Ik weet het niet meer

Ben het helemaal met jullie allemaal eens, maar vind het ook wel een beetje hard om zo grappen te maken over de rug van iemand. We weten niets over de achtergronden van haar of over waarom ze het niet durft te vertellen tegen haar ouders (weet jij veel, wie weet heeft ze alle reden om het niet te durven). Ik wil alleen maar zeggen:

Annelies, een beetje dom van je en nu wel actie ondernemen in het belang van het kleine wezentje dat misschien in je groeit. Hoe langer je wacht, hoe meer onomkeerbaar het wordt. En dan heb je helemaal geen keuze meer en hoef je je ouders ook zeker niets te vertellen…dan zien ze het vanzelf.

Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Maar als iemand om wat voor reden dan ook bang is om aan de ouders te vertellen dat ze zwanger is, waarom zorgt ze dan bij voorbaat niet voor veilige seks? Of is dat nou heel raar gedacht van mij? Als je 17 bent dan zou je toch dat gezonde verstand moeten hebben of niet?

Dit is niet de eerste keer dat er zo’n topic geopend wordt en 9 van de 10 keer blijkt ook nog eens dat het een grappenmaker is die zich thuis zit te vervelen en het leuk vindt om hier de boel op stang te jagen met een nepzwangerschap, dus we weten op een gegeven moment niet meer welke potentiële tienermoeder we wel of niet moeten vertrouwen. Dan is het toch niet gek dat we er op een gegeven moment lacherig over gaan doen? En zeker als ze zich nu helemaal niet meer meldt, dan begin je je toch helemaal af te vragen hoe serieus de vraag was?

Nogmaals, in bed een grote meid, dan daarbuiten ook en kom ons niet om gouden tips vragen want we kunnen dwars door het computerscherm toch niks doen.

Groetekes, Sje

quote:
Judith, ik denk dat wij zo slim zijn.

Groetekes, Sje

Gelukkig zijn er dan nog mensen als wij! En die digitale condooms lijkt mij een gat in de markt!!

mriek,

ik ben het met sje eens je wilt niet weten hoeveel van die topics er zijn geweest en echt te gek voor woorden en altijd in vakantie.(nu toevallig niet)
Als je je oud genoeg voelt om sex te hebben zonder vaste relatie en ook nog eens onveilig moet je je ook oud genoeg voelen om het je ouders te vertellen!

Groetjes gytha

Helemaal mee eens hoor!

Tja, weet niets van die andere topics. Zit hier natuurlijk nog niet zo lang als jullie…

Wel irritant dan, vooral omdat ze het voor anderen verpesten.

Enne, Annelies dúrft zich hier denk ik niet meer te melden…die is bang voor jullie geworden…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Da’s dus inderdaad het lullige dat ze het verpesten voor de tienermoeders die wel serieus zijn en zich hier wanhopig melden.

Groetekes, Sje

ja sje, maar als het echt zo is merk je dat wel kijk maar naar Eva die is toch nog gezellig bij ons. Kijk en ik heb het ook lang voor me ouders verzwegen echt dom heel dom

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

quote:
ja sje, maar als het echt zo is merk je dat wel kijk maar naar Eva die is toch nog gezellig bij ons. Kijk en ik heb het ook lang voor me ouders verzwegen echt dom heel dom

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090118/CggG.jpg" alt=“Lilypie 4th Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m4.lilypie.com/trvKp1.png" alt=“Lilypie 4th Birthday Ticker” border=“0” /></a>
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://mt.lilypie.com/Rg4Mp1.png" alt=“Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker” border=“0” /></a>

Ik lieg hier echt niet over ik ga er toch niet over liegen :s
en ik ben zeker niet bang hoor jullie mogen best denken wat jullie willen
maar om dan zo iemand de grond in te trappen vind ik triest als jullie denken dat ik een van die neppers ben zeg het dan gewoon
maar ga dan niet zo doen !!

Als jij schrijft, “Ik heb geen vaste vriend en ik ben bang als ik zwanger ben dat ik het dan allemaal alleen moet doen” dan is het toch logisch dat het op ons overkomt alsof je bij wijze van spreken niet weet wie de vader is.

