Ik met weemoed terugdacht aan

mijn zwangerschap? Vanmorgen vertelde een collega dat een collega van ons zwanger is van haar eerste kindje. Dat komt in mei. Superleuk voor haar. Tegelijk dacht ik: ‘Dat maak ik niet meer mee…’ en er kwam een soort van weemoedig gevoel over me heen. Zo van: de dikke buik, de kleertjes kopen en zelfs een bevalling…dat komt niet meer terug. Wij zijn klaar, we zijn dankbaar dat we twee gezonde kindjes hebben, maar toch dacht ik even aan het feit dat dat niet meer gaat gebeuren. Verbaast me een beetje van mezelf, ik dacht echt altijd dat ik blij zou zijn als ik af was van zwanger zijn enzo. Ik verras me zelf hier in dus, haha.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, dat herken ik wel!

Raar dat je dan zo versteld van jezelf kunt staan he?

Ik denk niet dat er bij ons ook nog kindjes komen, zou ik ook niet meer willen of aankunnen.
Maar als ik dan iemand zie met een dikke buik, of een pasgeboren baby… ben ik gewoon hardstikke jaloers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hihihi, ik dus ook! Dat blijkt! Gek he? Ik zou een derde echt te druk vinden enzo, maar toch…Grappig dat je dan inderdaad ‘jaloers’ kunt zijn op mama’s die nog zwanger zijn!

Schaam je niet, ik heb dat ook hoor en ik zou er toch echt geen derde bij willen. We hebben er geen plek voor en voor mijn gezondheid is het gewoon niet goed. Niet alleen ivm de depressie hoor, maar ook met de fybromyalgie en de schildkliersituatie is het gewoon niet meer verstandig (ik ben van tevoren niet goed ingelicht waar ik aan moest denken en wat er moest gebeuren als ik zwanger zou worden bij Lisa)… Maar ook ik heb nog rammelende eierstokken!! Chris is “geholpen” en het kan dus ook gewoon niet meer… Voor mezelf zou ik gewoon eens een kindje willen waar ik van kan genieten als het een baby is, dat heb ik bij beide helaas niet gehad… maar het is gewoon niet wijs…

Ha ha ha zelfs ik heb dat hoor nu ik weet dat het kan. Dan kan me dat jaar niet snel genoeg gaan. Het is dat ik met mijn jurk echt geen risico wil nemen zwanger te zijn want dat model staat echt niet en ik mijn principes heb, maar hier kriebeld het ook weer alleen wij ‘mogen’ nog een keer zeg maar. Enne jij kan altijd je hormonen de schuld geven he

Groetjes,

Michèle

Grappig dat je dit gevoel nog hebt. Ben benieuwd of ik dit ook ga krijgen als ik straks bevallen ben. Want ook wij zijn heel dankbaar met 2 kindjes en daar zal het als het goed is ook bij blijven. Gelukkig kan ik in ieder geval nog ongeveer 19 weken genieten.

Groetjes,
Sandra

hahaha Rainbow … denk maar aan de gebroken nachten het huilen … euh … dan zakt je meewoed wel weg…

Al sluit ik mij geheel bij bakmama aan …

Ben ik de enige die dat ABSOLUUT niet heeft haha.
Met mees 30kg in de zwangerschap, net een kamer olifant, maagzuur, misselijk en spugen, goeie bevalling, dat dan wel. Mees veel ziek en huilen, mama zwaar over de p*s. Slapeloze nachten en zo kunnen we nog wel door gaan. Ben juist blij dat mees 1.5 nu is, dat hij niet meer zo afhankelijk is en het belangrijkste geen flessen meer hoef te geven. Nee voor mij niet meer. Dat is ook het eerste wat ik tegen mark zei toen mees geboren was: Nu hoef ik nooooooiiiiit meer, heeeeeeeerlijk.

Gr Patries

Nee hoor Patries je bent niet de enige, ik moet er ook niet meer aan denken

Zo’n babytje en dikke buik heel leuk maar niet meer bij mij Ik heb 2 vriendinnen de een net bevallen en de ander net zwanger dus ik knuffel met hun babytjes en als ze dan huilen geef ik ze weer gauw af

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oh gelukkig michelle, begon me al eenzaam te voelen.
Inderdaad, heel leuk bij een ander maar niet meer bij mij.

Gr Patries

Heel herkenbaar ja! Ik heb het nu tijdens mijn zwangerschap al…
Toen ik ons kindje met 18 weken voelde bewegen, echt weer geweldig! Maar meteen erachteraan dacht ik:" Die eerste bewegingen zal ik niet meer voelen…"
Misschien stom om daar nu al bij stil te staan, maar af en toe komt het gevoel toch…

Nou oke dan … de zwangerschap geef ik graag aan iemand kado. De bevalling wil ik nog wel zelf doen en het knuffelen en flesje geven etc is ook aan mij gericht

Ik herken het gevoel helemaal, Rainbow!!

En ‘voorheen’ hadden mijn vriend en ik het wel eens over kinderen, en vonden 2 wel mooi, maar ik moet zeggen dat 3 ook wel heel mooi is Mits het ons natuurlijk gegunt is.
Maar ik ben ook stikjaloers als ik zwangeren zie

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

neh neh neh neh neh! Ik ben lekker zwanger! :-p

Nee zonder gekheid, ik snap het gevoel helemaal. had het na Nora echt behoorlijk dat ik die zwangerschap een beetje idealiseerde terwijl ik geen makkelijke zwangerschap had. Toch als een vriendin zwanger was, wilde ik er alles over weten en dacht, ach ja die dikke buik, het constante contact… En ik vind nog steeds dat ik gezegend ben het mee te maken, absoluut. Maar ik zou er wat voor over hebben nu om het weekje bij iemand anders onder te brengen zodat ik even bij kan komen, uit kan rusten, geen brandend maagzuur heb, geen plukken haar verlies en ook voor het ontbijt niet misselijk ben…

Dus ja, ook deze medaille heeft twee kanten. Maar jij hebt natuurlijk een (twee?) heerlijke zwangerschap gehad, dus wat dat betreft logisch. Ook ik vind het idee dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik dit allemaal meemaak wel raar, de weemoed snap ik. Maar voorlopig zit ik er nog midden in…

En het is goed jezelf te blijven verbazen, dat houdt je scherp!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ja, ik herinner me de slapeloze nachten noh heeeeel goed. En dat gehuil van Max ook. Alleen daarom zou ik eigenlijk geen derde willen, bang dat het de derde huilbaby voor ons wordt. En die opmerkingen die ik altijd kreeg zouden me ook gestolen kunnen worden! Ik weet het…we doen het ook niet, een derde…maar ik kijk toch altijd naar dikke buiken en het blijft toch erg bijzonder. Ik denk nu vaak terug uit mijn zwangerschappen en bevallingen en dan komt die weemoed dus opeens! Of ik rij langs de vk-praktijk en denk: daar kom ik nooit meer…Eerst wilde ik me laten steriliseren (of mijn mannetje, maar die wil niet), maar nu toch maar niet. Stel dat de kriebels echt heeeeeel erg worden, dan kan ik dat niet terugdraaien. Voorlopig maar gewoon een pilletje! Ik geniet nu lekker van de verhalen van de zwangere mama’s hier en leef straks weer hartstikke mee met hun bevallingsverhalen enzo. Mijn tijd is geweest, nu mogen anderen!

quote:
Ik herken het gevoel helemaal, Rainbow!!

En ‘voorheen’ hadden mijn vriend en ik het wel eens over kinderen, en vonden 2 wel mooi, maar ik moet zeggen dat 3 ook wel heel mooi is Mits het ons natuurlijk gegunt is.
Maar ik ben ook stikjaloers als ik zwangeren zie

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/N69Cp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Niet al te jaloers zijn dan he Anne als je mij morgen ziet

Groetjes,
Sandra

Ik zat helemaal mee te gaan in je gevoel,
Wij willen ook graag 2 kindjes… maar nu is het even goed zo.
3 kindjes is ineens wel heel veel natuurlijk (moet je nagaan dat ik toch zwanger raak en dan een 2ling krijg haha!..klop klop klop) maar jullie hebben samen besloten 2 kindjes te willen he? in het begin dan? of wilde 1 van jullie eigenlijk maar 1 kind? en heeft zich toch bedacht? of wilde 1 van jullie 3 kindjes maar vond de ander dat helemaal niets?

Wow, dat je dat nu al hebt! Ik heb dat echt totaal nog niet. Ik denk wel oohh ja leuk die is zwanger, maar denk echt niet, oohh die is zwanger, dat wil ik ook! Of iets in die richting, op een of andere manier schakelt mijn gedachte binnen 3 seconden naar mijn vreselijke bevallingsverhaal, mijn postnatale depressie en de chaos die bij mij het eerste jaar overheerste, misschien ben ik wel niet gemaakt voor meer kinderen, of misschien was alles anders geweest als mijn bevalling had meegevallen, wie weet maar vind het echt super knap dat je het nu al hebt terwijl Max eigenlijk pas net geboren is!

Hahahaha, ik blijf er zelf verbaasd over! En Inge, wij wilden allebei maar twee kindjes en daar blijft het ook bij. Ik vind drie te veel en zou het niet trekken om weer een huilbaby te krijgen nadat ik er twee heb gehad. Ik ga er maar vanuit dat ik dat dan drie keer tref, haha. Nee, het is echt goed zo en dat accepteer ik ook. Maar toch!

@Sandra: neem even de foto’s van de echo mee zometeen

Liefs