In een peuter bedje slapen

Hallo allemaal,
Op aanrade van mini-boy maak ik deze topic aan,Want ik vraag me af met hoe oud jullie kindjes waren toen ze over gingen naar een groter bedje,En hoe dit ging?
desteny slaapt nu nog in het ledikantje,maar ze is er al 2 keer over heen geklommen en toen gevallen dus Ik wil dr liever toch toch het ledikantje,

desteny heeft al een een peuter bedje op haar kamer staan,
staat er al sinds de verhuizing,
ze wilt steeds eruit.Dat komt wel even de tijd geven ?!..Mischien dat ze er in wilt slapen als haar kamertje verandert is,die gaan we volgende week verven etc… (somige zeggen ik moet dan haar ledikantje van haar kamertje halen) maar wat vinden jullie? ik vindt het zo sneu.
Ik vertel dr wel elke dag dat ze over een tijdje in het grote bed moet en dan wilt ze er meteen eventjes in.dus begrijpen doet ze het wel?
wat zouden jullie doen???

Gewijzigd door - damiendesteny op 10 Feb 2010 10:14:40

Hoi,

Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar kan natuurlijk wel met je meedenken.

Nora heeft een ledikant, waar ook 1 kant vanaf kan. Dus dan heb je het risico niet dat ze gaat klimmen en valt. Ik weet niet of dit bij jou bedje ook kan, anders kun je dat als overgangsperiode gebruiken. (wij hebben een ledikant vd ikea)

Anders kun je misschien samen een nieuwe knuffel en dekbedovertrekje kopen met haar, voor als ze in het nieuwe bed wil. Dan maak je het wat aantrekkelijker en kun je steeds vaker gewoon beginnen in het nieuwe bed.

Kan ook zijn dat je even moet doorzetten en inderdaad gewoon het ledikant de kamer uitdoen, er zijn vast wel mama’s die hier ervaring mee hebben. succes!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Marijn was bijna 1,5 jaar toen hij in een groot bed ging slapen. We hebben gelijk een groot bed genomen omdat ik het verschil niet zien tussen een peuter bed en groot bed (alleen de afmeting dan). Dit ging vanaf dag 1 goed. We hebben 2 hekjes gekocht bij de Ikea voor het uitvallen. Heel af en toe klimt hij er weleens uit maar dit is dan alleen overdag en is niet moe genoeg of heeft geen zin om te slapen maar wil spelen.
Sinds 2 week ligt hij nu ook onder een dekbed en dit gaat ook goed. 's avonds kijken we even of hij onder de dekens ligt want dat is het enige wat hij moet leren om weer onder de dekens te gaan liggen.
Ik zou haar alvast op haar peuterbedje leggen als hij er toch al staat…en dan valt klimt ze ook niet meer uit haar ledikant

Ok ik heb geen ervaring Jony is net de 2 gepasseerd, en ik was van plan van de zomer het bedje op te zetten.
Mijn nichte ligt ook in een peuterbed zij is 3jr, en zij blijft met een slaapzak lief in bed liggen en gaat haar bedje niet uit. Als zij geen slaapzak aan heeft gaat ze ervandoor…

Dus de tips kijk ik even meej…

Greetz Cora

Damian was net anderhalf geweest toen hij het grote bed in ging. We hadden eerst zijn kamer geschilderd en in zijn favo thema cars gemaakt en toen een 1 persoonautobed erin gezet…vanaf dag 1 ging dit super.Wel heeft zijn bed aan de zijkant iets opstaande randen waardoor hij er niet zo makkelijk uit valt…
Maar daar heb je ook hekjes voor inderdaad.
succes !!

Groetjes Deborah

Wij zetten noahs bedje op (meegroeibed) als hij 2 is.
Dat is al bijna.
Wil dit niet lukken, komt gewoon de ledikant erweer in.

Ieder kind is verschillend en de een is er al eerder aantoe dan de ander…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Wij waren zo vroeg met een groot bed omdat de tweede opkomst was. Een maand voor de bevalling heeft Marijn zijn bed gekregen en we hadden zoiets van lukt het niet dan komt zijn ledikant er weer in en gaat Dion in een wiegje.
Niets foceren en vooral niet een veilig plekje.

Ok … ik heb gelijk mee gelezen… hier gaat het nl ook gebeuren en vind het best spannend… (over 3 maanden ofzo…)

Een slaapzak aan doen zodat hij niet zo goed zelf uit bed kan komen vind ik wel een goeie tip! Dit is hij nu ook gewend dus … dat moet zeker zo blijven…

Verder vroeg ik me af … wat bedoelen jullie met hekjes? Ik heb nl een halfhoogslaper gezien die ik wel stoer vind … maar dat is eens zo gevaarlijk voor Jurian … misschien wel goed om dan die hekjes aan te schaffen ! Of is dit dan nog af te raden?

