Deze keer heeft het 20 minuten geduurd!
mamma van Elise, geboren 08-12-2007
Hoi Jetje,
Ook ik ben deze week begonnen met inbakeren. Die van mij huilt eerst ook 5 minuten. Ik vind het vreselijk dat ze een inslaaphuiltje nodig heeft. Ik ga dan ook niet zitten luisteren. Ik loop weg en ga dan na 5 minuten nog eens luisteren. Vaak is het dan Goddank over. Maar blijf het vreselijk vinden. Gisternacht viel ze ook niet direct inslaap doordat ze een schone luier nodig had werd ze wat wakkerder. en toen ging ze huilen. even gewacht maar dit keer stopte ze niet maar werd alleen maar erger. nou jah toen opgepakt en even kijen of ze aan de borst wou. Dat niet maar ze viel in mijn armen na een minuut al bijna in slaap en maar weer snel teruggelegd in bed. en daar is ze toen in slaap gevallen. Blijkbaar gewoon even nog wat warmte van mama nodig…baby´s blijven onvoorspelbaar hoor.
Trouwens die van mij is gisteren net een maand geworden, dus iets jonger dan die van jou…
Blijven volhouden he…
hallo,
het valt ook echt niet mee.
Lieke huilde ook tot zweten toe en duurde soms 30 min.
En echt waar je kunt het je nu nog niet voorstellen maar het was ineens een stuk minder en huilde nog maar 2 min.!!!
Echt doorzetten en het komt echt goed. Ze moet ook even weten dat het bedje haar plekje is.
Ik weet hoe je je voelt ik zat er toen ook erg doorheen!!!
Dacht dat ik het niet vol kon houden om haar zo te laten huieln ik ben toen ook gewoon buiten gaan zitten. pfffff als ik er aan terug denk.
Maar echt met het inbakeren duurde het nog maar even.
Nu is ze 8 maaanden en huilt ze zich alleen nog in slaap als we een drukke dag hebben gehad maar waarschijnlijk om de nieuwe indrukken te verwerken. Met het inbakeren hebben wij echt een ander kindje gekregen die altijd lacht en goede zin heeft.
Dus hou vol en probeer moed te houden.
Ook al valt het niet altijd mee, ik weet wat je doormaakt.
Groetjes Gytha
Hoi Gytha,
Bedankt voor je opbeurende woorden! Ik heb ook te vroeg gejuichd, want ze huilt nog steeds. Ik ben een paar keer naar haar toegegaan, even een aai over de bol en een kusje, maar helaas…daar wordt het alleen maar erger van. Als ik haar uit bed haal, dan weet ik dat ze even rustig is, maar na een tijdje ook hier op schoot begint te jengelen omdat ze gewoon bekaf is. Maargoed, ik zit hier nu ook met kromme tenen. Kan me heel goed voorstellen dat jij op een gegeven moment buiten ging zitten.
Het zweten klinkt me ook bekend in de oren, dat doet Elise namelijk ook heel veel. Hoe oud was Lieke toen je haar ging inbakeren? Elise is nu 6 weekjes oud. dat is natuurlijk nog wel heel jong. Alleen op een gegeven moment huilde ze gewoon het grootste gedeelte van de dag en er moest gewoon iets gebeuren. Vandaar dat ik ben begonnen met “Rust en Regelmaat en inbakeren”.
Nou ja, als ze nog even doorhuilt is het van de honger omdat het dan inmiddels weer tijd is voor de volgende voeding.
Groetjes,
henriet
Hoi henriette,
Ik ben begonnen toen lieke 5 weken was dus ook erg vroeg en ik gebruikte de pacco doeken.
Wij haalde lieke er echt niet uit, inderdaad een aai over de bol en weg wezen dit deden we ook maar 1 keer want anders werd ze weer teveel geprikkeld omdat wij steeds kwamen en ging het huilen maar door…
We waren toen bij mijn oma en die zei gytha nu laat je ze echt doorhuilen en dat heeft echt lang geduurd !!! Maar sinds dien ging het steeds beter. Ik ging er ook te snel heen. Ik dacht ach ze is nog zo klein maar op een gegeven moment liep ik de hele dag met haar rond te sjouwen en had geen tijd voor mezelf.
En je zult het niet geloven lieke is maar 1 maand ingebakerd geweest en ben toen steeds een slaapje af gaan bouwen met de pacco zak. En sindsdien een lekkere meid!!!
