Ik op 9 juli

… tante ben geworden. mijn zus is op de nacht van 8 op 9 juli bevallen van en dochter. ze heet tessa en alles is goed. ik ben bij de bevalling geweest. het was de eerste keer voor mij om zoeits mee te maken. wat bijzonder. ik ben zo emotioneel ik kan de hele dag wel huilen. van blijdschap en gewoon van de indruk die het op mij heeft achter gelaten.

maureen~~~~~~~~maureen

Hoi Maureen,

Gefeliciteerd!!!
Wat fijn zeg dat je erbij mocht zijn om zoiets verschrikkelijk moois mee te maken!
Het is toch altijd een wonder.
En ik kan me voorstellen dat je er best heel emotioneel van bent (behalve dat het zo’n mooi wonder is, speelt er denk ik ook nog wel iets anders mee)

Geniet in ieder geval lekker van je nichtje met haar mooie naam!
Is ze trouwens thuis geboren of in het ziekenhuis?

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 10 Jul 2004 08:55:48

hoi maureen gefeliciteerd
fantasties een nichtje er bij en dat je bij de bevalling mocht zijn leuk hoor .en dat je emotioneel bent kan ik me wel voorstellen met alles wat je de laatste tijd heb mee gemaakt geniet lekker van je nichtje

knuffels van marielle mama van tanja

Gefeliciteerd met je nichtje en geniet van het tanteschap …

Mijn zus is 4 aug uitgerekend en dan wordt ik voor de 2e x tante …vind het toch ook heel speciaal hoor …tante worden( haar oudste een dochter, Jolene, is 1 maandje jonger dan Maeike)

heb ze alle 7 op een rij .ze werken alleen in ploegendienst

gefeliciteerd met het tante zijn

dank jullie wel allemaal voor d feliciatie’s!! en bieb inderdaad speelt er ook nog wat anders mee. mijn moeder had dit ook graag mee willen maken. en tessa is geboren via ivf wat het ook al heel beladen maakt. mijn zus is in het ziekenhuis bevallen poliklinisch. het is een hele mooie rustige bevalling geweest. geen paniek momenten niks. super was het. ik ga er zo weer heen.

maureen~~~~~~~~maureen

Ja, stom hè, ik durfde het niet bij naam te noemen (van je moeder)
Ik dacht dat ik dan misschien te “direct” zou zijn.

Maar fijn dat het allemaal zo goed gegaan is en heel veel plezier straks!!

Groetjes, mamma van Stephan

geeft niet bieb ik begreep het wel hoor.! kussssie van mij

maureen~~~~~~~~maureen

Gefeliciteerd met dit kleine wondertje!

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

heee gefeliciteerd leuk hoor

Tries

Liefs Tries

ooohhhhhh leuk zeg en gefeliciteerd met je nichtje

ja hallo allemaal, zoals jullie hebben gemerkt ben ik niet veel op het forum. er is weer het een en het ander gebeurd… probeer het kort te houden. mijn kleine lieve nichtje is gisteren opgenomen in het WKZ in utrecht. op het IC. laat ik eerst even zeggen dat het nu geen levens begdreigende situstie meer is. het is zo gegaan: mijn zus ging haar gister morgen verschonen zij voelde dat ze slap werd en grauw ging zien. ze zijn naar het ziekenhuis gereden. daar bleek dat ze een glucose gehalte van 0,0 had. dit geeft stuiptrekkingen en door die stuiptrekkingen vergat ze te ademen. nu is alles stabiel. ze heeft wel veel medicijnen om die stuipjes onder controle te houden. dit is de grootste zorg daar dit de hersenen aan zou kunnen tasten. maargoed ze heeft sinds gisteravond geen stuipjes meer gehad. ze ligt er nog zeker anderhalve week en misschien nog langer maar wat ze vandaag te horen hebben gekregen is dat ze wel naar huis komt!!

gisteren en vandaag waren hele emotionele dagen. mijn zus en haar man zijn helemaal gebroken van verdriet. kan het bijna niet aanzien. het was allemaal zo mooi begonnen en waarom mag sit dan niet door geze worden. waarom weer die angst en onzekerheid? maargoed ze gaat beter worden en dat is het aller belangrijkste!!!

kuss van mij en als ik meer nieuws heb laat ik het even weten oke?

maureen~~~~~~~~maureen

Heel veel sterkte voor jullie allemaal …

heb ze alle 7 op een rij .ze werken alleen in ploegendienst

och jeetje, veel sterkte en hopelijk gaat het gewoon allemaal goed komen!

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

heel veel sterkte en ok voor de ouders

Dat was even schrikken dan zeg!!!
Gelukkig dat ze er zo snel bij waren en dat ze nu stabiel is en ze weer naar huis mag over 1,5 week.
Sterkte!

Liefs, mamma van Stephan

P.S. dat lage glucose gehalte, hoe komt dat eigenlijk. Kan dat zomaar of weet je dat niet? Lijkt me doodeng zeg!

Gewijzigd door - Bieb op 12 Jul 2004 20:37:49

een laag glucose gehalte kan heel veel oorzaken hebben. bij tessa is waarschijnlijk het volgende het geval geweest: bij haar geboorte had ze een tmp van 35.4 veels te laag dus. ze zeiden als ze binnen een uur niet wat omhoog is gegaan krijgt ze glucose toegediend. (glucose is brandstof voor je lichaam) dit heeft ze niet gehad. het heeft zzes uur geduurt dat ze op een temp kwam van 36.7( met drie kruiken) een pasgeborene kan normaal gesproken twee dagen zonder voeding. maar tessa heeft in die eerste uren na haar geboorte alles al vebruikt. later bleef het lastig om haar temp op peil te houden. de kraamhulp zei… misschien moeten we haar even wat bijvoeden. de verloskundige die op dat moment ook bij mijn zus thuis was zei: nee vanaf morgen gaan we bijvoeden. (mijn zus geeft borstvoeding en dat komt meestal pas naar twee dagen op gang. ( vandaar die evt bijvoeding) dit is alle maal niet gebeurd waardoor ze zondag ochtend een glucose gehalte had van 0,0.

maureen~~~~~~~~maureen

ja armanda zo zie je maar he? gelukkig kwam de borstvoeding bij jou goed op gang want je ziet het als ze al veel verbruikt hebben aan het lichaampje op temperatuur te houden dan is dat heel belangrijk. ja joh je moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn. pff daar word je echt eng van.

maureen~~~~~~~~maureen

Hoi Maureen,

Ik vind het wel een beetje laks overkomen, zoals er gehandeld is bij Tessa (door de verloskundige).
Met die temp. enzo en dat wel of niet bijvoeden etc.
Ik bedoel, ze waren er nu nog maar nét op het nippertje op tijd bij…
Maar goed, dat is zoals het op mij overkomt.
In ieder geval fijn dat het nu al beter met haar gaat!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 13 Jul 2004 09:20:58

Gewijzigd door - Bieb op 13 Jul 2004 09:21:56

zo is het ook bieb! dat zelfde gevoel hebben wij er namelijk ook bij. je moet er toch niet aan denken dan mijn zus haar op dat moment niet aan het verschonen was… en ze gewoon in haar wiegje lag, dan had niemand er wat van gemerkt… en tja verder denken we maar niet. wij hebben zeker ook het idee dat het tessa en mijn zus en haar man bespaard had kunnen blijven als ze het zekere vor het onzekere hadden genomen. maar helaas koop je daar niks meer voor. ja waarschijnlijk gaanze er wel een klacht over indienen hoor. je moet wat…

en armanda bij jou vind ik dat ook hoor, het gevoel om snel die ontslag brief te schrijven en dan weg… ze moesten is weten daar wat er had kunnen gebeuren… ook bij jou kindje!! malloten zijn het.

maureen~~~~~~~~maureen