Inbakeren tot hoelang een drama?

Graag gedaan hoor!
Je moet inderdaad gewoon doen wat je goed acht. Ik had snel in de gaten wanneer onze kleine spruit huilde of jammerde om aandacht… dat klonk een beetje alsof ze zeurderig mama aan het roepen was. Ook huilt ze wel eens alsof ze ergens van geschrokken is en soms omdat ze honger heeft. Bij het eerste negeerde ik het totaal en dan stopte het vanzelf, bij het tweede huiltje troostte ik haar en legede ik haar weer terug en bij het derde huiltje gaf ik haar de fles.
Wanneer ze niet in bed ligt en begint te jengelen, dan moet ze moe zijn, Want die van ons krijg na het wakker worden nl meteen een schone luier en de fles, dus dat kan het niet zijn en bij niet zieke kindjes is het enige wat overblijft: moe zijn… dus hup naar bed!
Langzaam maar zeker leer jij je meisje ook zo goed kennen. Bij mij kwam het bij ongeveer 2 maanden dat ik het een beetje door had. Was toen best trots op mezef.
En nu… iedereen verbaasd zich erover hoe lief, rustig en tevreden Madelief is. Dat was ze daarvoor natuurlijk ook, alleen kende ik haar nog niet zo goed en wist ik niet wat te doen…
Maar je ziet, dat komt vanzelf!
Blijf gewoon rustig en bedenk je dat niemand het perfect kan, je kunt er alleen maar naar streven!

Veel succes meid, je gaat zo genieten van je moppie, ik weet het zeker!

Groetjes, Anne-Marie

Even een vraag aan jullie dames,

Vanmiddag om 12 uur gevoed en om 1 15 op bed werd om 2 uur wakker van een vieze luier en om kwart voor drie gevoed. Sinds half vier ligt ze tot nu toe te slapen. Is dus al bijna 4 uur tussen de voedingen. Hebben jullie dan je kindje wel eens wakker gemaakt om toch om de drie uur regelmaat aan t houden of lieten jullie ze gewoon slapen

Our littel angel is Larissa

ja hoor wij maakte en maken lieke nog steeds wakker voor voeding.
anders slaapt ze echt teveel en komt ze tekort.
Hier nooit een probleem geweest.
alleen toen ze om 23.00 voeding kreeg lieten wij ze ook wel ooit liggen maar die voeding is er gelukkig af.

groetjes gytha

hoi,

Regelmaat is het allerbelangrijkste bij inbakeren. ( het voorspelbare weten waar ze aan toe zijn) Dus ook het voeden op tijd. Altijd wakker maken als het tijd is om te voeden. Wij deden dat ook altijd als ze een keer doorsliep. mocht ze moe zijn leg je d’r daarna gewoon weer terug en anders hou je het vaste ritueel vast.

Groetjes,

lon106

Nu wurmt de kleine van mij zich deze twee dagen regelmatig uit de doeken. Ook is ze steeds meer op haar zij gaan liggen en meer naar links in haar wieg.
Zou het tijd zijn om voor haar de doeken weg te laten? Ik durf het nog niet echt te proberen. we zijn nu twee weken bezig met inbakeren.

Ik hoor graag wat jullie mening is!!

hallo,

zou nog even doorgaan wij hebben met een week of 5 inbakeren pas gaan afbouwen.
telkens 1 slaapje meer zonder doeken.
Maar 2 weken is wel erg kort, je kunt dan al snel weer in het oude patroon terug vallen.
Zou nog even doorgaan met inbakeren. ook al denk je dat het goed gaat, je zult dan al snel merken dat ze nog niet zonder doeken kan.

succes groetjes Gytha

Hallo, hallo,

Sinds gister na het badje van mevrouw komt ze nu ongeveer om de 1,5 a 2 uur heel soms 2,5 uur. Vandaag zes weken geworden. Dus dacht er opeens aan dat het wel een regeldag zal zijn. Ze begint ook opeens spontaan te huilen als ik haar in mijn armen houd, dus dacht ik het zal ook wel weer eens zo zijn dat ze krampjes heeft…

En dus voel ik me nu zwaar belabberd, zonder slaap met zeer gevoelige tepels…

Nu ligt ze eindelijk te slapen nadat ze een volle luier had geproduceerd en twee borsten heeft leeggedronken… hopen dat ze niet over een half uur weer begint te blaren… Want dan weet ik het ook niet meer…

lijkt op een regeldag of sprongetje.
Dit is erg vermoeiend ik weet er alles van.
Ook al kun je het je nu niet voorstellen het gaat echt over.
Waarschijnlijk heb je nu niks aan deze info maar dit is echt.
even doorzetten en het is over soms een paar dagen.

wens je veel succes denk aan je
Ik weet hoe het voelt en hoe vermoeiend het voor je is.

groetjes gytha

Hoi,

De meeste kindjes zijn 6 tot 8 weken echt bij alle slapen ingebakerd raad men ook altijd ten strengste aan. En na die 6 a 8 weken kan je gaan proberen om bij de korste en rustigste slaapjes een voor een af te bouwen. Lukt dit niet dan wacht je weer zeker een week sinds je laatste poging en start je weer maar dan met een ander slaapje. Houd wel weer bij het afbouwen rekening dat het een dag of 2 a 3 duurt tot ze het accepteren.
Zolang ze zich niet gaan omdraaien in de doeken (oftewel met de doeken) kan je doorgaan met inbakeren. Al zijn de meeste kinderen er dan al uit. Een goed iets met afbouwen is de bakerzak of een slaapzak waar de armen van dicht zijn.

En het wurmen. Kijk of je de doeken straker kan zetten. ik weet niet of de pacodoeken gebuikt of twee flanelen losse doeken? Wij gebruikte de laatste en deden ze er altijd flink stak aan. Na tien minuten kwartiertje gingen ze wanwege de warmte losser zitten.

Grooetjes,

lon106