Ik voel me zo verraden

Dit kan even een verhaal worden maar ik probeer het kort te houden. Tijdens mijn zwangerschapsverlof zijn er op mijn werk 2 afdelingen samen gevoegd. Toen ik weer terug kwam werkte deze al 3 maanden samen en ik had een beetje het gevoel dat ik, ja hoe zeg ik het goed, een beetje een vreemde eend in de bijt was.
Ook had iemand tijdens mijn verlof geprobeerd om mij te laten ontslaan. Dit is niet gelukt en hij werkt hier ook niet meer.

Maar goed de laatste tijd heb ik alleen maar werk erbij gekregen en dat is een beetje fout gegaan. Meerdere keren gaf ik aan dat ik het niet redde en meerdere keren was het komt goed. Ja nu komen er fouten omhoog en uitgerekend met een projectleider waar ik in het verleden regelmatig mee botste. Ik hou me in tegenwoordig maar dat is niet makkelijk. Ik ben iemand die direct is en dat weten jullie, Ik ben iemand met een grote mond en een klein hartje en ik kan keihard werken. Ook ben ik niet dom en heb ik ambities. Mijn teamleidster had al een paar keer gezegd, onder het mom van een geintje dat ik directe concurentie was voor haar.

Ik heb al meerdere gesprekken gehad sinds mijn verlof omdat niet alles lekker liep en elke keer paste ik mezelf aan. Tot nu. Ik kan mezelf niet meer aanpassen.

Nu ging het weer mis omdat ik zoveel werk had gedaan. Ik had wat fouten gemaakt en ik zou weer een gesprek krijgen. Dat was twee weken geleden en ik hoorde maar niks en niks, tot vanmorgen. Om 15.00 zou ik een gesprek hebben. Lokatie nog niet bekend. 15.10 ik wordt gebeld, ik moest naar boven. PZ zat erbij en het zou in mijn dossier komen. Er was een wisseling in het gesprek steeds. Dan ging het weer om dat mijn werk niet goed was toen weer dat mijn gedrag niet goed was, toen weer mijn fouten nou ja het was een hakketak gesprek tot het hoge woord eruit kwam, ik paste niet meer in het team. Ik beledigde en kwetste mensen en er waren te veel problemen met me.

Nou ken ik mezelf best goed dus ik had echt zoiets van what the f***. En ik moest maar veranderen. Eerst praate ik heel veel op de afdeling en dat moest ik veranderen. Nu praat ik weinig en was het weer niet goed dus ik zeg welke pad moet ik bewandelen dan. Ja dat moest ik zelf maar uitzoeken. Ik vraag wie heeft er een probleem met mij dat moest ik zelf maar uitvogelen en wat zijn de problemen. Ik moest maar bij mezelf te raden gaan. Dus echt veel verder kwam ik niet. Ik kreeg alleen maar steeds te horen het ligt bij jou het ligt bij jou.

Ik ben dus vanmiddag overvallen met een gesprek bij PZ, ja dit komt in mijn dossier, waarbij ik aan alle kanten aangevallen ben onder het mom we willen je helpen, ik weet nog steeds niet wat ik in vredeanaam fout gedaan heb en ik voel me of er een mes in mijn rug gestoken is. Ik heb het idee dat ik vanmiddag ronduit gewipt ben en waarom?? In de afgelopen 2 jaar is me zoveel beloofd door mijn teamleidster dat ik bij zou leren en er komt niks van. Altijd als ik er naar vraag kan het niet, is het te druk of gaat er iemand anders voor. Oh ja ze kwam net naar me toe. Weet je wat ik kan krijgen van ze een training om me gedrag te verbeteren.

Ik heb ook met pijn in mijn hart besloten dat ik een andere baan ga zoeken. Ik zit hier nu bijna 5 jaar en ik dacht dat ik het leuk had, maar ik zit ik weer te huilen. Dit is mij nog nooit overkomen en geloof me ik ben echt erg geweest vroeger, maar nooit eerder heb ik bij PZ gezeten of ben ik op deze manier verraden door iemand.

Groetjes,

Michèle

Jeetje meid, wat balen zeg!
En wat een onzin. Als ze een probleem met je hebben, moeten ze gewoon zeggen wat er fout gaat. Als je alles zelf moet raden, hoe kan je dan (als dat al nodig is) iets verbeteren?!? Dat slaat echt nergens op.

Uit je verhalen blijkt altijd dat je keihard werkt en echt hart voor de zaak hebt, dus ik snap dat dit heel moeilijk voor je is. Waar doe je het dan allemaal voor?

Nou, succes met je beslissing, doe niks overhaast, want het is een moeilijke tijd om iets anders te vinden. Dus eerst iets vinden waar je wordt aangenomen en dan pas ontslag nemen!

