Oh, tegelijk gepost. Zie mijn reactie hiervoor.
Groetekes, Sje
quote:
De onderwijsassistent waar het over gaat is destijds door het slijk gehaald door zijn ex. Die ex heeft een verzonnen misbruikverhaal de wereld in geholpen om hem een hak te zetten en toen is die bal aan het rollen gegaan.
Groetekes, Sje
Maar dat vindt ik zo gek, dat weten die kinderen toch niet? Stom toeval? Ik weet niet hoor, ik vind het een apart verhaal… te apart!
Groetjes Manderijn.
Weer eens met manderijn. Dat weten de kinderen indd niet. Aaron zelf zal het ook niet echt als normaal beschouwd hebben lijkt me anders vertel je dat zomaar niet. Dan vertel je meer als ik heb getekend en juf of meester vond het mooi. Of ik heb dat en dat gedaan lijkt me. Nu is Dylano helemaal niet zo’n verteller dus kan er naast zitten. En Sje er was aangifte tegen hem gedaan ex of geen ex kinderen van 4 verzinnen dat niet lijkt me. Dan zou ze dus al moeders in der complot moeten betrekken en die weer der kinderen. Zou me daar niet voor lenen!!
Liefs Michelle
quote:
Maar dat vindt ik zo gek, dat weten die kinderen toch niet? Stom toeval? Ik weet niet hoor, ik vind het een apart verhaal… te apart!
Groetjes Manderijn.
Nee, dat weten kinderen niet, maar door die eerdere aanklacht wordt er nu krampachtig op die man gelet. Ook logisch en menselijk natuurlijk dat dat gebeurt, maar stel dat die aanklacht er niet was geweest, hoe zou er dan gereageerd worden op bepaalde opmerkingen die die man maakt. Zou het dan net zoveel losmaken?
En stel dat het dus gewoon een opmerking is geweest in het kader van de kanjer-training?
En niet dat ik het voor hem opneem, want ik ken heel die man niet. Ik heb alleen achtergrondinformatie over die toestand van toen. En ik weet dat een school bij twijfel zo’n man echt niet in dienst houdt, want een school wil het imago niet verliezen. Sterker nog, deze school had dus weer een imago op te bouwen na deze ellende en dat hebben ze aangedurfd met deze man gewoon nog op de loonlijst. Dus dan vraag ik me af hoe echt die aanklacht destijds is geweest.
Een vriend van ons had zijn kinderen op die school in die periode en die heeft ze er niet af gehaald. En geloof me, die vriend is ook echt heel zuinig op zijn kinderen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 09 Nov 2012 20:01:59
quote:
Dan zou ze dus al moeders in der complot moeten betrekken en die weer der kinderen. Zou me daar niet voor lenen!!
Voor zover ik weet had die ex een zus of ander familielid met kinderen op die school en die heeft ze voor haar karretje weten te spannen.
Groetekes, Sje
@miramady: Ja en dat vind ik ook zo raar.
Als een vriendin van mij een ex op school als leraar heeft en zij zegt : “ik wil hem een loer draaien…help je mij met jou kind daarbij”? dan zou ik toch zeggen “sorry hoor, maar dat doe ik niet”.
DAT kind moet ook bij de politie vertellen wat er zou zijn gebeurd…en er zou NIKS zijn gebeurd , dat kind denkt “wat moet ik zeggen”…snap je mijn verhaal???
Ik denk dus echt oprecht dat er toen echt wat heeft gespeeld en ik heb “gehoord” dat ie bij meerdere kinders??? aan de oren had gelikt???
Ik vertrouw hem niet maar wat doe ik eraan? De directeur nam het heel luchtig op.
Gr, Danielle
quote:
@miramady: Ja en dat vind ik ook zo raar. Als een vriendin van mij een ex op school als leraar heeft en zij zegt : "ik wil hem een loer draaien...help je mij met jou kind daarbij"? dan zou ik toch zeggen "sorry hoor, maar dat doe ik niet". DAT kind moet ook bij de politie vertellen wat er zou zijn gebeurd....en er zou NIKS zijn gebeurd , dat kind denkt "wat moet ik zeggen".....snap je mijn verhaal??? Ik denk dus echt oprecht dat er toen echt wat heeft gespeeld en ik heb "gehoord" dat ie bij meerdere kinders??? aan de oren had gelikt???Ik vertrouw hem niet maar wat doe ik eraan? De directeur nam het heel luchtig op.
Gr, Danielle
‘Gelukkig’ denk jij er dus wel net zo over. Alleen zijn je handelingen niet hetzelfde. Ik zou er echt boven op blijven zitten hoor! Die verhalen komen niet uit de lucht vallen, je ventje bedenkt ze niet, en die directeur weet er volgens mij meer van, en dat maakt het nog enger! Hou ze echt goed in de gaten hoor!!
Groetjes Manderijn.
Het is helemaal niet mijn bedoeling om iedereen nu in de paniek stand te zetten, en ok, het is wel in een compleet andere setting dan dit op een basisschool maar iemand had het hier net over dat de juf het compleet vertrouwde en nog een kennis enzo, wie kent de Epe incest zaak nog? Daar waren zoveel mensen bij betrokken, van de gewone arbeider tot zelfs politie mannen.
enige wat ik hier mee wil zeggen, ze kunnen elkaar ook de hand boven het hoofd houden… zal niet de eerste keer zijn,
Daarmee wil ik dus absoluut niet zeggen dat daar hier sprake van is, daarvoor ken ik de mensen niet. enige wat ik wil zeggen is , is dat mij het dus niets zegt als iemand, ook al is het een juf, dat het compleet veilig is.
liefs woezel
Ik ben het deels met Sje eens en deels met de rest. Als je wilt kun je iemand helemaal kapot maken door een verhaal op te hangen. Bewijs dan maar eens dat je onschuldig bent want mensen hebben gelijk hun oordeel klaar.