Je weet wie de vader is, dus dan is hij toch net zo verantwoordelijk voor het kind? En dan hoort hij toch alimentatie te betalen? Dus hoef je het toch niet alleen te doen?

Wat betreft: in bed een grote meid, dan daarbuiten ook een grote meid, dat zul je toch met me eens zijn dat we daar gelijk in hebben. En verwacht van ons ook niet dat we digitaal kunnen zien of je zwanger bent, daar heb je toch echt een test voor nodig! We kunnen niks voor je doen! En ook met je ouders zul je het zelf moeten regelen.

We krijgen hier veel topics met nepzwangerschappen van zogenaamde tienermoeders, dus het valt voor ons niet mee om te bepalen wat er nou serieus is en wat niet. Op een gegeven moment reageren we hier steeds prikkeliger op dat soort berichten. Dus sorry als al die neppers het voor je verpest hebben.

Groetekes, Sje

quote:
Als jij schrijft, "Ik heb geen vaste vriend en ik ben bang als ik zwanger ben dat ik het dan allemaal alleen moet doen" dan is het toch logisch dat het op ons overkomt alsof je bij wijze van spreken niet weet wie de vader is.

Je weet wie de vader is, dus dan is hij toch net zo verantwoordelijk voor het kind? En dan hoort hij toch alimentatie te betalen? Dus hoef je het toch niet alleen te doen?

Wat betreft: in bed een grote meid, dan daarbuiten ook een grote meid, dat zul je toch met me eens zijn dat we daar gelijk in hebben. En verwacht van ons ook niet dat we digitaal kunnen zien of je zwanger bent, daar heb je toch echt een test voor nodig! We kunnen niks voor je doen! En ook met je ouders zul je het zelf moeten regelen.

We krijgen hier veel topics met nepzwangerschappen van zogenaamde tienermoeders, dus het valt voor ons niet mee om te bepalen wat er nou serieus is en wat niet. Op een gegeven moment reageren we hier steeds prikkeliger op dat soort berichten. Dus sorry als al die neppers het voor je verpest hebben.

Groetekes, Sje

Nee jullie moeten niet meteen zo reageren, dit is voor het eerst dat ik op zo'n site kom. dus ik wist ook niet zo goed hoe ik het allemaal neer moest zetten ik dacht dat is wel een fijne site waar ik me verhaal kwijt kan margoed dan word er meteen zo gereageerd, ik ben het eens met jullie van wie groot is in bed moet et ook daarbuiten zijn dat klopt.. en dat zal ik ook zijn als morgen de test positief is. maar de rest was nergens voor nodig

17 jaar, en ondanks dat we het test advies meteen gaven, is deze klaarblijkelijk nog steeds niet gedaan. Een beetje naief verder om via internet te vragen hoe je het aan je ouders moet vertellen want tja, deze ken ik verder ook niet en er is domweg geen makkelijke manier om het ze te vertellen dan het ze gewoon vertellen. Een test is het enige wat een duidelijke uitslag geeft en ik denk dat je dat op je 17e wel al had kunnen weten. Als ik per ongeluk zwanger zou zijn geraakt en advies kreeg om meteen te testen, had ik meteen de volgende dag om 9 uur bij een drogist gestaan, maar aangezien dit niet zo is rijzen bij mij wederom de twijfels.
Wat je denkt over ons of verder dan ook doet moet je (uiteraard) zelf weten al hoop ik dat je nu even het belang van een eventueel wondertje voorop stelt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
17 jaar, en ondanks dat we het test advies meteen gaven, is deze klaarblijkelijk nog steeds niet gedaan. Een beetje naief verder om via internet te vragen hoe je het aan je ouders moet vertellen want tja, deze ken ik verder ook niet en er is domweg geen makkelijke manier om het ze te vertellen dan het ze gewoon vertellen. Een test is het enige wat een duidelijke uitslag geeft en ik denk dat je dat op je 17e wel al had kunnen weten. Als ik per ongeluk zwanger zou zijn geraakt en advies kreeg om meteen te testen, had ik meteen de volgende dag om 9 uur bij een drogist gestaan, maar aangezien dit niet zo is rijzen bij mij wederom de twijfels. Wat je denkt over ons of verder dan ook doet moet je (uiteraard) zelf weten al hoop ik dat je nu even het belang van een eventueel wondertje voorop stelt.