Sterkte en kop op!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Oh meid, wat een ellende! Kan me voorstellen dat je je verraden voelt.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt (alleen dat was donderslag bij heldere hemel!), ben op non-actief gezet voor een aantal weken, bureau voor rechtshulp etc. erbij. Pfffff…

Ik kan je een belangrijke tip geven: zorg dat je juridisch sterk blijft staan. Doe niks en zeg niks zonder overleg met iemand die je juridisch advies kan geven (mogelijk ben je rechtsbijstand verzekerd).

Je weet me evt. ook per mail te bereiken als je evt. inhoudelijke tips nodig hebt (want kijk uit met wat je op internet zet, lieverd!).

Groetekes, Sje

Wat een ellende, leef met je mee

Dikke knuffffffffff

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Oh, wat een ellende joh! We weten allemaal hoe druk het was op je werk en dat je heel wat uren moest draaien. En dan dit! Ik vind dat ze je duidelijk moeten zeggen wat je dan in hun ogen fout doet, zo kun je er niks mee. En dat je eerst te veel praatte en nu weer te weinig…je bent toch zoals je bent! Je kunt niet op je tenen gaan lopen, omdat anderen van je verlangen dat je een ander mens bent! Dat je maar zelf moet raden wat het probleem is, vind ik ronduit belachelijk. Zo ga je niet met mensen om en mensen van PZ behoren dat te weten! Ik snap wel dat je daar niet meer lekker zit, nu je weet dat alles wat jij doet onder een loep wordt bekeken blijkbaar. Maar wat Liske ook zegt, wel eerst iets anders zoeken, want de centjes heb je ook nodig lijkt me. Maar jou kennende doe je dat ook. Er komt echt wel iets op je pad wat je wél brengt wat je wilt. Als ik het zo lees, kwam je hier ook niet veel verder, terwijl je dat wel graag wilt. Hou vol meid en laat je niet kisten. Hoe moeilijk ook, want ik zou me ook zwaar k voelen als ik zo’n mes in mijn rug zou krijgen. Er komen vast nog genoeg tips van de andere meiden hier. We slepen je er wel door! Kop op! ((Michele) HUG HUG.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat k*t Michèle! Wazig verhaal. Dus je moet er maar naar raden? Logisch dat je je gewipt voelt, gaat toch nergens over? Dat PZ er niet is voor het personeel, maar voor de organisatie is mij vanuit eigen ervaring ook allang duidelijk, dus daar zou ik niets van verwachten. Ik dacht (net als Sje) meteen aan juridische bijstand. Heb je een rechtsbijstandsverzekering gericht op arbeidsconflicten? En anders het Juridisch Loket benaderen, zeker niets doen zonder dergelijk advies. Desnoods ziek-melden, lijkt me dat de werksfeer er hierdoor ook niet beter op wordt.

Och meis, dit vind ik echt zielig voor je. Maar jou een beetje kennende ga je er ongetwijfeld heel sterk uitkomen en geef je ze allemaal het nakijken met een supertoffe, nieuwe baan! Dikke knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee ik ga ook zeker niet meteen weg. Inderdaad we hebben mijn salaris nodig. Ik ga eerst begeinnen met kopieen van mijn diploma’s op te vragen. Weet iemand waar dat kan overigens?? Ik weet dat het mogelijk is maar waar. Dan wil ik kijken of ik met mijn werkverleden een ervaringcertificaat kan krijgen gezien ik geen administratieve dan wel secretatiele papieren heb. Wel MBO diploma’s detailhandel.

En ik wil kijken of ik thuis misschien wat kan doen aan cusrus dat ik dat al heb of mee bezig ben, En ik kijk echt rustig rond want ik ga niet zo even voor een ub werken natuurlijk.

En tot die tijd zal mijn dag heel stil worden want ik kan niets anders doen dan mijn mond houden als ik iedereen blijkbaar kwets. Enne hopen dat ik niet te veel fouten maar want ik ben hier heel onzeker door geworden. Gelukkig is mijn teamleidster een maand op vakantie nu. Ook zo laf om dit te doen terwijl zij nu een maand weg is en ik er dus maar mee kan zitten zo.

En als ik overigens wat anders heb ben ik van plan om een brief naar de directeur te sturen met de externe mail dat dit wel heel schandalig is.

@ Sje ik heb rechtsbijstand alleen stap ik binnenkort van verzekering over, maar ik heb hem wel als het moet dus. Maar ik gooi geen oude schoenen weg als ik geen nieuwe heb.

Groetjes,

Michèle

Als je je diploma’s op kunt vragen, moet je contact opnemen met DUO Dienst Uitvoering Onderwijs. De nieuwe naam van de IB Groep. Ik vraag me wel af of ze wel een versie van je diploma hebben, maar ze zullen wel geregistreerd hebben dat je die diploma’s hebt.

Niet onzeker worden, meid! Je bent wie je bent en daar is helemaal niets mis mee. Zij weten ook niet wat ze van je willen, want dan is het het een en vervolgens het tegenovergestelde.

Ik zou ook zeker niet ineens je mond gaan houden. Lekker jezelf blijven. Als je een vast contract hebt, kunnen ze je echt niet ontslaan omdat je een mening hebt.

Wat betreft de rechtsbijstand vraag ik me af of je daar iets aan hebt. Is er nou echt gezegd dat je weg moet, nee toch? Verder kunnen ze je, jammer genoeg, best veel maken.

Ik denk dat ik in jouw schoenen nog een gesprek aan zou vragen als je leidinggevende weer terug is van vakantie. Je kunt dan alles goed voorbereiden en om duidelijkheid vragen. Over wat er nou mis is, concrete voorbeelden en wat er van je verwacht wordt, wat jij van hen kunt verwachten ook.

Nogmaals sterkte. En ik ben het met Rainbow eens: je komt er vast weer sterker uit.

liefs

Ik ben niet onstlagen hoor, maar wel gen**id helaas, maar ik weet dat ze nog een keer willen ruimen en met dit in je dossier weet je dat jij op die lijst staat waarschijnlijk. Een andere collega van mij wilde ze ook kwijt. Het heeft 15 jaar geduurd maar het is ze gelukt.

@ Liske, ik krijg zo ie zo nog een gesprek en dan moet het verbeterd zijn. Met andere woorden ik kan het deze maand zelf uitzoeken. Ik zeg wel even ja en amen tot ik zelf iets heb. En nee me zomaar ontslaan kan niet. Dat zal ik ook meteen aanvechten als ze dat doen. Al zullen zij ook wel wat zoeken om te kunnen ontslaan of ze bouwen op deze manier een dossier op en dan is het werkweigering en kan ik als nog gaan. Dat duurt alleen wel even zeker zolang ik ze geen voer geef zeg maar. Dus in die tussentijd ga ik naar wat anders kijken.

Enne ik heb het gevonden maar het kost 72 euro per diploma dus als ik ze nog niet nodig heb laat ik het even zo

En ja ik zal er ook zeker sterker uit komen, maar ja nu voel ik me even k*t maar wel strijdlustig,

Groetjes,

Michèle

och lieverd wat erg! ik leef heel erg met je mee meisie… wat een achterlijk gedoe van hun!
ten eerste vind ik dat ze gewoon moeten zeggen waar het op staat, en niet dan weer dat dan weer dat. want zo is het wel heel erg ongeloofwaardig.
Verder zou je kunnen kijken hoe je verzekerd bent qua rechtsbijstand etc…
Zorg dat je dadelijk niet met niks komt te staan. Een advocaat kan je hier ook meer duidelijkheid over geven wat mogenlijk is.
Het is belachelijk dat ze dit over je in een dossier gaan zetten! zo maken ze je nog zwart ook tegenover andere werkgevers.
Heb je het er met Mervin over gehad? en had hij nog bepaalde ideeeen?
Ik zou ook zeker een andere baan gaan zoeken, Je voelt je nu toch niet meer op je plek en je moet je wel happy voelen met je baan. en met je collega’s.
Ik denk dat er voor jou nu ook iets stuk is, qua vertrouwen enzovoorts.

ik denk aan je meisie, en blijf sterk he! je bent een topwijf!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jeetje wat een ontzettend naar gesprek (om het maar even netjes te verwoorden). Lijkt me heel vervelend om zo in een gesprek te zitten waar je aan alle kanten onderuit gehaald wordt. Terwijl jij gewoon heel hard aan het werk bent voor de baas.

Wat al gezegd is, mocht jij het gevoel hebben dat ze proberen om jou weg te krijgen of iets anders met je flikken schakel dan zeker rechtsbijstand in. Zij kunnen je dan een goed advies geven. En zelf nog geen stappen ondernemen om weg te gaan (maar dat geef jezelf ook al aan), Want anders heb je ook nergens recht op.

Hoop dat het helemaal niet zover hoeft te komen. En rond kijken naar iets anders is nooit verkeerd, maar het blijft op dit moment gewoon een onzekere tijd op de arbeidsmarkt.
Succes meid & wat de andere meiden ook al zeggen. Je bent een topper, dus laat je niet in de put werken door een stel onnozele figuren!!

Dank je voor jullie opbeurende woorden. Ik hbe gelukkig wel geslapen vanacht maar jullie willen niet weten hoe mijn ogen eruit zien. Aslof ik drie rondes met regilio tuur heb liggen knuffelen zeg maar. Hopelijk trekt het straks na het douchen een beetje weg want mensen zullen wel denken anders.

Maar goed, ik ga voorlopig me even heel rustig houden en ondertussen goed om me heen kijken. Ik hbe een maand opzegtermijn en ik ben volgens mij niet verplicht te melden dat ik ga solliciteren als ik me maar aan mijn opzegtermijn houd. Alleen zal ik dan denk ik hun iet zo snel als referentie op kunnen geven. Ik hbe daar nog een leidinggevende gehad, maar ja ik weet nu op het moment even niet meer wie ik wel en wie niet kan vertrouwen dus das heel lastig. Maar goed ik heb geen ontslag gekregen en als ze gaan snijden zal dat volgend jaar pas zijn dus ik heb nog even. En misschien als het me lukt om zelf een cursus dan wel opleiding te doen ik wat sterker sta want nu heb ik alleen mijn ervaring met mijn MBO handels papieren. Is wel iets maar als ik ook een administratieve of misschien secretariele opleiding of bezig zijn daarna kan overleggen sta ik sterker. Ik hoef niet meteen office manager dat kan altijd later nog. Maar ik doe het rustig aan want overhaasten heeft geen zin nu.

Groetjes,

Michèle

ik ben al blij te horen dat je vooruitzichten hebt, en dat je daar ook over nadenkt. dat je niet blijft hangen in het negatieve zeg maar. top hoor meid!
Maar als je hun als referentie opgeeft, krijgen ze dan ook die aantekeningen in het dossier te horen?
lijkt me echt te belachelijk voor woorden als ze je zo gaan naaien.
je bent beter dan dat!

@ Inge dat weet ik niet, maar haar kennende zal ze het denk ik wel meegeven. Zo is ze wel want zij ziet dat als eerlijk zijn. Maar als ik haar als refrentie geef dan weet ze dus ook meteen dat ik aan het solliciteren ben en ik weet niet wat ze dan doet natuurlijk. Ik bedoel daar kan ze me volgens mij niet op ontslaan, maar de kans is groot dat ze dan alles dat ik doe bekijken.

Groetjes,

Michèle

hmm ja dat is ook weer zo.
maargoed daarom zou ik ook rechtsbijstand inschakelen.
Zij mogen je niet ontslaan om het feit dat je ergens anders gaat solliciteren.
veel bedrijven zijn wel zo heb ik vaak gemerkt in mijn omgeving, omdat ze ook denken: wij staan sterk.
maar als jij rechtsbijstand hebt en gewoon alles uit gaat leggen aan die advocaat kunnen ze je bar weinig maken in die tijd. want om die reden mag het gewoon niet. Daarbij zou ik als ik jou was vragen van kopieen van dat dossier van jou. jij hebt recht om alles zwart op wit in je eigen tas te hebben. zo kun je ze ook voor zijn snapje?

Ik weet het inge, maar ik moet even kijken hoe het zit met overstappen. Ik stap namelijk 26-10 over van rechtsbijstandverzekering, maar ik ga eerst kijken tot die tijd doe ik even niet zoveel. Ik bedoel ik kan nu wel van alles in werking zetten maar misschien duurt het nog 4 maanden voor ik iets zie. Ik ga natuurlijk niet weg met het risico over 6 maanden helemaal niks meer te hebben, ik heb nu een vast contract en ik zal weer onderaan moeten beginnen.

Groetjes,

Michèle

je hoeft ook niks in werking te zetten, maar je mag best weten wat je rechten zijn, dat kunnen ze je toch vast vertellen? kun je daar eventueel ook mee dreigen mochten ze je dwars gaan zitten. je hebt volgens mij altijd gratis inloop uur voor vragen… en of je er dan iets mee wil kun je dat altijd nog doen.

Ja maar wat ik zeg ik moet even kijken hoe het zit met die overstap. Maar maak je geen zorgen inge het komt allemaal goed. Ik weet wel dat met het gesprek wat we nu hadden ze niks kunnen want ze maakt te veel fouten, en ze is niet aardig doen ze niet zoveel in een echtzaal. Die willen concrete feiten zien.

Groetjes,

Michèle

Wat heftig voor je Michelle. Logisch dat je je verraden voelt, want dit is gewoon niet eerlijk. Als je het over je werk hebt kom je over als een keiharde werker die er alles aan doet het goed te doen. Dan is dit dus gewoon stank voor dank. Echt niet fijn dat dit je overkomt. Heel veel sterkte, want ik weet helaas uit ervaring dat tegen je zin in naar je werk gaan niet fijn is.

Dikke knuffel!

Sandra

je weet toch dat ik bezorgd om je ben gekske
wilde alleen maar helpen he meid dat weet je