@ Rainbow, dat is een heel bekende oplichtingstruuk van ze en die kende ik, ook kende ik de loterijk truuk, en nu ken ik deze dus ook helaas.
@ Sje wat jij wilt
Groetjes,
Michèle
@ Rainbow, dat is een heel bekende oplichtingstruuk van ze en die kende ik, ook kende ik de loterijk truuk, en nu ken ik deze dus ook helaas.
@ Sje wat jij wilt
Groetjes,
Michèle
ooh pff wat kaa uu tee!!
ik heb het ook ooit gehad, iemand uit verweggistan die iets wilde hebben, ik ben er dan niet ingetrapt maar goed het kan echt iedereen overkomen meis!
en nu? kun je hier nu helemaal niks mee mee? je hebt dus ook helemaal geen geld ontvangen?
want normaal is het toch als je het geld hebt dat je het dan pas op de post doet of hoe zit dat??
echt ik heb met je te doen dit is gewoon zwaar shit…
pff…tja…en nu?
had het er net even snel over, en hier scheen ook zo’n mail binnen gekomen te zijn ook over een artikel wat naar inderdaad nigeria moest, en ook dat zij zelf in een ander land zat en dat het voor haar klein kind was.
jeetje meis! dus 2 keer bij ons, ik was er de 1ste keer niet ingetrapt maar de 2e keer was hetzelfde verhaal dus ook een vrouw met kleinzoon ofzoiets, alleen Mn vriend had dat product dat die te koop had staan toen net al verkocht.
idd zeker marktplaats inlichten en vragen hoe of wat… dit gaat echt te ver! aangifte doen he! misschien kunnen ze op de 1 of andere manier het ip adres achterhalen waarmee die mail is verstuurd.
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 22 May 2010 22:39:41
Nou ja het idee van oversteken met die bank als tussenpersoon zag er legit uit, maar nee ik heb inderdaad helemaal niks gehad. Ja mijn 250 terug. Ik wil wel haar gezicht zien als ze het op gaat halen want het is weg nu natuurlijk Het is hopen dat TNT mijn pakket terug kan halen maar anders is de ps2 weg.
Groetjes,
Michèle
ik heb mijn vorige bericht nog gewijzigd, heb er een stuk bij geschreven…
en even op je berichtje reageren nog…
fijn dat je in ieder geval die 250 terug hebt, heb je dat laten storneren ofzo of hoe?
ik hoop ECHT dat de tnt het pakket terug kan halen of kan stoppen
wanneer heb je het op de post gedaan? want als het naar het buitenland moet kan dat nog wel te stoppen zijn als dat vandaag is gebeurd of gisteren, zeker op een zondag rijden die mensen niet met pakketjes.
Het is donderdagmiddag verstuurd, maar misschien dat het daar onderschept kan worden en terug gestuurd. Zelfs als ik er weer 50 voor moet betalen vind ik het prima dan verkoop ik hem wel als nog dan kan ik misschien alle kosten er nog uit halen. Enne het geld was in negeria nog nit opgehaald. Waarschijnlijk door de mazzel dat het weekend was en ik alleen aan ‘de bank’ de code doorgegeven had en niet aan haar konden ze er nog niet bij. Dus het gwk hier heeft naar western union in amerika gebeld, daar zit het hoofdkantoor, deze hebben het bedrag meteen terug gehaald en de naam van de ontvanger op een zwarte lijst gezet ivm met fraude dus er kan nu zo ie zo niks meer daar heen gestuurd worden.
Groetjes,
Michèle
wow zeg,
hee maar hoe wist jij waar je moest zijn met je verhaal? wie heb je allemaal gebeld hierover enzo? ik vind dat echt… meis heb respect voor je hoor! ik zou begot niet weten wat ik doen moest
Nou het was mt hulp van de politieagente die mijn aangifte opnam. Die zei me te proberen TNT te contacteren om te proberen het te onderscheppen. En dat ik hem op retou zenden gezet heb indien nodig was automatisme. Ik zet altijd een retouradres op mijn post.
Dat terug gaan naar western union bedacht ik zelf want ze had gezegd dat ik wat gegevens door moest geven incl het bedrag, maar ik had het over laten maken in negeriaans geld ipv euro’s. Dus ik vroeg me af of het dan wel opgehaald kon worden en zij gingen toen kijken of het al wel opgehaald was en dat bleek niet en toen hebben zij in record tijd hun hoofdkantoor in amerika gebeld om alles terug te kunnen draaien en das gelukt. Was het geld opgehaald dan was het over geweest.
