In welke houding bevallen?

Oh, oh, die aankomende bevalling toch…Ik kijk er aan de ene kant erg naar uit, maar aan de andere kant vind ik het ook eng. Soms denk ik: dat komt wel goed. Maar een uur later denk ik: waarom moet zoiets zo’n pijn doen en hoe ga ik dat doen? Bij Eva viel het me eigenlijk wel mee, maar die is met de pomp geboren en dus heb ik dat echte persen niet meegemaakt. En dát lijkt mij nu net het meest erge! Bovendien had ik totaal geen persweeën, dus die enorme druk op ‘de achterkant’, die persdrang, heb ik nooit gehad.

Ik heb wel geprobeerd om Eva zelf te krijgen. Ik zat toen op een krukje en dat vond ik wel een fijne houding, vanwege de zwaartekracht. Maar vaak zie je vrouwen liggen. Ik heb zelf het idee dat staan of hurken iets natuurlijker is (misschien minder pijnlijk?) en dat wil ik dus proberen. Zonder dat ik jullie vraag om nu helemaal in detail te treden op dit open forum: waar hebben jullie voor gekozen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik had geen keuze want ik moest aan de ctg liggen. Maar ik heb van mijn tante begrepen (die bevalt super snel 25 min zeg maar) dat zij staand of rechtop hurkend prettiger vond. Ze zei ook je poept ook niet liggend. Ze heeft der dochter liggend gekregen en de jongens staand of gehurkt en dat vond ze heel prettig, veel natuurlijker zei ze.

Groetjes,

Michèle

2X Liggend bevallen, de eerste keer moest ivm infuus en alsnog de vacuum. De 2e keer omdat ik niet beter wist en ik ook niet verder had nagedacht. Ik heb me er toen niet in verdiept omdat ik dacht en ook denk dat het je toch overkomt en het nooit zal gaan zoals je hoopt ( ik wilde beide bevallingen thuis en beiden keren ging dat feestje niet door ). Maar had ik het nogmaals moeten doen denk ik dat ik het bevallen op een krukje of de hurken wel degelijk eens besproken had en ook waarschijnlijk geprobeerd had. Ik vind trouwens dat over de manier waarop een vrouw zou willen of kunnen bevallen te weinig word besproken door verloskundigen. Want was iemand er wellicht over begonnen, dan had ik er waarschijnlijk wel eens over nagedacht.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Liggend op mijn rug beide keren. Met de benen omhoog getrokken… Voor mijn idee kan je dan de meeste kracht zetten… en voor de verloskundige/huisarts ook de makkelijkste houding om hulp te bieden waar nodig?!

Ik ook liggend, ivm hernia in het verleden. Liggend geeft minder druk op de rug…

Groetjes van Sascha en Senne

quote:
Liggend op mijn rug beide keren. Met de benen omhoog getrokken... Voor mijn idee kan je dan de meeste kracht zetten... en voor de verloskundige/huisarts ook de makkelijkste houding om hulp te bieden waar nodig?!

dat maakt niet zoveel uit Mini boy met een baarkruk kunnen ze je net zo goed helpen, ze leggen er namelijk een grote spiegel onder en meer dan kijken en vangen kunnen ze toch niet

Groetjes,

Michèle

Toen ik gewone weeën had, vond ik het zelf heeeeeel erg prettig om gewoon te zitten… of te hurken…
Ik wou graag op de baarkruk, maar het ging allemaal zooo snel dat we daar niet aan toegekomen zijn.

Als ik het over moet doen straks, (ja dat moet) dan het liefst op de baarkruk.

Liefs, Melanie

Omdat ik in het ziekenhuis eindigde, liggend. Ik heb niet echt over andere opties nagedacht.

Mn zus wil nu op een baarkruk (hahaha, ik had eerst barkruk geschreven…:D) en het schijnt een bocht te schelen voor het kindje (die liggend ook nog omhoog moet persen), bovendien heb je de zwaartekracht mee. Ben benieuwd naar haar ervaring, maar weet niet of ik die nog met jou kan delen voor je bevalt. Je scheurt wel sneller in omdat het sneller gaat en minder gecontroleerd.

En om je gerust te stellen: persoonlijk vond ik de ontsluitingsweeen erger dan de persweeen. Bij die perweeen kun je tenminste wat doen om het over te laten gaan, terwijl je tijdens de ontsluiting alles maar moet wegzuchten.

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik ben van Rens op bed bevallen in het ziekenhuis vanwege ctg ed. Hoor idd van meer dat een baarktuk erg fijn is. Maar goed ik was met Rens zo uitgeput dat ik denk ik niet eens op die baarkruk zou kunnen blijven zitten.
Maar idd ik vond de persweeen veel minder erg als de ontsluitingsweeen en die heb ik toch ruim 1,5 uur gehad. Deden echt veel minder zeer vond ik.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Idd wat de rest ook zegt, de persweeën zijn minder erg dan de ontsluitingsweeën…
Nou vondt ik het allemaal nog wel te doen moet ik eerlijk zeggen, alleen als het hoofdje “staat”… tjaa dat deed me het meest zeer.

En idd als je op een baarkruk bevalt dan scheur je sneller…

Liefs, Melanie

Ik kan me dus ook echt niet meer herinneren dat het allemaal zo`n pijn gedaan zou hebben. Dit moet natuurlijk wel enorm pijn gedaan hebben, maar ik weet hier dus echt niks van meer. Whahaha en dat zonder pijnstilling of wat dan ook. Bij nr 2 kreeg ik meteen na de bavalling wel een spuit voor de naweeen op te wekken en die heb ik dan de rest van de nacht ook gevoeld grrrrrrr

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Liske, BARKRUK! Je mist duidelijk je rode wijntje! Ik moest er erg om lachen. Zeg je bloedserieus: ‘Doe mij maar een barkruk!’ Hahaha!

