Rico kan dus nu op zijn buik rollen en dat is allemaal prachtig, alleen doet ie dat dus met zn slaapzak aan ook in bed. eerst had ik er een dekentje overheen liggen nog…maar goed die laat ik nu maar weg aangezien hij er ook onder kan kruipen (aangezien hij elke keer met zn hoofd bij het voeteinde ligt)
maargoed door dat hij dat nu telkens doet kan hij dus niet slapen…roept en huilt dan…kan m moeilijk zo laten liggen elke keer dus…
iemand tips?
In bed op buik rollen
Helaas inge, je zult moeten lopen tot ie ook weer terug rolt. Dat had ik met Morgan ook.
Groetjes,
Michèle

Inderdaad, je kan er niet veel aan doen behalve geduldig afwachten. Erik rolt ook op z’n buik en slaapt tegenwoordig ook zonder lakentje en dekentje. Hij rolt ook terug, dat zal Rico straks ook lukken hoor. Lijkt me niet veel met ruimte te maken te hebben. Je zal toch geen smaller bed hebben dan wij denk ik?
Groetjes!
oooh lastig he ik ken het, Joey kan ook best terug rollen maar hij vertikt het als hij in bed ligt, dan mag ik er voor op draaien
Even over dat dekentje, ik heb nog wel een deken in Joey’s bedje… Moet ik die er nu per direct uithalen dan? Dat lijkt me zo kaal… En koud ook best wel. Hij slaapt 's nachts in een slaapzak en een pyama, maar het is wel een dunne zomerslaapzak, en het word toch niet warmer dan een graad of 17 in zijn kamertje… Is dat niet te koud?
Groetje Anouk
[img]http://b1.lilypie.com/pPLip2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />
ja ik heb t er ook niet zo op de deken weg. ook omdat rico een kleumpie is De ka zei laatst dat als je n dekentje gebruikt je de achterkant niet moet instoppen en de zijkanten wel, want als ie achterste voren daarin kruipt “vind” hij tenminste wel n weg naar "buiten"
snapje?
Ik denk idd dat je niks kan doen aan de beweeglijkheid van Rico. Mijn schoonmoeder wil dat we Tim gaan vastleggen, omdat dat vroeger ook heel gewoon is. Maar ik wil dat gewoon echt niet, dan maar niet slapen en door het bed heen woelen. Echt niet dat mijn kind vastgelegd wordt, dat vind ik echt veel gevaarlijker dan wat hij nu doet. Ik vind Tim soms ook in de meest rare houdingen terug in zijn bed. Soms ligt hij andersom in zijn bed. Ook is hij de laatste paar weken ineens heel veel op zijn buik aan het slapen. Ik laat het maar zo, want ondanks zijn beweeglijkheid slaapt hij gewoon prima.
Groetjes,
Sandra
ow das een goeie Inge! Dan ga ik dat voorlopig doen. helemaal zonder deken zie ik niet zo zitten…
Groetje Anouk
[img]http://b1.lilypie.com/pPLip2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />
Ik zag zonder deken ook echt niet zitten eerst, terwijl het echt niets uitmaakt blijkt nu. Hij slaapt nog net zo prima in een pyjama en een zomerslaapzak zonder mouwtjes. Het is rond de 19 graden op z’n kamertje meestal.
Groetjes!
hmm nu begin ik heel erg te twijfelen wat ik moet doen hoor… Bij Joey op de kamer is het wel een stuk kouder dan 19 graden. We hebben een oud huis zonder dubbele beglazing boven. Als het buiten erg koud is of heel hard waait is het op zijn kamer al gauw 16 graden… kan dat dan ook wel met alleen een slaapzak? Om nou om deze reden 's nachts de verwarming aan te laten in deze tijd vind ik ook weer zo raar…
Groetje Anouk
Dylano slaapt overdag wel zonder zijn deken maar 's nachts niet vindt ik ook te koud en ik merk wel dat hij zonder zijn deken meer zijn bed doorgaat als met maar hij rolt wel zelf terug altijd
Groetjes Michelle
Ik heb Joey een half uur geleden in bed gelegd zonder deken, maar hij is nog steeds wakker. Normaal slaapt hij binen 10 minuten… Ik hoop maar dat het nog wat word. Als ik nu de kamer op ga om de deken er over heen te leggen wil hij er uit, dus das geen optie!
