Ben net begonnen om damian toch zelf in slaap te krijgen in bed. Ik volg de adviezen op om steeds terug te gaan maar het lijkt niet te helpen. Hij is redelijk overstuur. Moet ik nou toch gewoon doorgaan want het is zo zielig. Zijn wangen zijn helemaal nat en zijn ogen helemaal rood.
In slaap proberen te krijgen
Is zijn bedje al weleens anders neergezet? Halve slag of kwartslag draaien wil nog weleens wonderen doen. Dat klinkt heel suf maar in veel gevallen heeft het al gewerkt is hier op de site de ervaring.
Groetekes, Sje
je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij het niet aankan om hem te laten huilen, moet je het niet doen. Als je echt klaar bent ermee en je weet zeker dat het aanstel is, zou ik het toch proberen. Jezelf voorhouden dat hij zich aanstelt werkte bij mij wel. Of op de kamer blijven zitten en een boek lezen tot hij slaapt, dan vond ik het niet zo zielig. I echt even doorzetten. Ik vond het ook heel moeilijk, maar was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik geen avondrust meer had, dat het me wel gelukt is.
heel veel succes!!!
22-12-2009 colin geboren
Bedje draaien hebben we inderdaad al gedaan. Dat werkte 2 weken en toen was het weer feest. Als hij eenmaal slaapt slaapt hij ook maar het in slap krijgen is het probleem
Hij heeft vandaag vanaf kwart voor 9 een uurtje geslapen. dat was van 11 tot 12. Hij is nu echt moe zit steeds in zijn ogen te wrijven en wil alleen maar hangen. Maar ik heb geen zin om weer te gaan lopen of te gan rijden. Dat zijn namelijk de enige 2 opties dat we hem in slaap krijgen. Hij gilt het echt uit. Op de kamer zitten heb ik ook net geprobeert maar dan gaat hij gelijk weer staan en blijft gillen met zijn armen naar mij uitgestrekt
Denk toch negeren … dit omdat hij het moet leren. Hij zit volgens mij ook in de sprong en persoonlijk vond ik die bij Jurian ook erg pittig…
Probeer het te negeren door iets anders te gaan doen. Bijv vast eten klaar maken voor vanavond etc. Ga dan over half uur kijken … en wie weet ligt hij dan te slapen… doe dit elke middag weer opnieuw…
Pittig maar wel het beste…
Mellanie, wat is jouw gevoel bij dat huilen?
Vaak zegt je intuïtie wel of er iets is of niet. Je herkent het verschil misschien wel tussen de huiltjes?
Doet hem iets pijn? Of is het protest?
Jullie zijn al lang aan het tobben hè met dat slapen…
Wat zegt het CB?
Het cb weet het ook niet. Er is zelfs iemand langsgeweest Die het heeft geprobeert(met mij erbij) maar dat werkte ook niet. Ons ritueel is goed zegt ze maar ze kunnen niet vinden wat het is. Hij is er nu trouwens weer uit want het ging echt niet. Ben al ruim een uur bezig en hij was helemaal overstuur. Hij is nu ook gelijk niet meer moe. Rent alle kanten op en is klaar wakker. Ik denk dat we morgen maar gaan proberen om zijn eerste slaapje wat later te doen en dan kijken of hij het red met 1 slaapje op een dag. De nachtelijke problemen zijn redelijk over. Hij gaat een uur later naar bed en dat gaat (bijna) altijd goed
o je hebt het over overdag? Daar is het hier ook nog steeds niks. Moet zeggen dat ik het bijna nooit meer probeer. Hij slaapt meestal tijdens de wandeling met de honden nog zo rond een uur of 11, maar verder vaak niet meer overdag. Als hij echt dood is dan ga ik nog weleens met hem in bed liggen en dan slaapt hij soms nog wel, maar in zijn eigen bed niet. Soms leg ik hem erin en dat laat ik hem wel een half uur erin, maar slapen doet hij dan niet. Op de creche slaapt hij ook alleen in de wagen. Ik maak me er ook niet meer druk om, want op een gegeven moment draait alles alleen nog maar om het slapen en ben je nergens anders meer mee bezig. Ik vind het het belangrijkste dat hij 's avonds goed gaat slapen.
Het CB zei hier ook dat als hij niet wil, ik hem moeilijk kan dwingen om te slapen.
22-12-2009 colin geboren
ik geef het ook maar gewoon op. Ik houd hem 's ochtend wel wat langer wakker vanaf morgen dat hij dus later gaat slapen en dan maar 1x op een dag hoor. Dit is echt geen doen ik wordt er helemaal moe en ziek van en hij dan ook weer dus dat werkt echt niet. Hij heeft nu dus nog steeds niet geslapen maar het is echt niet te merken. Hij heeft nog steeds evenveel energie als altijd dus we gaan het dan maar zo doen. Misschien dat hij dan 's avonds ook wat makkelijker in slaap te krijgen is voor de keren dat het niet lukt
Onze meid sliep met 11 maand ook maar 1x op een dag. Meestal is ze s’morgens tussen 7 en half 8 wakker en gaat ze tussen 12 en half 1 weer plat. Ze slaapt dan meestal 2 a 2,5 uur.
Misschien als je Damian alleen de middagslaap aanbied dat hij dan wel wil slapen. Hij is dan waarschijnlijk zo moe dat zich wel overgeeft.
Succes.
Het werkt tot nu toe wel met maar 1 slaapje. Hij kreeg van papa om 7 uur de fles in de stoel in zijn kamer. Daarna kon papa hem gelijk in bed leggen en hij slaapt nu nog steeds. Hij is 's ochtends ook altijd wel laat wakker. Tussen 6 en 7 komt hij voor zijn fles en dan slaapt hij daarna gelijk weer tot 9 uur. We willen dan dat hij rond een uur of 1 weer gaat slapen en dan rond 7 uur naar bed. Ben benieuwd morgen hoe het zal gaan
Ja onze meid kreeg met Damian zijn leeftijd geen flesvoeding meer dus als ze wakker was moesten we eruit voor brood.
Wel lekker dat hij tot 9 uur slaapt. Ja dan zou ik zeker overgaan op 1 slaapje. Tussen half 1 en 1 op bed. Hopelijk slaapt hij dan 2 uurtjes. Dan is de middag/avond tot 7 uur ook niet meer zo lang.
Geniet van jullie rustige avondje
Gr
Dat gaan we zeker doen. We gaan met damian binnenkort ook over op gewoon pap in de ochtend. Hij slaapt nu sinds een kleine week tot die tijd. Hiervoor waren we blij als hij 5 uur redde en dat is wel erg vroeg voor pap uit bord omdat hij dat echt op zijn gemak doet.
Pfff ja moet er niet aan denken om 5 uur al naast mijn bed te staan met pap. Heerlijk toch tussen 6 en 7 een flessie en dan weer verder slapen.
Natuurlijk is het lekker als hij straks pap wil hebben. Onze meid wilde dat ook niet hebben. Vond het zo vies. Brood met jam was vele malen lekkerder.
Zou niet direct pakken vol aanschafen van de pap…eerst maar eens kijken of hij het echt wil hebben.
Gr
Nou, schrale troost misschien, maar hier is het sinds een paar nachten ook weer huilen met de pet op…pfff
Ik vermoed tandjes, want haar poepbroeken zijn zo vol dat ik haar 2x per dag een schonen romper aan kan doen. Tot op haar nek dus Meestal krijgt ze dit als er tandjes zitten te wringen dus ik denk dat dat hier de oorzaak is. Maarja…We zijn er niet minder moe door. gaap…
mama1980
Ik ben al blij dat sinds vrijdag de nacht problemen grotendeels over zijn. Dit was inderdaad ook ivm tanden(2 bovenhoektanden zien we zitten zijn alleen nog niet door) Overdag gaan we gewoon lekker naar 1 slaapje en dan zien we wel weer verder. Hij slaapt nu nog steeds heerlijk dus denk dat hij er echt gewoon aan toe is.
Ik ga nu genieten van mijn andere mannetjes(vriend+hond) en kom morgen pas weer op ikkeben. Hihi moet toch echt genieten van mijn vrije avond sinds… ehm… hahahaha
hier ook 1 slaapje geprobeerd, maar dan wil hij nog steeds niet. Raar dat die mannetjes overdag niet in bed willen, maar 's avonds wel. Gaat om 19.30 zonder mokken lekker pitten. Hij wordt wel af en toe in de avond nog wel wakker. Moest net ook even troosten, maar slaapt nu weer. Ik ben zelf een enorme mol en mijn vriend ook dus heel raar dat onze zoon zo moeilijk slaapt Ik zou er goud voor geven om 's middags een paar uur te kunnen slapen, maar misschien gaat hij ooit nog op ons lijken…
Laat je weten hoe het morgen gaat Mellanie??
22-12-2009 colin geboren