Maar stel dat hij meerdere kinderen aan het oor heeft gelikt zoals je schrijft vind ik het raar dat hij nog op deze school werkt. Of is dit niet bewezen en hoorde het ook bij het verzonnen verhaal?
Kijk bij alles wat deze man doet wordt al snel iets achter gezocht.
klopt, dat is wel waar, je kunt helemaal kapot worden gemaakt als zoiets niet waar blijkt te zijn. Daarom zou ik ook niet zo snel iemand ergens van beschuldigen, maar het verhaal is er nu eenmaal, en dan kun je twee dingen doen, of hem vertrouwen, of niet.
a. begon hier zelf over, dat is voor mij een teken dat het toch niet helemaal goed zit, want eerlijk is eerlijk, als je van zoiets bent beschuldigd terwijl het niet klopt, dan denk je wel een miljoen keer na om überhaupt nog een kind aan te raken, ook al is het een onschuldig klopje op de schouder, puur door wat er is voorgevallen en je niet wil dat het nog een keer gebeurt. sterker nog, ik betwijfel of jezelf überhaupt nog wel wil werken daar omdat je weet dat iedereen je voorgoed anders aankijkt.
dat zijn toch twee dingen die ik bijzonder vreemd vind…
liefs woezel
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Ik zou er toch niet gerust op zijn. Al zou die eerste aangifte dan misschien niet kloppen. Ik vind het toch een rare actie. Ik zou de gok echt niet wagen om hem nog te vertrouwen. Het gaat hier wel over een weerloos kleutertje.
Groetjes Ramona
Is het een idee om er met de eigen leerkracht van Aaron nog een gesprek over te hebben? Dan kan zij misschien inderdaad aangeven in welke context die opmerking plaatsgevonden kan hebben.
Groetekes, Sje
Het blijft idd lastig wat je in zo’n siuatie moet doen. Maar toch zeg ik luister naar je gevoel.
Groetjes Ramona
@sje: ik heb daar bij de directeur gezegd dat ik er met niemand nog over had gesproken en dat oko niet zou gaan doen en gisterochten en gistermiddag heeft de juf niks gevragen of gezegd dus ik DENK dat ook de directeur het niet bij haar gemeld heeft.
Ik weet niet of ik dat dan nog moet doen!?!?!?!
Gr, Danielle
quote:
Ik weet niet of ik dat dan nog moet doen!?!?!?!
Gr, Danielle
Als het jou geruststelt omdat je er dan mogelijk achter kunt komen in wat voor situatie die opmerking tegen Aaron is gemaakt, dan moet je het wel met de juf bespreken.
Sterker nog, ik zou het als juf heel raar vinden als een moeder van een van mijn leerlingen wel naar de directeur is gegaan met deze bezorgdheid, maar niet bij mij aangeklopt heeft. Dus in die zin vind ik het ook raar als de directeur dit niet aan haar doorgegeven heeft. Dat geeft dan ook te denken als ik heel eerlijk ben.
Dus ook al heb je de directeur gezegd dat je er verder met niemand over gesproken hebt en dat ook niet zult doen, dan nog vind ik dat de juf ervan moet weten dat dit speelt. Zij wordt er ook alerter van.
Het is natuurlijk wel heel makkelijk voor de directeur als jij je lippen stijf op elkaar houdt he?! Hoe minder gedoe, hoe beter, zal-ie denken.
Groetekes, Sje
Ja dat heb ik zelf ook wel gedacht : als ik niemand inlicht en die leraar en de directeur ook niet dan zal niemand extra alert hoeven te worden omdat ie’“zogenaamd” niks is gebeurd.!
Owwww…het is zo makkelijk dat die school dichtbij staat en Aaron heeft er zo’n plezier met zijn vriendjes maar net zo goed als de school 800 meter verderop vind ik hem niet hoor.
Maar ja…in groep 8 gaan alle leerlingen van alle scholen met dezelfde lesstof van school.
Klote assistent!
Gr, Danielle
Heb vanmiddag zijn juf per e-mail een mail getsuurd of ze op de hoogte was.
Dit was ze meteen vanaf Donderdag.
Ze schrijft nu terug ; ik vind het jammer dat je mij Vrijdag daarover niet hebt aangesproken en dit nu per mail doet!
Dient ZIJ mij daarover niet aan te spreken of zit ik nou verkeerd?
Zij is toch de juf?
Gr, Danielle
quote:
Dient ZIJ mij daarover niet aan te spreken of zit ik nou verkeerd?
Zij is toch de juf?Gr, Danielle
Ik denk dat ze zich gepasseerd voelt. En zoals ik eerder al schreef, als ik juf was, zou ik me er ook ongemakkelijk bij voelen als een moeder over zo’n soort situatie meteen bij de directeur aangeklopt heeft ipv bij mij. Dus in die zin kan ik me haar reactie wel voorstellen.
Anderzijds, had zij jou ook vrijdag hierover al aan kunnen spreken en dan had ze kunnen uitleggen dat ze zich gepasseerd voelt (als dat het is he?! dat weet ik natuurlijk niet, ik brainstorm maar wat).
Groetekes, Sje
Ik denk er inderdaad hetzelfde over als Sje, maar vind ook dat de juf jou erover had kunnen aanspreken. Morgen zou ik er gewoon nog even over beginnen, dat je vervelend vind dat het zo gelopen is en dat je zo kwaad was dat je meteen naar de directeur bent gestormd.
Gewoon een open gesprek erover aangaan en het misverstand uit de wereld helpen.
Succes!
Liefs, Anne