Inbakeren

hoi hoi…

ik ben net lid geworden en … ga er gelijk al gebruik van maken door jullie iets te vragen. Mijn zoontje van ruim 8weken wordt sinds vandaag ingebakerd. Op zich ging het vandaag redelijk goed, de meeste voedingen moest ik hem wakker maken alleen vanaf de middag voeding om 15.00 uur tot 19.00 uur was het huilen en krijssen. daarna drinken en nu ligt hij weer na de voeding te huilen (terwijl hij wel zat te gapen en aangaf moe te zijn!). nu vraag ik mezelf af… moet een baby van 8 weken zoveel slapen? of mag je hem er soms ook van voeding tot voeding 1x uit zijn bedje houden?

wie heeft tips/ideeën hiermee om te gaan?

Een kindje hoeft niet per se na een voeding te slapen. Kijk gewoon als je hummeltje moe is en leg hem dan op bedje. Ze mogen rustig even wakker zijn , de ene slaapt meer als de andere.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

huilt jou kind ok na de voeding en hoelang huilt hij al?

wat voor voeding krijgt jou kindje

hij huilt niet van de voeding. we hadden eerst nutrilon hypoalergeen, nu overgestapt iom nutricia op omneo (is ook voor krampjes etc.) hier is hij rustiger van geworden. Maar als hij naar bed moet dan gaat hij liggen huilen/krijsen…

Hoi,

Hij moet nog helemaal wennen aan het inbakeren. Meestal staat er een week voor voordat het echt effect heeft en ze helemaal gewent zijn aan het inbakeren daarbij krijgen ze vaak ook een iets wat ander ritme moeten ze ook aan wennen.

Bij mijn dochter was het de eerste twee dagen een wahalla van het niet huilen en rustig slapen enzv. En toen heeft ze een paar dagen geprotesteerd. Daarbij kan het zijn dat jouw kindje gewoon dan zijn huiluur heeft. Ik zou hem zowie zo bij de eerste tekenen van slaap toch inbakeren en dan het ritueel van 1 keer na 5 minuten terug troosten zonder hem uit bed te halen dan 1 keer 10 minuten en dan evt als dat nodig is nog een keer na een kwartier. Zet als hulpmiddel elke keer de wekker. Laat hem als hij huilt nog even aanmodderen meestal vallen ze dan wel in slaap. Lukt dit niet kijk dan of hij in de box wil liggen evt ingebakerd deden we soms met onze dochter ook als ze een wakkere bui had. Meestal viel ze dan alsnog in slaap. Wel verstandig is om dan hem niet alsnog in bed te doen.
En er zijn baby’s die graag wat wakkerdere zijn dan anderen en er bij willen horen.
Ik weet niet of je voed als hij wakker wordt want dat word wel aanbevolen bij inbakeren.

Nou dit zijn mijn ideeen en tipjes.

Groetjes

lon106

hoi hoi…

super bedankt voor je reactie!! hier kan ik wel wat mee…!!

nog een vraagje mijn zoontje krijgt flesvoeding dus mag niet meer dan 5 x 150 drinken dus om de 4 uurtjes. als hij dan huilt kan ik hem dus niet uit bed halen en elke keer voeden…! zou dit wel de bedoeling zijn dan raakt hij overvol en zit hij ook niet lekker in zijn vel… Denk je dat als hij heel de tijd ligt te huilen ik hem ingebakerd in de box mag leggen en dan als het zijn tijd is voeden en daarna bij moeheid bedje in???

groetjes mama van mini-boy

Waarom ingebakerd in de box ? Het lijkt mij toch de bedoeling dat een kindje leert om te gaan met armpjes en beentjes en dus zou hij lekker de vrijheid moeten hebben om dit te kunnen doen als hij wakker is. Inbakeren is alleen voor het slapen toch ?

mijn zoontje jurian is soms van voeding tot voeding klaar wakker als ik hem dan op bed leg is het krijsen! daarom was mijn vraag hoe hiermee om te gaan… nu zijn we sinds gister gestart met inbakeren… dus hopelijk wordt dit de oplossing. alleen was hij gister ook 1x van voeding tot voeding wakker en krijsen (misschien een huiluurtje is mogelijk) maar hij doet het uren want krijgt nu om de 4 uur flesvoeding… dus misschien idee om dan als je hem niet getroost krijg na uur of iets langer toch in de box te leggen maar dan ingebakerd?! tot hij de voeding krijgt en daarna nog even in de box met prikkels van zijn armen en benen! snap je? tuurlijk is het officeel voor het slapen alleen inbakeren maar kan hem toch niet van voeding tot voeding wakker laten … hij is net 9 weken!

Ik ben er al eventjes uit weer met die voedingen en voedde op vraag, maar kan het niet zo zijn dat 4 uur tussen de voedingen in te lang is ? Volgens mij was 3 uur standaard nog op deze leeftijd ipv 4 uur. Is dat veranderd of heb ik het mis ?

