Ik probeer te stoppen met roken,

ja ik weet dat ik ongezond leef, maar daar komt nu verandering in.
Gistermiddag heb ik besloten de tabak achter me te laten en meer te gaan bewegen…
Het niet roken is vrij zwaar, vooral 's morgens vroeg en 's avonds na het eten.
Maar de eerste dag is bijna voorbij en het gaat totnutoe goed…
Maar nu is mijn vraag:"Zijn er forumleden die gerookt hebben of ook willen stoppen??"
Samen slaan we ons er doorheen!!!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Ben 5 jaar geleden (iets langer) gestopt, maar ja, was ook zwanger, misschien gaat het dan makkelijker (zul je weinig aan hebben dus ;o) ). Mij lukte het door gewoon in 1x te stoppen. Toen ik een keer een feestje had op mijn werk, waar dus veel gerookt werd en daar rookloos door heen kwam, had ik zoiets van: yes, dit lukte, dan lukt het voorgoed. Rare beredenering misschien hahaha. Enne…niet zeggen: ik ben gestopt, tegen mensen, maar gewoon zeggen: nee, ik rook niet. Of als ze je peukje aanbieden: nee, dank je, ik rook niet, maar niet: ik probeer juist te stoppen. Dat werkt niet. Ik heb het nl eerder geprobeerd en pas toen ik zelf zei, dat ik niet rookte, ging ik er meer en meer in geloven. Maar ja…ik vond het moeilijk, ik weet dat het voor velen wel moeilijk is. Zat zelf toch op een pakje per dag hoor. Je zult zien, zodra je de voordelen merkt (meer lucht, betere conditie, betere reuk, fiets je langs een struik, waar je al heel lang langs kwam, ruik je ineens bloemen, dat is leuk hoor ) ), gaat het steeds makkelijker. Ik heb wel heeeeeeeeeeeel lang (paar jaar) gehad, dat ik droomde, dat ik stiekem een sigaret rookte, wat was ik dan blij, dat ik wakker werd en het niet waar bleek te zijn. Maar verder, geen problemen gehad.

Heel veel suc6!!

groetjes Monique

Hoi Monique, das een goed idee zeggen dat je niet rookt ipv zeggen dat je gestopt bent.
Dat moet ik zeker proberen.
Vanmiddag was het wel heel even moeilijk,
mijn schoonouders, zwager en mijn vrouw roken allemaal. toen Shakira ff op bed lag hadden ze allemaal tegelijk een sigaretje aan, maar ik ben er door gekomen…

Sam wat een goede beslissing heb je gemaakt.
Zelf ben ik in juli 2002 gestopt. Ik wist niet dat ik zwanger zou worden dus daarom heb ik het niet gedaan. Ik ben ineens gestopt omdat ik dat wilde. Mijn vader is meegestopt maar mijn man is toen door blijven roken. Waarschijnlijk omdat ik er echt aan toe was is het gelukt, zonder pleisters etc. . Monique heeft gelijk als ze zegt dat je het niet wereldkundig moet maken. Je maakt het jezelf dan wel moeilijker. Probeer i.p.v. roken (na de maaltijd) een ander gezond ding te doen. Bijv. wandelen ofsnel even bij Ikkeben kijken. Want uiteindelijk is de handeling van het roken het moeilijkste af te leren. Ooh ja, niet gaan snoepen he, want daar krijg je spijt van.

Liefs Kristel

Ha Ammetje,

ik doe op mijn werk het stoppen met roken spreekuur, ik geef advies over stoppen met roken. Dus als ik je ergens mee kan helpen dan moet je het gewoon vragen. Ik kan je proberen om te helpen.
Mijn tip voor vandaag is; verander je gewoonte, als je normaal bijvoorbeeld na het eten gewent bent om een sigaretje te roken. Ga dan nu gelijk na het eten afwassen!
Heel veel suc6.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

hahha ikke… maar nu nog effe niet, ben zelfs niet helemaal rookvrij mijn zwangerschappen doorgekomen maar moet zeggen, een pakje voor 4.60 euro gaat me door een zeer been dus ik ga denk ik ook er maar eens goed over nadenken maar beloof niets

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

ik ben nu bijna 4 jaar geleden gestopt net als monique toen ik zwanger was

en tot op heden moet ik er niets van hebben

hans van mij is nu ruim 2 jaar gestopt en in het begin was het heel moeilijk dat gaf hij ook toe en die ging ineens kaugom eten en heel veel fruit,klinkt raar maar het hielp bij hem en nu heeft hij geen moeite meer als mensen roken om hem heen

in ieder geval suc6 je kan het

ikke ja pffff wilde er niks over zeggen maar ga ook stoppen, niet gelijk maar wel binnen nu en 2 weken zodra ik een paardagen niet heb gerookt horen jullie van mij hahaha

Tries

Liefs Tries

ene Ammetje je probeerd niet met stoppen je stopt hihihi succes he meid Tries

Liefs Tries

Nee nee: je rookt niet

Hahahaha

groetjes Monique

Wat een tips en steun allemaal.
Gisteravond en zonet had ik het wel een paar moeilijke momenten, toen heb ik maar de was opgevouwen.
En die tip van na het eten meteen afwassen??
Ja die is al in de praktijk gebracht…
Wat ik zelf ook ontdekt heb is even een glas water drinken, das nog gezond ook…
Enne voor de moeilijke momenten, dan kom ik hier wel even kijken.
Dus kunnen jullie de komende dagen een hoop berichten verwachten.
En natuurlijk kan ik mooi met Shakira’s site bezig!
Het lukt me!!!

