Ik met een probleem zit en niet weet wat te doen?

Hoi.

Je leest het al, ik zelf zit dan niet met een probleem maar een vriendin van mij, en natuurlijk raakt mij dat.

Dit is even een hele korte versie van vanmiddag, anders zit ik hier over 3 uur nog te schijven.

Ze is gelukkig getrouwd heeft sindskort een zoontje, en heeft het allemaal leuk voor mekaar.
Maar ja dat ziet het oog, toen ik vandaag bij haar langs kwam barste ze in tranen uit.
En vertelde me dat, ze nu alles heeft wat ze altijd graag wou, maar dat ze zich steeds vaker dood ongelukkig, eenzaam en een niemand voelt.
En dat ze dus ook steeds vaker aan denk hoe het zou zijn als ze er niet meer is. (zelfmoordneigingen)

Toen ik dit hoorde wist ik me even geen houding te geven (en dacht heb ik weer) en zei dat ze niet zo idioot moest doen, maar ik zag aan haar ogen dat ze het meende.

De buitenwereld zal het niet opvallen, maar ze is dan erg schuw en verschrikkelijk onzeker.
komt eigenlijk nooit buiten, alleen even snel een boodschap doen, als haar man er geen tijd voor heeft.
Ze heeft dus ook totaal geen contact met de buitenwereld, geen vrienden alleen mij dan en haar famillie.
Verder wil ik haar niet in kwaad daglicht zetten want het is een hele lieve meid die voor alles en iedereen te vaak klaar staat, en haar zoontje gaat voor alles, waardoor ze eigenlijk altijd zichzelf vergeet/wegcijfert.

Persoonlijk denk ik dat ze hulp nodig heeft, en heb dat ook gezegt.
Maar ze durf niet om hulp te vragen want ze wil niemand tot last zijn en nog meer van dat bla…bla…bla…

Maar ja wat moet ik hier nou weer mee?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Jeetje joh, dat heb jij weer! Het is echt vrijdag de 13e he?!

Weet je wat ik denk als ik dit lees? Het feit dat ze erover praat dat ze denkt dat het beter is als ze er niet meer is, zegt eigenlijk dat ze nog niet op het punt staat om het ook echt te doen.

Mensen die zelfmoord plegen, praten daar doorgaans niet over, die doen het gewoon ineens (althans voor de buitenwereld, want zelf zijn ze er al heel lang mee bezig vaak).

Dus het lijkt erop dat ze eigenlijk diep in haar hart wel degelijk hulp wil hebben, maar dat ze zelf niet weet hoe ze het aan moet pakken en dat ze zich in zekere zin schaamt dat ze zich zo ongelukkig voelt terwijl ze alles heeft wat haar hartje begeert.

Het feit dat ze haar hart lucht bij jou, lijkt op een soort van noodkreet.

Wel beroerd overigens dat jij daardoor nu een hele behoorlijke druk en verantwoordelijkheid voelt omdat je haar graag wilt helpen. En mocht ze inderdaad de stap nemen, dan ben jij degene die zich heel schuldig voelt omdat jij ervan wist dat ze plannen had, maar dat je niks kon/mocht doen om haar te helpen.

Moeilijk is dit hoor.

Wat je kunt doen is haar naar de huisarts sturen. Die is verder gewoon neutraal. Als iemand erachter zou komen dat ze naar de huisarts is geweest, hoeft niemand te weten waar het over ging, want desnoods gooit ze het op iets van keelpijn ofzo. Dus ze hoeft zich nog steeds nergens voor te schamen.

Maar die huisarts is voor haar misschien wel een ingang naar een hulpverleningstraject. Hij zal ongetwijfeld desnoods praatgroepen ofzo weten waar ze iets aan heeft, of desnoods toch hulpverlening in de medische richting.

Alle sterkte ermee en hou ons op de hoogte he?

Groetekes, Sje

Ik zie het ook meer als een nootkreet van haar, en heb haar vanmiddag ook duidelijk gezegt dat ze er met haar man over moet praten.
Want ik kan er gewoon niet 24 uur per dag voor haar zijn en dat wil ik ook niet, heb tenslotte ook een eigen leven.

Dus ik moet maar even afwachten wat ze gaat doen.
Want haar man kwam vanmiddag thuis en niks aan de hand hoor, ze draaide 180 graden om en was weer zo vrolijk als iedereen van haar gewent is.

Heb zo’n situatie nog nooit eerder meegemaakt, en uitgerekent is het dan inderdaad vrijdag de 13 de!

zoooo, marianne,

dat is niet niks he?
ik denk dat je gelijk hebt als je tegen haar zegt dat ze hulp moet zoeken.
verder kan je weinig doen denk ik.
je kan een luisterend oor zijn, maar je kan haar problemen niet oplossen.
dat zal ze zelf moeten doen.
en als ze andere dingen van plan is[zelfmoordneigingen ed] kan jij haar ook niet tegen houden hoor.
ik denk dat alleen een professional haar kan helpen en dat moet ze zelf willen.
maar je zit er wel mee natuurlijk.

groetjes christ mama van diantha

Ik denk dat een huisarts het enige is waar je nu meteen aan de bel kunt trekken, zowel zij zelf, als haar man als ook jij, kunnen dit doen.

Tips zijn al genoemd.
Wilde je alleen ff (goedbedoeld!) waarschuwen dat je op let dat je niet per ongeluk haar naam noemt of laat doorschemeren wie ze is.
Het is tenslotte internet en heel de wereld kan het lezen.
En het is nogal persoonlijk natuurlijk, iemand met zelfmoord neigingen…
Heel veel succes verder, lijkt me alles behalve makkelijk

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

antwoorden zijn gegeven maar ook wat bieb zegt pas op want bij google vind je alles

maar hulp is dringend nodig en hoop dat jullie tot haar door dringen dat ze dat ook nodig heb,weet haar man dit allemaal al???

iig sterkte

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ik zal zeker geen namen gaan noemen op dingen vertellen mocht ze toevallig ooit eens op deze site terecht komen, dat ze denkt van hé maar dit ben ik.

haar man weet dus nog van niks, ik heb haar dan ook dringend verzocht eens met hem te gaan praten, want anders komt het niet goed.

Pfff dat is wat zeg
Maar ja een ding is zeker ze heeft echt hulp nodig
Moeilijk hoor voor jou
Sterkte meid

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

mijn mening is haar man toch inlichten,over hoe ze nu denkt over het leven

vind dit best een pittig onderwerp om eerlijk te zijn

maar ze heeft hulp nodig en snel voor het straks te laat is

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ja, ik denk toch ook wel dat ik haar man zou inlichten…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Hé lekker ik voel me weer een stuken lichter, de man van mijn vriendin belde me vanmorgen, en ze heeft alles er tegen hem uitgegooit, en hij was dus behoorlijk geschrokken en had dan ook helemaal niks in de gaten gehad.

Hij zal volgende week met haar naar de huisarts, ze schaam zich zo en durft niet alleen te gaan. dus hij steun haar voor de volle 100% ( had eigenlijk ook niet anders van hem verwacht)

Dus het is maar weer afwachten, maar ik ben blij dat ze een stap in de goeie richting heeft durven zetten.

Hè Marianne, wat tof zeg!
Het is nog maar een begin natuurlijk, maar er wordt in elk geval iets aan gedaan.

En ik kan me voorstellen dat er een hele last van je afvalt.

Hopen dat de huisarts kan helpen en dat ze zich weer helemaal top gaat voelen na verloop van tijd.

Groetekes, Sje

Ow wat goed zeg !

zooo, fijn dat ze het zelf tegen haar man heeft verteld.
dat ze haar probleem erkent is de eerste stap in de goede richting.
fijn, hoop dat de huisarts het ook goed oppikt en hun door stuurt naar een proffesional.
sterkte met je vriendin, want ze is er nog niet hoor!

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Nee ze is er nog lang niet, maar het is een stapje in de goeie richting.
En ik hoop dat alles goed zal komen, en dat ze ook eens echt van haar zoontje kan gaan genieten, want het is zo’n lieve jongen, maar ze ziet het helaas nog niet.

Ik sluit me (lekker origineel ) bij de rest aan: fijn dat ze het aan haar man verteld heeft en dat hij haar ook serieus neemt!
Hoop dat ze nu de juiste hulp krijgt en dat ze zich na verloop van tijd langzamerhand beter gaat voelen en weer kan genieten!

Om jullie even op de hoogte te houden, ze zijn bij de huisarts geweest en die nam haar niet serieus.
Toen zijn ze bij een ander geweest en die heeft haar wel doorgewezen.
Nu krijgt ze dan hulp, dus ik denk (mag niet te vroeg juichen) dat het allemaal wel goed gaat komen.

wat een verhaal zeg!!
inderdaad zijn ze op de goede weg, gelukkig.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)