Inbakeren

Hoi allemaal,

ik verw8 morgen mijn inbakerdoek met de post voor mijn dochtertje van 5 weken. Als ze voor het eerst ingebakerd worden, huilen ze dan veel of vinden ze het gelijk prettig? Nu huilt ze zich namelijk ook in slaap, duurt soms alleen heel lang en soms slaapt ze tussen 2 voedingen helemaal niet… ze pakt na 5 weken op mijn pink te hebben gesabbeld nu eindelijk ook een fopspeen, dit scheelt al een hoop frustratie… moeten ze aan het ingebakerd zijn ook wennen? Regelmaat hebben we al, wakker worden, eten, knuffelen en terug naar bed… alleen ja, dat inslapen he…

Groetjes Yvonne

De eerste week is ze time out … dwz ze slaapt heel veel… komt van al die weken dat ze niet of slecht heeft geslapen… Daarna is er kans op een wat pittigere week omdat ze dan ‘uitgeslapen’ is. Belangrijk: blijf je RRR handhaven en niet weer het oude ritme op gaan zoeken. Daarna is het helemaal ok en vindt ze de doeken heerlijk!

welke heb je? Paco doeken?

Hoihoi,

nee, geen Pacco, ik heb de Snug&Tug besteld, hoor hier hele goede dingen over… en al slaapt ze overdag slecht, 's nachts slaapt ze wel door, ws dan omdat ze dan helemaal “op” is…maar dat is dus wel lekker, kan ik ook ff bijtanken…

Groetjes Yvonne

hoi, mijn dochter heeft ook ingebakend gelegen, maar die sliep echt niet meteen in het begin! Pissig, kwaad, schreeuwen, huilen alles erop en aan, maar je moet doorzetten. En dan… komt er een punt dat ze zich er aan over gaan geven, dan gaan ze pas goed slapen. Suk6 ermee, en onthoud: er is geen dag zo donker of het word weer licht!!! Betere tijden komen er echt wel aan, luna is nu 4 bij ons en is 'smorgens als ze naar school moet niet uit bed te trimmen, haha.

Hai Yvonne, doen dat inbakeren, je merkt vanzelf wat je kleintje ervan vindt. Linde heeft vanaf 4 weken tot 5 maanden ingebakerd geslapen. Vooral als je haar uitpakt en ze rekt zich uit, dat is zo schattig. Linde vond het heerlijk en je merkt vanzelf wanneer je het kunt afbouwen…succes

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier meteen goed geslapen! echt een uitkomst. Wij gebruikte de puckababy.

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

hoi
heb eerst de puckababy gebruikt. dit ging al iets beter, maar nog niet helemaal super. mijn dochtertje is er onrustig en maait met haar armen zichzelf wakker. ben sinds gisteren begonnen met inbakeren in gewone doeken. die had ik nog liggen. gaat nu al beter. vannacht alleen voeding gehad en daarna sliep ze tot 7 uur. nu ligt ze weer terug. moet zeggen dat ze erg moppert als ik haar nu inbaker. maar gewoon even doorzetten. ze kan ook best even huilen om in slaap te komen. mocht ze tussendoor wakker worden dan geef ik haar tutje en slaapt ze 9 van de tien keer verder.
dus ben de doeken nog aan t uittesten, om te kijken of dat beter gaat dan de puckababy.

groetjes jolanda

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik hoop dat de post snel is vandaag, want ik hoor haar alweer, nadat ze om kwart voor negen, na de voeding van 7 uur, pas weer in slaap is gevallen. Heb haar gelijk op bed gelegd toen ze begon te gapen, maar ze gaat dan eerst nog ff een half uurtje tot een uurtje rondkijken, dan pas brullen en in slaap vallen… vooral 's avonds vervelend als je toch echt zelf wil gaan slapen ! 's Nachts daarentegen gaat het dus wel goed, gisterenavond om 10 uur de fles gehad en vervolgens vanochtend om 7 uur pas ! Maar zou dus leuk zijn als ik overdag ook eens wat kon doen… TNT schiet eens op!!

Hier werd Dani ook eerst erg boos en nijdig van de doek. Moest veel huilen bij het inbakeren, maar na een aantal dagen wordt dat steeds minder. Dani is nooit lachend in de doeken gegaan, maar hij accepteerde het op een gegeven moment wel. En hij sliep echt heel erg goed in die doeken!!! Maar verwacht niet gelijk wonderen…bij sommige baby’s is het wel vanaf minutt 1 goed hoor, maar soms kost het ook gewoon even wat meer tijd. Wij hadden de pacco doeken.

Heel goed dat je al rust en regelmaat hanteert, want dit werkt echt heel goed voor baby’s en je zal merken dat dit later ook echt naar je toekomt. Kindjes zullen hierdoor naar mijn idee ook na een aantal maanden en zelfs jaren volgens mij beter slapen etc. Ze weten gewoon beter waar ze aan toe zijn.

Wij hebben de eerste maanden van Dani zijn leven heel strak in de rust en regelmaat gezeten. Nadeel was dat ik daardoor minder vaak de deur uit ging, maar voordeel dat Dani er wel rustiger van werd (het is nl een erg onrustig en druk mannetje). Nu hij 6 maanden is kunnen we veel meer met hem en ook echt wel eens uit zijn ritme halen, zonder dat hij helemaal van slag is. Hij kan nu gewoon meer hebben.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier wordt mirte ook ingebakerd en wij zijn van de puck a baby sinds gisteren overgegaan op de pacco doeken.
En idd een strak regelmaat houden is belangrijk!
Gisteren niet de deur uitgeweest en telkens als ze begint te jengelen (een uur na de fles) hup naar bed en ja hoor ze huilt gewoon bijna niet meer! Ze slaat zich niet wakker en ik heb haar nog nooit zo uitgerust gezien! Begint te brabbelen en te lachen heerlijk die rust in de tent! Mijn oudste hebben we ook in de pacco doeken gehad en ging precies hetzelfde! hebben we 4 weken zo gedaan en werkte perfect! Als je haar nu ziet een lekkere slaapkom sinds dien en vindt het heerlijk om naar bed te gaan. slaapt van 20.00 tot 8.30.
Als ik met mirte ging wandelen was het huilen en gewoon omdat het te lang was en ze haar slaap niet kan pakken. Ik weet je kan een terugslag verwachten maar dat zien we dan wel weer! Ze slaapt gewoon het beste in haar bedje met de pacco!

heel veel succes en gewoon even doorzetten, je krijgt er de makkerlijkste slapers van athans hier!

groetjes gytha

Hoi hoi,

de doek kwam vanmiddag binnen en na de fles van half 3, heb ik Lisa even in de box gelegd. Normaal begon ze gelijk te schreeuwen dat ze dat niet leuk vond, dus heb ik hem wat leger gemaakt, er staan nu nog 2 knuffels in en dat blijkt meer dan zat om naar te kijken! Ze keek vrolijk rond en toen ze begon te gapen, hup gelijk naar boven en ingebakerd. Wat een gemak met die Snug&Tug! Kan gewoon echt niet fout gaan! Ze lachte voor het eerst echt gericht toen ik haar erin wikkelde! Ze protesteerde heel even (niet eens echt huilen, meer jengelen) toen ze haar speentje kwijt was, maar nu hoor ik haar al niet meer!! Zo ff gluren of ze wel echt slaapt…

Gewijzigd door - yavahn op 04 Jun 2009 15:59:03

Oke, nu is ze dus boos , maar ff laten brullen dan… niet langer dan een kwartier, dat kan moeders zelf niet aan hihi!

Lilypie

Lilypie

Pfff ze slaapt nu eindelijk een kwartiertje… zie wel aan haar gezichtje dat ze heel ontspannen is en niet in een lichte slaap is…

Lilypie

Lilypie

En?? Heeft ze lekker doorgeslapen? ik hoop het voor je…en anders gewoon nog evenn doorzetten. Zet hem op!

