Ik mij enorm kan ergeren aan

hahhaa volgens mij kan ik er ongemerkt ook wat van

doe vaak iig of idd toch is het af en toe wel makkelijk

maar ja het word zo wel weer een leuke topic

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Gewijzigd door - bianca4 op 06 Oct 2010 22:01:56

lieve mensen…sorry maar waar maken jullie je nou toch druk over? ik schrijf ook idd in plaats van inderdaad.
we mogen toch ook: ipv… ivm…oid… schrijven? waarom inderdaad dan niet afkorten?
wat ik WEL irritant vind als mensen alles wat met een z moet met een s schrijven.
: ik seg altijd dat ik self wil gaan. (b.v.) of ik find dat nieh (find is engels in mijn ogen) dat : seg seg seg!!! dat is het enigste waarbij ik dan denk: dat staat niet in een zin. en zeker niet in een verhaal. als je alles dan met een S schrijft gaat het opvallen en dat leest kinderlijk.
maar ffw8e tja ik schrijf op msn ook wel zo of gewoon ff wachten. gewoon omdat dat sneller gaat.
maar ik loop niet de hele tijd te essen of te feeeen

quote:
Zal ik dan maar in heeeel plat brabants gaan schrijven?? Da boers witte nie??

wa witte gij nie? bende gij nou heulemael gek geworre?

Dit topic ging toch om spel en stijlfouten? Niet om het gebruik van afkortingen?
Ik doe iniedergeval super mijn best op mijn spelling en als ik een fout maak laat het aub weten leer ik weer wat van. Zoals bakkerspraatjes, ehm Bakerspraatjes, nou goed, ik weet het al niet meer :blush:

en in dat berichtje van Zoontjuh, goed het was een apart bericht, maar dat alle komma’s ontbraken viel me pas op toen het genoemd was. Het blijkt dat ik ze al automatisch tijdens het lezen plaats ^^.

@Inge, get ging idd niet om afkortingen,m tenminste bij mij niet. Ik gebruik ook wel vaak idd in plaats van inderdaad. Of ipv, ivm etc.
Kijk, je praat bijvoorbeeld plat hagenees/amsterdams/brabants/twents, etc. En je schrijft alles precies zo op, als je het uitspreekt, en daarnaast ook de punten, komma’s hoofdletters etc, vergeet te zetten, dan wordt het heel moeilijk voor anderen om het verhaal te lezen. Snap je?
Dat wordt er naar mijn idee meer bedoelt, dan wat jij aangeeft. Dus je mag gewoon gebruik maken van afkortingen, dat doe ik ook!

liefs woezel

ja maar iemand had het ook over " ffw8en"
en bakmama schreef" IDD vind ik ook irritant"
of bedoelde ze: inderdaad dat vind ik ook irritant?
vandaar mijn berichtje.

@Woezel : Hahaha weer een twentenaar
Ook hier in de buurt joh? Wat leukkk!! hahahha

Liefs, Melanie

quote:
@Woezel : Hahaha weer een twentenaar Ook hier in de buurt joh? Wat leukkk!! hahahha

Liefs, Melanie

Jep!! Officeel woon ik nu in de achterhoek, maar goed, 1 km verderop is het alweer twente hahahahahaha!! Ben eigenlijk wel beniewd in welke wijk je daar woont, en of ik die ken. Heb namelijk nog steeds mijn tandarts daar!! hahahaha echt een hele fijne tandarts!!

liefs woezel

Ik denk dat Bakmamma IDD met hoofdletters schreef om dat er soms inderdaaT geschreven wordt, maar het is met een D.

Liefs

ja maar dan nog moeten we elkaar nu gaan aanvallen om schrijf/spelfouten? sommige mensen hebben moeite met nederlands schrijven. en dan heb ik het niet alleen over allochtonen.
ik vind het ook soms moeilijk zovan; is het nu met een d of met een t.
zoveel mensen hier maken spelfouten omdat ze denken dat ze het zo schrijven.
kijk met dat: zoontjuh… ja dat is geen spelfout.
maar als iemand denkt dat je inderdaad met een t schrijft. om je eigen daar nou kapot aan te irriteren vind ik persoonlijk een beetje belachelijk.

even ter toevoeging, ik hou van jullie allemaal
maar kom op maak je druk om je eigen sores…over zulk soort dingen moet je je niet eens druk over willen maken, vind dit tamelijk onbelangrijk. maargoed ieder mag zijn mening hebben.

