Ik veel mensen onbeleefd vind

OHHH…

poffertjes!! Waarom moet je dat nou zeggen? Daar heb ik trek in, zeg!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hey hey
ik ben ook zo’n fatsoensrakker hoor…

Hier bijv. ligt een deel van de winkelstraat open ter reconstructie. Prima, alleen de stoep is nog toegankelijk. En een voetpad blijft een voetpad, toch? Er hangt nu aan weerszijden een bordje ‘(brom)fietsers afstappen’. En waar wordt je door overhoop gereden?? Juist… 't is gewoon veiliger voor een voetganger om achterlangs over de parkeerplaatsen te lopen waar auto’s rijden.
De fietsers en bromfietsers spreek ik er ook regelmatig op aan, maar gehoor aan geven… ho maar. Kennelijk is de helft van de fietsers hier analfabeet… grrr.

En precies ook wat je zelf verteld, iemand (jij dan in dat geval) valt en er wordt van geen enkele kant belangstelling getoond…!! Mijn hemel… Ik heb ook zoiets meegemaakt, viel aardig wat tredes naar beneden van een stationstrap (die zijn hard), iedereen kijken, maar niemand een handje toesteken of überhaupt wat vragen.
Terwijl er ook eens iemand van een stationstrap viel, en ik gelijk er naar toe ging om die persoon op de been te helpen. Zegt een vriendin van me: “dat doe je toch niet??” Echt werkelijk waar, ik stond te klapperen met m’n oren. Haar reden: je weet nooit hoe dat afloopt, straks zit je er uren aan vast omdat ie hulp nodig heeft om naar een arts te komen, of ze doen je wat aan! … Nou alsjeblieft zeg… wat is dat voor een k-t reden. Die laatste kan ik inkomen, maar hoe groot is die kans…

Oja, en nog zoiets… de brede kassa bij de Jumbo hier… is de enige waar ik tussendoor pas met de wandelwagen (die is nogal breed), is regelmatig gesloten en wordt ik doorverwezen naar een andere kassa. Nou dan ben ik laaiend he. Die kassa hoort altijd open te zijn, niet alleen voor mama’s met wandelwagens, maar ook voor mensen in scootmobiels en rolstoelen. Het gebeurt me regelmatig dat ik langer dan 5 min. sta te wachten om geholpen te worden, tot dat ik de pan uit flip en alles van de ene kassaband naar de andere mik en furieus omloop via die brede gang naar de kassa waar ik m’n boodschappen heb. En dan zitten ze me nog verbaasd aan te kijken ook…

Oja, ook zoiets, midden op straat parkeren, recht voor de deur, terwijl er 2mtr verderop een stuk of 20 parkeerplaatsen vrij zijn!! Stel je voor dat je die 2 à 3 mtr extra moet lopen… (dat zie ik hier in de straat dus regelmatig… is een doorgaande straat met veel verkeer en hierdoor krijg je onnodig gecompliceerde of gevaarlijke situaties).

hmm… ik verzin vast nog wel meer dingen hoor, en dan kom ik wel weer buurten.
Fijn dat ik niet de enige ben die zo’n fatsoensrakker is.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

@ Rainbow ook onder het bed kijken he… en ik wil ook poffers…

@ Liske… ik heb geen bad, moet ik weer wat anders bedenken…

@ Marlala… Over scootmobielen gesproken… Weet je hoe vaak ik onderste boven gereden wordt door die mensen en dan zitten er nog oudjes in ook. En als je er wat van zegt dan krijg je pinnig dat je maar respect moet hebben. Of hangouderen, daar hebben wij best last van. Dat zijn autochtonen bejaarden die in de weg staan met hun rollators en scootmobielen en vinden dat jij met kinderwagen maar om moet lopen en in mijn geval krijg ik ook nog wel eens de opmerking dat ik maar op school had moeten blijven in plaats van moedertje te spelen… Ik ben verdollie 30, ik krijg niet een studiefinanciering meer…

Enne dat van die kassa daar ergerde ik me ook rot aan hoor. En zeker als klanten zich er ook nog mee gaan bemoeien… Soms zou je ze.

Groetjes,

Michèle

Hahaha die ouderen van tegenwoordig…

Maar Michele, je ziet er kennelijk gewoon uit als 18 hihihi.

Ha ha ha blijkbaar wel, maar geloof me ik wordt liever versierd door een hitsige tiener van 16 dan dat ze dat tegen me zeggen… Als compliment dan he.

Groetjes,

Michèle

Ik moet heel eerlijk zijn: ik heb alleen de bovenste posts gelezen.
En ik mag dan ‘nog maar’ 21 zijn, maar ben het echt wel met je eens.
Heel onfatsoenlijk…
Ik ben dan zelf misschien wel iets TE beleefd en sociaal, maar beter dan te weinig als je het mij vraagt!

Ook vind ik het vreselijk dat oudere mensen denken dat ik mijn kind niet op kan voeden.
Daar word ik zo kwaad van.
Ik hoor het ook van mijn vriendinnen hoor.
Dan loop je over straat bv en dan gaan zij je vertellen dat je kind het koud heeft, terwijl dat niet zo is?
Zoooooooo irritant!

Oh maartje maakt dus niet uit hoe oud je bent of hou oud je oogt, blijkbaar doen wij liefdevolle welopgevoede moeders het nooit goed

Groetjes,

Michèle

Nou idd hoor, maakt niet uit hoe jong je bent/oogt… Maar ook als je ouder bent krijg je natuurlijk weer commentaar: “carriere eerst zeker…?” … niet bij mij hoor (ikke is 27, weinig carriere te bespeuren hier ), bij m’n schoonzussie bijv. Heel erg is dat, zeker als mensen de voorgeschiedenis niet kennen. Je weet immers maar nooit wat de reden is dat iemand laat mama wordt!

Al vind ik wel… 't kan ook TE laat… Je weet wel, van die uitzonderlijke verhalen in het nieuws dat vrouwen van 50jr en ouder mama worden dmv kunstgrepen. Vind ik zo egoïstisch…
Tuurlijk, als het je overkomt dan ligt het anders dan wanneer je er bewust voor kiest. Want ook dat gebeurt: vrouwen van (bijna) 50 die nog eens een keer zwanger worden zonder ingrepen of wat dan ook, al is 't zeldzaam.

Maar goed, da’s weer een heel ander onderwerp

Daar zijn ze nu in de kamer over bezig hoe lang een vrouw haar eieren ingevroren mag houden. Ik zeg zelf 40. Dat is ook gelijk met de adoptiewet. Die zegt dat er niet meer dan 40 jaar tussen een ouder en het kind mag zitten, dan hierbij ook. Das wel zo eerlijk, En nu zal ik misschien moeders die zeggen dat het niet eerder kon, das bs (sorry voor de term) je kan ook dingen opzij zetten. Ik hbe ook ambities op mijn werk en ik werk ook 40 uur, bij ons is het pappa die meer thuis is zeg maar en das een keuze. Maar ik heb wel een kind en die komt helemaal niks te kort.

Groetjes,

Michèle