Het duurt nog even, maar ik ben toch aan het bedenken waar ik wil bevallen straks. Eerst leek thuis bevallen mij geweldig, maar daar ben ik wat van terug gekomen. Toen het bij Eva begon was ik gewoon thuis en aanvankelijk liep alles zo voorspoedig, dat de vk haar spullen ging halen en ik thuis kon bevallen. Maar omdat er geen persweeën kwamen, moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Achteraf vond ik dat eigenlijk wel fijn. Ik kon me veel meer op de bevalling richten en ik was op de een of andere manier meer ontspannen dan toen ik thuis was. Ik heb bij de vk aangegeven dat ik in principe thuis wil bevallen, maar nu ik er echt goed over na denk, wil ik eigenlijk liever weer naar het ziekenhuis. Ik kan daar natuurlijk voor kiezen, maar kan je eigen vk dan mee? Ik weet niet hoe dat dan precies in z’n werk gaat? Wel weet ik dat je, als er geen medische indicatie is, alles zelf moet betalen en dat vind ik aan de ene kant ook een beetje zonde van het geld. Klinkt raar misschien, maar het loopt al gauw in de honderden euro’s en als je dan niks vergoed krijgt…Zijn er meer hier die zelf liever naar het ziekenhuis gingen en moest je toen inderdaad alles zelf betalen?
Dinsdag heb ik weer een controle (jaja, om de twee weken nu al, het komt allemaal steeds dichterbij!) en dan bespreek ik het met de vk. Maar ik hoor ook graag jullie verhalen/meningen!
Groetjes Rainbow, trotse mama