Gewijzigd door - Asje op 13 Sep 2008 14:41:21

nou je ziet wel ik zit aan de site vatgekleeft… !!

hij mag 150 ml per kg gewicht… hij weegt nu 5 kilo. dus mag hij 5 x 150 ml voeding … dus over de dag verdeelt als je dan om 7 uur begin is het:
7.00 uur - 11.00 uur -15.00 uur - 19.00 uur - 23.00 uur
op zich een heel mooi schema en het lijkt of hij het ook accepeert dus…

• pakt oei ik groei boek en gaat hem toch maar standaard naast de pc leggen *

Ik kijk toch maar eens even in de boekje en jawel hoor, lief en leed rond 8 weken, een sprongetje dus. Ik weet niet of je kleintje steeds zo is geweest of pas net, als het pas net zo is dan zal het hoogst waarschijnlijk een sprongetje zijn.

denk ook meteen aan het sprongetje.
En inbakeren moeten ze erg aan wennen. Onze dochter hebben we ook ingebakert gehad na 3 dagen ging het goed en werd huilen minder maar na een week weer even een terug slag. Toen doorgezet en ging weer prima! Volgens mij ook met 8 weken dus ook in combinatie met het sprongetje.
Denk niet dat het aan je voeding ligt.
Even volhouden het inbakeren en alleen maar in bed! Bij moeheids signalen hup inbakeren en naar bed. Soms is dat al vrij snel na voeding maar hoeft niet.
Wij hebben dat inbakeneren ik denk een week of 5 gedaan niet erg lang en we hebben er een slapertje terug gekregen!

Even volhouden meid!

groetjes GYtha

super bedankt voor jullie tips/ideetjes!

het gaat al een stuk beterder vergeleken met de weken hiervoor … maar door al dat huilen ben ik een hele onzekere moeder geworden…!!

daarom nog vraagje
*als hij bv om 7 uur voeding heeft gekregen, daarna even in box en hup inbakeren naar bed… daar gaat hij lekker slapen maar… na 2 uurtjes wordt hij huilend wakker (het is dan te vroeg voor volgende voeding) wat moet ik dan nadat ik het geprobeerd hem te troosten??? laten huilen tot het tijd is …???

groetjes een dankbare gebruiker van dit forum!!

Nee ik denk niet dat je hem moet laten huilen tot het weer etenstijd is. Ik denk dat dit kleine manneke lekker bij zijn mama wil zijn die hij nog beter kent dan zichzelf na 9 maanden in dr lekker warme buikje.
Sommige kindjes slapen van voeding tot voeding, anderen niet die willen alles meemaken en weer andere kindjes willen gewoon lekker bij mama zijn. Onze eerste wilde alleen maar dr mama en sliep overdag 1x en dan niet langer dan hooguit 45 minuten. Onze 2e wilde meteen al alles meemaken, sliep beter dan zijn zusje maar zeker niet van voeding tot voeding. Het verschilt echt per kindje. Is het echter zo dat je kleintje wel heel erg veel ontroostbaar huilt, dan zou ik even het CB bellen en je verhaal doen en dan kijken of ze tips hebben.

Hoi,

Laten wachten tot het weer etenstijd is. Maar tenzij hij gelijk daarna in slaap valt toch nog even wakker houden. Daarmee duidelijk makend dat dat het ritme is. Slapen, voeden, spelen en slapen. Althans dat was het inbaker principe drie jaar geleden. Ik moet zeggen dat mijn dochter bijna nooit wakker was van voeding tot voeding. Ik bakerde haar wel eens s’morgens in en dan legde ik haar in de box. maar niet elke dag zo nu en dan. maar wel pas na twee of drie weken na het beginnen met het inbakeren.

groetjes

lon106

hoi,

Ik begrijp wat je voelt, mijn dochtertje heeft de eerste 8 weken gekrijst… niets hielp, ook inbakeren niet, je word dan inderdaad een onzekere moeder. Ik was met heel mijn pedagogische achtergrond en al mijn (verstandelijke) kennis van kleine ukken (ik geef cursussen aan kinderdagverblijf en psz leidsters) ineens een hopeloze moeder. Je raakt aan de grond van zo’n gillend kind. Bij mijn dochtertje bleek een behoorlijk Kiss-syndroom de oorzaak, gelukkig ging het na behandeling al stukken beter, maar het blijft een onrustig meiske.

Laat de moed niet zakken! Mocht het huilen aanblijven, laat je dan niet afschepen met : Het is een huilbaby. Baby’s die huilen om niets bestaan niet! Altijd verder kijken wat er kan zijn.

Groetjes,

jantje

jantje met het laatste stukje ben ik volledig eens en kind huilt niet vor niks
zoveel wij heben het zxelfs gehad met kevin hij werd echt hevig driftig en krijste nog harder dor het inbakeren en hebben het gestopt
het kind had gewoon honger

super bedankt voor jullie tips… wie weet kan ik er wat mee… het is paar dagen goed gegaan maar vandaag huilt hij weer heel veel… dan zie je het zelf ook ff niet meer zitten… maar volgens het ‘oei ik groei boek’ moet hij nu in wat rustiger vaarwater zitten… hij is nu 9 weken maar ik was 1 week overtijd! dus is hij volgens dat boek 10 weken…

Hoi,

Een dipje tijdens het zo goed gaan van het inbakeren hoort erbij. Ze zijn tot rust gekomen en hebben nu de fut zich er even tegen te verzetten. Maar ze komen er snel achter dat inbakeren meer rust geeft dan moeilijk doen en zullen ze zich weer overgeven. meestal gebeurt dit tussen de derde en vijfde dag. Dus niet opgeven ritme aanhouden. niet oppakken alleen na een kwartier even troosten zonder wat te zeggen en te veel licht. En evt. daarna weer na een kwartier. Even Volhouden het komt terug de rust die je hebt ervaren van het inbakeren de eerste dagen.

groetjes

lon106

wat als ik hem er dan wel uithaal?? mag je hem voor die voeding er echt niet uithalen??? voglens het boek ‘oei ik groei’ moeten er ook momenten zijn dat hij veel bij je wil zijn… hoe moet ik hiermee omgaan dan?? voel me zo’n ontaarde moeder als hij huilt en ik niks doe!