Hoi,

Gelukkig ben ik er nooit aan begonnen en hoef ik dus ook niet te stoppen.
Daar ben ik toch wel zooo blij om!
Want ik weet hoe moeilijk het is.
Mijn vriend rookt ook een pakje per dag en heeft eens geprobeerd te stoppen.
Nu wil hij het binnenkort weer gaan proberen, maar ik weet hoe moeilijk het is.
Maar idd, die prijsstijging per 1 februari…beetje blachelijk veel hoor!!!
Gemiddeld TACHTIG cent per pakje!
Zijn die fabrikanten volgens mij ook niet blij mee, want kan me voorstellen dat veel meer mensen nu toch proberen te stoppen.
Denk niet dat iedereen zomaar zo’n 70 gulden per week kan missen aan sigaretten (even omgerekend dan).
Stel je voor, die mensen die bijv. leven van de bijstand ofzo.
Die worden op deze manier min of meer “gedwongen” om te stoppen of in ieder geval te minderen.

Groetjes, Bianca

Nou de tabaksfabrikanten doen er zelf dapper aan mee hoor.
Tabak zou eerst €0.55 duurder worden, alleen werd er toen nog door de fabrikanten €0.25 bovenop gegooid.
Dit is trouwens niet de enige reden waarom ik gestopt ben, het is natuurlijk veel gezonder om niet te roken…
En er is mij vorige week in Groningen geadviseerd zo weinig mogelijk te roken in verband met de narcose voor mijn operatie…
Dus heb ik alles maar aan de kant gelegd…

idd water drinken nou dan smaakt zo stokje niet meer hoor hahaha dat heb ik ook vaak gedaan toen ik wilde stoppen toen we nog geen kinderen hadden hield het een week soms 2 vol en ging ik weer grrrr kan me nog voorr me kop slaan.

maarja je moet afleiding hebben he vooral als je trek/behoefde krijgt.

maar heb je moeilijk schrijf maar vol hier hoor we helpen je wel erdoor heen te komen

nou ammetje ik vindt het knap hoor hou vol me man heeft het 2maanden vol gehouden maar hellaas jammer het was een stuk frisser in huis maar je kreegt wel schoonmaak tikken er van althans mijn man wel ik vondt het wel prettig oke hou vol sterk zijn

groetjes marielle mama van tanja

Ja, het wordt hartstikke duur nu! Zei het net nog tegen Marcel (die rookt). Hij wist het ook al ja… hahahaha, die manier waarop ie dat zei hahaha. “Je gaat nu maar eens drastisch minderen Marcel, want ik ga niet op de kinderen bezuinigen, voor jouw roken hoor!” en daar kreeg ik zowaar gelijk in (maar moest nog wel ff 2 pakjes shag halen, voordat het 1 februari is haha). Nou ben benieuwd, stoppen wilt ie niet, maar wie weet…als het minderen gaat lukken (wat volgens mij niet kan, maar goed, dat terzijde, de wil is er nu tenminste ).

Suc6.

groetjes Monique

Sam wat fijn dat het goed gaat.
Ik had als vervanging van het roken de tic om soep te trekken. En dan wel echt van vers vlees en groenten en dan zeven en dan invriezen. Dat trekken was wanneer ik minder moeite had en het bewerken deed ik 's avonds (was voor mij het moeilijkste moment). Liters en liters ingevroren en we hebben er nog maanden lol van gehad.
Nog heel veel suc6 sam, en houd je voor dat je voor dat geld dat je nu bespaard iets heel leuks met je dochter kan gaan doen.

Liefs Kristel

Nou ik heb vandaag een rotdag gehad met een flinke ruzie.
Daar ga ik verder niet op in maar ik heb toen uit gewoonte 2 shaggies gerookt.
Morgen met frisse moed opnieuw beginnen.
Ik weet dat ik het kan.
En bedankt voor jullie steun!!!

ojeeeeeeeeeee

maar vind het dapper dat je het toegeeft meestal doen ze dat niet he

en morgen weer fris ertegen aan

hoi ammetje
ik kan het best goed begrijpen dat het niet ging he kop op he je kan het ga de voor
hee veel sterkte
groetjes marielle mama van tanja