@mini-boy
We bedoelen uitval hekjes zodat ze in hun slaap niet uit bed vallen. Persoonlijk zou ik nog geen halfhoog slaper nemen want stel voor hij klimt eruit dan is het bed aardig hoog. Zelfs met slaapzak kunnen ze uit bed klimmen alleen is het minder handig maar weerhoudt kinderen er niet van (tenminste hier niet).
Oh ja ik heb de hekjes bij de Ikea gekocht, zijn ze goed(koop) en heb er gelijk 2 genomen zodat de hele zijkant dicht is.

Gewijzigd door - pranger7 op 11 Feb 2010 13:48:38

Een half hoogslaper zou ik zelf ook nog niet nemen.
Hier een meneertje die met slaapzak en al overal uit en op klimt, en hij rent zelfs met zn slaapzak aan!

ok… jammer dan maar geen hoogslaper. Veiligheid gaat voorop…

@mini-boy
Er schijnt ook een serie te zijn die je kunt uitbouwen van bed naar halfslaper tot hoogslaper. Ik weet niet zo wel type/merk het is maar ik zal het voor je navragen. Zo zou je toch nog een halfhoog slaper kunnen krijgen haha

Bij Anna ging het zo dat ze gelijk in een groot bed moest. Ik vind het namelijk zonde geld om eerst een peuterbed te kopen en later nog eens een groot bed. Anna heeft nog wel lekker haar slaapzak aan en kwam er in het begin wel uit. Dan ging ze linea-recta naar ons bed en ging daar liggen (met de beertjes en alles mee) en sliep meteen. Dat moesten we niet hebben natuurlijk!! Na een aantal nachten te hebben geprobeerd, hebben we de oplossing gevonden. We hebben de klink van haar kamertje omhoog gedaan. Je had haar moeten horen toen ze de eerste keer er achter kwam dat ze er niet meer uit kon!!! BOOS was ze!! Na twintig seconden is ze in haar bedje gaan liggen en hebben we nooit meer een probleem gehad!

Wij hebben het geluk dat Noah nog niet bij de deurklink kan, maar dat omhoog doen doen wij straks zeker ook!!!

Goed idee Judith!

quote:
We hebben de klink van haar kamertje omhoog gedaan
die zal ik onthouden, volgende week gaan we samen spulletjes halen voor dr kamertje en als geverft is etc gaan we proberen in het grote meiden bed.Ben erg benieuwd, want bij opa en oma blijft ze overdag wel in het grote bed liggen.

Tja … die deurklink werkt eigenlijk tegen mijn gevoel in… Wat zal zo’n kind een angst hebben als het opgesloten zit. Of zie ik dat verkeerd? In mijn ogen zou ik er zelf een nachtmerrie van krijgen …

Hier staan de deuren van de kamers altijd stukje open… dus is dat ook geen optie…

Wij hadden de deuren ook altijd open. Maar als ze elke keer haar kamer uit gaat, wil je echt een oplossing!!!

Vroeger waren de klinken bij ons thuis ook omhoog. Ik heb er ook niets van gekregen. En ik vind het niet opsluiten. Wij doen de deur niet op slot, want dat vind ik wel te ver gaan.

Wij hebben Noahs meegroeibed ook opgezet, gister moest ie er niks van weten. (zn ledikant staat ook gewoon in zn slaapkamer), Vanavond wou ie er wel even in liggen maar toch liever echt slapen in zn eigen bed.

We gaan stapje voor stapje voor uit…Gelukkig kan hij nog niet bij de deur klink, maarzodra dat gebeurt, gaat ook hier de klink omhoog en sowieso het traphekje dicht.

ik zal zijn slaapkamer deur nooit op slot doen of de deurklink omhoog, er zou maar wat gebeuren waardoor hij zijn kamertje niet uitkan, en wij slapen en hebben niks door, daar moet je toch niet aan denken?
ieder zijn ding hoor, maar wij zeiden hier al meteen toen we het er ooit over hadden: no way!.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

over peuterbed gesproken
ik heb er toevallig 1 gezien vanaf 1,5 jaar.
en dat was een auto(speel)bed
zou dat wat zijn zo’n autobedje?
vind hem wel gaaf! en ook laag bij de grond zodat ie niet hard kan vallen,
het gaat er mij nog niet eens zozeer om dat ie er tijdens het slapen uitvalt, want daar zitten wel van die hoge kanten voor aan dat ie er niet uit zou kunnen rollen, maar meer over het feit dat ie eruit WIL.
en dat ie er dan uitgaat. en dan ben ik toch wel blij met een laag bedje

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker