Daar ben ik even! Max ligt al een paar uur te slapen en wat een rust in huis! Hij was vanmorgen een beetje geïrriteerd, maar in zijn badje kwam hij helemaal tot rust. Het is best een hongerlapje en hij wilde gewoon weer drinken. Toen is hij heerlijk in zijn doek gaan slapen. Die Pacco…ik zweer erbij! Hij voelt zich nu veilig in zijn grote ledikant. Wij laten ook baarmoedergeluiden horen (lijkt op een heipaal haha) en dan komt hij tot zichzelf. We horen die geluiden nu zelf ook, dus we gaan straks bij de HEMA even een ouderwetse tikwekker kopen! ![]()
We zijn maandag meteen al met Max naar de osteopaat geweest. Ik voelde gewoon dat er iets niet lekker zat bij hem, zeker door de klap die hij heeft gemaakt. Hoewel het nog erg vroeg was en de echte spierspanning nog moet worden opgebouwd, voelde de osteopaat nu al dat er twee werveltjes niet lekker zitten. Max draait ook maar naar één kant en wordt echt boos als je zijn hoofdje de andere kant op wilt draaien. Hij draait niet soepel. Over twee weken gaan we terug en wordt hij behandeld. Met die bakerdoek verwacht ik dan dat hij minder huilerig is. Hij is wel veel rustiger dan Eef, die door haar KISS alles bij elkaar gilde. Vandaar dat we met hem ook zo snel een afspraak hebben gemaakt. En niet voor niets dus, bleek!
We hebben vannacht goed geslapen. Max kwam om half 5 en dronk zijn fles razendsnel op. Hij sliep toen tot half 8. Alleen Eva had eng gedroomd en wilde niet meer slapen. Dus zij heeft tussen ons in gelegen. Ik ben wel best moe nu, al heb ik wel goed geslapen verder. Best vermoeiend zo’n kraamweek. Ik zal blij zijn als alles weer normaal is! Ik had twee hulpen. De eerste was een hele vlotte vrouw waar ik goed mee kon kletsen (ook over kleertjes!) en zij pakte de boel hier goed aan. De tweede was een stuk rustiger en zij had weinig tijd over voor huishoudelijke klusjes, maar ze was verder ook lief voor Max. Ik vond het wel jammer dat de eerste niet kon blijven, maar ik zal niet de enige zijn met twee hulpen?
En nu moet ik nog even herstellen van de bevalling, al gaat het al beter en lukt het zitten ook wel. Ik doe alleen soms te veel en dan gaat alles trekken en verlies ik weer wat meer bloed. Ik heb ook veel stuwing en oooo, als Max huilt kan ik meteen mijn compresjes vervangen!
Wel mooi dat je lichaam zo op je baby reageert, maar ook vervelend als je geen bv geeft en alles toch gaat lopen. Het is wel opgezwollen en best pijnlijk. De koolbladeren zijn alleen niet nodig, het is wel te doen!
En oooo, dan zijn er mijn hechtingen nog natuurlijk, waardoor ik niet goed naar de wc durf. Ik slik nu maar laxeerspul, zodat ik niet veel hoef te duwen. Dat doet meteen pijn. Maaaaar…de befaamde aambeien zijn aan het verschrompelen zei de kraam, dus dat is één ‘zorg’ minder! Hahaha.
Ik denk dat ik twee kindjes ook wel aankan, al voel ik me opeens best onzeker als het om Max gaat. Ik begrijp baby’s vaak niet en als hij huilt lukt het niet altijd om hem te troosten. Blij dat mijn mannetje twee weken vrij heeft! Eva laat haar pp-streken op zich best achterwege, zij is eigenlijk wel makkelijk en lief. Op dat kaarsvet na dan! Het is wel wennen, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Zolang we maar goed slapen kan ik wel veel hebben en anders roep ik inderdaad het Ikkeben-team in! ![]()
Groetjes Rainbow, trotse mama