Ik vond de ontsluitingsweeën juist erg meevallen. Ik had dat veel erger voorgesteld. Maar zo zie je maar dat dat voor iedereen anders is. Ik ga denk ik toch voor de kruk in eerste instantie, al klonk dat scheurverhaal me ook niet echt lekker in de oren. Maar ach, vorige keer ben ik geknipt en daar merkte ik weinig van. Misschien eindig ik wel liggend, zoals bij Eef. Ik vond het toen wel jammer dat ik verder niets van de geboorte mee kreeg. Ik lag en de gyn trok haar met de pomp eruit. Ik zag verder niks en mijn vriend, die bij mijn hoofd zat, zag alleen een hoofdje en daarna een lijfje komen. Verder ook niks. Misschien dat ik, als alles goed gaat, toch om een spiegel vraag ofzo, want eigenlijk vind ik het toch wel bijzonder om een geboorte echt te zien. Zeker omdat het normaal gesproken de laatste keer is…Al weet ik niet of ik daar op dat moment behoefte aan heb? Dat zien we dan wel weer! Eerst maar eens afwachten hoe het allemaal gaat lopen…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ben met luna bevallen op de baarkruk, of nou ja half half zeg maar.
Heb een heel eind met de persweeen op de kruk gezetten en de laatste 2 persweeen op bed. Ze is zeg maar op bed geboren. Met mees wel geprobeert op de kruk maar de weeen zakte af, toen terug op bed en daar is hij geboren. Terug kijkend op de 2 bevallingen vond ik die van luna op de baarkruk prettiger, maar zoals je bij mij ziet geen pijl op te trekken.

Qua ontsluiting en persweeen denk ik er iets anders over, vond de ontsluitingweeen stukken minder erg als de persweeen. Kan ze me nu nog herinneren.

Gr Patries

Ik wilde van te voren ook baarkruk (idd dat "poepen doe je ook niet liggen"haha en zo beter je kracht te kunnen gebruiken + zwaartekracht.
Maar…ik ben toch echt op mn rug bevallen. Prima. ik wou met mn ontsl weeen alleen maar liggen. laat me met rust met een washand tussen m’n tanden. Maar door de ctg moest ik af en toe op mn rug (niet fijn ik wilde foetushouding, hoe toepasselijk). net toen ik dacht: ik trek het niet meer, bleek dat ik hele heftige persweeen had. en hoe sterker, hoe beter! wel pijnlijk, maar toen ik eenmaal mocht persen, idd, ik weet niks meer van die pijn. Het was zo’n opluchting dat ik nu wat met die weeen mocht doen, hup eruit dat kind! en vlug! vlgs mij 2 x persen ofzo haha.
ik denk dat ik graag weer op mn rug wil, is goed bevallen. de gyneacoloog houd voor mijn gevoel zo goed alles in de gaten (ik wilde NIET uitscheuren en mn yogadocent had gezegd: goede naar je VK of gynea luisteren! niet gelijk volgas, luisteren wat je moet doen en waarheen persen, zij ziet of je goed perst etc) en m’n kindje had een moeizame schouderontwikkeling (bleef hangen) terwijl ik best groot ben en hij nog zo klein (hij was prematuur).

Het eerste wat ik dacht toen het achter de rug was: thank God het cliche is waar, dit durf ik nog wel een keer! hahahaha

x Floss

Bij mij had de vk niet eens door dat ik uitgescheurt was hahaha…

Ze nadat Noah geboren was, Zoo nu de placenta, en toen keek ze nog even na, en zegt oejj ja je bent wel uitgescheurt… niet van buiten maar van binnen… 2 hechtingen gelukkig maar…

Ik wil ook echt niet weer uitscheuren… van de pijn kan ik me eerlijk gezegt ook niet veel meer herrineren, maar die spuiten voordat de hechting gezet werd… OEJJJ OEJJJJ dat voelde ik zeker wel!

Liefs, Melanie

Oh ja trouwens Rainbow… waarom laat je je vriend je bevalling niet opnemen? Puur en alleen voor jezelf… je kunt hem altijd wissen uiteraard… Dan zie je ook hoe het gaat…

Ik wou dat ik dat gedaan had bij Noah… Maar Chris neemt deze keer alles op… vanaf de eerste wee tot het einde van de bevalling…
En dat is echt alleen voor ons 2…

Liefs, Melanie

Bij mij is de hele bevalling op foto gezet van het eerst moment de OK in tot de geboorte van Morgan. Ik had verwacht dat het heel vies en eng zou zijn gezien de keizersnee, maar dat was het niet en ik ben nu heel blij dat ik het heb omdat ik met er verder niks meer van kan herrineren.

Groetjes,

Michèle

Ik heb wel een paar foto`s waar Noah echt NET bij mij op de buik ligt.
Maar verder niets van de bevalling… Chris vertelde laatst een aantal dingen, wat ik gezegt zou hebben, maar kan me er niets meer van herringeren…

Liefs, Melanie

Kun je nagaan wat een inspanning we leveren he melanie dat we dat soort dingen vergeten. Dat is het enige dat ik wel jammer vind dat ik Morgan nooit meteen op mijn buik gekregen heb.

Groetjes,

Michèle

Nou inderdaad Michèle… Wat jammer dat je haar niet meteen op je buik kreeg… Heb je der dan ook niet meteen gezien??

Liefs, Melanie