Ik voel me zo dom

Ik hab mijn ps2 op mp te koop gezet met accecoires en 25 spellen. Ik had alleen de buzz niet. Net toen ik dacht nu haal ik hem eraf want dit wordt hem niet kreeg ik een mailtje met het bod dat ik wilde hebben (700 euro). Dus ik dat wow. Alleen zij zat in Parijs en hij moest naar haar kleinzoon in negeria. Oke ik weet het er had een lampje moeten gaan branden, maar dat deed het niet. Zeker niet toen ik een mailtje kreeg van haar bank dat het geld klaar stond om te verzenden en ik moest alleen maar de verzendcode overleggen en dan kreeg ik mijn geld incl verzendkosten.

Ik alles verstuurd, en gemaild. Kreeg ik een mailtje dat er iets mis gegaan was en dat ik 250 via western Union moest sturen want er was 1000 euro bij haar afgeschreven. Ik had ook bericht van de bank gehad dat dat niet goed gegaan was. Ik die bank gemaild dat ik het niet helemaal begreep. Ik kreeg ook bericht terug dat gezien iedereen veiligheid ik dus eerst moest storten maar dat het allemaal oke was.

En ja hoor nu ben ik dus mijn psx kwijt, 250 euro en een hoop schaamte rijker. Ik had meteen moeten nadenken toen ik negeria zag staan. Ik heb namelijk alle namen gegoogled en ik ben niet de enige die dus deze mail gehad heeft alleen met andere namen helaas. Wees dus gewaarschuwd ook als je mail krijgt via mp dat ze willen dat je iets naar nigeria stuurt. Ik kan nu waarschijnlijk fluiten naar mijn centen. Maar ik ga mp wel aanschrijven waarom er geen waarschuwing op de site staat want ik ben dus niet de eerste helaas.

Groetjes,

Michèle

Oh meid, wat een ellende. Er had inderdaad een belletje moeten gaan rinkelen met dat Nigeria-verhaal.

Schrale troost, want je krijgt je geld en je ps2 er niet mee terug, maar dit overkomt je in elk geval nooit meer!

Groetekes, Sje

Ohhhhh Michèle, wat erg!!!
Dit overkwam mijn broertje ook…alleen dan met een telefoon… die was hij kwijt toen het naar Nigeria gestuurt moest worden.

Kun je hier niet mee in beroep gaan?

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

En je hebt toch een adres in Nigeria waar je het naar toe hebt moeten sturen? Dus er moet daar toch iemand op te sporen zijn die ermee te maken heeft?

Of ben ik nou zo naïef dat ik denk dat Nigeria niet doordrenkt is van corruptie?

Groetekes, Sje

Wat balen! Had mij ook kunnen overkomen hoor. Maar logisch dat je je dom voelt, zou ik ook hebben. Er is op internet een site waar je terecht kan als je op deze manier bent opgelicht, kan je proberen je geld terug te krijgen. Weet alleen niet welke, maar misschien valt dat te googelen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet niet of je rechtsbijstand verzekerd bent. Zoja, mogelijk weten zij wat die site is die Mriek bedoelt. Of mogelijk weten ze andere manieren om dit aan te pakken.

Groetekes, Sje

Wat Sje zegt is ook nog een goeie. Je moet er idd wel iets mee, want hier gaan natuurlijk meer mensen intrappen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik hbe net aangifte gedaan en ik ben naar Western Union terug gegaan. Het geld is nog niet opgehaald en nu zijn ze aan het kijken of ze het tegen kunnen houden. Dan zou ik dus dinsdag mijn geld terug hebben. En ik ben aan het kijken of ik via tnt mijn playstation nog kan onderscheppen want die is nog niet opgehaald.

Ook krijg ik net een mailtje van ‘de bank’ dat mijn tranfer gweverified is maar daar door het weekend ik pas me geld zou krijgen.

Maar ik werd terwijl ik het eerste typte gebeld door het kantoor. Ik kan mijn geld ophalen. Er is gebeld naar amerika en die hebben het gelijk stop gezet en terug gestort. Dus Ik ben waarschijnlijk alleen mijn spullen kwijt en 50 eur verzend kosten maar de rest heb ik terug. Oh ja en ik ben een wijze les rijker en de politie een keer dankbaar voor het slimme denken.

Groetjes,

Michèle

Nou, da’s in elk geval iets! Nu alleen nog hopen dat je via TNT de zending terug kunt halen.

