In een peuter bedje slapen

Ik vind die autobedden / brandweerbedden etc kei gaaf … alleen het nadeel dat je over paar jaar weer op iets anders uit moet… Dus wordt het hier toch iets waar hij jaren mee kan doen… binnenkort ff shoppen bij Ikea.

Ja ik krijg ook echt kippevel bij het idee om deur dicht te doen of deurklink omhoog… maar ieder zijn ding. En tja als het werkt wil je ook wat hé…

ja ik vind het ook gaaf, maar je hebt ook tienerbedden in auto vorm he!
jahaa bed is dan gewoon 90 bij 200 en zag er ook 1 van 90 bij 180 dus

ja maar het idee dat als er wat zou zijn en hij het meer beseft dan nu
dat ie dan doodsbang is en niet naar ons toe kan komen, nee ik wil dat gewoon niet, daar heb je traphekjes voor in geval van trap, dat er niks kan gebeuren, en in ons geval…tja we wonen nu gelijkvloers dus ook geen traphek nodig

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Terug van weg geweest, reageer ik meteen even hier op het topic!
Nog geen ervaring enzo met peuter/grote bedden, maar daar zal ik binnenkort ook wel heen moeten!

Maar ik ben net verhuisd, en heb ook traphekjes nu uiteraard!
En die van boven doe ik savonds als Nayaro na bed ga toch al wel meteen dicht, mijn broer kon namelijk vroeger van de een op de andere dag uit zijn bedje klimmen!
Nou en ik heb Nayaro een beetje geobserveerd, die denkt dus gewoon dat hij na beneden kan lopen he op de trap!:expressionless: haha
Dus kwil da echt niet meemaken dat hij ineens met een klap beneden ligt, omdat hij miss wel op me broer lijkt! ha ha ha .

Deurklinken heb ik me ook nog niet in verdiept, maar ik heb Nayaro’s deur ook altijd op een kier staan, dus tegen die tijd kijk ik wel weer even hoe ik dat oplos!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

GJ onze zoon slaapt nu 2 dagen in een gewoon bed, hij is nu 2 jaar en 2 maanden en meneer vond het ook nodig om uit zijn bedje te klimmen.

We hebben het bed opgezet en hem er direct in laten slapen, het ledikantje hebben we ook direct uit zijn kamer gehaald. Ik zei tegen hem dat een ledikantje voor baby’s is, nu wil hij er niet meer in, omdat het voor baby’s is.

1ste nacht was brullen en er steeds uitlopen, de deur dicht gedaan zodat hij er niet uitkon. Vijf minuten laten brullen en weer terug leggen, gisteren duurde het een half uur, vandaag maar 5 minuten. Hij lag nog wel even te kleppen in zn bedje, maar bleef gelukkig wel liggen. Vanmorgen had hij een stickertje gehad omdat hij zo goed in zijn bedje had geslapen, morgen dus weer eentje. Stickertjes vindt hij echt helemaal geweldig en het is een goedkope beloning!!

Jada klom echt al rond de 16 maanden uit haar bedje, vond het levensgevaarlijk, dus hebben we haar vanaf 1,5 een gewoon bed gegeven, sinds we 's avonds een goede “grote meid” bed routine hebben aangenomen gaat ze er niet uit, 's nachts nog wel 1 keer, rond 3 uur komt ze altijd bij ons liggen. Dit vinden we nu nog wel okay omdat ze ook wel vaak bij ons sliep (wij deden co-slapen tot 12 maanden en soms zelfs daarna) mar dit willen we langzaam terugbrengen en ook haar tut willen we langzaam wegnemen, na is ons doel dat ze vanaf 3 jaar geen tut meer heeft en ook niet meer uit bed komt totdat de wekker gaat! We zullen zien

hoi

toen jordy voor eerst in meegroeibed ging
bleef hij altijd lief liggen kwam nooit zijn bed
uit ook smorgens niet
hij wachte altijd keurig op mama
en hij was bijna 2

dit duurde tot hij 3,5 was
toen kwam hij wel steeds zijn bed uit
warom…weten we niet
maar ook wij hebben toen de klink omhoog gezet
en ook de eerste keer toen die dat doorhad werd hij erg boos
maar vanaf diezelfde dag is bij erna weer rustig gaan slapen

daarbij deed ik altijd later na een uurtje ging kijken bij de kids
gewoon zijn deur weer op een kier
mocht er wat gebeuren kan-kon die altijd gewoon naar ons toe komen

vanaf volgend wekend krijgt onze jongste ook haar grote bed
omdat ze nu steeds uit het ledikantje klimt
en pakken wij t gewoon weer hetzelfde aan

dus als klink omhoog je een slecht gevoel geeft ivm als er wat gebeurd
kan je de deur altijd gewoon open zetten zodra je kindje slaapt

groetjes wendy

Wij hebben voor kevin een live time aangeschaft, Hoogslaper met glijbaan die ook laag kan. Misschien dat je daar iets aan hebt mini boy?

groetjes