Ik wil wel hij niet update

hoi even een vraagje ik zou er heel graag een vierde kindje willen ondanks dat het nu al een drukke maar gezellige boel is maar mijn man wilt er niet aan denken om er nog eentje bij te krijgen voornamlijk om zijn leeftijd hij is pas 35 ik 26 hoe kan ik hem overhalen heb al alle voor mij logische reden aan hem uit gelegd en moet ik hem wel overhalen of moet ik het naast me neerleggen en dus de droom van een dochter opgeven begrijp me niet verkeerd hoor ben dolgelukkig met mijn drie jongens en ook al zou de vierde een jongen zijn is dat ook heel welkom natuurlijk gezondheid is het belangrijkste
heeft iemand hier ervaring mee of een tip om mijn man zover te krijgen??

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 20 Nov 2009 15:18:20

Gouden tip: niet overhalen! Dan begin je op verkeerde gronden aan een 4e kindje en dat kan alleen maar voor spanningen zorgen. Als hij niet wil, dan wil hij niet. Heel verdrietig voor jou, maar het is niet anders.

Droom niet van een dochter, want die garantie krijg je niet. Je kunt net zo makkelijk weer een zoon krijgen.

Droom maar gewoon van leuke schoondochters. Een vierde willen omdat je zo graag een dochter wilt, is geen goede reden om nog een keer zwanger te raken.

Groetekes, Sje

Mjah… Wat Sje zegt inderdaad.

Maar kan me ook wel indenken dat het heel moeilijk is om je droom op te geven…

hey sje

o ja ik weet dat er geen garanties zijn op het geslacht haha daarom zeg ik een zoon is natuurlijk ook super welkom zolang hij/zij maar gezond is
mijn schoonmoeder heeft 8 zoons geen dochters dus daar weet ik alles van hahaha
als kind droomde ik al van een groot gezin…maar ik bedoel 36 zeg jeetje dat is toch zeker niet te oud om nog een kind te krijgen (krijgen niet nemen) ik bedoel er zijn zat mensen die dan aan de eerste beginne dus of dat nou een goeie reden is om er niet aan te beginnen ben ik het niet mee eens

en ja schoondochters komen er ook wel en kleinkinderen hahaha

het blijft jammer maar misschien moet ik me er werkelijk bij neerleggen

groetjes

Heel moeilijk, maar probeer het naast je neer te leggen. Als hij niet wilt, wilt hij niet. Een 4e kind betekend ook de verantwoording, de zorg en de kosten voor 4 kinderen.
Als je hem overhaald staat hij er niet volledig achter en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Je krijgt straks vanzelf er nog 3 kinderen bij.

Ha Gelukkig doet de leeftijd van een man er minder toe
Mijn was net 1 dag 42 toen hij zn tweede kreeg
En hij zal 43 zijn als de derde voor hem geboren mag worden

Maar je kan iemand idd niet dwingen Sprak zei uit ervaring De enige reden dat mijn ex en ik uit elkaar gingen was de kinderwens

De enige tip die ik je kan geven Praat erover en maak duidelijk wat het voor jou betekend Maar respecteer ook zijn mening als hij niet wil
Kom er misschien over een maand of twee nog eens op terug om te peilen hoe de zaken er dan voor staan Maar ga niet lopen pushen in de tussentijd Werkt alleen maar averechts

Lilypie Second Birthday tickers

[img]http://lbdf.lilypie.com/bBOJp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

mmmh had stiekem gehoopt dat jullie aan mijn kant stonden hahaha nee hoor ik begrijp het wel en tuurlijk wil ik dat hij er hondert procent achter staat en 4 kids brengen een hoop drukte mee en verantwoording en kosten maar mijn lijfspreuk is waar er twee zijn kan een derde bij dus bij een derde ook een vierde

en ook al ben ik pas 26 in mijn familie worden de meeste vrouwen tussen hun 30 en 35 onvruchtbaar (om het maar op zijn directs te zeggen) ja das geen zekerheid dat het bij mij ook zo is maar de kans is wel groot dus als het gebeurt moet het wel op een niet te lange periode besloten worden

uitelkaar gaan om mijn kinderwens doe ik niet want ik ben gezegend met drie prachtige kids maar goed een droom is iets waar je op hoopt dat het uitkomt
maar ik zal hem wat minder pushen hahaha tja breng het nu elke dag op tafel
wie weet komt het nog en anders wacht ik maar op mijn schoondochters en kleinkinderen dan heb ik wel de lusten niet de lasten hahaha ook leuk

