Ik veel mensen onbeleefd vind

Vanmiddag moest ik naar het gemeentehuis om mijn nieuwe rijbewijs op te halen. Ik met Eva de binnenstad in, die natuurlijk bolvol zat met deze regen. Ik zette de auto in een parkeergarage voor het stadhuis. Eva en ik moesten in de regen lopen, ik had haar capuchon op. Er zaten veel mensen warm en droog, maar ze zetten gewoon vol hun voet op het gas, no way dat ze even zouden stoppen om mij, Eva en een andere man over te laten. Terwijl de situatie zich daar wel voor leende. Maar ok.

Toen we terugliepen, zag ik dat de ijzeren treden in de garage spekglad waren en ik zei: ‘Eva, we moeten oppassen dat we niet uitglijden’. Het ging goed, maar in de garage zelf zat opeens een afstap. Die ik niet zag. Dus ik viel alsnog met Eva op de knieën! Ze knakte met haar hoofdje naar achteren en ik trok in paniek aan haar hoofdje, zodat ze niet op het beton zou komen. Het ging goed, ze merkte niet veel van de val, maar we lagen wel op de grond. Een knul zat met zijn vrouw/vriendin hun baby vast te maken in de gordel en hij keek me récht aan. Heel de tijd. Ik krabbelde op. Denk je dat hij vroeg of we hard gevallen waren? Nee hoor! Dat vond ik zo onbeleefd! Zelf zou ik dat namelijk wél doen! Zeker als je het ziet gebeuren en iemand met een kindje valt!

En dan waren er laatst twee mensen in mijn omgeving bevallen, een collega en iemand die ik ook goed ken. Dat zijn geen mensen waar ik een kaart van zou krijgen, maar ik vond het leuk om ze zelf wél een kaart te sturen en deed dat dus. Wat denken jullie? Geen bedankje, niks. Terwijl ik die ene vader zag en live feliciteerde. Ik waardeerde het zelf heel erg als iemand ons een kaart stuurde en ik stuurde dan alsnog een geboortekaartje terug. Maar dat zat er hier niet in. Ook geen berichtje op Hyves ofzo. Vind ik ook onbeleefd, want ik doe wel de moeite om een kaart te kopen en op te sturen!

Ben ik nou zo’n fatsoensrakker? Verwacht ik te veel van mensen? Ik weet het niet. Ik vind het wel jammer dat iedereen zo veel met zichzelf bezig is altijd.

Zo, dat wilde ik even kwijt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Een fatsoensrakker ben je misschien wel, maar daar is niets mis mee hoor!

Zonder dollen, ben het helemaal met je eens. Iedereen is zo op zichzelf gericht. Ik kan me niet voorstellen dat als ik jou en Eva had zien vallen, dat ik niet even naar jullie toe was gekomen om te vragen of het ging. Helemaal van iemand anders met een kindje mag je dat zeker wel verwachten, maar sowieso is dat toch normaal? Vind ik ook hoor.

Dus inmiddels zijn er hier al twee fatsoensrakkers…wie volgt?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier nog een hoor! Ik vind mezelf wel netjes in dat soort dingen, en kan me ook onwijs storen aan het gedrag van andere mensen1
Laatst liep mijn vriend een tijdje op krukken, en moesten we met de bus. Die zat stampvol, maar denk maar niet dat er iemand opstond voor hem hoor! Zo asociaal vind ik. Als ik een oudere in de bus, of zelfs het bushokje zie komen, sta ik altijd op, en dat zou ik voor iemand op krukken ook doen!
En kunnen jullie de laatste keer nog herinneren dat je in de rij bij de kassa wel even voor iemand mocht gaan omdat je maar 1 of 2 artikelen had= Ik niet eigenlijk… dat gebeurd ook niet vaak meer! Terwijl ik dat voor een ander wel doe als ik veel boodschappen heb.
En zo zijn er nog heel wat dingen op te noemen, iedereen is inderdaat zo op zichzelf!
Ik ben liever beleefd en bezorgd, behulpzaam en sociaal, maar als je zelf zo vaak teleurgesteld word dan ga je wel twijfelen of je overdrijft ja…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

volgens mij zit je echt even helemaal niet lekker in je velletje, sommige dingen die je beschrijft kan ik me best heel goed invoelen hoor en is idd bij het botte af, maar op elke slak zout leggen word je zelf zeker niet vrolijker van! voor jou word het tijd dat het glas half vol is en niet half leeg

dus pak jezelf bij kop en kont
gun jezelf iets lekkers of nieuws en je dochter ook
en ga genieten van het leven!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Waah Rainbow … ik had je best willen zien liggen daar. Maar tuurlijk had ik je gelijk komen helpen

Genant is dat hé om te gaan vallen. Ik wist nog maar net dat ik zwanger was, Dus niemand verder wist het nog dan manlief en ik. Was zelf nog een cursus aan het volgen in Utrecht dus elke maandag met de bus naar Utrecht (net op maandag natuurlijk) bus stamp vol. En wat denk je… klap ik daar midden in het gangpad onderuit!!! Vreselijk… en iedereen met open mond gapen naar mij… maar niemand die iets deed. Ben zelf maar even op de trap gaan zitten… om mezelf weg te schamen!! Het positieve is dat ik NOOIT meer met openbaar vervoer ergens naartoe ga!!

Ja, het zag er denk ik ook heel stom uit. Ik had Eva vast en liep echt zo van: niet vallen en toen klapte ik ook door mijn hoefjes! Ach ja, mijn zus heeft ooit gehad dat ze danste voor een jongen die ze heeeel leuk vond en toen hij keek, ging ze zoooo onderuit! Hahaha, toch is het wel wat geworden nog! Dat is ook genant he?

@ Kimmetje, ik ben natuurlijk inderdaad nog steeds half ziek en ik merk ook dat ik daardoor ITCHY ben, maar toch stoor ik me er in het algemeen altijd aan hoor! Of aan mensen die voordringen ofzo, agressieve verkopers aan de deur/telefoon. Ik vind toch dat mensen een beetje normaal moeten doen. Al hoef je natuurlijk ook weer niet alles voor een ander te doen, wat dat betreft ben ik dan weer een goedzak! Goed, ik zit hier weer met rode konen, dus dat wordt weer op tijd mijn mandje in!

Mensen zijn ook alleen nog maar met zichzelf bezig. En ik wordt daar soms ook moedeloos van. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dan niet iedereen in mijn ogen dat respect verdient. Zo zat ik laatst in de tram met Morgan op mijn schoot. Heel de tram was leeg verder en een oudere dame van denk zo in de 50 schiet op mij af met de mededeling dat zij daar wil zitten. Dus ik zeg rustig dat er achter mij ook nog plek is en dat opstaan met zo;n kleine met niet echt makkelijk is. Nee zij wilde die plek want die was voor oudere mensen. Ja zeg ik heel bot en ook voor moeders met kinderen. En nu wegwezen. Niet netjes weet ik, maar ik ben wel van mening dat respect ook verdient hoort te worden. Ook door oudere mensen.

Maar iemand helpen die gevallen is zeker met een kindje dat is gewoon normaal waarde en normen, maar die kennen niet veel mensen meer. Ik hoop alleen maar dat ik mijn meissie ze wel mee kan geven en dat zij wel later het fatsoen heeft om voor iemand op te staan die het verdient.

Groetjes,

Michèle

@ Michele, ik heb hard zitten lachen om je verhaal en dan met name om je, zeer begrijpelijke, reactie. Wat een irritant mens zeg! Ik hoor je echt in het Haags zeggen: ‘En nu wegwesuh!’ Beetje raar dat zij daar wil zitten, terwijl er overal plek is? Misschien ben ik zelf wel overdreven behulpzaam, dat weet ik niet, maar ik ga Eva zeker ook leren dat ze zich netjes gedraagt en opstaat voor oudere mensen of zwangere vrouwen ofzo. Dat vind ik toch niet meer dan normaal en zo te lezen ben ik niet de enige!

Laatst liep ik door de stad en sprong er echt zo’n Oxfam Novib-mens op me af. Kijk, als ze gewoon naar je toelopen a la, maar zij sprong echt uit het niets en opeens stond ze voor me. Ik schrok me rot. Toen zei ik ook: ‘Oh nee, wegwezen!’ Ook al zo raar, om meteen zo agressief op iemand af te komen, dat is bij mij niet de manier!

Hey meid!

Wat naar dat je je nog steeds niet lekker voelt! Dan is het helemaal rot als mennsen je zo aan je lot overlaten. Ik zou zeggen: Zelf positief proberen te blijven en helpen waar het kan. En verder maar accepteren dat je soms van die dagen hebt dat je alleen maar in rotsituaties terecht komt en dat mensen dan geen rekening met je houden…

Voor mezelf weet ik dat ik zeker als het regent vaak stop voor mensen die over willen steken, maar ook niet altijd, soms zie ik het gewoon niet snel genoeg om rustig te kunnen remmen. Verder wat betreft die geboortekaartjes. Ik heb ook uit onverwachte hoek kaartjes gekregen, hartstikke lief natuurlijk. Als ik die mensen tegen ben gekomen, heb ik ze hartelijk bedankt, maar heb geen kaartjes erachteraan gestuurd ofzo, moet ik eerlijk zeggen. Was wel met andere dingen bezig toen, je hoofd zit zo vol! Zeker mannen hebben het vaak niet in zich om te weten van wie ze een kaartje hebben gehad, dus ik denk dat die man van die collega dat niet bewust heeft gedaan.

Zorg eerst maar dat je lekker uitrust en ik hoop dat je vandaag weer een dag hebt waarin je omgeving wel een beetje meewerkt!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@ Rainbow ach ja je hebt wel meer rare types rondhuppelen hier in het haagse. En het grappige is dat ik merendeel hulp krijg van allochtonen met de wagen of zo dan van autochtonen. En dan zeggen de oudere mensen altijd, kijk maar uit straks pikken ze je tas nog. Mijn antwoord is dan meestal ach ja zij doen tenminste nog iets he.

Nee mensen hebben te veel vooroordelen vandaag te dag en te weinig fatsoen.

Groetjes,

Michèle

Ik ben gelukkig weer aan de beterende hand. Wat een gedoe toch, als je ziek bent en blijft. Mijn collega was ook ziek en bleek precies hetzelfde te hebben als ik. Blijkbaar heerst er dan iets?

Ach, mensen hoeven geen rekening met mij te houden, maar als je dan ziet dat je met een kind op de arm op je snufferd gaat, vind ik dat je toch wel iets mag vragen. Maar goed. Wat betreft die kaarten, ik ben zelf heel erg van de kaartjes enzo. Stuur mensen zelf graag een kaart als ze ziek zijn ofzo. Ik ben daar dan misschien overdreven in, verwacht te veel dat anderen hetzelfde zijn als ik. Maar daar heb ik wel vaker last van, dat is een beetje mijn negatieve eigenschap zeg maar. Ik denk vaak dat iedereen hetzelfde is en dan valt iets me wat tegen. Terwijl die ander daar helemaal niet zo over denkt en zich nergens van bewust is. Ach ja, iedereen heeft wel wat he! En mannen? Praat me er niet over! IK moet de kaartjes kopen voor ZIJN familie, hij vergeet dat gewoon. Ik: ‘Zijn er al collega’s op kraam geweest bij Judith?’ Mijn vriend: ‘Neuj, hoezo?’ Terwijl HIJ Judiths leidinggevende is! Dat doe je dan alleen uit fatsoen al! Maar ja, man en techneut…dat is toch een bepaald slag!

Hahaha…

vertel mij iets over technische mannen… Ik werk op de afdeling techniek van een ROC mijn collega’s zijn bijna allemaal mannen van een jaar of 50 waarbij tact ver te zoeken is! hahaha!

Ik zou willen dat ik zo attent ben met kaartjes enzo, denk er meestal te laat aan en daar baal ik dan van. Terwijl ik wel denk aan die mensen. Inderdaad… niet iedereen is daarin hetzelfde!

Verder vind ik het zeker asociaal dat je niet even helpt als je moeder en kind ziet vallen. Daar zal iedereen het over eens zijn! Dan voel je je wel even moedeloos…

Wat betreft die gezondheid… misschien hebben we wel hetzelfde virusje dat zo blijft hangen… Ik heb nu medicijnen gekregen van de dokter, iets dat de ontsteking in mn holtes op zou lossen en codeine om het hoesten tegen te gaan. Bij elkaar helpt het een beetje, na een week. En het effect van de codeine is, dat ik heel de dag een beetje wezenloos rondloop! Voel me een beetje stoned…
Nou, meid goed op jezelf letten he!

liefs, liske

Ha ha ha Een roze bril Liske???

Enne ik moet heel eerlijk zeggen dat Mervin van de datums is en zo en ik ze vergeet. Ik ben daarin echt het mannetje want hij herrinert mij er aan dat we zoveel tijd samen zijn en zo. Maar ik heb dan ook een echte Metrosexueel…

Groetjes,

Michèle

Nou, het wordt zo wel afkicken geblazen… ben ik bang…

Roze bril, dat ook weer niet echt. Ben er vooral heel moe van en een beetje wazig…

Maar vandaag wel erg vrolijk… maar dat heeft meer met een gezellige avond gister te maken geloof ik…

Hmmm ja ja ja ik geloof je meteen… moet ik ook maar weer eens plannen geloof ik al zijn we op het moment beide alleen maar erg moe, maar dat zal het weer zijn.

Groetjes,

Michèle

Oooooo, een leuke avond? Dat klinkt spannend! Dus een beetje high toch en dan ook een beetje een roze bril? Heerlijk toch, die combi?

Ik ga toch echt me mojo maar eens zoeken want ik wil ook een roze bril

Groetjes,

Michèle

Laten we effe gezellig samen onze mojo zoeken Michele, want ik ben die van mij ook kwijt. Volgens mij heb ik 'm ergens opgeborgen waar ik 'm niet goed terug kan vinden. En allemaal na de geboorte van Eef. Nu ik nog niet helemaal fit ben, is de romantiek sowieso ver te zoeken, maar anders eigenlijk ook wel. Maar zelfs áls er iets gebeurt, ben ik nooit meer, zoals Liske, de volgende dag helemaal happy eigenlijk…Het is meer een leuke momentopname die weer snel vervaagt. Wel leuk dat ze zo’n roze bril heeft! Ik ga ook even mijn mojo zoeken in de laatjes hier, daar heb ik nu wel tijd voor!

Nou, dames…

even wat (beperkte) inside information…

Het komt er bij ons de laatste tijd niet meer zoveel van als we eigenlijk zouden willen en we merkten dat we daardoor toch wat uit elkaar groeiden. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten en bij ons houdt dat toch wel verband met elkaar.

Dus kwam manlief met het voorstel: Zullen we het deze week in elk geval 2 keer doen? Mijn eerste reactie is dan: getsie… wanneer moet dat dan en ik ben moe, voel me niet zo lekker, laat me toch met rust. (zeg ik niet dan, schieten we niets mee op)

Toen kwam ik gister met het voorstel om lekker samen in bad te gaan. Nou, dan kan je eerst echt even praten met elkaar, tijd maken voor elkaar en dan volgt de rest ook een stuk makkelijker. Ik voel me dan blijer de dag erna, omdat ik met meer plezier aan thuis en mn relatie denk ofzo…

Ergens in mn achterhoofd denk ik wel nog wel steeds: pff… we moeten nog een keer deze week, dat wordt dan maar een vluggertje! hahaha!

We moeten er echt wel actief mee bezig zijn, anders komt het er gewoon niet van. Wat mij betreft op zich niet zo’n probleem, maar ik merk dan al snel dat er meer afstand komt tussen ons en dat vind ik gewoon naar.

Maar om nou te zeggen dat ik me weer 16 voel en ECHT door een roze bril kijk, sorry, dames… Maar het was wel leuk, daar doe ik het tegenwoordig graag voor !

Het helpt me alles wat luchtiger te zien, doet toch wel wat… :smiley:

Dus ga ervoor dames!! WHOEHA!!

Beperkte info Liske? Ik vond het al heel wat! Hahaha. Maar je hebt gelijk hoor. Wij moeten ook meer tijd voor elkaar vrij maken. Maar wij gaan lekker samen naar de Efteling zaterdag en samen in de Python! Eva slaapt bij opa en oma, die verheugen zich daar erg op. Ik heb helemaal zin in de Efteling, ik ben er jaren niet geweest en ik ga daar ook echt van die oud-Hollandse poffertjes eten bij de nostalgische draaimolen. Echt leuk! Maar wel goed hoe jullie dat doen, lekker samen de relatie leuk houden. Dat is zeker belangrijk!