Tja, wat zal ik hier eens over zeggen?
Hoewel ik voor mijn werk altijd foutloze stukken tekst aflever en iedereen bij me aanklopt voor verbeteringen of “Kan dit zo de deur uit?” let ik er hier niet zo op, Ik vind het leuk om zoveel mogelijk te lezen en beantwoorden in korte tijd, dus tikfoutjes in overvloed! Als het echt erg is, verbeter ik het naderhand wel eens, maar meestal denk ik: Jullie snappen het wel!
En ik vind inderdaad dat foutloos Nederlands schrijven geen voorwaarde hoeft te zijn om dingen op een forum te mogen plaatsen. Volgens mij gaat het mensen die hier reageren voornamelijk om de pubertaal en de onleesbare stukken. Over een d of een t leest iedereen als het goed is wel heen, zolang je elkaar begrijpt geen probleem. Dus Inge, maak je geen zorgen, jij bent hartstikke goed te begrijpen, malawimama ook! Volgens mij alle leden die regelmatig wat posten wel. Dat berichtje zonder komma’s en punten, dan haak ik gewoon halverwege af en reageer niet. Ik erger me er verder niet lang aan, maar alls er geen touw aan vast te knopen is, laat dan maar. Er zijn ook een stuk minder reacties op dat soort berichten, dus volgens mij denken meer mensen er zo over!
Stukkie appel heb ik trouwens helemaal geen probleem mee, ik snap wat er bedoeld wordt en hoef niet drie keer te lezen voordat ik het woord herken! ![]()
Ergeren is natuurlijk ook een keuze, waar je eigenlijk alleen jezelf mee hebt, zo zie ik het!
Ik heb wel dit berichtje nog eens extra gecheckt en veel ‘ene’ en ‘wara’ eruit gehaald, dat is mijn ding: Ik voeg woorden samen: Das Tis (dat is het is) en twee klinkers achter elkaar gaat vaak mis op mn toetsenbord. Ook laat ik vaak het woord Ik aan het begin van een zin gewoon weg, gemakzucht ja…
Liefs!