Ik probeer te stoppen met roken,

Hoi Ammetje,
Begin inderdaad gewoon weer met frisse moet. Vaak lukt stoppen met roken ook niet meteen (wat heb je daar nu aan dat ik dat vertel maar ja toch al opgeschreven .
Heel goed om na het eten gelijk af te gaan wassen. Wat je ook kan doen is alle rookwaar het huis uitdoen; shag, sigaretten, asbakken, aanstekers, enz.
Een dagboek bijhouden, waarin je voorin met rood de redenen opschrijft waarom je bent gestopt met roken. Als je het dan heel moeilijk hebt, lees je eerst die bladzijde met de redenen en schrijf je daarom op hoe het komt dat je het zo moeilijk hebt en wat je van plan bent om eraan te gaan doen. Vaak verdwijnt de trek dan weer.
Als je je asbakken de deur niet uit doet, plak er dan een antirook sticker in.
Kauw de hele dag op een stuk zoethout.

Ik heb nog veel meer tips, ik zou je bijna mijn stoppen met roken folder toesturen .

Ik zou zeggen heel veel suc6 en als je er zelf helemaal achterstaat, dan lukt het je zeker weten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Bedankt voor de tips Jolanda.
Ik heb ook alweer een nieuwe steun!!
Het Pinguin meppen!!!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Sam,
Heel veel suc6 vandaag en probeer me maar te verslaan bij het meppen. Ben benieuwd of het je lukt.

Liefs Kristel

OOh ja, dat zoethout verhaal werkt echt. Mijn man had daar veel aan. Ook aan suikervrije Lolly’s en aan fishermans friends (die gebruikt hij nog steeds als hij het moeilijk heeft).

Liefs Kristel

en anta flu is ook een idee bij het helpen stoppen met roken dat gebruikte de buurman en ook zoethout stokjes

groeten marielle

Marielle heb je helemaal gelijk in zeg ik in bericht 201 hahahahahahaha. Wat was jij vroeg op zeg vanochtend. Gelukkig slaapt Sanne door tot 7 uur en als ik haar laat liggen tot 8 uur.

Liefs Kristel

ja tanja ook tot achtuur maar mannetje gaat dan naar zijn werk en dan nemen we samen een bakkie en dan ga ik meestal nog wat doen voor tanja wakker word want als ik weer te bed gaan wordt het niks met me dan ben ik zo moei

gr marielle mama van tanja

Frans staat ook om 6 uur op maar mij krijgt hij er niet uit hoor. Ik ga 's avonds vaak later naar bed en als Sanne niet kan slapen blijf ik ook op. En ik denk dat hij het wel fijn vind om 's ochtends lekker alleen rond te rommelen.

Liefs Kristel

ja dat kan maar normaal gesproken moet ik ook om 8uur beginnen dus dan blijf ik er uit ik ben dat gewent dat ik vroeger nog heledagen werkte dee ik dat ook dat is het aard van het beesje

gr marielle mama van tanja

Hoi Ammetje,

Ik rook zelf niet, maar mijn vriendin is sinds 1 januari gestopt ! Zij vindt héél veel steun bij het forum van de www.ikstop.nl site (het schijnt daar ook erg gezellig te zijn). Misschien ook iets voor jou ?? Succes hoor !!!

Hoi Brenda, ik ben er net wezen kijken en er staat zeker wel bruikbare info op.
Enneh vandaag begint het aardig te lukken…
totnutoe 1 peuk gehad…

klinkt heel hard ,maar denk aan wat je er van kan krijgen op zo’n moment dat je het moeilijk krijgt, das mijn reden te gaan stoppen wil namelijk mijn kids groot zien worden en mijn klein kinderen leren kennen, mijn moeder is aan kanker overleden en rookte als een ketter… verschikkelijk als ik er aan denk dat ik nu nog niet ben gestopt

Liefs Tries

Het klinkt inderdaad hard, maar het is wel een goede steun.
Over die ziekte, mijn oma is er ook aan overleden en die heeft nooit een sigaret aangeraakt.

Hopelijk snap je wat ik bedoel te zeggen, als je het moeilijk hebt geef een gil we helpen je er door heen.

succes he Tries

Liefs Tries

Sam, een keer gezondigd is niet erg zolang je jezelf het maar niet kwalijk neemt en weer gestopt bent. Ik ben ineens gestopt en heb onderdaad ook de eerste week nog stiekum gerookt. Maar ik heb het ook gered. Kop op en ga ervoor.

Liefs Kristel

nou ik vindt het knap hoor ammetje hou vol
heel dapper

gr marielle

Ik blijf mijn best doen!!
En als we straks zeker weten dat Shakira een broertje of zusje krijgt dan is het natuurlijk een extra steun in de rug…
Shakira zelf zegt zusje…

Hoi Ammetje,

je had het over je oma die aan die vreselijke ziekte is overleden. Als ik op mijn werk iemand voor mij heb zitten en die maakt de vergelijking andersom; mijn oma heeft altijd gerookt en nooit die vreselijk ziekte gehad, zeg ik altijd dat je roken moet vergelijken met oversteken met een aantal mensen die een hele drukke rijksweg lopend oversteken van de ene kant naar de andere kant. Er zal ongetwijfeld iemand zijn die ongedeerd de overkant haalt!! Maar de rest zal geraakt worden door een auto (in geval van roken door die vreselijke ziekte).

Maar doe je best en ik weet zeker dat het je lukt!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Hé, dat vind ik inderdaad wel een goede vergelijking!
Ik ga hem onthouden!

Groetjes, Bianca

Ja das inderdaad een goede, het is eigenlijk een omgekeerde Russische Roulette…
Maar ja iedereen weet dat het ongezond is en toch roken er zoveel mensen…
Dom slag volk zijn we ook…
Maar morgen ga ik echt proberen het op 0 te houden.
Heb namelijk elke dag wel gerookt, niet veel maar toch