groetjes

Dromen mag altijd
Ik wou graag 3 kids Maar of dat nog gaat lukken
We zien het wel
Ik ben al heel blij met die ene Zoal jij happy bent met je 3
En ik snap de wens wel hoor
Maar weet ook dat pushen en het elke dag op zn bord leggen echt niet werkt
Laat het even Misschien komt het er ooit nog van
En ondertussen GENIET van je 4 mannen
Gr Linda

http://lb2f.lilypie.com/KuIep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/bBOJp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Ik zou ook zeker niet gaan pushen bij je man. En het iedere dag op tafel brengen zou ik ook zeker niet doen. Natuurlijk begrijp ik je standpunt en is het erg moeilijk iets op te geven wat je graag wilt. Als jij iedere dag begint over een 4e werkt dit alleen maar averechts. Je man zal dit niet op prijs stellen en hier alleen maar steeds bozer over worden. Wat alleen maar meer spanning in jullie relatie meebrengt en dat wil je toch ook niet. Wees heel blij met je mannetjes en je man weet dat jij graag een 4e wilt. Mocht hij dus van mening veranderen dan hoor je dat vanzelf wel van hem. Maar stop echt met pushen, want je relatie komt anders echt onder druk te staan. En dan heb je straks een mannetje minder om het maar even hard te zeggen.

Sterkte, want het zal niet makkelijk voor je zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

ja ik begrijp het en ik zal me er bij neerleggen en hopen dat hij er ooit op terug komt en zo niet dan is dat spijtig maar niet het einde van de wereld ik heb drie gezonde jongens en dat is al heel wat denk niet dat het makkelijk word maar ja thats life

bedankt voor jullie reacties en tips

groetjes

35 is zeker niet te oud. Kijk eens naar al die bn-ers en de sterren in Amerika, op welke leeftijd hun allemaal kinderen krijgen.
Ook de vrouwen zijn dan al rond hun 40ste.

Mijn vriend wou ook niet in het begin… Naja oke dan houdt het op, gelukkig kwam hij er op terug, om voor zijn zoon een broertje/zusje te krijgen.
En voor ons zelf uitteraard ook…

Hoop ook voor jou dat je man er op terug komt!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

o ja een vijfde heerlijk ik heb altijd gezegd dat ik er het liefts 8 wilde nou ben ik daar echt wel op terug gekomen hahaha maar ja dat zei ik toen ik er geen had he
toen was ik nog zo lekker naief
hij is zelf opgegroeid met 7 broers waarvan er een onlangs is overleden en zijn andere broers hebben stuk voor stuk 5 of meer kinderen dus eigelijk had ik gedacht dat wel goed zat maar goed hij kan natuurlijk ook goed bedenken hoe dat is zon groot gezin en dat weet ik ook allemaal wel. teminste als ik met mijn verstand kijk maar mijn hart zegt iets anders meestal luister ik naar mijn hart misschien moet ik mijn verstand deze keer voor laten gaan.
financieel zouden we het ons wel kunnen veroorloven nu maar ook als we een goeie planning maken in de toekomst wat studies betreft.
tevreden ben ik natuurlijk wel hoor ik bedoel ik mag in mijn handjes knijpen met drie gezonde kids ben me er goed van bewust dat niet iedereen dit geluk kan meemaken.

maar ja over twee jaar gaat de kleine naar school en dan blijf ik over ik word nu al gek als ik dr aan denk geen baby om me heen ik zou niet weten wat ik moet gaan doen dan
mijn leven is kinderen vanaf mijn 18 heb ik mijn kids om me heen.

tuurlijk zou ik graag een dochter willen maar dat is niet het belangrijkste en dat is ook niet de reden waarom ik er nog een wil (he het klinkt zo raar alsof je een pup wilt maar dat bedoel ik niet hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

vanochtend werd ik wakker met het nummer van guusje nederhosrt zolang ik dromen kan… hoe kom ik daar nou op heb dat al in jaren niet gehoord hahaha zegt dat iets of… hahaha

groetjes

Wat de leeftijd van je man betreft, heb je gelijk, het is zeker niet te oud. Mijn man was 34 toen onze oudste geboren werd (ik 35) en hij was 35 toen de jongste kwam. Dus niks mis met die leeftijd.

En “ja maar dan ben ik een oude vader, en dat vind ik niet leuk voor mijn kinderen” is geen argument want je bent zo oud als je je voelt.

Ik ben nu 41, heb 2 meiden van net 6 en bijna 5 en ik ben een leuke jonge gekke moeder. Vriendinnetjes van mijn meiden vinden het erg leuk om hier te komen spelen omdat onze meiden zo’n gekke mama hebben.

Je hebt er mama’s van nog geen 30 bij die kei-serieus zijn en nooit eens grappig of gek doen. Dus biologische leeftijd zegt helemaal niks.

Ik denk dus ook dat het argument leeftijd niet het echte argument van je man is. Ik denk eerder dat hij gewoon voelt geen 4e te willen, dat hij er de vinger niet op kan leggen waarom hij dat zo voelt maar dat hij wel het idee heeft (omdat jouw wens zo sterk is) dat hij met argumenten moet komen omdat jij anders mogelijk langer en dieper door blijft praten over een vierde.

Vraag het hem maar eens of dat zo is.

Groetekes, Sje

Oh laat me erg moeilijk zeg… je hebt dan stiekem toch een wens maar manlief staat er niet achter. Hoe jong is de jongste? Net 2 toch als ik me goed herinner? En hij slaapt toch al die tijd bij jullie op de kamer? Of nu niet meer? En is snachts veel wakker? Of nu ook niet meer … (wat een verhoor hé) maar misschien is dit de reden wel dat je man zegt … het is genoeg voor mij?!

Kan me dan nl wel voorstellen van je man. Dat als je al die tijd/ jaren … niet samen kan slapen en gebroken nachten heb… dat je er dan heel veel voor over heb om daar eindelijk ‘rust’ in te vinden.

Sommige mensen kunnen ook geen meisjes krijgen … weet eigenlijk niet waarom. Bij mijn vriendin in de familie zijn al veel kleinkinderen maar … alleen maar jongens! Heeft wel een oorzaak maar ik weet niet meer wat…

hoi sje

ja dat had ik dus ook al gedacht en gezegd tegen hem maar dan komt hij met het verhaal dat hij over 15 jaar dan is de oudste 23 en de jongste 17 vrij wilt zijn om een wereldreis te maken maar ja ze of je nou twee jaar later gaat maakt toch niet heel veel uit maar wellicht heb je wel gelijk en weet hij ook niet waarom hij niet wilt maar wel dat hij het gewoon niet wilt

hoi mini boy

ja de jongste is net twee en slaapt nog steeds bij ons in bed word gelukkig niet vaak wakker maar mijn man is juist degene die niet wilt dat hij bij zijn broers op de kamer gaat en of in zijn eigen bedje dat heeft met zijn cultuur te maken daar slapen de kids tot de leeftijd van 7 jaar bij de moeder op de kamer nou de grens was bij de tweede op zijn 4 de verjaardag toen kreeg hij een groot bed en een eigen kamer , delend met zijn grote broer.

ik zoek idd een reden van waarom niet maar misschien heeft hij die gewoon niet iets om over na te denken voor me

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 30 Oct 2009 10:13:28

Probeer het naast je neer te leggen… wie weet komt hij zelf (ooit) met het idee om toch een 4e kindje te willen… Pushen heeft geen zin… en blijven zoeken naar een reden brengt soms ongemerkt ook frustraties met zich mee…

Wat zou dat een mooi kado voor jouw zijn!

tja ga me best doen

Heeft hij goede argumenten om geen 4de meer te willen? Want dat kan ik er niet goed uit op maken?
Want alleen een nee werkt niet, hij moet ook aandragen waarom niet.
leeftijd is onzin, ikzelf was 22 bij de oudste en 40 bij de jongste en daat zit niets tussen als een miskraam.
En ik voel me ook nog jong hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

de enige argumenten die hij aanreikt is de leeftijd vind ik ook onzin en de wereldreis over 15 jaar nou wat mij betreft kan dat ook over 17 jaar haha maar misschien heeft sje wel gelijk dat hij zelf niet weet waarom hij niet wil maar wel weet dat hij niet wil en moet ik het dus naast me neerleggen en niet naar de reden gaan zoeken en dus niet gaan vragen smeken pushen oid gewoon loslaten t zal niet makkelijk worden en ik zal echt de kriebels nog wel een tijdje behouden maar we zien wel

groetjes

Mag ik een brutale vraag stellen?? Als je jongste een meid was had je dan ook een nog een 4e gewild.
En nog iets brutaals, als ik jou zo hoor over dan heb ik geen baby meer om me heen klinkt alsof je al heel jong last hebt van een lege nest syndroom. Maar troost je het duurt nog tot hun minimaal 18 als het goed is voorze weggaan.

Maar ik zou als je man echt niet meer wil het naast je neerleggen. Wij willen nog graag een tweede, maar zeggen we erbij als het gegeven is. Meer wil ik niet en zou ik niet aan kunnen (zwangerschappen dan). Mervin wilde er altijd het liefst drie totdat is zag wat een leidensweg mijn laatste tremester was en de bevalling. Ik heb het er ook nog maar 1 keer voor over

Groetjes,

Michèle