Ben 5 jaar geleden (iets langer) gestopt, maar ja, was ook zwanger, misschien gaat het dan makkelijker (zul je weinig aan hebben dus ;o) ). Mij lukte het door gewoon in 1x te stoppen. Toen ik een keer een feestje had op mijn werk, waar dus veel gerookt werd en daar rookloos door heen kwam, had ik zoiets van: yes, dit lukte, dan lukt het voorgoed. Rare beredenering misschien hahaha. Enne…niet zeggen: ik ben gestopt, tegen mensen, maar gewoon zeggen: nee, ik rook niet. Of als ze je peukje aanbieden: nee, dank je, ik rook niet, maar niet: ik probeer juist te stoppen. Dat werkt niet. Ik heb het nl eerder geprobeerd en pas toen ik zelf zei, dat ik niet rookte, ging ik er meer en meer in geloven. Maar ja…ik vond het moeilijk, ik weet dat het voor velen wel moeilijk is. Zat zelf toch op een pakje per dag hoor. Je zult zien, zodra je de voordelen merkt (meer lucht, betere conditie, betere reuk, fiets je langs een struik, waar je al heel lang langs kwam, ruik je ineens bloemen, dat is leuk hoor
) ), gaat het steeds makkelijker. Ik heb wel heeeeeeeeeeeel lang (paar jaar) gehad, dat ik droomde, dat ik stiekem een sigaret rookte, wat was ik dan blij, dat ik wakker werd en het niet waar bleek te zijn. Maar verder, geen problemen gehad.
Heel veel suc6!!
groetjes Monique