Groetekes, Sje

Nou het geld is terug sje, ik kon het meteen halen, Ook is de naam bij western Union op een zwarte lijst geplaatst dus als er ooit nog iemand geld komt over maken naar die persoon gaan daar meteen de alarmbellen loeien. Dus dat is ook weer bereikt.

Nu inderdaad nog kijken of ik die playstation terug kan krijgen, maar lukt dat niet is dat pech dan heeft het allemaal 66 euro gekost ipv 316. nog niet leuk, maar ja dan had ik eerst moeten googelen en niet achteraf. Voel me net mevrouw stemband.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat het zo snel bijna opgelost is! Nu hopen dat je je PS terug kan krijgen, dan zou het helemaal mooi zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou ja ik begreep wel van Western Union dat ik echt mazzel gehad heb dat het terug te halen was. In ze zin dat het nog niet opgehaald was. Want anders was het echt weg geweest.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat je zo’n mazzel hebt gehad. Nu hopen dat je je hoeveelheid mazzel niet hebt opgebruikt en je ook nog je playstation terug kan krijgen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh jeetje michèle wat een verhaal, zou mij ook kunnen overkomen hoor.
Wel fijn dat je het meeste geld weer terug hebt, nu duimen dat je je ps nog kan onderscheppen.

Gr Patries

Ik vertelde het verhaal aan meneer Sje. Ik begon met “iemand van Ikkeben kreeg op marktplaats een bod van 700 euro op haar ps2 + 25 spellen” en toen zei hij meteen “Zoveel??? Nigeria zeker?!”.

Het schijnt dus echt een heel bekend verschijnsel te zijn dat gedoe met aankopen die naar Nigeria verzonden moeten worden.

Toen ik vertelde dat je die 250 in elk geval terug had, zei hij ook “dan heeft ze heel veel geluk gehad!”.

Vervelend dat er nou dat pinksterweekend tussen zit en je dinsdag pas de TNT aan het werk kunt zetten om de zending in Nigeria tegen te houden. Mogelijk is a.s. maandag in Nigeria wel een gewone werkdag (geen idee of ze daar iets aan Pinksteren doen) en ben je net een dag te laat met stopzetten van de zending.

Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 May 2010 20:48:02

Nou ja het geld is wel terug dus grote kans dat zij dan van een koude kermis thuis komt. En ja dat bedacht ik me ook al dat het misschien net te laat is. Ik weet wel dat veel mensen niet om retour vragen van de goederen omdat dat extra geld kost. Ik had dat wel al gedaan. Dan had ik hem gewoon opnieuw te koop aangeboden. Mocht ik hem terug krijgen doe ik dat ook alleen dan alleen binnen nederland, aan de deur afhalen en contant betalen.

En inderdaad na een hoop gegoogle achteraf (waarom doe je dat dan ook niet vooraf, tja geen idee) zie je ook dat deze heel bekend is. Samen met de loterij oplichting.

We hebben net alleen wel besloten dat we morgen een deel van het terug gegeven geld gaan verbrassen in de dierentuin. We wilde al een tijdje weer gaan, maar nu gaan we morgen even stoom afblazen En oh men wat had ik een hoofdpijn vanmiddag zeg.

Groetjes,

Michèle

Groot gelijk dat je morgen stoom af gaat blazen. Even alle ergernis van vandaag van je af laten waaien.

Had je verder op marktplaats nog gezocht of er meer bekend is over en of er gewaarschuwd wordt voor dit soort oplichting?

Groetekes, Sje

Nee dat ga ik zometeen even doen. Mervin zit toch voetbal te kijken. We waren laat met eten want hij was ook pas laat klaar met werken.

Ik heb wel de bank gemaild die ze misbruikt hadden en tnt. En ik ga zo eerst op mp kijken en ze mailen. Hopelijk als er genoeg meldingen over komen zetten ze misschien ook een goed zichtbare waarschuwing op mp zelf. dat kan mensen ook een hoop ellende schelen.

Groetjes,

Michèle

Pff, wat een verhaal zeg! Echt zwaar K! Gelukkig heb je je centjes terug, dat is al iets! Nu de rest nog. Duim, duim, duim. Misschien ben ik heel dom, maar eh…had nog nooit van oplichting vanuit Nigeria gehoord? Nu wel en ik ben gealarmeerd! Bedenk me nu wel dat je weleens spam krijgt, zo van: ik ben dokter Zoeloe uit Nigeria en ik help zieke kinderen…Daar trap ik niet in, maar als ik nu alleen al Nigeria zie staan, weet ik genoeg!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dokter Zoeloe, hihi!

En “Zwaar K” is dat ut of lote?

Groetekes, Sje