Groetjes,
Michèle
jeetje wat een verhaal! gelukkig heb je je geld terug hopelijk volgt de ps2 snel
maar idd nigeria staat bekend voor zulke oplichtingspraktijken daar was zelf een tijdje geleden een heel programma over op de tv. de raarste verhalen verzinnen ze om maar geld los te krijgen van de naife westerlingen.
zo hebben ze chihuahua die gratis worden gebracht je hoeft maar 200 euro voor te schieten die je terug krijgt wanneer het beestje afgeleverd word
of ze moeten in duitsland geopereerd worden maar hebben nu geen geld maar als ze eenmaal daar zijn aangekomen hebben ze om een een of andere reden wel geld en krijg je dr nog flink wat rente bij…
wat ik altijd doe bij verzenden, hoewel ik nooit naar het buitenland heb verzonden, is eerst het geld op de rekening dan stuur ik het op zo kan dr niks mis gaan
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
pff jeetje, was nog een heel gedoe begrijp ik.
hee maar wanneer denken zij te weten wanneer ze meer informatie voor je hebben wat die ps2 betreft?
Wij hebben een fiets op MP staan nu. Toevallig kregen we gisteren een reactie van iemand die heel gebrekkig NL schreef en ik dacht meteen dat het een Nigeriaan was. Mijn vriend had er ook meteen een raar gevoel bij, omdat de naam en e-mail ook heel raar bij elkaar verzonnen waren, bv huytr@eu.nl Zoiets. Ik krijg liever gewoon een mail van Jan Jansen! Die fiets gaat alleen weg bij contante betaling én ik heb liever ook niet een raar figuur aan de deur. Je weet nooit, dadelijk komen ze terug om in te breken ofzo. Even hopen op andere reacties dus nog!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Er is een site waar de namen van de oplichters op staan althans de mails die je krijgt. Ook kun je natuurlijk alles googelen als je het niet vertrouwd. Dom dat ik dat zelf niet meteen gedaan heb, maar ja als is een verloren zaak.
Groetjes,
Michèle
Jeetje, dat is balen zeg!
Gelukkig ben je er niet nog extra geld aan kwijt, maar je bent toch even goed opgelicht!
Ik hoop voor je dat de playstation zelf ook nog terugkomt.
Het zal je in ieder geval niet nog eens gebeuren!
liefs
heb je er nog iets over gehoord michele?
Ik kon het zo gauw niet terug vinden maar wist de TNT wanneer ze jou eventueel meer duidelijkheid konden geven? en zijn ze er uberhoudt wel echt mee bezig?
Ik zou ze toch wel achterna bellen eigenlijk…
Nou ja het is pinksteren Inge dus eerder dan morgen zullen ze het wel niet lezen. Ik moet het afwachten dus.
Groetjes,
Michèle
ooh da is helemaal shit!
ikd acht dat je dat zaterdag al had geregeld namelijk dat ze dat al wisten van de TNT… ooh ik hoop echt met je mee meis!
maar wat ik zei, kunnen ze niks met IP adressen ofzo? het gaat niet zomaar om een simpele 10 euro toch? kun je toch aangifte voor doen?
en houdt marktplaats en die 2ehands sites in de gaten, misschien zie je hem er ergens tussen staan.
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - MamavanRico op 24 May 2010 21:31:39
Nou ja het speelt zich af in Negeria en het probleem met oplichting is meestal dat het buiten de jurestictie van Nederland ligt.
Maar meer dan aangifte doen kun je ook niet. Hopelijk als iedereen het doet kunnen ze gepakt worden, maar dan nog is de vraag of je je spullen terug ziet.
Groetjes,
Michèle
eestal zitten ze in internetcafetjes in nigeria dus aan het ip adres zul je niet veel hebben ben ik bang ook omdat het via westren union is gegaan heb je geen gegevens van de oplichter aangezien het daar makkelijk is om aan valse namen te komen het is daar allemaal niet zo goed beveiligd als hier
heb je op mp rondgekeken of deze naam voorkomt of plaats een advertentie met de gegevns die je weet van de oplichter zodat je evt met de andere gedupeerde samen aangifte kan doen of iig mp op de hoogte stellen.
er was laatst een progamma van albert stegenman geloof ik en daar was een man gedupeerd via de site ebey hij had een zwembad besteld via de site die uit italie moest komen albert stegeman is toen naar het hoofdkantoor geweest om verhaal te halen, de medewerker kon zelf niets doen maar als er een aangifte zou liggen zou hij wel kunnen getuigen aangezien hij natuurlijk meer gegevns heeft van de oplichter (inschrijfgegevns) dus wellicht kun je daar iets mee?
heb je trouwens al nieuws?
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag