Ik voel me alleen

Hey dames,

Zoals de meeste al wel wisten heeft mijn vriend (Chris) sinds 1januari een nieuwe baan. Een hele uitdaging voor hem omdat hij bedrijfsleider is geworden, en zijn baas morgen naar China gaat voor zaken en daar ook zolang mogelijk zal blijven.
Chris runt dan de toko daar.
Nou heeft gister een collega op staande voet ontslag genomen en omdat hij eigenlijk een opzegtermijn heeft van 1maand is hij in de ziektewet gegaan, en kan Chris alles alleen gaan doen.

Al sinds hij die baan heeft, is hij heel weingi thuis, en als hij thuis is dan is hij nog met zaken bezig.
Ik kan mijn ei niet meer bij hem kwijt, en als ik het wel doe, dan zegt hij dat hij het voor ons doet.
Al een paar dagen is hij laat thuis, en kan noah echt niet te lang oplaten blijven elke dag. Ik doe het gewoon niet… kan super zielig voor Chris zijn, maar ik breng Noah gewoon om 7/half 8 naar bed.
Hij ziet Noah dus alleen sochtends.

Ik heb al meerdere malen aagegeven dat ik ook tijd voor ons tweeen wil, maar dat zit er nog even niet in. Helaas… Voel me dan zoooo alleen.
Als ik weer eens boos de telefoon ophang omdat hij laat thuis is, dan belt hij mijn buurvrouw op of zei even naar mij toe wil gaan… Nou sorry als ik boos ben heb ik daar geen behoefte aan, en op dat moment al helemaal niet de buurvrouw.
Die komt al HELE dagen hier!!!

Pffff kan me er zooo ontzettend aan ergeren!

Sorry dames, moest even mn ei kwijt!!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Oh heel begrijpelijk meid. Je bent er met zijn twee aan begonnen en nu moet je veel alleen doen. Ik zou toch proberen om er een keer met hem over te praten. Bijvoorbeeld in het weekend even een moment prikken dat jullie gaan zitten.

Op stel en sprong zal er denk ik niet veel kunnen veranderen, maar je moet hem wel aangeven (op een rustige manier ) dat dit niet is wat je wilt ook al doet hij het voor ons. Hij moet dit toch opnemen met zijn werkgever want anders zit je straks met een overspannen man thuis en geloof me dat wil je ook niet.

Zijn baas hoeft niet meteen terug te komen, maar hij moet wel de mogelijkheid geven om een nieuw iemand aan te nemen want anders trekt niemand het.

Enne zo’n buuf heb ik ook gehad. Ik werd gestoord van dat mens.

Groetjes,

Michèle

Hey meis,
Wat ontzettend naar voor je. Ik ken dat gevoel van je alleen voelen en dat is zooooooo rot. Je moet er idd toch proberen nog eens over te praten.
Misschien zal hij niet veel kunnen veranderen aan de werktijden maar dan kun je bv proberen af te spreken dat de weekend dagen alleen voor t gezinnetje zijn en ook echt alleen voor t gezinnetje tot de situatie op zijn werk veranderd.
Probeer te communiceren vanuit je verlangen, zeg dat je hem mist en dat je je alleen voelt. Voorkom te praten op een beschuldigende manier, daar zijn mannen volgens mij echt allergisch voor ( wie niet, nou ja mannen uber allergisch) en dan maak je het alleen nog maar erger.
Probeer ook begrip voor hem te tonen en vraag anders wat het met hem doet dat hij Noah nu amper ziet, k kan me echt niet voorstellen dat hij het leuk vind! Zal voor hem ook pittig zijn. En dan is hij vast extra gevoelig voor beschuldigingen, hij voelt zich vast al schuldig ookal laat hij dat misschien niet zien. (dat denk ik dan he,k ken m natuurlijk niet, maar gezien hoe mannen in mekaar zitten)
Tis echt moeilijk hoor I know…ruzie ontstaat zoooo makkelijk !
En dat is het laatste wat je wilt natuurlijk!
Heel goed dat je het hier even spuit!
Als je je alleen voelt zorg dan in iedergeval dat je contact zoekt met vriendinnen wie dan ook zodat je kunt praten erover. En zorg voor afleiding, zorg dat je ook wat te doen hebt zodat je niet alleen maar zit te wachten op hem.
Nogmaals ik heb het ook doorgemaakt en alleen voelen is echt vreselijk!
Sterkte meid!!!

[img]http://lilypie.com/pic/2010/02/03/kNDP.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/xzVop1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/VxlM.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb5m.lilypie.com/6LoGp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />

Dank je wel voor jullie lieve reacties…
Het is inderdaad echt kloten dat alleen zijn.
Normaal was ik ook wel alleen, maar dan wist ik gewoon dat hij om half 7 thuis kwam.
Nu weet ik dat nooit… en als ie dan thuis is is het nog werk werk werk.

We hebben nu maar 1 dag in het weekend samen… alleen de zondag… zoo vermoeiend.
en als we dan de zondag alleen zijn, dan komen zijn vader en broer hier ook nog eten… ELKE ZONDAG!!! En zijn ouders zijn 2jaar geleden uit elkaar gegaan( Nog steedds niet officieel gescheiden) maar ze delen dus ook de auto. Chris zn vader in het weekend, en dat betekend dat zondag avond de auto terug moet naar zn moeder, en DAT betekend weer dat wij elke zondag hun naar moeten brengen…
Ik ga echt een keer op een zondag weg, het is mijn auto, en heb er gewoon geen zin meer in dat hun elke zondag komen!!

Maar goed ik ga mn best doen om er met hem over te praten, alleen denk ik niet dat deze situatie zo 123 zal veranderen tot dat er een nieuwe collega is.

Idd Michele, zon buurvrouw is even leuk, maar niet ELKE dag hè?!
Als ze sochtends ff een bakkie zou komen doen, helemaal niet erg, maar hun willen ook geregeld mn auto lenen… ook dat is voor een keer niet erg, maar die auto staat op mijn moeders naam, zodat dat mij scheeld in de portomonee hihihihi… als ik een ongeluk zou krijgen, dan weet mn moeder dat omdat zij ervoor gekozen heeft dat de auto op haar naam mag staan. maar als de buren dat doen, vindt ik dat gewoon lullig voor mn moeder… snap je??
Maar ik ben echt iemand die geen NEE durft te zeggen, dus laat ze altijd mn auto meenemen…

Moet echt harder gaan worden geloof ik!!

Maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties!! :smiley: Doet me goed!!

Ik wou het net zeggen meid leer NEE zeggen en kom voor jezelf op. Pa en zwagerlief kunnen ook zelf wel een keer een potje koken, zeker omdat jullie weinig tijd als gezin hebben. Als jullie op deze manier doorgaan kijk je elkaar over 2 a 3 jaar aan en vraag je je af wie de ander ook alweer is.

Enne is er al een sollicitatieprocedure gestart?? Zo nee dan afspreken dat als ie later thuis is dat ie ook thuis is. Is moeilijk maar het werk ligt er de volgende dag ook nog wel. Hij moet nu ook even leren onderscheid te maken tussen werk en prive. Dus praat met elkaar enne wordt assertiever.

Ik was ook zo hoor, tot ik een keer dacht wat wil IK nu een keer, mensen vonden het niet leuk hoor maar ik kreeg het een stuk rustiger en was niet alleen maar voor andere bezig.

Groetjes,

Michèle

Michele slaat precies de spijker op z’n kop! Helemaal mee eens!!
Het wordt nu eens tijd dat je aan jezelf gaat denken. Begin allereerst maar eens met de zondag voor julliezelf te houden. Simpelweg zeggen dat jullie tijd voor jezelf wilt hebben want dat gebeurd al bijna nooit. Ik word al kriegel als ik dit lees. Moet er niet aan denken om zo’n verplichting te hebben iedere zondag. Kom op zeg! Zullen ze toch wel begrijpen, zo niet dan ben je gelijk een tijdje van ze af

En zeker praten met je vriend. Schrijf het desnoods een keertje op. Heb ik ook een keer gedaan aangezien het praten met elkaar even niet zo lekker ging. En dat heeft hier geholpen.

Succes en kom voor je zelf en je gezinnetje op!

Groetjes Bianca

Ach meis toch… zo te horen een flinke dip… en ik snap je helemaal!!

Eerst kan je veel samen doen zowel jij en manlief als met de kleine boy… nu sta je er echt alleen voor én het peuter gedrag is echt niet altijd makkelijk. Je gevoel ken ik heel goed, daarbij denk je vaak ook nog dat je de enigste ben… als ik hier uit het raam kijk zie ik de buurman bijv al thuis bij zijn gezin en denk ik Oh daar kan het wel … hier niet en voel me zielig! Nou ja zielig … je ben uitgeput om een hele dag het huis/ de was/ de boodschappen / het eten en de zorg voor jullie kindje te doen. Daarom zou je graag willen dat manlief je even komt aflossen zodat jij het eten ‘rustig’ kan klaar maken… Helaas als je ze nodig heb…??? Hier idem dito als bij jou en toch wil ik er niet teveel over zeggen omdat mijn man ook werkeloos geweest is … en dat was ook niet leuk. Het heeft dus allemaal zijn kanten…

Denk dat het in jou situatie vooral goed is even flink met manlief te praten, en aan te geven dat hij niet de buurvrouw hoeft te sturen !!! en jij meer gaat opkomen voor jezelf …

Kop op meid…

Was je maar mijn buurvrouw

Hahaha ja soms is het moeilijk om NEE te zeggen Michelle, ik wil zoveel voor die mensen doen, maar mn eerste autootje uitlenen die op mams naam staat gaat me soms iets te ver, en hun elke dag over de vloer hebben helemaal.
Gister avond kwamen ze weer… pffff wil graag savonds met mn mannetje op de bank tv kijken. Moet het hele huis nog schoon maken omdat ik morgen (vrijdag) jarig ben… kom er gewoon weg niet aan toe.
Vanavond moet hij ook tot half 10 werken, omdat er koopavond is iedere donderdagavond.
Ook met mijn verjaardag is hij niet thuis, en kan ook niet eerder weg. :’(
Maar goed, moet het voor lief nemen, kan er niets aan veranderen.

Mn vriend is niet werkloos mini-boy, hij heeft sinds 1januari een nieuwe baan, als bedrijfsleider. En dat is nogal tijdrovend.

Ik zal na de verjaardag wel even met hem praten, kijken of we iets aan de situatie kunnen veranderen omtrent het werk, en zijn pa en broer.
Heb er zoooooooo geen zin meer in om elke zondag hun te eten te hebben en hun weg te brengen!

Ik ga zeker meer voor mezelf opkomen, en ik ga ook zeker zeggen wat ik denk nu, ookal komt het niet altijd goed over… Soms moet het er even uit!!

Ohh Mini-Boy… Ik wil heel graag je buurvrouw worden, maar volgens mij woon je iets te ver weg voor ons…

Melanie, mijn oma leerde mij ooit dat egoisme niet per definitie een slechte eigenschap is. Je kan soms beter nee zeggen en in goede harmonie met mensen leven dan altijd ja zeggen en met een gevoel van onvrede rondlopen.

Groetjes,

Michèle

He Melanie, Hier gaat het ook zo Zit ook met een carriereman , En Net wat mini boy zegt< Gras bij de buren is altijd groener, lijkt het.
Mijn man zat ook ff zonder werk en ben nu toch blijer met dit. Ik zie het ook weleens niet meer zitten het hele huishouden, ook zat ik een hele tijd zonder auto dacht dat ik helemaal gek werd!!! Het is alleen maar de hele dag zorgen en zorgen voor iedereen. Ik heb een salon aan huis en aangezien ik 2 kinderen heb waarvan eentje geen ritme, ben ik genoodzaakt dit te doen als iedereen s avonds lekker op bed of op de bank ligt te genieten van fijn gepoetst huisje met volle buikjes, hihi. Ik heb vaak medelijden met mezelf gehad, want moedertje spelen is nu eenmaal loeizwaar. Ik denk nu eigenlijk vaker dat ik geluk heb dat ik dankzei mn cariereventje toch mooi mn kindjes kan opvoeden naar mijn regels, en alles mag meemaken en niet de oppas! Al is het soms zwaar meid geniet van iedere dag met de kids. je hebt een autootje en ga lekker met een trieste dag naar intratuin of wat je leuk vind. Je bent niet alleen. En wat papa betreft dat komt allemaal wel goed zodra die een nieuwe collega heeft.

liefs Georgina

lief van je georgina… Ik geniet uiteraard ook alle dagen van Noah, en als Chris thuis is ook van hem.
Het is inderdaad loeizwaar een heel huishouden, en iedereen tevreden houden.

En Michelle, je hebt groot gelijk…Ik ga zeker proberen om voor mezelf op te komen, en nee leren zeggen!!
Mn moeder heeft ook nooit nee durven te zeggen en mensen hebben altijd een loopje met der genomen, en als ik kijk naar mezelf hebben veel "vrienden"dat ook met mij gedaan! Dat laat ik me geen 2e keer gebeuren!

Goed zo meid enne we helpen je wel hoor, zeggen wij wel nee voor je

Groetjes,

Michèle

Hahahaha kon dat maar!!

tuurlijk kan dat. Als jij met een dillema zit leg je het hier voor en dan zeggen wij wel of niet doen en daar hou je je dan aan

Groetjes,

Michèle

Hahaha oke… Dank je wel…:smiley:

Heb je je verlangenlijstje al aan manlief laten zien… anders op elke blz iets over jullie relatie zetten

1. dagje als gezin uit
  2. hij kookt eten
  3. hij is vroeg thuis
  4. samen zijn op zondag
  5. een arm om je heen
  6. even een compliment nodig

niet duur maar voor jou veel waard!!!

Daar heb je een goed punt Mini Boy…
Ik zal het na het weekend allemaal even opschrijven!! :D:D

dag Melanie

Ik weet natuurlijk niet hoe of jou ventje liever op zn werk is of bij zn gezin, en als ie thuis is lief en behulpzaam is?? Ik spreek uit eigen ervaring Mijn man moest vaak tot 10uur op zn werk blijven en dan had hij nog vaak besprekingen in Duitsland van 2 dagen en hij vond het verschrikkelijk om zo lang van huis te zijn!! Als ik hem dan thuis ook nog eens op zn kop zou geven, dat zou hij verschrikkelijk vinden en zou ik hem alleen maar meer mn harnas in jagen. Ik persoonlijk vind wel, dat jullie zeker de zondag samen moeten hebben voor jezelf maar ook voor hem, Hij baalt miss. ook dat ie zo laat thuis is en na een lange werkweek zal hij ook moe zijn net als jij, jaag die famielie de deur uit en praat indd van je af meid! Hij heeft gelukkig werk en daar gaat nu even veel energie naartoe, ik begrijp dat hij daar net pas werkt dus kan nog niet zoveel eisen stellen al hoe erg dat is.

Ik hoop dat jullie heel veel leuke weekenden gaan krijgen want dat verdien je zeker!

Liefs Georgina

Hoi, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, lijkt mij ook niets …
Hier is het geval dat mijn man aan huis werkt (akkerbouwbedrijf hier thuis) en dan zien de kids hem dus wel vaak, met eten enzo …

Ik zou idd ook zo’n wensenlijstje maken, miss dat dat lukt …

Sterkte ermee …

Klets maar hier veel, wij zijn er voor je, ook al zijn we niet je man …

Groetjes Jolanda