Oooo, wat is J een pittig wijfie zeg! Zo erg als zij door het lint ging, heeft Eva het nog niet gehad, maar ik herken wel iets in wat je schrijft. Eva is ook zo’n kind dat opeens haar bikini aan wil. Daar moest ik ook wel om lachen, omdat ik dan helemaal zie hoe J zelf haar bikinietje aan staat te trekken! Eva deed dat laatst ook, al is het hier zomer he? In jouw geval zou ik ook niet willen dat ze zo zou lopen. Eva zou van zoiets ook totaal uit haar plaat kunnen gaan. Dat herken ik dus helaas zeker!
Gisteren had mevrouw hier dus ook een enorme driftbui en vandaag nog een keer. En waarom? Gisteren omdat ze niet mee naar buiten wilde met papa en vandaag omdat ik haar t-shirt met hondje erop uit wilde doen. Ze wordt dan knalrood, net een duivel en krijst kei- en keihard: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, AAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik heb het cb gebeld en gevraagd hoe ik het beste met zo’n bui om kan gaan, want donderdag had ze er in een winkel eentje en kreeg ik een paar klappen van madam. Ze wilde schoenen aan in maat 34 en ja, die wilde ik niet kopen. Ik ben ook zo’n trut van een moeder he, waarom koop ik die dingen ook niet 11 maten te groot?
Daar ging het dus over. Ik heb haar toen in haar been geknepen. Tja. Ben ik niet trots op, maar mijn bloed kookte ook en ik wist echt niet wat ik met haar moest. Het cb raadde me aan om haar heel kalm te benaderen, hoe erg je zelf ook kookt (en ik ken dat ook hoor) en in de ogen te kijken. Daarna weglopen en haar verder negeren. Tot de bui over is. Tja. Dat heb je met J al gedaan. Ik vind dat ook moeilijk als Eef zo is. Het helpt dan ook niet echt. Soms is uitrazen ook gewoon even nodig?
Die ‘greep’ van Suzje vind ik ook een goeie, omdat je haar dan kalmeert en toch aangeeft dat je er voor haar bent. Een soort letterlijke veilige haven. Een holletje waar ze in mag zitten. Die ga ik echt een keer proberen.
Ik denk dat we Jada, Pippy en Eef echt niet bij elkaar moeten zetten, want dat zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken hihi. Ze ontploffen als ze geen bikini aan mogen op straat! Haha. Het gekke is, vind ik dan, dat Eva ook echt ontzéttend lief kan zijn en heel rustig zelf kan spelen. Ze is heel aanhankelijk en echt een schattig meisje. Maar soms verandert ze in twee tellen in een soort Jekyll and Hyde (weet even niet wie nou de bad guy is van die twee) en dat snap ik dan niet? Ik herken mijn lieve schatje dan ook (even) niet?
Succes met de pittige tante!
Groetjes Rainbow, trotse mama