Hoi hoi,

ja ze viel natuurlijk laat in slaap, dus heeft maar zo’n 1,5 uur geslapen, maar wel tot net aan toe, de volgende voeding van rond half 7 zeg maar! En nu ligt ze weer lekker in de box zichzelf te vermaken! Hopen dat ze zometeen al wat minder huilt na het inbakeren… nou sliep ze 's nachts al heel goed, toch maar inbakeren??

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

hoi,
nou die van mij is t ook niet echt eens met de doeken. ze heeft net gedronken, even in de box en toen ging ze jammeren dus naar bed. nu is ze echt gigantisch aan t krijsen noem ik t gewoon. kijk t maar even 5 minuten aan en dan ga ik maar weer kijken. is dit gewoon wennen?
huilde ze net bij jouw ook zo hard?

is de snug en tug erg strak. in de doeken ligt ze natuurlijk wel erg strak. hopelijk slaapt ze lekker straks en vannacht.
ik vind t bij mij vandaag niet echt beter gaan, nu moet ik erbij zeggen dat ze erg last van krampen had.

groetjes jolanda

Ja, ze krijste ook idd, maar dat deed ze van tevoren zonder inbakerdoek ook al, dus merk nog niet echt verschil, behalve dan dat als ze slaapt, ze wel dieper slaapt. Ze ligt nu ook weer een kwartiertje op bed en in het huilen komen al sneller tussenposes nu. Denk dat ze zich er een beetje aan overgeeft. Ga trouwens de tut in bed niet gebruiken heb ik besloten, die bewaren we wel voor in de wagen … kga ff kijken of ze slaapt, is ff stil nu…
Suc6!!

Lilypie

Lilypie

ja ze krijst met tussenpozes. t is even stil en dan begint ze weer. ze is erg boos. hopelijk gaat die van mij ook zo slapen anders gilt ze mijn zoontje denk ik wakker. vind t erg moeilijk om er niet naar toe te gaan. ze is echt heel hard aan t krijsen, maar omdat ze stil is tussendoor laat ik ze nog heel even doen. heb me voor genomen om pas na tien minuten te gaan kijken.

hopelijk slaapt die van jouw al.

groetjes jolanda

Oke, dus ff wezen kijken en ze is zich al aan het overgeven aan de slaap!!! Hopelijk blijft het ook zo goed en went ze misschien wel erg snel… durf nog niet echt te juichen zeg maar… de snug&tug zit trouwens wel goed straks ja, handig dat klittenband hoor! Vraag me nu trouwens af hoe ik met mijn andere dochter destijds door deze periode heen ben gekomen dat was een echte huilbaby 3 maanden lang!! Bleek Kiss-syndroom te hebben, veel last van darmkrampen en spuugde veel… hing allemaal samen…maar goed, die is dus ook “groot” geworden en is nu het allerliefste kind op aarde!!
Wat zal ik vanavond eens gaan doen?! Filmpje kijken met mijn man denk ik hihi!!
S6!!

Grtz Von

Gewijzigd door - yavahn op 04 Jun 2009 19:38:49

Bij ons heeft Dani ook heel lang gehuild voor het slapen gaan. Volgens mij is dat nu ongeveer een maand tot 1,5 maand niet meer zo. Of bijna niet meer, soms moet hij nog wel huilen, maar dat is dan meer een “ik heb geen zin om te slapen” huil en niet meer dat verwerkingshuilen. Dus ondanks het hele goede slapen in de doeken hoorde dat huilen er bij hem echt gewoon bij. In het begin duurde het soms wel 50 minuten voordat hij echt sliep (niet constant huilen, maar met tussenpozen) en die tijd werd steeds iets korter. Tot het op een gegeven moment maximaal 10 minuten was. Dus het komt echt goed!!!