weet je laat maar. ik hoef jullie commentaar niet meer te hebben. ik had afspraak gemaakt bij de dokter en jullie reageren zo over tewijfels en die dingen allemaal vooral doen hoor ! echt ga zo door :d zullee wel veel mensen blij mee zijn

Annelies ik geloof toch dat je de ernst van je mogelijke zwangerschap er niet van in ziet
en ja zoals al vaker is gezegt als er een jong meisje hier komt met dat soort verhalen gaan er bij sommige van ons (waar ik er ook een van ben) alarmbellen rinkelen
We zijn in het verleden erg voor de gek gehadden door meisje die riepen ben ik zwanger
En ja er is hier nog een meisje Eva is het geloof ik die ook deze reakties heeft gehad maar die kwam snel op het forum om te vertellen hoe of wat
Jij laat een aantal dagen niets horen ja en dan krijg je dat soort reakties
Weet je een kindje is een wondertje en je mag zo dankbaar zijn als je een wondertje op de wereld mag zetten
Dus snap jou niet dat je niet al een test hebt gedaan
En nu roep je ik ga naar de dokter
Dus ja bij mij ook weer allemaal ???
EN ja dan kan je boos reageren zou ik misschien ook doen maar ja jij vraagt om advies en niet ik he

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ach tja, je kan wel boos zijn op ons maar ik denk eerder dat je je eigen gedrag maar eens even onder de loep moet nemen. Kijk ik kan ook gaan vertellen hoe ongelooflijk stom het is om dus onveilige sex te hebben met weet ik wie allemaal… En dan heb ik het ook nog eens over soa`s en andere toestanden. Ennnuhhhhm als ik je huisarts was zou ik daar echt wel mee komen hoor ! Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat je na het advies hier nog steeds geen test hebt gedaan, maar dus geduldig op een afspraak bij je huisarts gaat zitten wachten. Je wilt niet dat we de les gaan lopen lezen ( hoe volwassen is dat ? ) maar gaat wel naar je huisarts die dit hopenlijk ook zal doen.

Hoe dan ook hoop ik nogmaals dat je bij een eventuele zwangerschap in elk geval het belang van dit kleine wonder voorop stelt en ga er maar gerust van uit dat dit minstens 18 jaar ( + de zwangerschap op zich ) zal duren dan.

ja ik snap het ook niet helemaal je bent bang dat je zwanger bent, nou dan vraag je om tips en doet er niks meee. Als het zo is veel succes en vertel het gelijk aan je ouders voordat ze er op een andere manier achter komen en dat is niet leuk ik spreek uir ervaring. En nog een tip als je niet zwanger bent duik niet met jan en alleman het bed in.!!!

uhhhhhhhhhh gisteren zei je nog dat je een test ging halen en een reactie verder ga je naar de huisarts.
Ja hoor !!!
volgens mij worden we weer voor het lapje gehouden!

groetjes GYtha

quote:
Weet je een kindje is een wondertje en je mag zo dankbaar zijn als je een wondertje op de wereld mag zetten

Amen!!!

Annelies, ik hoop dat je hier van bewust bent en wij zijn moeders die heel goed weten wat er allemaal bij komt kijken als je zwanger bent en als het kindje er eenmaal is. Als jij dit zo’n leuke site vond, moet je ook de moed hebben hier terug te komen zoals Eva heeft gedaan. Daar kan ik respect voor opbrengen en niet voor meisjes die zich zomaar uit het veld laten slaan! Je hebt er zelf voor gekozen om onveilig met een jongen naar bed te gaan en dan moet je ook de consequenties nemen!

De adviesen die we hier gegeven hebben zijn goed bedoeld en als ik jou was deed ik echt een test en kan er eigenlijk ook niet bij dat je er zo laconiek over doet. Het komt bij mij over als dat je denkt, doen we even!!! Maar daar zul je wel achter komen.

En trouwens dit is een super leuke site en als je het serieus meent, kun je wat mij betreft terug komen en als je vragen of problemen hebt zullen we je dan zeker helpen.

Toedeloe!!

Ik ben het met de dames eens. Eva was wel al wat verder dan Annelies, maar zij is er ook nog steeds, maar goed afspraak bij de ha is voor mij eigenlijk al dat de gedachte wat te doen is gevormd wat heel jammer zou zijn. Anders zou je bij de verloskundige zitten. Nee ik ga je niet vertellen wat te doen, dat moet je zelf weten, maar mijn speeltuin mening staat nog steeds.

Groetjes,

Michèle

Lieve Anne-lies!

Trek het je niet aan wat ze allemaal zeggen Ik ben hier ook een tijdje lid geweest maar heb toen besloten dat de mensen hier ongelofelijk onrespectvol reageren en daarom kom ik hier niet meer met een uitzondering van nu… Ik las je verhaal en na alle reacties begon ik me zo erg kwaad te maken dat ik toch even moest reageren… De mensen op dit forum hebben geen eigen mening want ze zeggen in alles sje na kijk het zelf maar even na op alle topics die zijn geopend… En blijkbaar houden ze er graag wat sensatie in hier op het forum… Ik begrijp dat jij je erg aangevallen voelt als je als 17 jarige meid gewoon op een forum een vraag komt stellen en je krijgt dan dit! Ik heb maar een tip voor je en dat is dat je beter een ander forum kunt opzoeken (heb ik ook gedaan ) want hier zal het toch niet gaan veranderen … Ik kan je het forum wel geven waar ik nu ben is echt super gezellig daar en je krijgt geen domme reacties als je een vraag stelt…Mensen waarderen je daar hoe je bent!

En nu ik toch nog even hier ben wil ik je graag mijn advies geven…
Je hebt een fout gemaakt maar dat kun je nog goed maken doe allereerst een test om te kijken of het zeker is. Daarna zou ik het toch gelijk aan je ouders vertellen en zorgen dat je alles bijelkaar gaat krijgen om jou kindje een goed leven te kunnen bieden zorg dat je alles zo goed mogelijk op een rijtje krijgt en dan weet ik zeker als je er de moeite voor doet dat je een geweldige mama kunt zijn en je krijgt zeker weten een helehoop liefde ervoor terug… En ik weet ook zeker dat dit een les voor je is geweest zodat als je niet zwanger zult zijn je de volgende keer goed oplet en dubbele bescherming gebruiken zal…
Ik wens jou alle sterkte en vooral moed toe om het juiste te doen!

@ iedereen hier op het forum die nu weer met commentaar gaat komen leer eerst om mensen in hun waarde te laten jullie zijn ook niet perfect en hebben zeker weten ook fouten gemaakt in het leven…

oh ja en heb je eigen mening!!! kontekruipers zijn niet cool!
de rede waarom ik hier vandaag toch weer even mijn mening kwijt moest was omdat ik in eerste instantie mijn gebruikersnaam hier wilde komen verwijderen en het niet kon laten om even te kijken of de boel hier nog steeds zo onrespectvol was en ja hoor ik had gelijk in wat ik dacht…blij dat er ergens anders ook normale mensen zijn bij wie je wel je verhaal kwijt kunt!

toedeloe

joyce

nou joyce als je op een ander forum zit waarom lees je dan nog mee?? Nee we zeggen niet alles na van sje maar we zijnn het met elkaar eens. Ja ik ben ook een jonge moeder en was ook 17 dat ik zwanger raakte door de pil heen. En als je tips wil ben je welkom maar vind het onredelijk wat je nu doet dit forum zwart maken ga vooral zo door want je zegt precies hetzelfde als wat wij zeiden KOOP EEN TEST EN VERTEL HET AAN JE OUDERS.