In slaap proberen te krijgen

Zoals ik het alemaal lees, lijkt het alsof 1 slaapje voor hem meer dan voldoende is. Als je hem idd iets rekt, dan heb je ook kans dat hij in de middag wat langer slaapt.
Wat betreft de wekker methode (dat je elke keer na zoveel minuten terug gaat ) dat heeft hier nooit gewerkt. Bo werd er ook giga overstuur van. Dat waren gewoon teveel prikkels bij hem, en de reden waarom hij huilde was al omdat hij te moe, te overprikkeld was . (mijn zoontje is niet zo goed in het ontvangen van prikkels, gaat nu al een heel stuk beter hoor, maar goed)
Bij hem was de oplossing, 1 keer ernaar toe, kijken of er wat aan de hand is, en zo niet, laten gaan!! Niet meer er naar toe. Dat hielp, duurde 2 a 3 dagen voordat hij het doordat, maar het hielp wel!!
Hier is het nog steeds als Bo in de middag te laat naar bed gaat , bv rond 1330 ipv 1245, dan slaapt hij heel slecht en is de nacht er op oook prut!!
Tegen overgestelde kan dus ook!

liefs woezel

Beste Mellanie, hier ook nog maar 1 slaapje in de middag en dat rek ik zo lang mogelijk anders slaapt Joaquin maar een half uurtje. Hij gaat rond 2 uur of soms half 3 s middags naar bed soms. In ieder geval fijn dat Damian er niet sjagerijnig van word, Joaquin gelukkig ook niet. En tja als hij niet gaat slapen dan maar niet als het met Joaquins middags niet lukt laat ik hem hooguit een uur protesteren en dan maar weer eruit, maar moe worden ze zeker van huilen dus dan wel `s avonds uurtje eerder naar bed. Ik denk dat dit een periode van uitproberen is. Gelukkig komt het bij ons niet of nauwelijks voor overdag maar ik zou toch proberen zo lang mogelijk te negeren… of misschien ook een vast ritueel inbrengen en stug volhouden voor het middagslaapje…?

Wij hebben het nu s nachts heel erg, liggen wij nèt in bed om te gaan slapen, krijgen wij ook protest rond 23:00u meestal en dan ga ik 2 of 3 keer kijken terug instoppen en dat helpt soms ook niet... ik laat hem een uur huilen voordat ik hem eruit haal maar dan weet ik het ook echt niet meer hoor! Gisteren ook weer ppffft wat dat betreft is het misschien prettiger overdag dan kun je zelf iets anders gaan doen om afleiding te zoekens nachts klinkt het zo heftig en hard en je wil zelf ook slapen. Ik begin er stevig van te balen… is nu weer iedere nacht zo. Ik snap en weet dat het moeilijk is om telkens weer iets te bedenken. In ieder geval probeer het positief in te blijven zien, toch? Misschien wil Damian als levensgenieter gewoon graag spelen en probeerd hij net zo lang te huilen tot hij eruit mag om weer verder te spelen. Is hij wel een doorzetter, lijkt me en hoe stom dat nu ook klinkt, wel een goede eigenschap voor later alleen NU EVEN NIET

Sterkte!!! xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Damian is inderdaad een lekker koppige doorzetter. We hebben alleem wel goed nieuws. Het wordt echt 1 slaapje. Gister natuurlijk maar 1 slaapje gehad van +/- 30 min en hij is 's avonds om 7 uur naar bed gegaan ipv half 9. Vanmorgen werd meneer om kwart voor 8 pas wakker!!! Echt heerlijk. Papa is ook vanochtend thuis want die moet vanmiddag en vanavond werken dus houden we hem samen wakker tot half 1 1 uur en misschien wel later(was vanmorgen natuurlijk wat later) Ik ben na vannacht in ieder geval helemaal opgeladen. Hij is maar 1x wakker geweest en dat was omdat hij op zijn speen zat. Dus speen erin kus en hij sliep weer

Fijn joh!
Waarom kies je ervoor om hem om 10.30 naar bed te doen? Stel hij slaapt dan 2 uurtjes, dan is de middag nog wel erg lang denk ik.
Misschien proberen op te bouwen en dat je hem dan uiteindelijk, over een poosje dus, na de boterham naar bed doet?

Nee het staat wat onduidelijk maar bedoel half 1 of 1 uur.

Oh haha! Nu ik nauwkeuriger lees, is het gewoon duidelijk hoor!
Ben benieuwd hoe het gaat vandaag!
Hou ons maar op de hoogte!

Nou hij slaapt. Hij ligt in bed alleen is daar niet in slaap gevallen. Hij begon gelijk weer te gillen en scheeuwen dus na 10 min eruit gehaald in de wagen gelegt de hond gepakt en lekker gaan wandelen. De hond is ook gelijk weer uit geweest en hij viel binnen 5 min in slaap. Thuis gekomen heb ik hem over gelegt en hij ging gelijk verder slapen. Ik ga er geen probleem meer van maken. Overdag wil hij gewoon niet in bed in slaap vallen. Dan maar zo. Kan ik ook rustig met de hond lopen ipv heel gehaast. Werkt dus eigenlijk alleen maar beter

hoe lang heeft hij uiteindelijk geslapen?
Hier slaapt hij nog steeds niet langer als ik hem ophoud. Vandaag was hij wakker om 9.00 daarna weer in slaap gevallen tot half 11. Vanmiddag ben ik met hem naar de kermis geweest en hij viel op de terugweg in slaap om 15…30 en om 16.00 alweer wakker. Dus maakt hier niet veel uit hoe lang hij wakker is, langer slaapt hij gewoon niet overdag.

22-12-2009 colin geboren

Hij heeft vanmiddag van 1 tot 2 geslapen. Hij ligt nu net 5 min op bed. Wilde het om 7 doen maar net voor ik de fles gaf spuugde hij. Alles dus weer uit ff gewassen opnieuw slaapspullen aan en om half 8 de fles. Tijdens de fles bleef hij wakker dus was bang dat het fout zou gaan maar ik heb hem zijn speen gegeven een dikke kus en ik bed gelegt. Hij keek me aan draaide zich op zijn buik en begon gelijk te snurken.

Oh nou beter toch! overdag is mooi meegenomen als ie wat langer wil slapen, maar s nachts is veel belangrijker, dan heb je zelf ook je rust nodig en kunnen jullie allemaal weer ff opladen. Hier op en af. afgelopen nacht maar 1x wakker geweest. Ik vraag me toch af of het niet tandjes en toch de sprong erbij kan zijn. Ik vind haar nl ineens zoveel wijzer! Begint echt herkenbare dingen te brabbelen en wijst naar alles en dan moet ik zeggen wat het is en probeert zij het na te zeggen. Ook gebaren maken, zoals zwaaien en een speelgoedtelefoontje ook echt bij haar oren houden. zo schattig! Dat is echt pas sinds een paar dagen allemaal. Herkent iemand dit in de 11 maanden sprong?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

De sprongen bij mij kloppen allemaal niet haha. Toen damian volgens de boeken in de 11 maanden sprong zat had hij nergens last van maar kon wel ineens lopen. Dan een paar weken erna is het heibel. Hij doet eerst de dingen die hij moet leren en komt dan pas in een sprong volgens mij. Ik vind het inderdaad ook belangrijker dat hij 's nachts goed slaapt. Afgelopen nacht ook 1x wakker geweest voor zijn speen. Hij is ook mega verkouden en heeft vanavond ook gespuugd. Zit dus niet helemaal lekker in zijn vel. Mama is zelf ook grieperig dus ik weet hoe hij zich voelt. Moet alleen wel zeggen hij slaapt beter dan ik. Vannacht ben ik zelf 4x wakker geweest. Mega keelpijn en last van mijn hoofd. Maar goed het gaat over. We hebben nu waarschijnlijk een nieuw ritme te pakken en daar zullen ook wij aan moeten wennen. Vanaf 1 nov gaat hij ook wennen op het kdv dus ben benieuwd hoe dat gaat. Hopen dat hij niet te veel last krijgt van de indrukken want ik moet zeggen ik vind het heerlijk dat hij nu sinds vrijdag zo lekker vroeg op bed ligt. Klinkt heel lullig maar hij lag normaal rond half 11. Mijn vriend en ik hebben nu gewoon opeens weer tijd voor elkaar. En dat is goed te merken want we hebben veel minder spanningen tussen ons in staan. Zo weer een heel verhaal(kan nooit kort typen geloof ik) maar ben helemaal opgeladen
MMIjn vriend is vanavond ook aan het werk en damian lag om half 8 dus heb heerlijk op de bank gehangen. Kreeg net een sms dat papa zo thuis komt dus nog ff snel ikkebennen en dan even genieten van hem en dan echt naar bed. Moet morgen zelf weer werken en er om 5 uit dus ben benieuwd hoe laat ik een sms krijg dat onze grote man wakker is

Fijn hoor! Ze zeggen ook altijd dat het eerste jaar het 'zwaarste 'is en dat het daarna allemaal weer een beetje op zijn plekje valt he. Komt goed zie je wel
Hier gaat ze al een tijdje naar een KDV nu. Gaat geweldig! Ze vindt het zo leuk, wordt al helemaal hieper in de autostoel als we daar stoppen s morgens. haha. Eerst ging ze naar een gastouder, dat ging verre van goed, maar hier gelukkig des te beter. Ze leren er ook ontzettend veel van.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker