In hoeverre pas jij je aan aan je kind?

hoi hoi!
Weer een vraag die me bezighoudt. Ik ben een moeder die veel met haar kind thuis is. We doen veel leuke dingen en eigenlijk staat bijna alles wel in het teken van haar. Vind ik niet erg want ik geniet ervan en weet dat het over twee jaar over is…gaat ze naar school.
Maar wat me bezighoudt. Ik zie toch veel moeders om me heen die hun kind overal mee naar toe nemen. Nu vroeg toevallig een vriendin aan me om naar een winkel te gaan, ze wil wat kleding gaan kopen. Nu twijfel ik, ik wil niet gelijk nee roepen maar zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om met mijn meisje van ( bijna) twee in een grote kledingwinkel te gaan lopen. Maar ik vraag me af, ben ik nu een zeur of moet ik mijn meisje gewoon meenemen en haar meer mee laten doen aan het ’ dagelijks ’ leven. Nu is het wel andersom hoor, speeltuin in, speeltuin uit, zandbak in, etc. Maar voor mij werkt het zo nu wel. Hoe doen jullie dat of hoe denken jullie erover? Wie moet zich aan wie aanpassen.

Hier worden ze -tot op bepaalde hoogte - ook gewoon overal mee naar toe gesleept.
Moet wel zeggen dat ik dat met de jongste nog meer doe dan ik met de oudste deed. Die was ook wat moeilijker mee te nemen (achteraf blijkt door zijn autisme) dus zat ik veel mee thuis, en paste ik me dus meer aan hem aan.
Maar in de buggy (voor hem een veilig plekje) nam ik hem wel gewoon mee hoor. Dus we wandelden heel veel, en ook gewoon in winkels enzo. Altijd prima, zolang hij er maar niet uithoefde. Dus ik ging 100x liever met hem winkelen dan met hem naar de speeltuin want dat liep altijd uit op drama
We hebben het een tijdje zonder geprobeerd omdat hij echt te groot werd voor een gewone buggy. Maar dat was een ramp en we kwamen zodoende nergens meer. Nu een aangepaste buggy gekregen via de gemeente :smiley: heerlijk!

De jongste moet zich wel continu aanpassen, sowieso omdat we een aantal keer per dag heen en weer moeten naar school. Enne die neem ik gewoon overal mee naar toe. Meeste tijd van de week zitten we bij oma, omdat ik daar in de winkel werk. Dus ook tijdens workshops wandelt ze lekker rond, vind ze altijd heel gezellig met de mevrouwen.

Ik zeg dus: lekker meenemen!! Je brengt genoeg tijd met haar door hoor, je hoeft ook niet elke dag weg te gaan natuurlijk maar ik zou haar er wel lekker aan laten wennen dat mama ook een leven heeft en dat zij daar in mee zal moeten gaan. Ook als ze dat misschien niet altijd leuk vind.

Ik pas me zoveel mogelijk aan haar aan maar dat neemt niet weg dat ik daarom thuis moet gaan zitten en haar bezig moet houden.

Dat is ook nergens voor nodig.
Je bent naast mama ook vrouw. En sommige dingen moet je af en toe gewoon eventjes doen. Met of zonder je dochter.

H gaat bijna overal mee naar toe maar ik hou er wel rekening mee dat als ze de hele dag mee geweest is en niet geslapen heeft dat ik uiterlijk 19u thuis ben zodat ze `s avonds wel lekker op tijd naar bed kan.

Ze gaat ook met mijn man mee de grote boodschappen doen en met mij doordeweeks de kleine boodschappen. Geen probleem. In het karretje, beetje lol maken…

Als ik bij een vriendin op bezoek ga, gaat ze ook mee.

Dus ik zou ook zeggen: Gewoon meenemen!
Jij hebt voor kinderen gekozen en je zal je idd aan haar aan moeten passen omdat zij zich gewoonweg nog niet aan jou kan aanpassen. Maar dat hoeft echt niet ten koste vanalles hoor :smiley:

Ik heb Morgan ook altijd overal mee naar toe genomen. Boodschappen doen, winkelen, verjaardag, maakt niet uit. Het enige waar ik nu rekening mee hou is dat ze niet meer in der buggy of wagen slaapt dus dat ik dan of thuis ben dan wel ergens waar ze kan slapen of dat ik 's avonds bijtijds thuis ben en kant en klaar kwa eten zodat ze er bijtijds in kan en dat ze kan uitslapen dan wel bij kan tanken de volgende dag.

Groetjes,

Michèle

gewoon meenemen en in de buggy!
natuurlijk ist fijn als je je aanpast aan je kindje, maar kindjes moeten ook leren zich te gedragen en met mama mee te gaan vind ik hoor!
wat ik altijd doe met boodschappen is haar te betrekken, stickertje op de bananen plakke, dingen uit de schappen halen, als ik mezelf nie zo opper voel, dan spreek ik met haar af dat ze mag waggelen tot de winkel, en dat ze in de winkel in de buggy gaat, anders loop ik met mandje, achter een kleuter aan te rennen, want ja je kunt ze wel dingen leren maar soms wil ze toch wel eens een schap uitlaaien…
ik heb pippy eigenlijk altijd overal mee naar toe genomen, slaaptijden zijn echter wel heilig hierow… ook voor mama, want kind slaapt nie in de buggy veels te nieuwsgierig, en dan zit mama om 4 uur zeker met een onhandelbaar kind…

ik ben ook nooit van plan geweest, alles te doen zonder haar, als je niet met je kindje boodschappen kan doen, wanneer doe je het dan, als papa thuis is en kind op bed legt? nee da vind ik niks, kan natuurlijk wel en ieder zijn eigen ding, maar ja kind kan toch ook mee boodschappies doen, zijn toch dingen waarin ze moeten groeien natuurlijk

dus meid, inlaaien en gezellie gaan en meenemen !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Tja, wat is aanpassen? Het lijkt me logisch dat je je wel aan de behoefte van je kind aanpast, maar dat betekent niet dat dat altijd thuis moet…

Luka vind het geweldig om ergens heen te gaan, winkelen, naar een verjaardag of iets dergelijks.
Zolang zijn eten en drinken maar op tijd geserveerd word vind hij het allemaal prima! Hij vind het juist allemaal erg gezellig, andere mensen kijken en sinds hij loopt is door winkels lopen natuurlijk geweldig leuk!

Maar net als Morgan van Michele slaapt Luka niet meer in de buggy of de kinderwagen, alleen als hij echt heel erg moe is en dat is niet vaak…
Ik zorg dan dat ik op tijd thuis ben of dan gaat hij 's avonds wat eerder naar bed.
Natuurlijk gaan we ook niet iedere dag weg, hooguit 3x per week en dan wel met een of twee dagen ‘rust’ ertussen.

We hebben eigenlijk nooit problemen gehad…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ook hier nemen we ons zoontje bijna overal mee naar toe. Een hele dag shoppen vindt hij niet echt gezellig, maar bijv. met de trein naar de stad, daar gezellig wat winkelen en een broodje eten en dan weer terug met de trein naar huis zijn ideale uitjes. Je bent dan al zo een halve dag zoet en we hebben allebei wat we willen: ik mijn shopdingen, hij zijn treinritje en broodje in een restaurantje.

Aanpassen aan je kind is goed, tot op zekere hoogte. Je moet jezelf niet vergeten. Je bent moeder maar ook vriendin. En vind je shoppen ‘eng’, doe het eerst dan eens even met je dochtertje samen. Zonder je vriendin erbij. Dan hoef je je ook niet opgelaten te voelen als het misschien toch mis gaat. Zorg gewoon voor wat speelgoed in de buggy en genoeg eten en drinken. En probeer het ritme van thuis wel een beetje aan te houden wat betreft eettijden. Ze zijn vaak toch iets minder flexibel dan wij…

Eigenlijk doen wij het hetzelfde als Freubeltje.
Gewoon een mix maken: met de bus naar de stad, lekker ergens wat eten. Een beetje door de stad waggelen en met de bus weer terug. Ook wat speeltjes mee.

