even moeten leren en leest het nu met veel plezier! Dus ik sluit me bij de fans van oei ik groei aan!!

Ja Mervin dacht ook al aan het feit dat bonen zetmeel zijn en dat ze hard moet werken ineens om dat te verteren. Maar ik kijk vanavond weer. Hou haar even in de gaten en donderdag wel even melden bij de ha.

Groetjes,

Michèle

moet je donderdag terug voor het hoesten? Is Morgan nog aan de puffers? Jurian nog wel maar ik ben op eigen houtje aan het afbouwen omdat het stuk beterder gaat. Hij krijgt nu elke ochtend en avond nog 2 pufjes en de middag dus niet meer…