Jou tijd komt ook hoor echt ff doorzetten
En als je na 1 week echt geen baat ziet kun je ook nog een oseopaat proberen werd mij destijds ook geadvisserd. Maar bij ons werkte het gelukkig goed.
Heel veel succes meid! Leef met je mee
groetjes Gytha
Hoi Vartien,
Leuk dat onze kindertjes bijna even oud zijn! Het inbakenen ging hier in eerste instantie perfect maar ik heb het gevoel dat ze steeds harder en langer gaat gillen. Maargoed de reacties die ik hen gehad op deze topic geven me toch hoop dat het beter gaat worden. Ik zou willen dat ze maar 5 minuten huilde maar hier is het tegenwoordig al gauw drie kwartier.
Groetjes en succes met je kleine meid
Henriet
Hoi,
Bij ons heeft terugval een paar dagen geduurd. Het is verschrikkelijk om vol te houden. Wat bij ons hielp was een wekkertje te zetten op eerst een kwartier daarna een 30 minuten en vervolgens als het ware oordoppen in en laten gaan. Die van ons kon het de eerste paar keren wel een uur/ anderhalf vol en echt verschrikkelijk schreeuwerig huilen deeds ze dan. en dan natuurlijk zweten.
Als we bij haar gingen kijken dan zeiden we niets. Pakte haar ook niet op maar aaide haar over haar voorhoofd naar haar neusruggetje een minuutje ongeveer en gingen dan weer weg.
Als je zeker weet dat ze geen honger heeft of kan hebben dan ook niet voeden tussendoor.
Ik heb ook echt na een paar keer de tranen even laten lopen en me toen weer herpakt met de overtuiging dat het goed ging komen en het kwam goed. Het kan soms wel een week duren. Dat geven ze als het goed is ook aan in het boekje.
Heel veel succes en volhouden echt het gaat lukken en helpen en je krijgt er z’n andere baby door.
Groetjes
lon106
Oh wat is dat moeilijk, je ukkie laten huilen, ik weet er alles van!
Maar zorg dat je voorspelbaar blijft handelen. DAt het duidelijk is voor je kind, dat wanneer het tijd om te slapen is dit ook gebeurt en laat je niet verleiden haar uit haar bedje te halen hoor, hoe verleidelijk dit ook is. Dan raakt ze namelijk helemaal in de war. Slapen is slapen en als ze uitgerust is, dan kan ze er weer gezellig bijkomen. Duidelijkheid is voor kleintjes en eigenlijk alle kinderen het belangrijkste wat er is, ook al voel je je er af en toe behooorlijk rot onder.
Even geduld, je bent een supermoeder dat je dit doet! Twijfel niet aan jezelf, uiteindelijke ben je jezelf enorm dankbaar dat je volgehouden hebt!
Succes! Het komt goed, ik weet het zeker!
Hoi,
Hier ben ik weer! Vannacht ging het goed. Gisteren weer een uur tekeer gegaan, maar toen sliep ze ook voor 5,5 uur. Vannacht werd ze om 3.30 uur wakker, gedronken en om 4.00 uur sliep ze weer, zonder protest. Daarna om 6.30 uur.
Helaas ligt ze op dit moment alweer een uur te brullen Ze is echt vreselijk moe, dat zie je aan haar, maar slapen ho maar!
“zucht”
fijn dat het vannacht goed gegaan is.
Weer iets positief.
Jammer van nu.
Nog 1 tip: Leg haar ook bij de eerste vermoeidheidstekenen op bed en wacht daar dan niet te lang mee. OOgjes wrijven, huilen, gapen hup naar bed anders heb je kans dat ze erover heen is.
Hier letten wij ook nog steeds op, anders duurt het ook lang voordat Lieke in slaap valt.
Misschien doe je dit al?
En echt niet eruit halen hoor je hebt er straks echt plezier van.
Ik dacht ook oh wat ben ik voor moeder en vannuit mijn omgeving kreeg ik rare en niet leuke reacties van oh laat je zo’n kleintje zo lang huilen wat zielig en zoiets pffffff dat maakte het voor ons helemaal moeilijk. Maar je moet er echt boven staan. Als je zeker weet dat het geen honger of vieze luier is is het prima!! En je bent een goede moeder ga door je krijgt er zo’n ander kindje van terug.
Huilt ze wel met tussenpozes??
succes meid
gr gytha
Gewijzigd door - gytha en Lieke op 24 Jan 2008 13:48:07
Ik ben sinds gister overgestapt op de Paccodoeken, Gebruikte hiervoor de Swadle maar daar wurmde hij zich uit. Sinds 5 weken ligt hij ingebakerd en dat gaat perfect, hij kan echt niet meer zonder!
Alleen heb ik een probleem dat hij zich zelf uit de Pacco probeert te wurmen.
Ook al doe ik het nog zo strak, zijn armpjes krijgt hij in de binnenste doeken al naar boven gewurmd.
s’ Nachts krijgt hij sinds een week geen fles meer want hij wordt iedere keer rond een uurtje of 5.00 wakker van zijn gewurm en niet van de honger. Zonder inbakerdoek is echt nog geen optie want dan slaapt hij helemaal niet.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
hoi tippiewan,
Lieke deed dit soms ook los wurmen in pacco doek maar als we het extra strak deden was het over.
Maar dit blijkt bij jou niet te helpen.
Je kunt ook met gewoon 2 lakens in bakeren dan kun je hem strakker inwikkelen en zet je vast met veiligheidsspelden.
Niet op eigen houtje gaan doen maar even een uitleg vragen bij cb.
Toen ik Lieke in eigen doeken wikkelde wurmde ze niet.
Misschien is dit een optie??
Je kunt ook even op de site kijken van pacco piccolo, kun je misschien een mailtje sturen misschien weten hun een oplossing.
groetjes Gytha
Gewijzigd door - gytha en Lieke op 24 Jan 2008 17:06:37
Ik ben zo bang als ik het heel erg strak doe dat het niet lekker kan zitten bij de kleine.
Probeer het nu steeds iets strakker in te bakeren. Hopelijk dat hij vannacht gewoon met zijn handjes blijft liggen…
Nou hier is een wonder geschied. Larissa is voor het eerst zonder te huilen in slaap gevallen. Ze was al aan het indommelen toen ik haar in bed legde, maar gek genoeg had ze daarvoor niet echt slaapsignalen gegeven. Meestal leg ik haar op bed als ze bijvoorbeeld drie keer een gaap heeft gedaan. Nu heeft ze uit twee borsten gedronken en bij de tweede waren haar ogen al aan het wegdraaien. pffff ik werd hier ook weer zenuwachtig van nu begin ik te denken, is dit misschien stilte voor de storm? Merk trouwens dat ik nogal nerveus ben sinds de geboorte van de kleine…
We krijgen zo bezoek en ik was doodnerveus dat a<Larissa veel zou gaan huilen als ik haar in bed zou leggen. Ik was zo nerveus dat ik niet eens normaal heb gegeten! Herkent iemand van jullie dit?
Our littel angel is Larissa
Ik herken het wel een beetje, Maar terecht zei mijn man: ze is een babietje, wat maakt het uit dat ze huilt. Een ieder die zich daaraan stoort, moet bij zichzelf te raden gaan. En dat is natuurlijk ook zo. Sommige babietjes huilen veel en anderen nooit. Wij als ouders kunnen alleen doen wat we goed achten en wanneer je kindje huilt, dan is dat zo en daar hoef je je echt niet voor te schamen.
En sinds ik zo ben gaan denken, ben ik zelf heel relaxed met een directe uitwerking op onze dochter die waarempel ook ineens veel blijer was en een stuk minder huilde.
Wees alsjeblieft reeel en kijk objectief naar jezelf. Je doet er alles aan om het je kindje zo prettig mogelijk te maken. Dat maakt jou een goede mama. En wanneer je kindje een hele avond huilt wanneer er bezoek is, dan is dat natuurlijk vervelend, maar niet het eind van de wereld. We hebben allemaal onze dag wel eens niet. De een doet sacherijnig de ander wordt stil en een babietje huilt… nou en!
Probeer relaxed te blijven, dat hekpt het beste. Je kindje voelt feiloos aan dat jij nerveus bent en reageert daardoor averechts. Ik ademde altijd diep in en uit en bedacht me dat ik er ook niets aan kon doen en probeerde haar zo te kalmeren. Op een zachte toon legde ik uit dat het nu bedtijd is en dat ik strakjes weer eventjes kom kijken, maar dat ze nu toch echt moet gaan slapen. Ze vertstaat er natuurlijk niets van, maar aan de toon hoort ze wel dat ik voet bij stuk houd en dat ik niet onder de indruk ben. Geloof me dan houdt het echt snel op. Voorspelbaar gedrag waar je babietje van opaan kan. Het lijkt idioot bij zulke ukkies, maar echt het werkt.
Lieve meid. Hou op met je zorgen maken en ga kijken naar de mooie dingen van dat kleine wezentje wat je op de wereld gezet hebt. Zie de leuke dingen en zet ze op de voorgrond, dan kan je het weer een beetje aan. Het huilen houdt echt op, ik weet het zeker. Eventjes doorzetten.
Ik hoop dat je een ontspannen avond hebt gehad met je bezoek.
Laat je even weten hoe het was?
Veel groetjes,
Anne-Marie
Hoi Anne,
Echt heel lief wat je schreef. Het ging gelukkig wel goed met bezoek. Ze heeft gister twee geslapen zonder inslaaphuiltje. En bezoek heeft zelf ook een zoon van bijna 7 maanden en die heeft wel iets meer gehuild dan Larissa. Het is gewoon het feit dat alles zo nieuw is. En dat ik bang ben dat ik haar als ze meer gaat huilen misschien te snel oppak of juist weer te lang laat huilen. Ik heb wel het gevoel dat ik gewoon naar haar huiltje moet luisteren en kijken wat mijn gevoel zegt wat ik op dat moment moet doen. Als ik zo op het frum lees dan sttat ons nog wat te wachten met sprongetjes en ziek zijn en hulen. Het is wel goed om te lezen dat anderen dat ook meemaken en wat je het beste kan doen ook al is ieder kind weer anders.
Het ouderschap heb ik nu ingezien is niet makkelijk en ik krijg hierdoor zo veel meer respect voor mijn ouders die in veel moeilijkere omstandigheden 4 dochters hebben opgevoed.
Ik vind het heel erg fijn dat dit forum er is en dat je alles met elkaar kan bespreken, ik zal nog heel vaak hier te vinden zijn!
Graag gedaan hoor!
Je moet inderdaad gewoon doen wat je goed acht. Ik had snel in de gaten wanneer onze kleine spruit huilde of jammerde om aandacht… dat klonk een beetje alsof ze zeurderig mama aan het roepen was. Ook huilt ze wel eens alsof ze ergens van geschrokken is en soms omdat ze honger heeft. Bij het eerste negeerde ik het totaal en dan stopte het vanzelf, bij het tweede huiltje troostte ik haar en legede ik haar weer terug en bij het derde huiltje gaf ik haar de fles.
Wanneer ze niet in bed ligt en begint te jengelen, dan moet ze moe zijn, Want die van ons krijg na het wakker worden nl meteen een schone luier en de fles, dus dat kan het niet zijn en bij niet zieke kindjes is het enige wat overblijft: moe zijn… dus hup naar bed!
Langzaam maar zeker leer jij je meisje ook zo goed kennen. Bij mij kwam het bij ongeveer 2 maanden dat ik het een beetje door had. Was toen best trots op mezef.
En nu… iedereen verbaasd zich erover hoe lief, rustig en tevreden Madelief is. Dat was ze daarvoor natuurlijk ook, alleen kende ik haar nog niet zo goed en wist ik niet wat te doen…
Maar je ziet, dat komt vanzelf!
Blijf gewoon rustig en bedenk je dat niemand het perfect kan, je kunt er alleen maar naar streven!
Veel succes meid, je gaat zo genieten van je moppie, ik weet het zeker!
Groetjes, Anne-Marie
Even een vraag aan jullie dames,
Vanmiddag om 12 uur gevoed en om 1 15 op bed werd om 2 uur wakker van een vieze luier en om kwart voor drie gevoed. Sinds half vier ligt ze tot nu toe te slapen. Is dus al bijna 4 uur tussen de voedingen. Hebben jullie dan je kindje wel eens wakker gemaakt om toch om de drie uur regelmaat aan t houden of lieten jullie ze gewoon slapen
ja hoor wij maakte en maken lieke nog steeds wakker voor voeding.
anders slaapt ze echt teveel en komt ze tekort.
Hier nooit een probleem geweest.
alleen toen ze om 23.00 voeding kreeg lieten wij ze ook wel ooit liggen maar die voeding is er gelukkig af.
groetjes gytha
hoi,
Regelmaat is het allerbelangrijkste bij inbakeren. ( het voorspelbare weten waar ze aan toe zijn) Dus ook het voeden op tijd. Altijd wakker maken als het tijd is om te voeden. Wij deden dat ook altijd als ze een keer doorsliep. mocht ze moe zijn leg je d’r daarna gewoon weer terug en anders hou je het vaste ritueel vast.
Groetjes,
lon106