Eigenlijk gaat dat meestal prima.
Verder probeer ik me wel een beetje aan de slaaptijden aan te passen, maar af en toe gaat het niet, en lossen we het anders op.

Af en toe denk ik wel: Wordt hij niet teveel heen en weer gesleept, maarja… dan komen erna vaak wel wat dagen dat hij rustig thuis kan spelen, want dat vindt hij altijd weer heerlijk na een dagje weg te zijn geweest.

Liefs, Anne

Hoi,

wat een ideale kinderen hebben jullie allemaal lijkt 't wel.
Hier dus een mama die haar kinderen Nooit meeneemt als ze gaat winkelen.
Nu bedoel ik echt als ik iets nieuws nodig heb (bijvoorbeeld kleding)
dan neem ik ze dus nooit mee, ik weet van te voren dat het op een drama uitloopt,
dus dat doe ik niet meer.
Boodschappen neem ik ze af en toe mee, maar ook niet tegelijk. Het gaat steeds beter, ik laat ze idd ook helpen in en uitpakken, een eigen karretje etc…
Maar heb ook hele drama’s meegemaakt, dat het gewoon niet ging.
Nu kan iedereen wel zeggen, ze moeten het ook leren, en dat ik ook zo, dat vind ik namelijk ook, maar waarom zou ik mezelf het moeilijk maken, als ik weet dat ze er toch niks aan vinden (winkel in - winkel uit) en het op drama’s uitloopt?
Wel gaan wij af en toe ook eens een ritje met de trein maken en een paar winkels in ijsje eten en terug, dan is het ook wel gezellig, maar als ik echt iets nodig heb, neem ik alleen een vriendin mee, of ga gewoon alleen!

Werkt hier het beste!

Groetjes, mama van 2 kids

echt uitgebreid shoppen doe ik idd niet met de kleine mop erbij.
maar als ik gewoon wat nodig heb of alleen even wil kijken dan gaat ze gewoon mee hoor, denk ik niet eens echt bij na eerlijk gezegd.
nou moet ik ook wel zeggen dat het centrum hier op 5 minuten loop afstand is, t is niet groot maar toch best wat leuke winkels. ik neem de buggy dan wel mee maar het merendeel loopt ze zelf en is ze zelf ook lekker aan het snuffelen.
boodschappen heb ik nooit moeilijk over gedaan, vind ze ook prachtig, ze krijgt meestal d’r eigen karretje en d’r eigen boodschappenlijstje en dan gaat t prima.

ik zou zeggen: gewoon doen waar jij je goed bij voelt, de rest komt dan vanzelf wel hoor.

liefs,
Rinske

Net als bakmama neem ik Tim ook overal mee naar toe en dat gaat altijd prima. Ik vind het juist makkelijk om door de weeks met Tim boodschappen te doen. Hoeven we dat niet in het weekend te doen als papa thuis is en de supermarkt al mega druk is. Dus zowel voor een paar boodschappen als voor de weekboodschappen gaan we lekker samen. En uiteraard nu ook met Daan. Vandaag ging ik voor het eerst met beide kids naar de winkel. Want papa moest weer werken. Ik met de wandelwagen en Tim loopt gewoon naast me en dat gaat prima.

Ook gaat hij lekker mee naar verjaardagen, ergens op bezoek, het winkelcentrum etc. Maar uiteraard maken we niet alleen uitstapjes die mama leuk vind. Want uiteraard wordt de speeltuin etc hier ook druk bezocht.

Tim slaapt ook nog steeds in zijn buggy, dus dat is wel makkelijk. Maar meestal slaapt hij gewoon lekker in zijn bed. In het weekend gaan we ook geregeld s’avonds naar vrienden. Niet ieder weekend natuurlijk, maar zo af en toe. Dan gaat hij gewoon mee en slaapt in het campingbedje. Dit doen we al vanaf kleins af aan en dit gaat altijd goed.

Doe waar jij je goed bij voelt en als je het liever niet doet moet je dat gewoon eerlijk zeggen tegen je vriendin. Of ga met haar winkelen als je man/vriend thuis is.

Groetjes,
Sandra

Het eerste jaar ging ze echt overal mee naartoe; toen sliep ze ook overal Toen ze 3 weken was gingen we weekje hier op vakantie; 5 uur rijden. Dat was heerlijk. We namen haar mee naar concerten en ze sliep voornamelijk in de maxicosi of op mijn rug (zoals alle andere afrikaanse kindertjes) Fijn vond ik dat. Naarmate ze ouder werd was dat wel iets moeilijker. Maar goed sinds dat ze 1 jaar is werk ik ook weer fulltime. Dus de rest van mijn tijd; behalve werk en 2 keer 1 uur sporten, staat in het teken van haar. Ik vind dat wel belangrijk als je veel werkt, maar ik moet zeggen dat thuisblijven (wat ik dus 1 jaar gedaan heb) ook niet ideaal is hoor! Voor mij iig niet, mijn wereldje werd wel heel klein. Moeilijk he! Je moet samen een middenweg vinden, zoals je dat ook met je partner hebt gedaan! Zo zie ik het teminste!

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Gek toch he, dat ik er zo moeilijk over doe. Nu heb ik het eerste jaar veel rekening met haar ‘moeten’ houden omdat ze medische problemen had maar het lijkt maar dat ik dat niet los kan laten. En vaak geef ik daar ook niks om. Ik vind een dag vaak zo gezellig met haar, maar vergeet mijn eigen dingen wel. En ik denk dat dat niet goed is, zeker na het lezen van jullie reacties.
En ik onderschat mijn dochter misschien ook wel. We gaan zo lekker naar Scheveningen!! Laat jullie weten hoe het was.
Bedankt in ieder geval!

ff aan de mama die zegt ‘het wordt toch een drama’… klinkt lekker simpel maar soms moet je dat gewoon nie denken, want punt 1 de kids voelen jouw spanning en daar ben ik echt heilig van overtuigt, en punt 2 als het toch in je achterhoofd blijft hangen dan kan het alleen maar meevallen !

een hele dag winkelen, is ook niks voor kinderen vind ik, maar ff een paar winkeltjes,moet kunnen hoor ! (nu heb ik er maar 1 met 2 heb ik geen ervaring,dus da’s toch anders… ) maar als je dan weer iemand meeneemt heb je een extra paar handen toch …

Pippy is geboren 17.07.2009

Wij nemen ze ook overal mee naar toe eigenlijk. Als ik alleen thuis ben met de jongens gaan ze samen mee: boodschappen doen, even ergens op bezoek, naar de tandarts, dokter, homeopaat en noem maar op. Voor de jongste gaat soms nog de buggy mee, maar niet altijd.
Als papa thuis is en ik wil even weg, neem ik van een van de kinderen mee of we gaan met zijn allen. Idd lekker even naar de stad, daar ergens wat eten (vinden ze helemaal geweldig) en dan weer naar huis. Hoeft geen uren te duren.
We hebben ze 's middags wel altijd thuis op bed gelegd. Beiden konden/kunnen niet in de buggy slapen. Nu slaapt de jongste alleen nog 's middags en die kan best soms zonder middagslaap (wordt over 4 maanden 3). 's Avonds liggen ze ook altijd thuis in bed of anders nemen we een campingbedje mee.

Maar ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind om even helemaal alleen weg te gaan, al is het maar om een kleine boodschap ofzo.