Groetje Anouk
Had dylano de eerste keren ook die dacht wat is dit nu? hahahaha. Nu is hij eraan gewend en het is ook net of hij weet nu hoef ik niet zo’n hele lange nacht door
Inderdaad is het hier nu ook altijd eerst spelen in bed en dan pas slapen, maar hij huilt er nooit bij dus dan laat ik hem maar.
Groetjes Michelle
Ach ik zet maar even door, ik moet er ook niet aan denken dat ik hem op een dag onder de dekens vind. Ik moet wel zeggen dat ik Joey tot nu toe smorgens meestal zo in zijn bed vind als ik hem er 's avonds in heb gelegd. Overdag wil hij nog wel eens totaal anders of op de buik liggen.
Hij is nu begonnen aan de ooooooooh en aaaaaah sessie wat betekend dat hij binnen 5 minuutjes slaapt dat gaat altijd met een hoop gekreun gepaard, hahaha!
Groetje Anouk
Hahahahahaha, dylano heeft ook een keer onder zijn deken gelegen was hij kiekeboe aan het spelen Vond het ook niet zo’n geslaagd idee maar was maar 1 keer heb het nadien wel ff in de gaten gehouden. en mijn dochter heeft altijd met deken geslapen, Nu nog
Groetjes Michelle
whoehoee rico ging gisteren avond na de laatste fles heel zn bed door, zijn slaapkamer zit langs de huiskamer en ik hoorde 3x KNAL KNAL KNAL, en een kei harde gil (van plezier ofzo) dus ik ging kijken, weer “knal!” was ie dus van rug op buik en weer terug enz enz aan’t rollen en ondertussen stootte hij zn koppie elke keer maar het deerde hem niet eens hahah, het was prachtig om te zien had het moeten filmen. de whoehoee geld dus niet voor het hoofdstoten maar dat ie trug kon rollen
ja weet je kijk als ie op zn buik slaapt ben ik bang dat ie zeg maar met zn mond op het matras komt en zo doorslaapt en ja wie weet wat er allemaal kan gebeuren dan en die gedachte maakt me gewoon bang. kijk…overdag oke maar als dat s’nachts gebeurd kan ik m dus niet in de gaten houden. dat is wel kaa uu tee om het zo maar te benoemen
hij is nu onwijs vrolijk…en mama is dus ook helemaal blij, het vakantiegeld is ook binnen en het geld van deze maand. dus mn vriend is nu boodschappen doen en ik moet zo naar de dokter voor een inslaper want dat gaat nog helemaal nergnes over.
Wat goed van Rico, zie je nou wel! En hij is oud genoeg om z’n hoofdje te draaien hoor, als 'ie op z’n buik ligt. Hij zal er zelf echt wel voor zorgen dat 'ie kan ademhalen.
Enne, jij moet een inslaper halen? In de zin van slaaptabletjes? Waarom slaap jij zo slecht dan?
Groetjes!
ja maar ik ben altijd bang voor wiegendood en dat schijnt tussen week 1 en het 1ste jaar voor te kunnen komen (oke kleine kans maar hij is er wel) en aarom vond ik buikslapen niet echt een lekker idee zeg maar…
enne inslaper ja… in de zin van een INslaap tablet. (geen doorslaper dus want moet wel alert kunnen blijven) ik kom gewoon s’avonds niet in slaap, vanacht was ik om half 2 s’nachts nog aan het spoken en was gewoon klaarwakker en dat breekt me overdag gewoon op. ik denk vanwege de drukte overdag en dat geklungel met rico’s gezondheid enzo dat ik daar een beetje van overprikkelt ben ofzo en daardoor niet in slaap kom s’avonds.
maargoed ik heb m dus gekregen ga ik net naar de apotheek mag ik doodleuk 13 euro betalen daarvoor. tja dan laat maar zitten, niks wordt meer vergoed tegenwoordig en daar heb je dan zo’n dure verzekering voor…ik ga dus echt wel een minder uitgebreid paket nemen als toch niks vergoed wordt pfffffff.
pak wel een valdispert voor de nacht (homeopatisch) en kost maar een paar euro geloof ik.
oh en trouwens. rico vind op zn zij slapen ineens leuk:S (kijk maar is op mn hyves hoe hij terecht is gekomen)