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Oct 2010 09:19:45

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Oct 2010 09:21:57

Oh maar ik erger me er ook niet aan hoor Inge. Ik lees er wel over heen. Snap je

Liefs

ik verklaar me bij deze schuldig haha
ik heb ook veel schrijf fouten en weet ook weleens niet hoe ik een woord moet schrijven
ik zal dr o oeps sorry ik zal er beter op gaan letten

before you judge me, try hard to love me

tja zo hoort het ook,
ik heb zoiets van; mensen die zich aan onbenulligheden irriteren hebben volgens mij zelf geen sores aan hun kop en gaan ze zich maar irriteren aan andermans problemen.
niet om iemand aan te vallen, maar laat mensen gewoon in hun waarde alsjebliefd.
dus bij deze neem ik het op voor mensen die nou eenmaal slecht zijn in spelling.
en nogmaals
mensen die liggen te essen en te feeen. dat is een ander verhaal dat heeft niets met spelling te maken want zij weten wel degelijk beter.
ik seg self (dat bedoelde ik ermee) maar dat wil alleen zeggen dat mensen onvolwassen schrijven, en het komt kinderachtig over. dan zit je niet op hetzelfde niveau qua denken dus vermijd ik dat gewoon.
maar als het echt gaat om de d of t, of omdat ze niet wetn hoe ze een woord schrijven. sorry hoor get a life en maak je druk om je eigen shit

Tja, wat zal ik hier eens over zeggen?
Hoewel ik voor mijn werk altijd foutloze stukken tekst aflever en iedereen bij me aanklopt voor verbeteringen of “Kan dit zo de deur uit?” let ik er hier niet zo op, Ik vind het leuk om zoveel mogelijk te lezen en beantwoorden in korte tijd, dus tikfoutjes in overvloed! Als het echt erg is, verbeter ik het naderhand wel eens, maar meestal denk ik: Jullie snappen het wel!

En ik vind inderdaad dat foutloos Nederlands schrijven geen voorwaarde hoeft te zijn om dingen op een forum te mogen plaatsen. Volgens mij gaat het mensen die hier reageren voornamelijk om de pubertaal en de onleesbare stukken. Over een d of een t leest iedereen als het goed is wel heen, zolang je elkaar begrijpt geen probleem. Dus Inge, maak je geen zorgen, jij bent hartstikke goed te begrijpen, malawimama ook! Volgens mij alle leden die regelmatig wat posten wel. Dat berichtje zonder komma’s en punten, dan haak ik gewoon halverwege af en reageer niet. Ik erger me er verder niet lang aan, maar alls er geen touw aan vast te knopen is, laat dan maar. Er zijn ook een stuk minder reacties op dat soort berichten, dus volgens mij denken meer mensen er zo over!

Stukkie appel heb ik trouwens helemaal geen probleem mee, ik snap wat er bedoeld wordt en hoef niet drie keer te lezen voordat ik het woord herken!

Ergeren is natuurlijk ook een keuze, waar je eigenlijk alleen jezelf mee hebt, zo zie ik het!

Ik heb wel dit berichtje nog eens extra gecheckt en veel ‘ene’ en ‘wara’ eruit gehaald, dat is mijn ding: Ik voeg woorden samen: Das Tis (dat is het is) en twee klinkers achter elkaar gaat vaak mis op mn toetsenbord. Ook laat ik vaak het woord Ik aan het begin van een zin gewoon weg, gemakzucht ja…

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Samengevat:

Als iedereen let op: leestekens en redelijke ABN zodat iedereen het kan lezen is het probleem opgelost.

Dus geen msn-taal of half chinees . En iedereen maakt weleens een spelfout, of sneltypefout, geen probleem. Afkortingen ook geen probleem.

En ik geloof dat half nederland moeite heeft met d/t/dt en om nu hele zinnen te gaan ontleden voor forums…?

@Jaantje: ik blijf toch wel “ff” typen ipv even.
soms niet soms wel, net wat mij uitkomt.
als mensen dat vervelend vinden is dat hun probleem, het is er sneller uit dan de bedoelign is natuurlijk en als je haast hebt maar toch wat wil schrijven… dan hoeft het toch ook niet ff te w8en?

Ik vind, laten we ons eigen druk maken over dingen die er echt toe doen zeg, waar gaat het over. Kom op zeg.

Als je je eigen er aan stoort doe je het topic dicht en ga je naar het volgende. Ik vind het veel irritanter als de topics uit hun verband worden gerukt, maar ook daar klaag ik niet over, ziet de persoon zelf ook wel denk ik dan maar.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik let ook nooit zo op of ik hoofdletters gebruik aan een nieuwe zin, of dat ik genoeg komma’s en punten gebruik. Ik wil hier gewoon mijn vragen en verhaal kwijt, dus het kan best zijn dat jullie je dan ook mij ergeren.

@ Woezel : Ik heb tot mn 9e op de Riet gewoont, daarna tot mn 19e op de Windmolenbroek en nu woon ik met Chris en Noah op de Aalderinkshoek.

Je zult ze vast wel kennen neem ik aan?
Waar zit jou tandarts dan?

Liefs, Melanie

owww :open_mouth: ff is toch een normale afkorting van even 8 voor acht ^^ kun je geen msn taal meer noemen hoor. ScHrIjVeN HeEl VeEl MeNsEn NiEt Zo Op MsN tEgEnWoOrDiG, met het risico geblokt te worden door mij snap ook niet dat je dan nog snel een bericht kan typen