Incest op zijn basisschool

Zit er al lang over te dubben.
Enkele jaren geleden is er sprake geweest van incest op de basisschool waar hij eigenlijk naar toe zou gaan.
Is 1 minuut lopen dus makkelijker kan je het niet hebben.

Toch blijft bij mij dat incest verhaal in mijn hoofd zitten en de onderwijsassistent die ervan “verdacht” werd is vrij gesproken aan bewijs en werkt dus ook nog gewoon op die school en komt OOK in de klas van hij om te ondersteunen.

DAT zit mij dus dwars dat hij OOK met hem in aanraking gata komen en OOK al is hij vrij gesproken…zo’n verhaal komt niet uit de lucht vallen denk ik dan.
Ik ken hem, hij is aardig maar dan gaan mijn gedachten meteen "wat doet ie als ik er niet bij ben?"
Pakt ie de kinderen tijdens de gymles net even verkeerd vast of wat?
Zo is het niet fijn denken en niet geruststellend.

AAn de andere kant…hij kent al veel kindjes van die school en voelt zich er thuis.
OP 800 meter van ons huis is een andere basisschool waar ik vroeger zelf op heb gezeten en die is erg leuk en is ook altijd goed door de inspectie van de scholen heen gekomen en staat goed bekent.
Dit is overigens niet bij onze school het geval (waar de incest is geweest) want die school kwam als “zwak” uit de schoolinspectie test.

Wat is wijsheid…wat kan ik het beste doen met hem…waar te plaatsen?
Het zijn alle 2 rooms katholieke scholen toevallig.

Ik heb nu nog even om hem te plaatsen/verplaatsen.
Hij staat al ingeschreven in de school hierachter.(daar zit ie ook nu op de PSZ inpandig)

Gr, Danielle

Gewijzigd door - Ronda op 10 Nov 2012 11:04:21

Die keus lijkt mij heel makkelijk eerlijk gezegd. Wat is nu 800 meter voor een goede school!!

Liefs Michelle

Wat een snelle reactie!
Ja, je hebt gelijk hoor…tis alleen…dit gaat te voet en dat andere moet ik door de wijk fietsen…en ook zij hebben geen continu rooster (beide schools niet) dus …maar ja…dat moet hem niet zijn natuurlijk…en Aaron vind die school ook goed want die staat bij oma in de straat.
Voordeel van die school is…opa en oma kunnen hem ook ophalen! (2oo meter lopen)…zelfde straat.

Ik heb net nog effe op de schoolsite gekeken…ook daar is het (zo ongeveer) schat ik aan de fotoos te zien en tellen…40% nederlands en 60 % buitenlands…dat is hierachter ook het geval.
Tja, we leven vlakbij centrum van Tilburg en tja…dat is gewoon veel allochtoon…kunnne we niet omheen.

Wel is er nog een school over de oprit (prins bernhard school) en is protestants-christen school en daar zitten hooguit 2 buitenlandse kinderen in (dat is zo’n 1km van ons af)
Maar DAT is het hem niet bij mij…het is hier multicultureel en daar leven we mee.
Mij gaat het om die man met die incest.

Gr, danielle

Ik vind dat de school zwak uit de inspecties komt ook een heel belangrijk punt. Ik zou mijn kind daar dus niet op doen.

Liefs Michelle

Als je het beste gevoel hebt bij de school waar dat incestverhaal gespeeld heeft, dan zou je ook kunnen overwegen om Aaron goed te instruëren wat er wel en niet toegestaan is wat betreft aanrakingen. Zo’n instructie moeten ze toch ooit krijgen. Niet meegaan met mensen die je niet kent, geen snoepjes aannemen van vreemden, andere mensen mogen niet aan je billen of je plassertje zitten en jij mag ook niet bij anderen aan billen of plassertje zitten, etc. Dus misschien is dit een mooi moment.

Je moet daarbij natuurlijk niet de naam van die onderwijsassistent noemen, want Aaron moet wel de kans krijgen om blanco naar school te gaan.

Verder zou je ook een gesprek aan kunnen vragen met de vertrouwenspersoon van die school om eens samen te praten over je zorgen. Mogelijk dat je zorgen op die manier weggenomen kunnen worden.

En verder: je buurvrouw is daar toch juf geweest? Zou je er niet een keer met haar over kunnen praten? Zij heeft inside-information, werkt er niet meer dus heeft wat minder met beroepsgeheim te maken, dus mogelijk kan zij je ongerustheid wegnemen.

Groetekes, Sje

Als ik zou weten dat er iemand werkt die verdacht is geweest van incest en als ik zou weten dat diegene in contact kan komen met mijn kinderen zou ik mijn kind daar nooit en te nimmer naartoe brengen, zeker niet als die school nog eens zwak staat aangeschreven en er een hele sterke school 800 meter verderop is.
En ik weet dat je kinderen kunt instrueren Sje, dat hebben mijn ouders bij mij ook gedaan, het heeft alleen niet geholpen. Ik weet dus uit ervaring dat die mannen echt heel gehaaid zijn en kinderen op zo’n manier benaderen dat ze er toch in mee gaan. En als je dan weet dat er iemand verdacht is, tja dan zou ik NOOIT of te nimmer het risico nemen.
groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Ik moet even iets rechtzetten.
In 2009 (geloof ik) is die school zwak beoordelt en ze krijgen nu ieder jaar inspectie.
De school staat nu als voldoende te boed.
Blijft wel dat die andere school beter te boek staat.

Sje, ja dat is waar…ik heb het er met haar ook oover gehad en zij zegt : “denk je echt dat als er ook maar iets van waar was dat hij nog op school zou werken?”

Maar dan denk ik : hoe komt het de wereld in dan?

Dubio hoor!Zijn vriendjes zitten wel DAAR!

Gr, danielle

Maar werkte ze toen nog op die school, toen ze dat zei?
Zoja, dan is het misschien geen gek plan om het nog eens met haar te bespreken. Mogelijk geeft ze nu openhartiger antwoord.

En moeders van die vriendjes die wel op die school zitten, heb je het er al met hen over gehad? Ik zou gewoon eens wat uitgebreider met ze in gesprek gaan en je zorg uitspreken.

En hoe zo’n verhaal de wereld in komt: er hoeft maar 1 moeder tussen te zitten die die onderwijsassistent een hak wil zetten, om wat voor reden dan ook (hoeft helemaal niks met incest te maken te hebben) en tjoepa ze doet aangifte van onzedelijk gedrag. Je kunt iemand niet harder pakken dan rondbazuinen dat hij onzedelijk gedrag heeft vertoond.

Ik weet van die toestand destijds, maar ik heb verder geen informatie over hoeveel aangiftes het betrof. Was het een actie van de ouders van 1 kindje of ging het om meerdere kindjes?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Mar 2012 11:35:41

Voorbeeld van hoe een misbruikverhaal de wereld in komt door een misverstand:

Jaren geleden is er een misbruikkwestie in frankrijk geweest. Meisje vertelt op school gebrekkig tegen de juf: “Papa, au, billen”. Juf schiet meteen in actie, belt kinderbescherming, politie en de zaak is aan het rollen.

Vader wordt gearresteerd, hele dorp valt natuurlijk over dat gezin heen. Meisje wordt tot 2x toe gynaecologisch onderzocht. Rechtszaak en alles. Hele langslepende toestand.

Uiteindelijk als het kwaad al geschied is, komt de aap uit de mouw. De vader van dat meisje was die ochtend uitgegleden in de badkamer en had daarbij zijn achterste flink bezeerd. Dat wilde het meisje op school aan de juf vertellen: dat papa was gevallen en pijn aan zijn billen had.

En zo snel is een misbruikverhaal de wereld in! Waarmee ik niet wil zeggen dat dat van die onderwijsassistent dus niet waar is, maar mogelijk berust heel die toestand op een soortgelijk misverstand. Een kind kan het heel onschuldig anders overbrengen waardoor het verkeerd begrepen kan worden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Mar 2012 11:40:53

Ik zou hem naar de school laten gaan waar je het beste gevoel bij hebt. Je hebt vast een lichte voorkeur.
Ik snap dat je diegene van het incest verhaal niet vertrouwd, maar aan de andere kant is hij wel vrij gesproken en als de school er ook twijfels had had hij daar vast niet meer gewerkt. Niet dat ik deze meneer wil schoon praten want ik ken het verhaal niet maar een man is natuurlijk een heel makkelijk slachtoffer. Je kunt zo een verhaal de verhaal de wereld in helpen en zeggen dat deze man van alles heeft gedaan en hij moet zijn tegendeel dan maar bewijzen wat vaak heel moeilijk is. Maar ja het verhaal kan ook een andere kant hebben. En daar zul je nooit achter komen.
Sterkte met het maken van je keuze.

sorry dat ik het zeg, maar dat het een minuut lopen is is misschien wel makkelijk maar ik denk dat het welzijn van je kindje en jouw gevoel van vertrouwen wel iets belangrijker zijn hier om de hoek zit ook een school, zou enorm handig zijn maar goed verder staat het me daar niet zo aan… dus wij gaan verder om hem te brengen. ook ik moet zelf lopen dan want ik heb geen auto.
maar zo denk ik er dus over. breng m naar de school waar jij het beste gevoel bij hebt. afstand lijkt me het probleem niet wel?
verder met ik het met moppiesmama eens, ik zou mijn kind ook nooit naar een school brengen die dit etiketje heeft qua incest of wat dan ook. onschuldig of niet… zo breng je je kind toch niet meer met een gerust hart weg??

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Mar 2012 11:44:07

quote:
maar een man is natuurlijk een heel makkelijk slachtoffer. Je kunt zo een verhaal de verhaal de wereld in helpen en zeggen dat deze man van alles heeft gedaan en hij moet zijn tegendeel dan maar bewijzen wat vaak heel moeilijk is.

Ja, dat bedoel ik dus ook!

Meneer Sje is een poosje jeugdtrainer geweest bij de sportvereniging van onze meiden. Hoe vaak gebeurt het niet dat een jeugdtrainer terecht of onterecht beschuldigd wordt van sexueel misbruik?! Ik heb hem vanaf het begin gezegd uiterste voorzichtig te zijn! En hij had dat zelf natuurlijk ook al bedacht.

Niet in de kleedkamers komen als de jeugd daar is, geen lichamelijk contact tijdens de training, ook niet als je iets voor moet doen en het kind wilt laten voelen hoe je het precies bedoelt.

En dan nog, kan het zo gepiept zijn. Er hoeft maar 1 ouder bij te zitten die de pik heeft op de trainer en tjoepa er hangt zo een onzinverhaal in de lucht. En net wat pranger zegt: bewijs dan het tegendeel maar eens! Heel moeilijk om je gelijk dan te halen.

Dus wat dat incestverhaal op school betreft: ik zou er dan het fijne van willen weten en bijv. die buurvrouw aanspreken die daar juf is geweest.

Groetekes, Sje

ja dat is dan misschien ook wel waar, dat het dan lullig voor die persoon is als die onschuldig is, maar daar heb ik echt geen boodschap aan als het om mijn kindje gaat! better safe than sorry… lullig dan voor die totaal onbekende persoon voor mij… maar goed dat is zijn sores en niet het mijne. veiligheid boven alles…

Maar Sje (je weet waarom ik jou dit vraag) stel dat JIJ hier zou wonen en JOUW kids moeten hier naar school…zou jij dan je twijfels hierover niet hebben als het jouw kinderen betrof? (en ook nog bij HEM in de klas)
Hij heeft groepen 1 tm 4

Ik nijg steeds meer naar de hasseltstraat

@sje: wat ik heb begrepen ging het om 2 moeders met 1 kind…dus 2 kindjes.

Is deze persoon alleen met de kinderen in de klas of is er een leerkracht bij ?

@pranger: dat weet ik nog niet precies en volgende week Dinsdag is de open dag waar ik alles te weten kan komen.
Ik ga in de middag (er zijn 3 tijden dat je mag komen die dag) dan zijn ze klassikaal bezig en kan ik meteen hun lesmethode zien.
Ik zie hem wel vaak tijdens de pauze van de kleuterklas (1 uur smorgens) alleen buiten met de klas waar hij dan in staat.
Maar ik weet het dus nog niet en ga zeker wel naar de open dag.

Ik weet ook wel dat een verhaal binnen no-time groot gemaakt kan zijn en ik zal nog eens de buurvrouw (net gepensioneerd van die school) aanspreken.zij had de kleuterklas namelijk ook nog eens.

Weet je…mijn hart zegt nog steeds wel deze school, mijn verstand zegt hasseltstraat.
Ook door het “goed” logo en hier “voldoende” logo.

Gr, danielle

quote:
Maar Sje (je weet waarom ik jou dit vraag) stel dat JIJ hier zou wonen en JOUW kids moeten hier naar school.........zou jij dan je twijfels hierover niet hebben als het jouw kinderen betrof? (en ook nog bij HEM in de klas) Hij heeft groepen 1 tm 4

Ja, ik zou twijfels hebben en ik zou in dat geval mijn bezorgdheid bespreken met

• die buurvrouw die dicht bij het vuur heeft gezeten destijds (ik weet vrijwel zeker dat zij je eerlijk antwoord zal geven, zeker nu ze niks meer te verliezen heeft wat haar baan betreft)
  • de moeders van de vriendjes van Aaron die al op die school zitten
  • de vertrouwenspersoon van de school…

En pas daarna zou ik een beslissing nemen.

Hier in het KDV-gedeelte van de school van onze meiden heeft een half jaar geleden ook een misbruikverhaal gespeeld. Daar is niks uitgekomen, hoewel er wel een lid van de schoonmaakdienst vrijwel direct na de aangiftes overgeplaatst is naar een andere werkomgeving. Die schoonmaakdienst kwam ook in het schoolgedeelte.

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als er geen overplaatsing had plaatsgevonden. Gelukkig heb ik niet voor die keuze gestaan.

Groetekes, Sje

Enne, als je toch de buurvrouw spreekt, wil je haar heel veel groetjes van mij doen?

Ik heb haar destijds nog gemaild om een datum af te spreken, maar daar heeft ze nooit op gereageerd. Mogelijk wegens drukte. Dus ik heb het verder maar zo gelaten.

Groetekes, Sje

Een zwakke school wil niet altijd zeggen dat er niet goed les wordt gegeven. Als je als school veel kinderen hebben die onder de maat presteren omdat ze niet meer kunnen. Zij kunnen het gemiddelde aardig naar beneden halen waardoor je een zwakke school kunt worden.
Bij ons op school komen heel veel kinderen van andere scholen omdat ze daar problemen hebben oid en vaak zijn het kinderen met een achtergrond en leerproblemen. En dan moet je er als school voor waken dat je niet als zwakke school komt te staan.
Het kan ook zijn dat een school zwak is omdat er niet goed wordt les gegeven en dus niet alles goed aangeleerd wordt.