Het is gewoon een mix. Wij passen ons heel vaak aan de kindjes aan, maar af en toe zij ook aan ons.

gelukkig dan maar dat je ook geen"ideale" kinderen hebt, haha!
Idd, ik ben met je eens dat de kinderen jouw spanning voelen,
dat klopt idd. Dat weet ik zelf ook wel, maar 't blijft lastig.
Groetjes,
mama van 2 kids…

gelukkig dan maar dat je ook geen"ideale" kinderen hebt, haha!
Idd, ik ben met je eens dat de kinderen jouw spanning voelen,
dat klopt idd. Dat weet ik zelf ook wel, maar 't blijft lastig.
Groetjes,
mama van 2 kids…

Hoi,
Ik sluit me aan bij Sandra, hier gaat het ook zo . Maar inderdaad niets doen wat voor jou niet goed voelt hoor. Want als jij je er niet prettig bij voelt dan voelt je kind dat ( denk ik) ook. Ik vind persoonlijk dat kinderen ook gewoon betrokken moeten zijn bij het dagelijkse leven en daar horen nou eenmaal zaken als boodschappen doen en zo bij . natuurlijk hou je wel rekening met hun ( slaap) schema enz, maar ik neem ze eigenlijk best veel mee hoor. Minke vindt het allemaal reuze interessant, vooral winkelen en Neeltje vindt alles best.
groetjes!

Ik vind in de eerste plaats dat je moet doen waar JIJ je fijn bij voelt! Als jij je meisje graag alleen mee wilt nemen naar dingen die voor haar leuk zijn en die jij niet heel erg vindt: gewoon doen! Zelf zou ik er niet zo goed tegen kunnen…Ik neem de kindjes vrijwel overal mee naartoe. Toen ik alleen Eva nog had, ging ze een hele dag met mij en een vriendin mee naar Katwijk. Supoergezellig en mijn vriendin vond het ook leuk. Maar nu met Max begin ik daar denk ik niet aan, dat vind ik toch wel veel gedoe. We gaan wel soms winkelen, altijd naar de Appie, gezellig spelen in een speeltuin, een ijsje halen. Vanochtend ben ik met Eef lekker naar de kapper geweest en dat vindt ze leuk. Ik denk dat ze ook wel makkelijk(er) zijn als ze weten dat ze overal mee naartoe moeten, dat dat dan ook vanzelf gaat zeg maar…Ik heb, buiten af en toe een ontploffing van peuter Eef om dan, nooit problemen met ze! Trouwens…ik pas me wel aan aan hun slaapschema. Als ik zie dat er eentje heel moe is en we eigenlijk bv weg zouden gaan, kies ik wel altijd voor het kindje dat moe is en blijven we thuis. Gelukkig slaapt Max nog in de maxi cosi, maar later zal ik wel rekening met allebei de kindjes houden!

Hoe was het in Scheveningen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

En…hoe is het gegaan??

Ik sleep Jasper overal mee naar toe, maar zorg er wel zoveel mogelijk voor dat ik rond de middag met hem thuis ben om te lunchen zodat ie daarna een tukkie kan doen. De eerste anderhalf jaar heeft hij namelijk heel slecht geslapen (alleen in de kinderwagen of buggy dus toen was ik altijd met hem op pad), maar nu heeft ie er een heel goed ritme in en dat wil ik graag zo houden!

Jasper vind het juist reuze gezellig om mee te gaan, hij is gek op aandacht en die krijgt ie genoeg in het winkelcentrum. Hij zit vrolijk te gillen en roept tegen iedereen Hajo!, zwaait of als we in een restaurantje zitten doet ie kiekeboe met een door meneer zorgvuldig uitgekozen ‘slachtoffer’, hij weet volgens mij precies welke dame gevoellig is voor zijn charmes… hihi.
Geen gebrek aan aandacht… heerlijk!

Dus, gewoon lekker blijven doen. Contact met je vrienden blijven onderhouden is ook heel belangrijk, en die kleine uk vind het misschien ook wel heel gezellig om zo met je op pad te zijn.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers