Ik superblij ben met al jullie reacties!

Even een berichtje van mij om jullie te laten weten hoe blij ik ben met alle lieve reacties op de geboorte van MAX! Ik heb echt zoooooo veel reacties gehad via de mail en Hyves (en als ik het zo lees komen er ook nog wat kaartjes, hihi) dat ik gewoon heel lang bezig zou zijn om jullie allemaal terug te mailen om jullie te bedanken. En dat laat onze boef niet toe. Hij zet het regelmatig op een gillen en dan móet mama komen met haar pink, of liever nog: papa. Nu weet ik weer wat een baby eigenlijk is: een poep-, plas- en traantjesmachientje! We hebben al een paar mindere nachten achter de rug…Hoort erbij, maar is best slopend! Vooral voor papa, want hij vindt dat ik moet slapen en hij heeft al twee nachten met Max op de bank gelegen…GAAP. Max vindt het prima, mama en Eva slapen ook…Papa’s ogen worden steeds kleiner… ook deze keer hebben we géén gebruiksaanwijzing gekregen en moeten we weer opnieuw uitzoeken waarom Max nou eigenlijk huilt! Meestal heeft hij trek! De Bourgondiër!

Maar bij deze: ALLEMAAL SUPER SUPERBEDANKT VOOR ALLES. Ik heb het al wel in andere topics gezegd, maar bij deze nogmaals! Heerlijk om alles te lezen op mijn Hyves enzo, echt heeeel gezellig! Ik hoop wat meer tijd te krijgen voor Ikkeben, maar voorlopig moet ik nog even een beetje mijn draai vinden met twee kindjes die regelmatig tegelijk gaan huilen! GRRR! Maar ik kom terug hoor! Nu is het alleen even Eva-Max, maar straks wil ik natuurlijk ook weer lekker over jullie kindjes kletsen, zoals vanouds!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

{{{{Rainbow}}}}

Groetekes, Sje

Oh meis … heftig he die eerste dagen/weken… Maar het komt goed!! Het bewijs is er EVA! Laat ikkeben even ikkeben zijn… en neem je tijd om een ritme te vinden. Dit had ik ook echt nodig … al hoewel had ik het ook nodig om jullie advies te hebben

Volg je hart…

Psst: zou stiekem best om het hoekje willen kijken bij huize Rainbow

{{{{{{{{{Rainbow}}}}}}}}

Ik kon me er eerst nog niets bij voorstellen als mensen zeiden, Je gaat het druk krijgen met 2 kindjes hoor… maar nu ik jou verhaal zo lees… En het komt al snel dichterbij… dan geloof ik het graag!
Wat zielig voor papa dat ie zo weinig slaap heeft… Tuurlijk ook voor jou, dus snap je vriend wel waarom hij er uit gaat… Deed Chris ook altijd…

Ga jij maar lekker je ritme vinden meid, en genieten van je kids, en vooral proberen bij te slapen…

En net wat Mini-Boy zegt dat zij wel even om het hoekje wil spieken, Wil ik dat ook wel…hahaha!

Liefs, Melanie

lieve schat, wat zal dat wennen zijn zeg twee van die koters. maar ook wel heerlijk weer zo’n kleine hummel in je armen. muv de gebroken nachten natuurlijk
doe gewoon lekker rustig aan, alles op je eigen tempo en wij wachten wel hoor.

liefs,
Rinske

Ja, het is weer even flink aanpoten?! Ik kan het me voorstellen hoor. Nou, ik hoop dat jullie snel een ritme vinden. Ook zeker voor papa. Heeft hij nog wel vrij, of moet hij overdag alweer aan de slag op het werk?

Neem lekker je tijd. ikkeben is ontspanning, geen verplichting! Komt allemaal wel weer als de rust wat is teruggekeerd!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lieve schat, voel je niet schuldig dat je hier even niet bent. Dan komt idd vanzelf wel weer allemaal. We weten allemaal hoe druk het is als er ineens een kleine bij is. Laat staat als je er 2 hebt. Dat is zeker even zoeken naar een ritme. Ga gewoon lekker van alles genieten en ikkeben komt echt wel weer. Enne vergeten doen we je zeker niet We weten dat je terugkomt en wachten geduldig af wanneer.

Wel ontzettend lief van je vriend dat hij zich opofferd om op de bank te gaan slapen. Zodat jij je rust kan pakken. Ik hoop dat de rust s’nachts snel terugkeerd in huize Rainbow en dat jullie weer allemaal kunnen slapen. Want ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor papa ook heel vermoeiend is.

Geniet ervan!

Dikke knuffel,
Sandra

Neem je rust en de tijd om (weer) een ritme te vinden… wel fijn dat papa er 's nachts uit gaat!

Wij lopen niet weg

Groetjes van Sascha en Senne

Yep er komt nog een kaartje aan

Maar jij moet even lekker je tijd nemen met je mooie kindertjes hoor inderdaad even een ritme vinden weer en zo. Ook Eef moet wennen natuurlijk. En wat Bakmamma zegt even laten kijken of Max niet ook Kiss heeft na deze bevalling kan geen kwaad natuurlijk. Oh ja en mocht ie hongerig blijven geef dan af en toe een forte of ik weet niet hoe het van Friso heet. Voor hongerige baby’s.

Groetjes,

Michèle

Neem ind je tijd meid, wij wchten wel en lopen niet weg
En vergeet vooral niet te genieten.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Lief berichtje!
Maar natuurlijk leven we harstikke met je mee. Een kindje krijgen is zoiets speciaals!
En digitante worden ook hoor, haha

Kan me voorstellen dat het allemaal nu even heel erg druk is. Een baby die je met leren kennen en die zelf de wereld ook allemaal moet ontdekken, grote zus Eva die ook even moeten wennen aan de situatie. En natuurlijk die gebroken nachten (pff daar zie ik ook wel een beetje tegenop). Super lief dat je man jou nog even lekker wil laten slapen.

Wat de andere meiden ook zeggen, vergeet niet te genieten. Maar neem vooral lekker de tijd voor je kids en hopelijk blijft er ook nog een klein beetje tijd voor jezelf over.

Liefs!!

Als het goed is, is ons kaartje vandaag op de mat geplofd

Lieverd, we wachten rustig af tot jullie helemaal gewend zijn en de rust is weergekeerd. Zet 'm op!

Groetjes,
M

Geeft toch niet! ikkeben loopt heus niet weg hoor, hihi!
Je hebt een prachtig kindje op de wereld gezet, en daar moeten jullie als gezin lekker van gaan genieten, en het ritme komt vanzelf wel

Liefs Shirley

Neem lekker je tijd, meid! Het zal best behoorlijk wennen zijn, met 2 kindjes, maar geniet vooral lekker van jullie gezinnetje.

Groetjes Natasja

ja je zei het al met eva’s kaarsenvet haha dus ik merkte in je mailtje dat je het druk hebt.
is heeeel logisch neem alle tijd van de wereld!
wij wachten wel enne ik blijf je toch wel terug mailen hoor en ik wacht met liefde en plezier wat langer op je mailtjes.
geeft helemaal niets.
ik kan er helemaal inkomen hoe zwaar het is met een baby en een peuter (daarom wacht ik bewust tot rico ouder is haha ik ben een zwakkeling hahhahaha) ik heb echt respect voor degene die dat zo goed aankunnen en aandurven.
top hoor! Lekker genieten!

Waar blijft Rainbow nu toch… gnagna

Enne wat bakmama zegt daar had ik (al fan van osteopaat) nog niet aangedacht. Maar door zo’n spurt bevalling is het heel goed mogelijk dat de kleine pijn heeft. Ook moeten alle darmpjes etc weer hun werk gaan doen. En is dit de eerste 3 maanden gewoon heftig (vind ik)…

Toch moet ook ik zeggen… dat het me is meegevallen met drukte voor 2 kindjes. Dit komt natuurlijk ook omdat je nog in de luiers zat/zit.

Meis volg je hart en je gevoel… en roep evt ons in hahaha. Het ikkeben team staat klaar

Heb je leuke kraamhulp? Tot wanneer heb je hulp?

Daar ben ik even! Max ligt al een paar uur te slapen en wat een rust in huis! Hij was vanmorgen een beetje geïrriteerd, maar in zijn badje kwam hij helemaal tot rust. Het is best een hongerlapje en hij wilde gewoon weer drinken. Toen is hij heerlijk in zijn doek gaan slapen. Die Pacco…ik zweer erbij! Hij voelt zich nu veilig in zijn grote ledikant. Wij laten ook baarmoedergeluiden horen (lijkt op een heipaal haha) en dan komt hij tot zichzelf. We horen die geluiden nu zelf ook, dus we gaan straks bij de HEMA even een ouderwetse tikwekker kopen!

We zijn maandag meteen al met Max naar de osteopaat geweest. Ik voelde gewoon dat er iets niet lekker zat bij hem, zeker door de klap die hij heeft gemaakt. Hoewel het nog erg vroeg was en de echte spierspanning nog moet worden opgebouwd, voelde de osteopaat nu al dat er twee werveltjes niet lekker zitten. Max draait ook maar naar één kant en wordt echt boos als je zijn hoofdje de andere kant op wilt draaien. Hij draait niet soepel. Over twee weken gaan we terug en wordt hij behandeld. Met die bakerdoek verwacht ik dan dat hij minder huilerig is. Hij is wel veel rustiger dan Eef, die door haar KISS alles bij elkaar gilde. Vandaar dat we met hem ook zo snel een afspraak hebben gemaakt. En niet voor niets dus, bleek!

We hebben vannacht goed geslapen. Max kwam om half 5 en dronk zijn fles razendsnel op. Hij sliep toen tot half 8. Alleen Eva had eng gedroomd en wilde niet meer slapen. Dus zij heeft tussen ons in gelegen. Ik ben wel best moe nu, al heb ik wel goed geslapen verder. Best vermoeiend zo’n kraamweek. Ik zal blij zijn als alles weer normaal is! Ik had twee hulpen. De eerste was een hele vlotte vrouw waar ik goed mee kon kletsen (ook over kleertjes!) en zij pakte de boel hier goed aan. De tweede was een stuk rustiger en zij had weinig tijd over voor huishoudelijke klusjes, maar ze was verder ook lief voor Max. Ik vond het wel jammer dat de eerste niet kon blijven, maar ik zal niet de enige zijn met twee hulpen?

En nu moet ik nog even herstellen van de bevalling, al gaat het al beter en lukt het zitten ook wel. Ik doe alleen soms te veel en dan gaat alles trekken en verlies ik weer wat meer bloed. Ik heb ook veel stuwing en oooo, als Max huilt kan ik meteen mijn compresjes vervangen! Wel mooi dat je lichaam zo op je baby reageert, maar ook vervelend als je geen bv geeft en alles toch gaat lopen. Het is wel opgezwollen en best pijnlijk. De koolbladeren zijn alleen niet nodig, het is wel te doen! En oooo, dan zijn er mijn hechtingen nog natuurlijk, waardoor ik niet goed naar de wc durf. Ik slik nu maar laxeerspul, zodat ik niet veel hoef te duwen. Dat doet meteen pijn. Maaaaar…de befaamde aambeien zijn aan het verschrompelen zei de kraam, dus dat is één ‘zorg’ minder! Hahaha.

Ik denk dat ik twee kindjes ook wel aankan, al voel ik me opeens best onzeker als het om Max gaat. Ik begrijp baby’s vaak niet en als hij huilt lukt het niet altijd om hem te troosten. Blij dat mijn mannetje twee weken vrij heeft! Eva laat haar pp-streken op zich best achterwege, zij is eigenlijk wel makkelijk en lief. Op dat kaarsvet na dan! Het is wel wennen, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Zolang we maar goed slapen kan ik wel veel hebben en anders roep ik inderdaad het Ikkeben-team in!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Goed dat je meteen actie hebt ondernomen toen je merkte dat Max niet lekker ligt een bepaalde kant op. Fijn dat de osteopaat al snel ontdekte waar het verkeerd zat!

Wat die hulpen betreft, ik had bij allebei de dametjes ook 2 hulpen. Dat is meer regel dan uitzondering tegenwoordig.

Groetekes, Sje

Wat leuk weer wat van je te horen…

Die osteopaten hebben het maar druk met ons … wij zitten er ook nog steeds met Levi.

Mogen de hechtingen er nog niet uit? Hier met 5 dagen … en dan komen ze gelijk om 8.00 uur met de tang. Hoewel ze oplosbaar zijn, heb ik ze beide keren laten verwijderen. Het gaat zo trekken … En echt als die eruit zijn ben je weer een ander mens. Beetje bij beetje komt de Rainbow dan weer terug

Ik had 1 hulp heel de week… maar van mij had er een ander mogen komen … Dus het kan 2 kanten op…

Denk aan je… en zit nog steeds op het vogeltje te wachten om lang huize Rainbow te vliegen :open_mouth:

Ontzettend goed dat jullie meteen naar de osteopaat zijn gegaan en dat het blijkbaar een goede stap was. Het heeft hopelijk snel resultaat. Wij hadden maar 1 kraamhulp en een heel toffe vrouw. Ik moest huilen toen ze wegging

Groetjes,
M