Ineens hele hoge koorts... beterende hand?

Senne ging gisteravond na het bad lekker naar bed, niets aan de hand.
Ineens wordt ze om 23.45 wakker en krijsen!! Niet normaal…
Koorts gemeten, 38.6… ze was compleet over d’r toeren! Wat ons wel opviel was dat ze zo uit haar mond rook.

Na een pcm was ze rustiger, heeft bijna normaal gelspaen maar werd wakker met 39,2! En nog steeds ruikt ze zo… zou het met haar tanden te maken hebben of keelontsteking?

Ze eet en drinkt wel gewoon…

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 05 Sep 2010 11:41:18

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 06 Sep 2010 12:21:40

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 07 Sep 2010 11:00:21

Ik had het 2 weken geleden met Dylano ook uit het niets hele hoge koorts 40.6 en die had keelontsteking. Overdag had hij ook normaal gegeten en gedronken alleen het avondeten niet meer.

Tanden kan ook. Als je twijfelt ff ha bellen.

Beterschap met je meissie

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dank je… ik kan mijn eigen huisarts niet bellen, die is op vakantie.

Hmz das altijd balen. Maar zolang ze goed eet en drinkt kun je het nog een paar dagen aankijken. Ze hebben snel hoge koorts maar is ook snel weer weg vaak.

Liefs Michelle

Minke had een paar weken geleden hetzelfde en stonk ook zo uit haar mond, dat bleek ook een keelontsteking. Helaas kon de huisarts er niet veel aan doen ( antibiotica helpt niet bij een virus) en daarom moest ze uitzieken met elke dag een pcm om de 6 uur… duurde hier een kleine week en daarna was ze weer de oude. Tip voor als jouw kleine niet goed wil eten; waterijsjes! het enige wat Minke wilde “eten” toen ze zo’n last had … beterschap en groetjes!

Heb maar een vervangende huisarts gebeld en ik kan om 4 uur langskomen.
Ze wordt wel erg ziekjes nu…

Bedankt voor de tip, waterijsjes kan ik weleens proberen!

Ja ze kunnen er flink beroerd van zijn . Minke had ook bijna 40 graden, niet fijn, je schrikt daar toch altijd een beetje van he. Goed dat je zo even bij de ha langs kan!!

Het valt mij zo op dat ik me dan zo rot voel, als Senne ziek is!

Zit gelijk een brok in mijn keel. Wil het geen paniek noemen maar het lijkt er wel op Ik dacht dat dat wel minder zou zijn nu ze iets ouder is maar dat is dus niet zo…

Mis mijn moeder ook zo op dit soort momenten

He meis ik snap het, maar je doet het hartstikke goed, je gaat meteen naar de dokter en je zorgt goed voor haar! Meer kan je niet doen!!

Sterkte met je meissie. Ik herken je ‘paniek’ hoor, je bent bezorgd en wilt niet dat het slecht met haar gaat. Zet 'm op en lekker hier spuien!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

En wat zei de ha?

Flinke keelontsteking, het zag vuurrood… Antibiotica gehad, hij was bang voor streptokokken.

Het meisje is zo ziek! Ze heeft gelukkig wel veel sap op en 2 Nijntje koekjes.
Avondeten bijna niets, net als jij zei Mirema Wel nog wat yoghurt.

Ze is zo versleten dat ze sinds half 7 op bed ligt. Hoop dat ze door de pcm een goede nacht heeft.

Ach gossie arm schaapje. Zou me nu niet zo druk maken om eten hoor, maar wel zorgen dat ze goed drinkt en inderdaad waterijs geven als ze dat wel wil dat koelt en geeft vocht.

Sterkte.

Groetjes,

Michèle

Ach goss het arme moppie, toch keelontsteking

Moet zeggen bij Dylano gaing het na de 40.6 koorts steeds iedere beter dus hoop bij jou meissie ook.

Liefs Michelle

quote:
Ach goss het arme moppie, toch keelontsteking

Moet zeggen bij Dylano gaing het na de 40.6 koorts steeds iedere beter dus hoop bij jou meissie ook.

Liefs Michelle

40,6 is echt wel hoog! Dan heeft Senne met 39.2 nog niets te klagen gehad…
Ik hoop dat ze een goede nacht maakt… dat is altijd een goed iets voor een snel herstel.
Met hoeveel dagen moet je ongeveer rekening houden?

Met antibiotica 5 zei hier de ha post zonder 7. Maar niet alle dagen koorts hoor

Liefs Michelle

Sterkte en beterschap voor Senne, keelontsteking is niet tof.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

He wat zielig, maar de antibiotica helpt vast snel en dan zal ze zich veel beter gaan voelen!! Beterschap en groetjes van ons!

quote:
He wat zielig, maar de antibiotica helpt vast snel en dan zal ze zich veel beter gaan voelen!! Beterschap en groetjes van ons!

Ze heeft een erg rusteloze nacht gehad, veel kermen, huilerig…
Om 4 uur had ze weer 39 graden koorts dus heb ik (onder hysterisch protest) nog een pcm gegeven. Ook nog een paar slokjes appelsap (wat zeer deed in een droog keeltje natuurlijk)
Ik ben nu aan het werk, Paul is gelukkig thuis. En ik ga om 1530 ook, ik wil zo graag bij haar in de buurt zijn!!

ow ja zuur is dat he, pippy had een 2 weken geleden ook kei harde koorts… echt tot 40.7 … man ik had het ook niet meer hoor ! heel irritant, zoals jij je moeder dan mist, mis ik me vader, want die was altijd van 't nuchtere commentaar, en da kan ik dan wel gebruiken…

eten moet je je inderdaad geen zorgen om maken … drinken da’st belangrijkste…
je zou ff na moeten gaan of ze nu honing mag, want volgens mij mag dat na een jaar, wat thee met honing, is wel rustgevend voor de keel…
en die pcm blijven doen hoor !
pippy had toen dus de 6e ziekte… maar ook 4 dagen koorts… echt vervelend hoor… vermoeiend en je loopt jezelf druk te maken, lekker naar huis, en naar je meissie