Ik wil even wat kwijt! (UPDATE)

Sinds vorig jaar September heb ik een baantje van 4uurtjes in de week… schoonmaken op een advocatenkantoor…Nu denken jullie vast van pffff wat is nou 4uurtjes… maar die 4uurtjes werken kan ik ook wel ergens anders goed voor gebruiken de laatste tijd.
Ik houdt het al bijna niet meer vol door mn zwangerschap om intotaal 4uur lang schoon te maken en daarbij ook mn eigen huis nog te onderhouden.

Nou ben ik vandaag gebeld, of ik Dinsdag op kantoor wil komen omdat er een aantal dingen niet goed schoongemaakt word.
Nou daar kan ik heel goed in komen, want ik heb er eerlijk gezegt ook helemaal geen zin meer in.
Elke keer als ik er geweest ben heb ik harde buiken en moet me er gewoon toe zetten om te gaan.

Hun weten nog niets van mijn zwangerschap af puur omdat ik na hun werktijd werk en ze dus niet zie.

Ik zou heel graag willen stoppen, maar kan dat KLEINE beetje geld ook wel weer gebruiken om mn autootje te onderhouden.
Het liefst zou ik iets thuis doen, maar ja “wat” is dan maar de vraag.
Ik zie er nou al heel erg tegen op om naar kantoor te gaan dinsdag en dan commentaar te krijgen, en uitleggen dat ik zwanger ben.

Aan de ene kant denk ik van nou ik wacht nog even af tot na mn zwangerschaps verlof, maar aan de andere kant trek ik het gewoon niet meer, en moet toch ook aan mezelf denken…maar ja dan kan ik mn auto wel weg doen, en dat wil ik liever ook niet.

Ik weet niet wat ik moet doen, kunnen jullie me tips geven??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 15 Jun 2010 16:24:54

Ja, lastig… je kunt zelf het beste bepalen wat je leuk vindt, kan en aankan.

Ook voor thuiswerk geldt dat denk ik. Mijn moeder heeft altijd thuisgewerkt zodat ze voor ons thuis kon zijn. Zij deed correctiewerk voor Elsevier en de Staatsuitgeverij. Maar ja, daar was zij goed in, ik weet niet waar jij goed in bent. Voor thuiswerk zijn er niet heel veel opties, geloof ik. Wel in combinatie met een baan op kantoor of wat dan ook en een dagje thuis, maar echt puur en alleen thuiswerkbanen, ik zou er niet zo gauw een weten (behalve wat mn moeder deed)

Dus, ja de afweging is aan jou. Ook wat betreft de auto. Volg je hart in wat je balngrijk vindt, waar je je goed bij voelt en of jullie het finacieel allemaal redden.

In elk geval veel succes met je keuze meid!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Je moet even thuiswerk googglen er zijn wel dingen te vinden alleen let niet allemaal zijn even eerlijk. En van je auto tja dat is iets dat je voor jezelf uit moet maken. Ik heb er geen auto dus ik kan niks zeggen.

Groetjes,

Michèle

hmm…
ik zit te denken maar je hebt toch ook veel thuis werk?
al is het maar balpennen in elkaar draaien, staat wel je huis bomvol spullen maar het verdient best aardig.
zo heb je ook dat je thuis mensen moet bellen voor enquetes of dat je brieven moet schrijven voor bedrijven o.i.d
moet je maar eens in de krant kijken dan staat er vaak wel wat bij… of misschien via internet wat zoeken?

Dank jullie wel… Ja mn auto is mn alles om eerlijk te zijn… Zo kom ik nog eens ergens… en kan ik makkelijker weg straks ook met 2 kinderen.
Ik denk dat we het financieel wel zullen redden maar toch…

Heb nog zoveel twijfels…

Ik zou in elk geval stoppen met het schoonmaakwerk. Je vindt er niks aan en hebt ook nog eens pijn nu door je buikje. Dat is het niet waard lijkt me! Ik weet niet hoeveel je ermee verdient en of je dat kunt missen, maar ik heb liever dan wat minder centjes dan dat ik iets tegen mijn zin in doe! Ik zou echt dinsdag aangeven dat je inderdaad wat makkelijker bent geworden in het schoonmaken, omdat je pijn hebt. Dan kun je zeggen dat je om die reden wilt stoppen.

Dat autootje, dat snap ik. Ik heb zelf ook nog een eigen Pandaatje en dat is eigenlijk niet nodig, twee auto’s voor de deur, maar ik kan het ook niet missen. Je bent veel mobieler! In de belasting is 'ie niet eens zo duur…Ik wil 'm ook houden. Inge noemt al wat dingen op die je thuis kunt doen. Maar ik ken inderdaad ook mensen van vroeger die lampenkappen in elkaar zetten en hun huis stond dan wel bomvol met leren huiden en kappen! Maar je kunt ook andere dingen doen thuis. Ik zou even googlen.

Is het alleen je autootje dat de keuze zo moeilijk maakt trouwens?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Chris en ik hebben gister avond even om de tafel gezeten…en het geld wat ik verdien 177 p.m kunenn we wel missen.
Gelukkig maar!

Dank je Rainbow, nu weet ik ook precies wat ik moet zeggen op mn werk… Dat ik er inderdaad makkelijk in ben geworden door de pijn in mn buik.
Mn autootje was inderdaad datgene wat me heel erg dwars zat.
We zitten straks met 2 kinderen en 1 auto.
We willen straks toch graag een ander autootje wat op LPG-G3 loopt, dat scheeld enorm veel in de kosten… en iedereen denkt altijd dat het duurder is in belasting maar dat is ook maar 5 euro… En mijn ouders hebben een volle tank voor 15 euro… Dus dat compenseert elkaar weer…

Nou goed… Chris wou het anders wel van me overnemen, maar dat vindt ik ook zo zielig… heeft ie 2banen…alleen omdat ik het niet meer kan…
Maar goed… Ik ben er helemaal uit… ik ga er mee stoppen, en ga liever iets anders zoeken wat ik wel leuk vindt…

Dank jullie wel!!

goed gedaan meid!
wel erg lief van je man dat hij dan 2 banen wilde nemen… maar had je nog nagedacht over thuiswerk?
Wat ik zei het is wel heel lief van m, maar dan zie je m veel minder en de kinderen ook… dat zou ook heel jammer zijn en ik denk dat dat ook niet is wat hij wil.
Fijn dat jullie in ieder geval een oplossing hebben.

Oh wel lief van Chris maar dan zien jullie elkaar helemaal niet meer. Maar gewoon om je heen kijken meid enne google is the magic word

Kijk hier eens op

http://www.thuiswerkbank.nl/publiek/aanmelden.aspx

Groetjes,

Michèle

Het is inderdaad heel erg lief van hem dat hij het wel wil overnemen…
Het is alleen de woensdag avond 1 uurtje, en zondag 3uurtjes…
Dus dat maakt opzich niet zo heel erg veel uit…

Zal ik Dinsdag wanneer ik moet langs komen zeggen dat ik wil stoppen? Of moet ik ze morgen even bellen om mede te delen dat ik er graag van af zie… Maar dat mijn vriend het wel van me over wil nemen?
Of helemaal stoppen en zelf een vervanger zoeken? Dat moet hier n.l

Zelf een vervanger zoeken?? Was dat voor onzin?? Als jij ontslag neemt dan heb je als het goed is een maand opzeg termijn en dan moeten zij voor iemand anders zorgen, das de arbo wet geloof ik.

Groetjes,

Michèle

Dat vrouwtje wat ik nu ben komen te vervangen, moest ook zelf iemand anders zoeken… Ik heb verder geen opzegtermijn…als ik wil kan ik morgen bijv. al weg. mits ik zelf een vervanger heb…

Heb je een contract??? Zo nee kunnen ze je nergens aan houden. Want stel dat je niemand vind, zit je er misschien je hele zwangerschap aan vast.

Groetjes,

Michèle

Ik heb wel een contract, Ik heb hem even doorgelezen, en er staat in : dat ik een arbeidsovereenkomst ben aangegaan van 1jaar dus ik moet officieel tot 18 september 2010, zonder dat hiervoor enige opzeggingshandeling noodakelijk is.

Als ik goed functioneer word deze overeenkomst omgezet in een contract van onbepaalde tijd.

Dus ik kan niet stoppen nu??? pas na 18 September??

Nee volgens mij moet je een opzegtermijn hebben van 1 maand. Ken je iemand die de wet een beetje kent?? Die het door kan kijken??

Groetjes,

Michèle

Ja hoor, je kan wel stoppen, je hebt gewoon een opzeg termijn van 1 of 2 maanden, dat geld voor iedere werknemer in nederland.
Maar je kunt het ook anders doen he, ik bedoel, als het werken niet meer lukt door je zwangerschap, kun je ook de ziektewet in gaan, wordt voor hun 100% vergoed en jij behoudt je geld ook nog!!

liefs woezel

Jaa dat zou ik ook kunnen doen inderdaad… gewoon de ziektewet ik gaan…
Weetje wat het is, Dinsdag moet ik bij hun komen, maar eerlijk gezegt durf ik ze niet eens onder ogen te komen :blush: Klinkt heel raar… en ik probeer ook echt wel mn best te doen daar… maar ben nu 17 weken zwanger en heb er nog niets over gezegt…

Zal ik gewoon maandag bellen? dat ik me ziekmeld ivm mn zwangerschap?

Je moet 3 maanden voor bevalingsdatum melden dat je zwanger bent dus met 17 weken ben je vroeg zat. Niet zo zorgen maken das ook niet goed voor je buikje.

Groetjes,

Michèle

Nee ik weet het Michèle, maar maak me al gauw druk als het gaat om werk of bazen.

michele ik heb ook even op de door jou genoemde site gekeken en ik vraag me af waarom moet je betalen voor thuiswerk? en dat is niet alleen bij deze site maar bij best wel veel van dit soort sites
misschien weet jij het want ik zou dolgraag thuiswerk gaan doen maar ik ben wat dat betreft wel wat angstig voor oplichting enzo

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag